دیدنی‌ترین سواحل برزیل؛ تکه‌ای از بهشت!

5 ماه پیش 0 دیدگاه

 قطعه جداشده‌ای از بهشت! درست خواندید. این قطعه همان سواحل برزیل است که می‌توان آن‌ها را به داستان‌های خیالی قصه‌ها تشبیه کرد؛ چراکه هیچ‌کس تا زمانی‌ که قدم در این جاذبه‌های معروف برزیل نگذارد نمی‌تواند باور کند که سواحل برزیل واقعی هستند.

طبیعتی بکر، دریایی زلال و آبی، آب و هوای خوب، امکانات فراوان و... تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری ساحل‌های برزیل هستند. بدون اغراق یکی از اصلی‌ترین دلیل استقبال گردشگران از تور برزیل وجود همین سواحل گردشگری برزیل است. در این مقاله، رز آبی قصد دارد شما را به قدم زدن روی شن‌های نرم سواحل برزیل مهمان کند.

 معرفی دیدنی‌ترین سواحل برزیل

سواحل برزیل به‌گونه‌ای هستند که می‌توان آن‌ها را در زمره جاهای دیدنی برزیل برای کودکان و بزرگ‌سالان محسوب کرد؛ زیرا به‌قدری جذاب و هیجان‌انگیز هستند که تمامی افراد اعم از کودکان و بزرگسالان را راضی نگه می‌دارند.

  1. ساحل پانتانال برزیل (Pantanal)؛ ساحلی برای تمساح‌ها!

ساحل پانتانال برزیل را باید در ردیف یکی از ترسناک‌ترین ساحل‌های برزیل دانست؛ چراکه هر روز تعداد بی‌شماری تمساح به ساحل می‌آیند و آفتاب می‌گیرند. البته این منطقه کاملاً محافظت شده است، اما به‌دلیل وجود حیات‌وحش این منطقه امکان استفاده از تفریحات آبی در این ساحل وجود ندارد.

ساحل پانتانال برزیل

  1. ساحل بارا (Barra Beach)؛ افزایش‌دهنده آدرنالین

ساحل بارا برزیل در ردیف آرام‌بخش‌ترین سواحل برزیل است که می‌توان در نهایت آرامش و سکوت آن روی شن‌های گرم آن دراز کشید و آفتاب گرفت. این ساحل معروف برزیل همان ساحلی است که سبب می‌شود مغز گردشگران آدرنالین بیشتری تولید کند. دلیل این امر وجود ورزش‌های آبی هیجان‌انگیزی همچون موج‌سواری و غواصی است که امکان انجام آن‌ها در این ساحل مهیا شده است.

همچنین از آنجا که این ساحل در ردیف سواحل گردشگری برزیل قرار گرفته است، همه ساله گردشگران بی‌شماری برای گذراندن تفریحات خود به این ساحل سر می‌زنند به همین دلیل صنعت توریسم در آن رونق خوبی دارد و گردشگران می‌توانند انرژی خود را در تفریحات آبی تخلیه کنند. همچنین امکان استفاده از سکوت ساحل و گرمای شن‌ها را دارند و می‌توانند خود را به انواع نوشیدنی‌ها یا غذاهای خوش‌طعم برزیلی دعوت کنند.

ساحل بارا برزیل

  1. سواحل سالوادور برزیل (Brazilian Salvador Beaches)؛ قدم زدن در قصرهای شنی

سواحل سالوادور برزیل با داشتن شن‌هایی نرم و طلایی در ردیف زیباترین ساحل‌های برزیل قرار دارد. این سواحل زیبا بهترین گزینه برای گشت و گذارهای خانوادگی و دوستانه هستند. معمولاً کودکان در کنار این ساحل زیبا قصرهای شنی می‌سازند و بزرگ‌سالان در محوطه مشخص‌شده شنا می‌کنند یا در کنار ساحل آفتاب می‌گیرند. همچنین در برخی از قسمت‌های سواحل سالوادور برزیل امکان موج‌سواری و ورزش‌های هیجان‌انگیز آبی فراهم است. در اطراف این ساحل زیبا نیز رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های خاصی قرار دارند که حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، حتماً برای خرید کردن وسوسه می‌شوید.

  1. ساحل کوپاکابانا برزیل (Copacabana Beach, Brazil)؛ شنا در میان هیاهو و ازدحام

 این ساحل در ردیف پر ازدحام‌ترین سواحل برزیل قرار دارد. این ساحل در کرانه اقیانوس اطلس و تالاب پانتال برزیل قرار گرفته و تعداد زیادی از رستوران‌ها، کافه‌ها، هتل‌ها و مراکز خرید را در خود جای داده است. ساحل کوپاکابانا به افرادی که به دنبال ریلکس کردن و آرامش هستند اصلاً توصیه نمی‌شود؛ چراکه همیشه و در تمام ایام سال پر از گردشگرهای متعدد از کشورهای مختلف است. البته ناگفته نماند یکی از دلایل ازدحام ساحل کوپاکابانا برزیل، برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در این ساحل زیباست.

ساحل کوپاکابانا برزیل

  1. ساحل ایپانما (Ipanema)؛ شنا در میان کتاب و شعر

ساحل ایپانما یکی از سواحل گردشگری برزیل و مامن شاعران، نویسندگان و هنرمندان است. این ساحل زیبا یکی از جاهای دیدنی ریودوژانیرو سواحل ریودوژانیرو برزیل نیز محسوب می‌شود؛ چراکه دقیقاً در مرکز ریودوژانیرو قرار گرفته است. ساحل ایپانما با داشتن دو کیلومتر ساحل شنی سفید هر صاحب ذوقی را به وجد می‌آورد. همچنین وجود گالری‌های آوانگارد، سینماهای متعدد و کتاب‌فروش‌های پر از کتاب‌های نایاب تنها بخشی از جاذبه‌های این ساحل معروف برزیل هستند.

 

  1. ساحل جری کوآ کوآرا (Jericoacoara زیباترین ساحل برزیل

 بی‌شک از جمله زیباترین سواحل معروف برزیل ساحل جری کوآ کوآر است؛ چراکه تمامی زیبایی‌های خاص یک محیط ناب را در دل خود نگه داشته است. تصور کنید نزدیک غروب روی شن‌های نرم این ساحل دراز کشیده‌اید و غروب آفتاب را که بر روی دریای آرام این منطقه در حال محو شدن است تماشا می‌کنید؛ درحالی‌که نسیم آب صورت شما را نوازش می‌کند. قطعاً چنان محو این زیبایی توأم با سکوت می‌شوید که گذر زمان را حس نخواهید کرد.

ساحل جری کوآ کوآرا

  1. ساحل فلوریانوپلیس (Florianopolis))؛ جمعیتی از ساحل‌ها

 یکی از سواحل معروف برزیل که 42 ساحل را در دل خود جای داده است، ساحل فلوریانوپلیس است. هر کدام از سواحل این ساحل معروف برزیل دارای جاذبه‌های توریستی متفاوتی هستند، اما وجه شباهت این ساحل‌ها، برخی فعالیت‌های ورزشی همچون تفریحات آبی و پیاده‌روی است.

ساحل فلوریانوپلیس می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای گذراندن ماه عسل زوج‌های جوان یا ریلکس کردن بعد از یک دوره کاری سخت باشد؛ چراکه برخی از سواحلی که در این ساحل قرار گرفته‌اند کاملاً خلوت و سراسر سکوت هستند.

 

  1. ساحل گرند ایلها (Grand Ilha beach)؛ آرامش دور از هیاهوی شهر

ساحل گرند ایلها یکی از سواحل برزیل است. افرادی که از زندگی شهری و شلوغی آن خسته شده‌اند و قصد دارند دور از هر نوع تکنولوژی از طبیعت بکر و زیبا لذت ببرند، می‌‌توانند از این ساحل بازدید کنند؛ چراکه این مکان هیچ جاده‌ای برای عبور وسایل نقلیه ندارد و تنها راه رسیدن به این ساحل اعجاب‌انگیز، استفاده از قایق است.

درواقع ساحل گرند ایلها از سواحل معروف برزیل است که در گذشته محل قرنطینه بیماران جذامی بوده است و تا مدت‌ها متروکه مانده بود. با این حال با گذر زمان و بسته شدن آخرین بیمارستان این منطقه، کم‌کم این ساحل مورد توجه دوستداران محیط زیست قرار گرفت. همچنین تلاش‌های بی‌شماری برای حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری این ساحل معروف برزیل انجام شد و ثمره این تلاش‌ها خلق محیطی بکر برای خلوت با خود و دوری از هر نوع هیاهو بود.

ساحل گرند ایلها

  1. ساحل بوزیوس ریزورت (Buzios Resort Town)؛ مناسب برای هر سلیقه

 یکی از لاکچری‌ترین سواحل برزیل، ساحل بوزیوس ریزورت است. این ساحل نیز همچون ساحل فلوریانوپلیس دارای چندین ساحل مجزاست که با تدبیری هوشمندانه هرکدام از ساحل‌ها به گروه خاصی از گردشگران اختصاص یافته‌ است. چنانچه شما در زمره افراد اهل هیجان باشید باید به ساحل Geriba بروید و با موج‌سواری انرژی خود را کاملاً تخلیه کنید. پس از آن می‌توانید برای اکتشافی هیجان‌انگیز به ساحل U شکل Ferradura بروید و غواصی را تجربه کنید. درنهایت نیز می‌توانید به ساحل Praia de Tucuns بروید و روی شن‌های گرم این ساحل دراز بکشید. درنهایت نیز در سکوت و آرامش آفتاب بگیرید و درصورت تمایل خود را به صرف یک نوشیدنی سرد یا گرم دعوت کنید.

  1. ساحل بایو ده سانچو (Bayou de Sancho beach)؛ طبیعتی بکر و دست‌نخورده

اگر به‌دنبال بکرترین سواحل برزیل هستید باید حتماً به ساحل بایو ده سانچو سر بزنید. این ساحل زیبا که در مجمع‌الجزایر فرناندودی قرار دارد تا امروز طبیعت بی‌نظیر و دست نخورده خود را حفظ کرده است؛ از این‌رو دارای آبی بسیار شفاف و عاری از هرگونه آلودگی است که بهترین گزینه برای غواصی و دریانوردی محسوب می‌شود. البته بیشتر افرادی که به این ساحل سر می‌زنند افرادی هستند که از تکنولوژی و دردسرهای زندگی شهرنشینی و مدرن به تنگ آمده‌اند. آن‌ها ترجیح می‌دهند چند روزی را تنها با دریا خلوت کرده و هوای تازه وارد ریه‌های خود کنند.

11. ساحل پرایا دو پیتا (Praia de Pipa Beach)؛ دیدار با دختر موطلایی برزیل

 ساحل پرایا دو پیتا همان دختر موطلایی برزیل است؛ چراکه سطح این ساحل را شن‌ و ماسه‌های طلایی کاملاً پوشش داده است. هر زمان نور آفتاب به این ساحل می‌تابد، چنین به نظر می‌رسد که ساحل پرایا دو پیتا، موهای طلایی خود را بر ساحل پهن کرده است. این صحنه زیبایی خارق‌‌العاده‌ای را خلق می‌کند. البته با وجود اینکه ساحل پرایا دو پیتا، یکی از زیباترین سواحل برزیل است، متأسفانه بسیاری از گردشگران بین‌المللی هنوز از وجود این ساحل خبر ندارند.

این ساحل زیبا چندین دهه در لیست سواحل معروف برزیل قرار داشته و بیشتر مورد توجه مردم محلی هم بوده است؛ از این‌رو سبک محلی خود را تاکنون حفظ کرده است. با توجه به اینکه بیشتر سواحل برزیل تغییر کرده‌اند، خاص بودن و بکر بودن این ساحل، بیشتر خود را نشان می‌دهد.

 12. ساحل لوپز مندز (Lopes Mendes Beach)؛ قدم زدن روی اصیل‌ترین ساحل برزیل

ساحل لوپز مندز یکی از زیباترین سواحل برزیل است که اصالت خود را از گذشته تا به حال حفظ کرده است. اگرچه در این ساحل تفریحات آبی و مکان‌های گردشگری به دست انسان ساخته شده، در این امر افراط نشده است و  این ساحل همچنان داشته‌های قدیمی خود را حفظ کرده است.

این ساحل دارای شن و ماسه‌های طلایی براق است و اطراف آن را درختان نخل باصلابتی احاطه کرده‌اند. از طرفی دیگر سرسبزی و بکر بودن اطراف ساحل چشم‌ها را خیره می‌کند. بسیاری از گردشگران صرفاً برای تماشای زیبایی این ساحل و فارغ شدن از هیاهوهای شهری وارد آن می‌شوند. به‌ویژه هنگام غروب آفتاب، زیبایی این ساحل دو چندان می‌شود. آرامش این ساحل را با هیچ‌کدام از سواحل معروف برزیل نمی‌توان مقایسه کرد.

 ساحل لوپز مندز برزیل

13. ساحل کاراییوا (Caraiva Beach)؛ یافتن طاووس در برزیل

ساحل کاراییوا یکی از سواحل گردشگری برزیل است که مصداق بارز این ضرب‌المثل است  که هرکه طاووس خواهد جور هندوستان کشد؛ چراکه دولت برای حفظ طبیعت بکر و دست نخورده این ساحل، ورود هر نوع وسیله نقلیه را به این ساحل ممنوع کرده است؛ بنابراین برای دیدار با این ساحل معروف برزیل باید کمی سختی بکشید. البته ناگفته نماند سختی مسیر با دیدن طبیعت سرسبز و بکر این ساحل و آرامش آن کاملا از تن بیرون می‌رود. توصیه می‌شود ناامید نشوید و سختی راه را به جان بخرید؛ زیرا در ساحل کاراییوا، جاذبه‌هایی همچون تغییر رنگ آب دریا، طبیعتی بکر با سرسبزی انبوه، دریاچه‌ای متصل به دریا، غروب آفتاب و... انتظارتان را می‌کشند. همچنین می‌توانید کمی پا را فراتر بگذارید و به قلب دریا بزنید و تماشای طبیعت زیبای این ساحل را با لذت قایق‌سواری تجربه کنید.

14. ساحل ترنکاسو (Trancoso Beach)؛ تجربه حس آزادی و رهایی

ساحل ترنکاسو یکی از سواحل برزیل در شهر ترنکاسوی ایالت باهیاست. این ساحل را می‌توان مهمان‌نوازترین ساحل برزیل محسوب کرد؛ چراکه مردم محلی این منطقه با روی خوش از گردشگران استقبال می‌کنند. همین امر سبب می‌شود از ابتدای ورود به این ساحل نوعی حس صمیمیت در گردشگران شکل بگیرد.

این ساحل معروف برزیل با جنگل‌هایی سرسبز و انبوه  احاطه شده است. صدای باد هنگامی‌که از لابه‌لای درختان گذر می‌کند و با صدای پرندگان دریایی همراه می‌شود، نوعی حس آزادی و رهایی را به گردشگران القا می‌کند. از طرفی دیگر در این ساحل انواع ورزش‌های آبی همچون قایق‌سواری، موج سواری و... وجود دارد.

همچنین اگر اهل پیاده‌روی با مسافت‌های طولانی باشید می‌توانید از ساحل ترنکاسو به سمت ساحل زیبای اسپلو پیاده‌روی کنید؛ چراکه بی شک هر فردی نیاز دارد گاهی با خود خلوت کند؛ پس چه بهتر که این خلوت در مکانی زیبا با آب و هوایی دلنشین باشد.

 ساحل ترنکاسو برزیل

15. ساحل الیا بلا (Ilhabela Beach)؛ جزیره‌ای فوق‌العاده

 یکی از سواحل گردشگری برزیل که همیشه سعی کرده است تمامی گردشگران را راضی نگه دارد، ساحل الیا بلاست. ترجمه نام این ساحل به زبان فرانسوی  به معنای جزیره فوق‌العاده است. این نام‌گذاری کاملاً برازنده این ساحل است؛ چراکه اطراف این ساحل را جنگل‌های انبوه پوشش داده‌اند. از طرفی دیگر، آبشارهای بی‌نظیری در این ساحل وجود دارند که در کنار طبیعت بکر این منطقه، منظره‌ای وصف‌ناپذیر را ایجاد کرده‌اند. در این ساحل زیبا بیشتر تفریحات و ورزش‌های آبی تدارک دیده شده است.

همچنین امکان ماهیگیری برای گردشگران این ساحل وجود دارد. درواقع این ساحل همچون مادری دلسوز تمام امکانات رفاهی را در خود جای داده است و شما با ورود به این ساحل هرگز کمبودی را حس نخواهید کرد. بی‌شک در زمان ترک این ساحل بسیار دلتنگ خواهید شد.

سخن پایانی

در این مقاله، مجموعه رز آبی سعی داشت تصاویری زیبا از سواحل برزیل را برای شما عزیزان ترسیم کند. هرچند زیبایی سواحل برزیل را فقط باید با چشم دید تا بتوان وسعت و عظمت آن‌ها را درک کرد. هر کدام از سواحل برزیل زیبایی منحصربه‌فردی دارند و به‌سختی می‌توان بین آن‌ها تمایز قائل شد، اما گردشگران می‌توانند با توجه به سلایق خود هر کدام از این سواحل معروف برزیل را انتخاب و برای گشت و گذار در آن‌ها برنامه‌ریزی کنند.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات