انواع بلیط چارتر و سیستمی

6 سال پیش 0 دیدگاه

انواع بلیط چارتر و سیستمی

|| معرفي انواع بليط چارتر و سيستمي

پروازهاي سيستمي

بليط‌هاي سيستمي از آن دسته بليط‌ها هستند كه با توجه به نوع شركت هواپيمايي براي مدت طولاني برنامه ريزي شده‌اند. اين بليط‌هاي برنامه‌ريزي‌شده و زمان‌دار معمولاً براي دوره‌اي طولاني ثابت هستند و به مسافر امكان خريد بليط‌هاي دوره‌اي را مي‌دهند. گاهي ممكن است در برنامه‌ي اين بليط‌ها تغييراتي رخ دهد اما پروازهاي سيستمي به طور كلي الگوي ثابت و يكنواختي را طي مي‌كنند. از مزاياي اين بليط مي‌توان امكان كنسل كردن بليط هواپيما با توجه به قوانين شركت هوايي مربوطه، امكان تهيه‌ي بليط نيم‌بها براي كودكان 2 تا 12 سال، امكان استفاده از تخفيفات مختلفي چون تخفيف ايثارگران و تنوع بالا در مسيرهاي پروازي را برشمرد.

معايب پرواز سيستمي

    • مسئله‌ي اختلاف قيمت : از آنجايي كه تعيين قيمت بليط‌هاي پرواز سيستمي توسط مصوبات سازمان هوانوردي كشور تعيين مي‌شود؛ و با وجود محدوديت‌هايي چون حداقل و حداكثر قيمت ممكن، دست شركت‌هاي هواپيمايي در تغيير قيمت‌هاي پرواز سيستمي بسته است؛ مردم انگيزه‌ي چنداني براي تهيه‌ي بليط‌هاي سيستمي ندارند. قيمت بليط‌هاي سيستمي بسيار بالاتر از قيمت بليط‌هاي چارتري است و همين امر مهم‌ترين علت ترغيب مردم به انتخاب پرواز چارتر است.
    • كمبود بليط‌هاي سيستمي در تعطيلات : ازآنجايي كه ارگان‌ها و سازمان‌ها علاقه‌ي زيادي به پروازهاي برنامه‌ريزي‌شده براي فواصل معين دارند معمولاً ماه‌ها زودتر اقدام به خريد بليط‌هاي سيستمي براي سفرهاي خود مي‌كنند. همين مسئله‌ي پيش‌فروش بليط‌هاي سيستمي آن هم بسيار زودتر از موعد پرواز باعث مي‌شود تا در زمان تعطيلاتي چون اعياد و تابستان بليط هواپيما به سختي پيدا شود. پروازهاي سيستمي از ماه‌ها قبل براي تعداد مشخصي مسافر برنامه‌ريزي مي‌شوند و غالباً در تعطيلات پاسخگوي سيل عظيم مسافران نخواهد بود.

پروازهای چارتری 

اولین نکته ای که درباره بلیط های چارتر وجود دارد این است که ، این بلیط ها مدام تغییر نرخ دارند و نسبت به بلیط های سیستمی ارزانتر هستند . بلیط چارتر به طور کل به گونه ای است که بعضی از آژانس های مسافرتی همه صندلی های یک هواپیما یا تعدادی از آنرا در مدتی معلوم پیش خرید می کند و به این ترتیب قیمت بلیط را خود شرکت تعیین می کند . شاید از خودتان بپرسید که این تغییر قیمت به چه چیزی بستگی دارد به طور کلی تغییر قیمت بلیط ، به میزان تقاضای مسافران بستگی دارد . در مواقعی که تقاضا بالا باشد مثلا اعیاد گوناگون یا عید نوروز ، قیمت این بلیط ها بالا می رود و هروقت تقاضا کمتر باشد مثل فصل های سرد و کم گردشگر و به اصطلاح Low Season، قیمت این بلیط ها پایین تر می آید . علاوه بر این در پروازهای چارتر هرچه به زمان پرواز نزدیکتر می شود ، قیمت ها هم کاهش پیدا می کند.

معايب پرواز چارتری

    • لغو پرواز : یکی از ایرادهای پرواز چارتری این است که شما نمی توانید پرواز رزرو شده را لغو کنید یا پس بدهید.
    • نرخ بلیط : یکی دیگر از این موارد این است که بر خلاف پروازهای سیستمی که برای هر سن نرخ مشخصی وجود دارد ، در پروازهای چارتری نرخ پرواز برای تمامی سنین یکسان است .

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات