فهرست کامل جاهای دیدنی برزیل، طبیعی و تاریخی

4 ماه پیش 0 دیدگاه

 

اگر می‌خواهید در دوره استعمار برزیل بر روی کوه قند بایستید و تولد لاک‌پشت‌ها را ببینید، به برزیل سفر کنید؛ کشوری که نگهبان دشت، آرامگاه سربازان جنگ، انواع گونه‌های گیاهان و جانوران در انتظار شما هستند تا در میان سنگ و شیشه عبادت کنید و در هوای مطبوع جنگل‌های آمازون نفس بکشید.

برزیل بزرگ‌ترین کشور آمریکای جنوبی است که حدود نیمی از قاره را تشکیل داده است. جاهای دیدنی برزیل شامل مناطق دیدنی تاریخی و طبیعی بسیاری است، به‌طوری که می‌توان گفت: برزیل برای گردشگران، یک بهشت گرمسیری و مقصد فرهنگی هیجان‌انگیز مناسب برای همه سلیقه‌ها است.

برزیل، کشوری پیچیده و پر از شگفتی است. این کشور زیبا به اندازه یک قاره، دیدنی‌های شگفت‌انگیز دارد و با تنوع نژادی، قومیتی، اقتصادی، جغرافیایی و زیست‌محیطی گردشگران را شگفت‌زده می‌کند. از تعطیلات ساحلی و گردش در جنگل گرفته تا موزه‌های هنری در سطح جهانی و فستیوال‌های برزیل که شهرت جهانی دارند برای گردشگران جذاب است. برای شناخت بهترین مکان‌ها و کارهایی که باید در تور برزیل انجام دهید، این فهرست مفید از دیدنی‌های برزیل را تا پایان مطالعه کنید.

حیرت‌انگیزترین جاهای دیدنی طبیعی برزیل 

چشم‌انداز طبیعی برزیل بسیار متنوع است، این کشور به‌دلیل جنگل‌های انبوه از جمله آمازون، بزرگ‌ترین جنگل جهان، شهرت دارد، اما علفزارهای خشک (پامپاس)، تپه‌های ناهموار، جنگل‌های کاج، تالاب‌های وسیع، فلات‌های عظیم و دشت‌های طولانی نیز در آن وجود دارد. شمال برزیل نیز تحت‌ سلطه رودخانه آمازون و جنگل‌های اطراف آن است. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی برزیل را معرفی می‌کنیم.

1. آبشار ایگواسو؛ پلی میان سه کشور

این آبشار یکی از زیباترین جاهای دیدنی برزیل به شمار می‌آید و دقیقاً در جایی واقع شده است که برزیل، پاراگوئه و آرژانتین به هم می‌رسند. برخی از آبشارها بیش از 100 متر ارتفاع دارند و امکان تماشای یک‌باره همه آن‌ها وجود ندارد.  آبشار ایگواسو به‌کمک پارک ملی Iguaçu محافظت می‌شود؛ جایی که جنگل‌های بارانی نیمه‌گرمسیری بیش از 1000 گونه از پرندگان و پستانداران از جمله آهو، سمور سمور، اوسلوت و کاپیبارا را در خود جای داده‌اند.

آبشار ایگواسو؛ زیباترین جاهای طبیعی برزیل

2. سواحل زیبای برزیل؛ دیدار با بچه لاک‌پشت‌ها

اگر به‌دنبال تجربه ساحلی عجیب و شگفت‌انگیز هستید، بهتر است بدانید سواحل برزیل مقصدی عالی برای این منظور هستند. گفته می‌شود برزیل با 4655 مایل، بزرگ‌ترین خط ساحلی جهان را دارد. از این میان، ساحل ایپانما در ریو یکی از سواحل برتر برزیل برای بازدید است. همچنین، ساحل طلایی پرایا دو فورته، یکی از دیدنی‌ترین سواحل برزیل به شمار می‌آید که حدود یک ساعت از سالوادور فاصله دارد. این ساحل، برای شنا و غواصی مناسب است. همچنین ساحل پرایا دو فورته میزبان یک مرکز نگهداری برای لاک‌پشت‌های دریایی است که در ماه‌های سپتامبر تا مارس بچه‌های آن‌ها از تخم خارج می‌شوند.

یکی از مشهورترین و پرانرژی‌ترین سواحل شهری جهان، ساحل کوپاکابانا در ریودوژانیرو برزیل است. این ساحل زیبا و دیدنی حدود 4 کیلومتر امتداد دارد و به‌‌دلیل ماسه‌های طلایی، فضای پر جنب و جوش و مناظر خیره‌کننده شهر شناخته شده است. این ساحل هلالی‌شکل چهارکیلومتری برای آفتاب گرفتن و شنا عالی است و با مغازه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها پر شده است. بهترین زمان برای بازدید از ساحل کوپاکابانا در ماه‌های تابستان است؛ یعنی دسامبر تا فوریه که هوا گرم است و فعالیت‌های مختلفی در ساحل وجود دارد.

 

ساحل های دیدنی برزیل

3. کوه شوگرلوف یا کله قندی

این کوه که به کوه قند یا پائو د آکوکار نیز مشهور است، یکی دیگر از دیدنی‌های برزیل به شمار می‌آید. این قله‌ گرانیتی در دهانه خلیج گوانابارا قرار دارد و درواقع یکی از نمادین‌ترین مکان‌های دیدنی ریودوژانیرو است. بیشترین شهرت کوه شوگرلوف به‌دلیل تله‌کابین و مناظر پانورامای آن است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این کوه 600 میلیون ساله با ارتفاع 396 متری (1299 فوت) در فهرست میراث جهانی یونسکو در سال 2012 ثبت شده است.

نظریه‌های بسیاری درباره نام کوه شوگرلوف وجود دارد. یکی از آن‌ها این است که در دوران اوج تجارت نیشکر در برزیل، بلوک‌های شکر را در قالب‌های مخروطی قرار می‌دادند تا با کشتی آن‌ها را حمل کنند. از آنجا که شکل قله شبیه شکل «کله‌قند» است، به این نام معروف شده است. بهترین زمان برای بازدید از کوه قند، اواخر بعدازظهر و هنگام تماشای غروب زیبای خورشید است.

کوه شوگرلوف برزیل

4. ایلهاگرانده؛ آرامش در سواحل ماسه‌ای

جزیره گرمسیری ایلها گرانده در سواحل ریودوژانیرو برزیل، یکی از مکان‌های گردشگری برزیل است. این جزیره با جنگل‌های سرسبز، آبراه‌های درخشان و سواحل ماسه‌ای سفید، پناهگاهی آرام و دنج برای فرار از شلوغی زندگی شهری محسوب می‌شود.

 ایلها گرانده به‌‌دلیل زیبایی طبیعی و بکر، حیات دریایی متنوع و بقایای یک مجموعه تاریخی زندان که زمانی زندانیان سیاسی را در خود جای داده بود، مشهور است و یکی از زندان‌های تاریخی جهان محسوب می‌شود. بهترین زمان برای بازدید از ایلها گرانده در ماه‌های تابستان برزیل از دسامبر تا مارس است.

جزیره گرمسیری ایلها گرانده در سواحل ریودوژانیرو

5. شهر سائوپائولوی برزیل؛ هم‌‌زیستی ماهی‌ها با حیات وحش

این شهر بهترین مقصد تعطیلات شهری در برزیل است و از آنجا که بزرگ‌ترین کلان‌شهر قاره آمریکاست، جاهای دیدنی سائولوپائولو برای گردشگران بسیار است. گیاهان گرمسیری، رنگ‌ها، صداها و رایحه‌های فوق‌العاده در این مکان هر مسافری را هیجان‌زده می‌کند. آسمان‌خراش‌هایی با سکوها، موزه‌ها، پارک‌ها، بزرگ‌ترین باغ‌وحش برزیل و یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌ها تنها تعدادی از جاهای دیدنی برزیل در سائوپائولو هستند. بهترین زمان برای بازدید از این شهر در فصل پاییز و بهار است که بارندگی کمتری دارد. بهترین راه برای رفت و آمد در سائوپائولو نیز پیاده یا از طریق مترو است.

دیدنی های سائولوپائولو

6. پارک ملی دا چاپادا دیامانتینا؛ ماجراجویی در میان گیاهان و جانوران

حتماً می‌دانید که کشور برزیل، با مناظر طبیعی خیره‌کننده خود شناخته شده است. یکی از بهترین جاهای دیدنی برزیل پارک ملی چاپادا دیامانتیناست. این پارک با مساحتی بیش از 1520 کیلومتر مربع و حاوی گونه‌های بی‌شماری از گیاهان و جانوران، آبشارهای غران و دشت‌های ناهموار و وسیع، یک شگفتی طبیعی است. این پارک ملی، مکانی عالی در برزیل برای ماجراجویی در فضای باز و طبیعی است.

پارک ملی دا چاپادا دیامانتینا

7. تالاب پانتانال، بزرگ‌ترین تالاب جهان

تالاب پانتانال، بزرگ‌ترین منطقه تالاب گرمسیری جهان، اکوسیستمی گسترده و متنوع داشته و تا بولیوی و پاراگوئه امتداد دارد. این تالاب، ترکیبی از دشت‌های پر آب، علفزارها و زیستگاه‌های متنوع است که از تنوع باورنکردنی گیاهان و جانوران برخوردار است. پانتانال، بهشتی برای افرادی است که علاقه زیادی به پرندگان دارند. همچنینی فرصتی استثنایی برای دیدن توکان‌ها، ماکائوها، حواصیل‌ها و بسیاری از پرندگان رنگارنگ و عجیب و غریب است.

تالاب پانتانال؛ بزرگ ترین تالاب جهان

8. جنگل‌های بارانی آمازون؛ دیدار با درختان باران‌خورده

یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی برزیل، جنگل‌های آمازون است. این مکان که از نظر پیچیدگی و تنوع بی‌نظیر است، فرایندهای بسیار مهمی را که برای حیات روی زمین لازم هستند تثبیت می‌کند. جنگل‌های بارانی آمازون در 9 کشور آمریکای جنوبی گسترده شده‌اند که تقریباً 60 درصد از آن‌ها در برزیل است.

 فرقی نمی‌کند که به‌دنبال مکانی برای تعطیلات خانوادگی، ماه عسلی منحصر‌به‌فرد یا تجربه شگفت‌انگیزی هستید، بی‌‌شک سفر به جنگل‌ آمازون سفری متفاوت را برای شما رقم خواهد زد. علاوه بر تماشای حیات‌وحش استثنایی جنگل‌های آمازون می‌توانید از شهرهای اطراف آمازون نیز دیدن کنید؛ برای مثال می‌توانید در طول سفر خود کنار فواره بنشینید، از باغ عمومی دیدن کنید و از سایه درخت خرما لذت ببرید، یا بنای یادبود سربازان اهل پرو را ببینید که در طول جنگ 1879-1883 اقیانوس آرام جان باختند.

 

جنگل های آمازون در برزیل

 

دیدنی‌های تاریخی و فرهنگی برزیل

برزیل کشوری با تاریخ و فرهنگ غنی است و مکان‌های تاریخی بسیاری در آن دیده می‌شود که گواهی بر گذشته پرافتخار این کشور است. در ادامه با مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی برزیل بیشتر آشنا خواهید شد.‌

1. مرکز تاریخی سالوادور؛ ترکیبی از فرهنگ‌های گوناگون

سالوادور حتی پس از اینکه شهر ریودوژانیرو عنوان پایتخت برزیل را در سال 1763 به دست آورد، مکانی دیدنی در برزیل باقی مانده است. این شهر به‌عنوان اولین پایتخت برزیل، از سال 1549 تا 1763، ترکیبی از فرهنگ‌های اروپایی، آفریقایی و آمریکایی را در خود جای داده است. معماری تاریخی شهر سالوادور که در قرن 17 و 18 به اوج خود رسید از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر سالوادور است.

جاهای تاریخی برزیل

2. موزه ملی برزیل؛ تابلویی از امپراتوری برزیل

این موزه که در پتروپلیس قرار دارد، یکی از جاهای دیدنی برزیل است. موزه امپراتوری زمانی اقامتگاه تابستانی امپراتوران برزیل بود. این موزه در قصری زیبا قرار دارد و آثار تاریخی از گذشته امپراتوری برزیل را در خود جای داده است. گردشگران برزیل می‌توانند تاریخ امپراتوری برزیل را در موزه امپراتوری در کاخ امپراتوری قدیمی امپراتوران برزیل کشف کنند. کاخ امپراتوری پتروپولیس یکی از کاخ‌های عالی برای بازدید در سراسر جهان (یکی از معدود کاخ‌های نیمکره غربی) است.

کاخ ملی برزیل

 3. شهر پاراتی- ریودوژانیرو؛ قدم زدن رد دوره استعماری برزیل

پاراتی یک شهر استعماری زیبا در ریودوژانیرو است که به‌دلیل معماری فوق‌العاده و خیابان‌های زیبایی که دارد شناخته شده است. این مکان، محلی عالی برای کشف و بررسی دوره استعماری برزیل است. بیشتر اوقات سال هوای پاراتی گرم است؛ بنابراین می‌توان در تمام طول سال از آن بازدید کرد. گرم‌ترین زمان برای سفر به این شهر تابستان است که از نوامبر تا فوریه ادامه دارد. در هر فصلی از سال که به این شهر سفر می‌کنید باید منتظر بارش باران باشید. ماه مارس تا مه زمان خوبی برای بازدید است؛ زیرا هوا کمی خنک‌تر است و معمولاً باران کمتری می‌بارد.

شهر پاراتی برزیل

 4. تئاتر آمازوناس؛ محل برگزاری جشنواره سالانه فیلم برزیل

یکی دیگر از دیدنی‌های فرهنگی برزیل، تئاتر آمازوناس است که در Manaus قرار دارد. این ساختمان به سبک بل‌اپوک است که به خانه اپرای مانائوس شهرت دارد و جنگل‌های انبوه آمازون دورتادور آن را فراگرفته است، شاید جالب باشد بدانید که جشنواره سالانه فیلم برزیل در این مکان برگزار می‌شود.

تئاتر آمازوناسر

5. مجسمه مسیح؛ نجات‌دهنده‌ای ساکن

مجسمه مسیح نجات‌دهنده یکی دیگر از جاذبه‌های معروف برزیل است که در قله کوه کورکووادو در ریودوژانیرو قرار دارد و در سال 1931 تکمیل شده است. این سازه باشکوه 98 فوت ارتفاع دارد، وزن آن حدود 635 تن است و بزرگ‌ترین مجسمه‌سازی به سبک آرت دکو در جهان است. بهتر است بدانید برای بازدید از مجسمه مسیح باید یک پیاده‌روی طولانی و شیب‌دار را طی کنید.

مجسمه مسیح در قله کوه کورکووادو

6. اورو پرتو؛ طلای سیاه

شهر تاریخی اورو پرتو (طلای سیاه) که در اوایل قرن هجدهم در 513 کیلومتری شمال ریودوژانیرو تأسیس شد، یکی از بهترین جاهای دیدنی برزیل است که در تپه‌های میناس گرایس قرار دارد. اورو پرتو با معماری باروک، خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده و جذابیت تاریخی میان گردشگران شناخته شده است.

. اورو پرتو

7. شهر برازیلیا؛ پرنده‌ای در حال پرواز

 برازیلیا شهری مدرن و پر از شگفتی است که به‌دلیل طراحی و معماری شهری شهرت دارد. این شهر فوق‌العاده که سازنده آن لوسیو کوستا، طراح شهری و معمار است، پیشرفت و خلاقیت را نشان می‌دهد. شهر برازیلیا به‌دلیل معماری سبک مدرنیسم منحصر‌به‌فرد خود که مشهور است؛ زیرا با ساختارهای نمادینی مانند کنگره ملی، کلیسای جامع برازیلیا و کاخ آلوورادا مشخص می‌شود.

طراحی این شهر که شبیه هواپیما یا پرنده در حال پرواز است، جزء میراث جهانی یونسکو است. بهترین زمان برای بازدید برازیلیا از ماه می تا سپتامبر است که آب و هوایی عالی دارد. گفتنی است این شهر مدرن برزیل، رویدادهای فرهنگی و جشنواره‌هایی را در طول سال ارائه می‌دهد.

8. کلیسای جامع در برازیلیا؛ عبادت در میان سنگ و شیشه

کلیسای جامع که در سال 1970 ساخته شد، یکی از سازه‌های دیدنی برزیل است. این کلیسا از 16 ستون بتنی که هر کدام 90 تن وزن دارند، ساخته شده است و سقفی شیشه‌ای بالای آن قرار دارد. هرساله حدود 1 میلیون گردشگر از این کلیسای دیدنی بازدید می‌کنند؛ بنابراین نه تنها یکی از مشهورترین جاهای دیدنی برزیل است، بلکه یکی از پربازدیدترین آن‌ها نیز به شمار می‌آید؛ بنابراین در سفر به برزیل بازدید از این کلیسا را از دست ندهید.

کلیسای جامع در برازیلیا

کارناوال‌های معروف برزیل

یکی از دیدنی‌ترین رویدادهای برزیل که در همه دنیا شهرت دارد کارناوال‌های برزیل است. کارناوال فقط یک مهمانی خیابانی پر سر و صدا نیست، بلکه نمایشی است که با دقت و زیبایی تمام اجرا می‌شود. اولین کارناوال، در ابتدا در دهه 1830 به‌عنوان یک سنت قدیمی پرتغالی برای جشن گرفتن آغاز شد. با گذشت زمان، نوازندگان خیابانی و انواع غذاها، نوشیدنی‌ها، لباس‌های رنگارنگ و فضای بسیار پر جنب و جوش به آن اضافه شد. بیش از 300 گروه موسیقی و 100 رژه در کارناوال ریو شرکت می‌کنند.

 

باغ گیاه‌شناسی کوریتیبا؛ سکونت گل‌ها در میان شیشه و فلز

این باغ زیبا یکی از جاهای دیدنی برزیل است که شباهت زیادی به باغ‌های قرن هفدهم و هجدهم اروپا دارد و در سال 1991 افتتاح شده است. نقطه اصلی باغ، گلخانه اصلی آن است که از شیشه و فلز سفید ساخته شده و تداعی‌کننده قصر کریستال در لندن ویکتوریایی است. چمن موجود در باغ کوریتیبا، یک گونه بومی است و گل‌های آن برای پروانه‌ها و سایر گرده‌افشان‌ها جذاب است.

باغ گیاه‌شناسی کوریتیبا

پدرا پنتادا؛ نگهبان دشت

همان‌طور که تا اینجا متوجه شدید جاهای دیدنی بسیاری در برزیل وجود دارد که پدرا پنتادا در ایالت رورایما یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این کشور است. پدرا به معنای سنگ است. این سنگ تا 35 متر به سمت بالا کشیده شده و ارتفاع آن از سطح دریا 83 متر است.

پارک ایبیراپوئرا در سائوپائولو؛ دیدار با سیاستمداران سیاه‌پوست

پارک ایبیراپوئرا یکی از بهترین جاهای دیدنی برزیل به شمار می‌آید و در سال 1954 در چهارصدمین سالگرد تأسیس شهر سائوپولو افتتاح شده است. این پارک که طراح آن اسکار نیمایر است، دومین پارک بزرگ شهر محسوب می‌‌شود. این مکان تفریحی معمولاً از ساعات اولیه صبح تا نیمه‌شب و به‌صورت شبانه‌روزی در تعطیلات آخر هفته باز است. همچنین بازدید از پارک ایبیراپوئرا رایگان است. موزه هنر مدرن، که سانتیاگو کالاتراوا آن را طراحی کرده، یکی دیگر از جاهای دیدنی برزیل در این پارک است.

بیش از 4000 اثر هنری معاصر برزیل در این پارک وجود دارد. موزه آفریقایی برزیل که دستاوردهای فرهنگی آفریقایی‌ها در برزیل را جشن می‌گیرد، از دیدنی‌های پارک ایبیراپوئراست. در این موزه آثار نقاشان، نویسندگان و سیاستمداران سیاه‌پوست به نمایش گذاشته می‌شود.

پارک ایبیراپوئرا در سائوپائولو

سخن پایانی

برزیل سرزمینی متنوع از موسیقی‌های متفاوت، سواحل زیبا، معماری تاریخی و منابع طبیعی است. درواقع این کشور یکی از الهام‌بخش‌ترین مکان‌های جهان با سواحل شنی سفید، جنگل‌های بارانی سرسبز، آبشارها و شهرهای شلوغ است. اگر قصد سفر به برزیل را دارید باید بدانید مکان‌های فراوانی برای بازدید، غذا و نوشیدنی برای لذت بردن و کارهای زیادی برای انجام در برزیل وجود دارد که با تماس با کارشناسان رز آبی می‌توانید تعدادی از جاهای دیدنی برزیل را ببینید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات