جاذبه اولیندا | شهری تاریخی در کشور برزیل

2 سال پیش 0 دیدگاه

اولیندا به‌عنوان یکی از شهر‌های تاریخی برزیل بر روی تپه‌ای مشرف به اقیانوس اطلس واقع گردیده است. مسائل دفاعی از مهم‌ترین دلایلی هستند که این شهر بر روی تپه بنا شده است. اولیندا در گذشته به‌عنوان پایتخت ایالت انتخاب شده بود. این شهر معماری بسیار جذاب و دیدنی دارد که توجه همگان را به‌خود جلب می‌نماید.

شهر اولیندا با برخورداری از یک زندگی فرهنگی فوق‌العاده و به دلیل معماری زیبا و تاریخی خود در سازمان میراث جهانی ثبت گردیده است. اگر تمایل دارید یک سفر تاریخی را تجربه کنید پیشنهاد می‌شود به شهر اولیندا در کشور برزیل سفر کنید. این شهر در گذشته تحت استعمار بوده و با تمام جاذبه‌های خود می‌تواند خاطره‌ای به یادماندنی را برای شما رقم بزند.

پیشینه تاریخی جاذبه اولیندا

شهر اولیندا از ثروتمندترین شهرهای برزیل به‌حساب می‌آید. این شهر در سال ۱۵۳۵ افتتاح گردیده و امروزه هم محل زندگی بسیاری از اشراف‌زادگان پرتغالی است. اولیندای تاریخی به‌دلیل اهمیت بالایی که در بین شهرهای برزیل دارد در سال‌های ۱۶۲۴ و ۱۶۲۵ به استعمار هلندی‌ها در آمد.

هلندی‌ها پس از اینکه شهر اولیندا را‌‌ به‌طور‌کامل تحت‌ استعمار خود درآوردند شهر را به آتش کشیدند، تمامی آن را ویران کردند و بعد شروع به ساختن خانه‌های خود در پایتخت نمودند. هلندی‌ها پس از به استعمار درآوردن شهر، آن را نیوهلندا نامیدند. پس از اینکه پرنامبوکو توسط پرتغالی‌ها فتح گردید اولیندا دوباره مقرکاپیتانی شد، اما دوام زیادی نداشت‌ و اربابان رسیفه نبردی را علیه شاهزادگان و اشراف‌زادگان شروع کردند و پس از اینکه به پیروزی دست یافتند عنوان پایتخت دولت‌‌ را ‌از آن خود نمودند. این لقب تا امروزه باقی مانده و هیچ‌گونه تغییری هم نکرده است.

جاذبه‌های اولیندا

بیشتر بخوانید: جاذبه کوریتیبا | شهری مدرن در کشور برزیل

میدان کارمو

بسیاری از جاذبه‌های دیدنی اولیندا‌ در مرکز این شهر واقع شده و به‌همین‌دلیل هم احتمالاً لازم می‌شود که مسافت نسبتاً زیادی را پیاده‌روی کنید. اگر می‌خواهید با خودرو و یا وسایل نقلیه از جاذبه‌های دیدنی ‌اولیندا دیدن فرمایید پیشنهاد می‌کنیم گردش خود‌ را از میدان کارمو آغاز نمایید. میدان کارمو محل مناسبی برای آغاز گردش ‌است، ‌زیرا این میدان در مرکز شهر واقع گردیده است. در واقع لذت دیدن جاذبه‌های گردشگری اولیندا با پیاده‌روی کامل خواهد شد.

گشت‌و‌گذار در جاذبه اولیندا

همان‌گونه که گفته شد اگر سفر خود را از میدان کارمو آغاز نمایید کلیسای کارمو ‌را مشاهده خواهید کرد. این کلیسا یکی از بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین کلیسا‌های شهر اولینداست. کلیسای کارمو در سال ۱۵۸۰ ساخته شده، اما زمانی که شهر اولیندا تحت استعمار هلندی‌ها بوده، به آن خسارت‌های جدی وارد نشد، با‌این‌حال پس گذشت چندین سال این کلیسا بازسازی گردید. در شهر اولیندا کلیساهای دیگری همچون کلیسا و صومعه سائو بنتو نیز وجود دارند که می‌توانند برایتان جذاب باشند. پیشنهاد می‌کنیم که سری هم به تالار شهر بزنید و از آن‌جا خیابان معروف de novembro را مشاهده نمایید. همین‌طور در Recife نیز می‌توانید یک منظره شگفت‌انگیز و فوق‌العاده ببینید و از دیدن آن لذت ببرید.

جاذبه‌های گردشگری اولیندا

تپه‌ سه

تپه سه یکی از بلند‌ترین نقطه‌های شهر اولیندا است که تماشای بخش‌های زیادی از این شهر را میسر می‌کند. شما می‌توانید روی این تپه پیاده‌روی کنید و از لحظات خود نهایت لذت را ببرید. پیاده‌روی بر روی این تپه و بالا ‌پایین رفتن از آن به اندازه‌ای ‌می‌تواند لذت‌بخش و عالی باشد که شما خستگی را به جان بخرید و این مسیر را پشت‌سر بگذارید. 

در بالای این تپه یک کلیسای پرتقالی خواهید دید که در سال ۱۵۴۰ ساخته شده و در گذشته به‌عنوان یک بیمارستان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. همین‌طور که به مسیر خود ادامه می‌دهید باید از بازار Ribeira نیز عبور کنید. این بازار بسیار شلوغ است و در همه ساعات روز هم از جمعیت خالی نخواهد شد. در گذشته در این بازار تاجران بسیاری به تجارت ادویه و محصولات مختلفی و حتی برده می‌پرداختند.

بیشتر بخوانید: بهترین و معروف‌ترین سوغات برزیل کدام است؟

بهترین مناظر منطقه جاذبه اولیندا

اگر به بالای تپه se بروید منظره‌ای فوق‌العاده و شگفت‌انگیز از ساحل‌‌های شهر رسیف اولیندا را مشاهده خواهید کرد. مشاهده این منطقه از تپه شما را به وجد می‌آورد و حس بسیار دل‌انگیزی را به شما القا می‌نماید. در سال ۱۸۶۰ یک دنباله‌دار در آمریکای لاتین کشف شد و پس از چندین سال هم یک رصدخانه در آن‌جا ساخته شد. پیشنهاد می‌شود که از این رصدخانه دیدن کنید، چراکه قطعاً از شگفتی‌های آن لذت خواهید برد. در این رصدخانه به مطالعه و تحقیق در مورد ستارگان پرداخته می‌شود.

جاذبه گردشگری اولیندا

آسانسور پانوماریک اولیندا

آسانسور اولیندا به‌عنوان مخزنی از آب در ساختمان اولیندا قرار دارد. چنان‌چه می‌خواهید اطراف خود را از منظره عالی و بکر پر کنید پیشنهاد می‌شود سوار این آسانسور بشوید و از یک منظره پانومارای ۳۶۰ لذت ببرید. یادتان باشد که اگر بخواهید این آسانسور بیش‌تر بالا برود باید هزینه بیش‌تری را پرداخت کنید.

جاذبه‌های دیدنی اولیندا

کارناوال در جاذبه اولیندا

حتی اگر اولیندا پایتخت ایالت نیز به‌حساب نیاید، برای پرنامبوکو شهر مهمی خواهد بود. اولیندا از جمله شهرهایی است که از معماری بسیار باشکوه و زیبایی بسیاری برخوردار است. این شهر از بزرگ‌ترین مراکز فرهنگی برزیل است و معماری زیبا و حفظ‌شده آن هم به دوران استعمار باز می‌گردد.

در شهر اولیندا هزاران نقاش، صنعت‌گر و گروه موسیقی به زندگی روزانه خود می‌پردازند. همه‌ این هنرمندان سالانه پنج روز جشن باشکوه برگزار می‌کنند و اگر در این پنج روز در این جشن‌ها شرکت کنید قطعاً لذت خواهید برد.

قطعاً قدم زدن در خیابان‌های اولیندا به شما انرژی خوب و مثبتی القا خواهد کرد. گروه موسیقی در شهر به نواختن موسیقی‌های دل‌پذیر و عالی می‌پردازند و شما را به وجد می‌آورند. هر ساله گردشگران بسیاری از گوشه و کناره‌های جهان به این منطقه سفر می‌کنند تا در جشن باشکوهی که برگزار می‌شود شرکت نمایند. در برزیل طبق آداب و رسوم قدیمی مردم برزیل جشن‌های با شکوه و زیبایی برگزار می‌شود.

جاذبه اولیندا برزیل

رقصی که در جشن‌ها صورت می‌گیرد مختص به کشور آفریقا است. در این کارناوال‌ها عروسک‌های بزرگ و خنده‌داری نیز مورد استفاده می‌گیرند که می‌توانند جشن را به مراتب شادتر کنند. شرکت در این جشن‌ها و پذیرش در کارناوال‌ها برای همگان آزاد است.

بیشتر بخوانید: مهیج ترین جاذبه های برزیل برای کودکان

خانه عروسک در جاذبه اولیندا

جاذبه‌های شهر اولیندا برزیل بسیار باشکوه و با معماری‌های خاصی هستند. اولیندای برزیل خیابان‌های معروفی دارد که می‌توانید در آن‌ها موزه‌ها، گالری‌ها و آثار تاریخی متعددی را مشاهده کنید. یکی از جاذبه‌های دیدنی اولیندا خانه عروسک در یکی از خیابان‌های معروف آن است.

 در این خانه، عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی متفاوتی وجود دارد. اولیندا در اصل شهری بسیار زیبا و فوق‌العاده است که گوشه گوشه آن از جمله جاذبه‌های گردشگری هستند. چنان‌چه قصد سفر به برزیل را ‌داشتید پیشنهاد می‌شود از فروردین تا خرداد و مرداد تا مهر به اولیندا سفر کنید.

جاذبه‌های شهر اولیندا

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات