راهنمای سفر به اورو پرتو در برزیل + جاذبه‌های گردشگری

2 سال پیش 0 دیدگاه

شهر اورو پرتو یکی از شهرهای ایالت میناس گرایس در برزیل است؛ این شهر که متعلق به قرن هفدهم میلادی است پر از خیابان‌های سنگ‌فرش شده و میدان‌ها، فواره‌ها و ساختمان‌هایی است که با استفاده از سبک باروک ساخته شده‌اند؛ به همین دلیل در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این شهر در گذشته یکی از غنی‌ترین معادن طلا در برزیل بوده است و در زمان استعمار برزیل توسط پرتغال تعداد زیادی از برده‌ها به سختی کار می‌کردند تا جیب پرتغالی‌ها را پر کنند!

در ادامه‌ی مقاله‌ی راهنمای سفر به اورو پرتو در برزیل با ما همراه باشید تا شما را با جاذبه‌های گردشگریِ یکی از دیدنی‌ترین شهرهای دنیا آشنا کنیم. اگر قصد سفر به مکانی را دارید که علاوه بر مناظر طبیعی دارای پیشینه تاریخی هم باشد و امکان بازدید از آثار قدیمی را برای شما فراهم کند، ما در رزآبی شهر اورو پرتو در برزیل را به شما پیشنهاد می‌کنیم که همواره یکی از بهترین گزینه‌های برای سفر با تور برزیل بوده است.

معرفی شهر اورو پرتو

شهر اورو پرتو در برزیل دارای زیبایی منحصر‌به‌فرد و نقطه‌ی تلاقی تاریخ و طبیعت برزیل است. حضور در فضای شهری نوستالژیک این منطقه و مشاهده‌ی طبیعتِ ناب آن باعث می‌شود حسی لذت بخش و به یادماندنی را تجربه کنید. معماری تاریخی و خیابان‌های سنگ‌فرش شده، از خسته کننده شدن گشت‌و‌گذار در شهر برای شما جلوگیری می‌کنند و اگر در طول سفر خود به اطراف شهر خسته شدید فقط کافی است چند لحظه از وسیله‌ی نقلیه‌ی خود پیاده شوید و به طبیعت منحصربه‌فرد این منطقه چشم بدوزید، تا خستگی خود را به کلی فراموش کنید.

شهر اورو پرتو دارای کلیسا‌هایی پرزرق‌وبرق است که با طلاهای استخراج شده از معادن شهر تزئین شده‌اند، در سرتاسر شهر پر از رستوران‌هایی است که انواع غذاهای محلی و بین‌المللی را سرو می‌کنند؛ در کنار خیابان‌ها و فضاهای سبز نمایشگاه‌های صنایع دستی و فروشگاه‌های سوغاتی متفاوتی وجود دارند که نمادها و سوغاتی‌های شهر اورو پرتو را به شما معرفی می‌کنند. اگر قصد سفر به اورو پرتو در برزیل را دارید، بهتر است بدانید که تجربه‌ای فوق‌العاده در انتظار شما است.

بیشتر بخوانید: جاذبه سالوادور | از بهترین جاذبه‌های گردشگری کشور برزیل

جاذبه‌های گردشگری اورو پرتو

در ادامه‌ی راهنمای سفر به اورو پرتو شما را با جاهای دیدنی اورو پرتو آشنا خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

  • کلیسا‌ی سنت فرانسیس آسیزی

 این کلیسا با درهای سبز رنگ و گلدسته‌های دوقلوی خود متعلق به قرن هفدهم میلادی است و توسط مجسمه‌ساز و معمار برجسته‌ی برزیلی، آنتونیو فرانسیسکو لیسبوا طراحی شده است که اغلب او را با نام Aleijadinho می‌شناسند.

برروی سقف بلند این کلیسا یک نقاشی دیواری عظیم وجود دارد که توسط هنرمند، مانوئل دا کوستا آتاید رسم شده و کشیدن آن حدود نه سال به طول انجامیده است.

  • بازار Feira do Largo de Coimbra

این بازار روباز، هرروزه درست در مقابل کلیسا‌ی سنت فرانسیس آسیزی بر پا می‌شود و بیشتر سوغاتی‌های دست‌ساز و سنگ صابون‌های محلی تحت عنوان pedra sabão در آن به فروش می‌رسند. اگر به خرید سوغاتی‌های محلی علاقه دارید ما در مجموعه رزآبی و در ادامه‌ی راهنمای سفر به اورو پرتو به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از بازارهای محلی شهر اورو پرتو دیدن کنید. شما در این بازار می‌توانید ظروف تزئینی، زیرسیگاری، جعبه جواهر و گلدان‌هایی را مشاهده کنید که توسط هنرمندهای بومی این شهر ساخته شده‌اند.

  • میدان Praça Tiradentes

این میدان که یکی از جاذبه‌های گردشگری اورو پرتو است، درست در قلب شهر واقع شده است؛ جالب است بدانید که Tiradentes، یعنی کسی که نام این میدان از او وام گرفته شده، یکی از آیکون‌های برزیل است که انقلابِ آزادی ناموفق برزیل را رهبری می‌کرده.

تیرادنتس در نهایت به علت جرایمی که علیه نیروهای استعمارگر پرتغالی در برزیل انجام داد به دار مجازات آویخته شد و جسد او در وسط میدان شهر به نمایش گذاشته شد. امروزه او به عنوان یکی از نمادهای برزیل و قهرمانی که برای آزادی مبارزه کرد، شناخته می‌شود. این موزه در حال حاضر به یک موزه تبدیل شده و مراکز خرید و رستوران‌های متعددی در اطراف آن قرار دارند.

  • کلیسای Basílica Nossa Senhora do Pilar

این کلیسای کاتولیک یکی از جاهای دیدنی اورو پرتو است که در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده‌است و گفته می‌شود که حدود 400 کیلوگرم طلا و پودر نقره برای تزئین فضای داخلی آن به کار رفته‌است.

  • تئاتر Municipal de Ouro Preto

این سالن تئاتر زیبا در سال 1769 ساخته‌شده و یکی از قدیمی‌ترین سالن‌های تئاتر آمریکای جنوبی و البته یکی از زیباترین‌های آنها است. گفته می‌شود که این سالن اولین سالنی بوده که به زنان هنرمند اجازه داده که روی صحنه بروند و هنرنمایی کنند.

  • گشت و گذار و معادن

در ادامه‌ی مقاله‌ی راهنمای سفر به اورو پرتو یک پیشنهاد نسبتا عجیب برای شما عزیزان داریم، شما می‌توانید با حضو در تورهای گردشگری معادن ساعاتی را در معادنی بگذرانید که حدود 400 متر طول دارند و در گذشته مکانی برای استخراج طلا بوده‌اند و امروزه تبدیل شده‌اند به منبع الهامی برای راهنمایان تور که با تعریف داستان‌هایی، روش‌های استخراج طلا و زندگی تلخ بردگان آفریقایی را برای شما به تصویر بکشند.

  • پارک ایالتی ایتاکولومی

 این پارک یکی از دوست داشتنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری اورو پرتو در برزیل است و دوستداران طبیعت عاشق گشت‌وگذار در این منطقه می‌شوند؛ زیرا این پارک دارای آبشارهایی به نام ولنتاین، نامورادوس و رپرسا دو کاستودیو است که توسط تپه‌های جنگلی احاطه شده‌اند. علاوه بر بازدید از آبشارها، شما عزیزان می‌توانید به سمت قله‌ی کوه ایتاکولومی نیز پیاده روی کنید.

  • معدن Minas da Passagem

 این معدن که در سال 1719 افتتاح شده است تنها 15 دقیقه از شهر اورو پرتو فاصله دارد؛ البته به شرطی که مسیر را با ماشین یا قطار طی کنید. این معدن بزرگترین معدن طلای جهان است که در دسترس عموم قرار دارد، شما می‌توانید با استفاده از تله‌کابین خود را به این معدن برسانید. لازم است بدانید که در داخل این معدن یک دریاچه شفاف وجود دارد که ‌توانید در آن شنا یا غواصی کنید.

بیشتر بخوانید: جاذبه اولیندا | شهری تاریخی در کشور برزیل

چگونه خود را به اورو پرتو در برزیل برسانیم؟

لازم است بدانید که فرودگاهی در اورو پرتو وجود ندارد و نزدیکترین فرودگاه به این شهر، در شهر بلو هوریزونته قرار دارد. کرایه تاکسی از این فرودگاه تا اورو پرتو، مبلغی بین 350 الی 500 دلار است. البته برای رسیدن به اورو پرتو می‌توانید به مرکز شهر بلو هوریزونته رفته و از آنجا سوار اتوبوس شوید و خود را به شهر اورو پرتو برسانید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات