تالاب پانتانال برزیل | عجیب‌ترین و بزرگ‌ترین تالاب جهان

2 سال پیش 0 دیدگاه

یکی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد برزیل تالاب پانتانال است، این کشور به طبیعت متنوع، شهرهای مهیج، پرشور و فرهنگ غنی معروف است. برزیل جذاب‌ترین فستیوال‌های موسیقی و رقص را برگزار می‌کند همچنین با پوشش جنگل‌های بارانی وسیع، سواحل اقیانوس، تالاب‌های بزرگ جهان برای هر توریست علاقه‌مند به طبیعت، می‌تواند تجربه‌ منحصربه‌فردی باشد.

بخش عمده تالاب پانتانال در ایالت جنوبی کشور برزیل قرار گرفته اما تا ماتو گروسو و بخش‌هایی از بولیوی و پاراگوئه نیز گسترش دارد. این‌جا یک منطقه طبیعی است که بزرگ‌ترین پهنه تالاب گرمسیری جهان به حساب می‌آید. تالاب پانتانال در برزیل، بزرگ‌ترین تالاب گرمسیری دنیاست که زنبق‌های معروف ویکتوریا در این مکان یافت می‌شوند. تنوع مزارع و کلبه‌ها در این مکان دیدنی هر گردشگری را جذب خود می‌کند. تالاب پانتانال یکی از بهترین جنگل‌های انبوه استوایی است و گردشگران اغلب با یک راهنما به این مکان می‌روند.

این تالاب، مارهای مختلف، گرگ‌های وحشی، رودخانه‌های غول‌پیکر، طبیعت جنگلی، جزایر خشک ساوانا، قایق‌های سواری ‌و هر آنچه که عضو اصیل یک طبیعت وحشی به شمار می‌رود را در خود جای داده است. با ما همراه باشید. در ادامه بیشتر درباره تالاب پانتانال برزیل توضیح خواهیم داد. شما می‌توانید برای سفر به برزیل و دیدن جاذبه‌های تالاب پانتانال تور برزیل را با قیمتی بسیار مناسب از ما خریداری نماید.

پرواز اختصاصی از جنوب تا شمال تالاب

می‌توانید با سفر با یک هواپیمای خصوصی این طبیعت زیبا را از بالا تماشا کنید. استفاده از آفرود را در طول جاده‌های خطرناک که همه جور خطراتی ممکن است شما را تهدید کند، پیشنهاد نمی‌کنیم. علاوه‌براین به نظر کارشناسان، هیچ راهی بهتر از بازدید هوایی بر فراز تالاب پانتانال برزیل برای درک کردن بهتر زیبایی‌های این تالاب نیست.

تالاب پانتانال در برزیل

مجسمه مسیح

مجسمه مسیح معروف به نجات دهنده، دومین مجسمه بزرگ جهان است که بر فراز کوه قرار گرفته. ساخت این مجسمه بر فراز کوه‌های کرکوادو برای اولین بار در اواسط قرن نوزدهم مطرح شد. مجسمه مسیح در ارتفاع 700 متری و در نوک کوه قرار گرفته است.

تالاب پانتانال کشور برزیل

پارک ملی Lencois maranhenses

طبیعت این پارک ملی به شکلی است که در ماه‌های جولای تا سپتامبر بیشترین توریست را به‌خود جذب کرده. چشم‌انداز و منظره ماسه‌ای به این معنا نیست که این پارک بیابانی باشد. آب این پارک به صورت کریستالی و گرم بوده و برای شناکردن بسیار مناسب است. همچنین یک مکان طبیعی واقعی است که ارزش دیدن را دارد.

بیشتر بخوانید: جاذبه اولیندا | شهری تاریخی در کشور برزیل

بازدید از تالاب پانتانال در کشور برزیل با پوشش جنگل‌های بارانی وسیع و یک زندگی چند روزه کاملا به سبک طبیعی، سفر شما را به این کشور، منحصربه‌فرد و به یاد ماندنی می‌کند. کایمان یکی از برجسته‌ترین پناهگاه‌های زیست محیطی است که گردشگران، آن را همراه با مزایایی مطلوب در اختیار خواهند داشت.

تالاب پانتانال در کشور برزیل

کوه Roraima

کوه رورایما در امتداد سه کشور ونزوئلا و برزیل گسترش پیدا کرده و مرتفع‌ترین قله از رشته کوه‌های pakaraima است. صخره‌های شیبدار این کوه، پرتگاه‌هایی را تشکیل داده‌اند که مانند لبه‌های دنیا هستند. این کوه یکی از بهترین جاذبه‌های دیدنی کشور برزیل است که با دامنه‌های تند و شیب‌دار و یک سر صاف بریده شده و معمولا از سنگ‌های رسوبی تشکیل شده‌اند.

تالاب پانتانال برزیل

اقامتی بی‌خطر در طبیعت

کشور برزیل می‌تواند ادعای بیشتر در منطقه داشته باشد اما از آن‌جایی که طبیعت هیچ مورد سیاسی را به رسمیت نمی‌شناسد، تالاب پانتانال به پاراگوئه و بولیوی همسایه منتهی می‌شود. اگرچه اغلب در شمال، توسط جنگل‌های بارانی آمازون تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. طبیعت پانتانال بی‌سر و صدا دارای بالاترین غلظت حیات‌وحش در این قاره است.

آشنایی با تالاب پانتانال در برزیل

هرساله باران‌های سیل‌آسا حوزه غول‌پیکر تالاب پانتانال را پر و چشم‌انداز وسیعی را ایجاد می‌کند. هنگامی که بارندگی فروکش کند، آب به آرامی به رودخانه پاراگوئه می‌ریزد و حوضچه‌های پر از ماهی و حلزون را پشت سر می‌گذارد که گله‌های عظیمی از مرغ ماهی‌خوار و لک‌لک را جذب می‌کنند.

 بیشتر بخوانید: جاذبه کوریتیبا | شهری مدرن در کشور برزیل

جانوران محلی به حیات پرندگان محدود نمی‌شود، برخی از سرزنده‌ترین ساکنان پانتانال عبارتند از: مورچه‌خواران غول‌پیکر، جگوارها، میمون‌های زوزه‌کش و کاپوچین، بزرگ‌ترین مارهای جهان که در باتلاق‌ها و رودخانه‌های تنبل در جستجوی خوک‌های وحشی، گوزن‌ها و طعمه‌های دیگر پرسه می‌زنند.

حیات‌وحش تالاب پانتانال کشور برزیل

برخلاف آمازون جایی که جنگل انبوه منظره را پنهان می‌کند، تالاب پانتانال پادشاهی وحشی خود را مانند صحنه برادوی مملو از رقصنده‌های تندرو به نمایش می‌گذارد.

پانتانال همان لحظه‌ای زنده می‌شود که یاد بگیرید آرام بنشینید و طبیعت بکر را تماشا کنید. مطمئنا خواهید دید که در کنار قایق، در کوهستان در یک جاده خاکی، رکاب می‌زنید و دوچرخه‌سواری می‌کنید یا سوار بر اسب در میان مزارع سیل زده می‌تازید. تمام این‌ها شما را با سرزندگی خیره‌کننده خود، غرق لذت می‌کنند.

این منطقه هر روز منظره جدیدی را به ارمغان می‌آورد؛ یک رودخانه طلوع می‌کند؛ یک استخر ناپدید می‌شود و دایره زندگی از یک حلقه بی‌پایان ادامه پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به برزیل

ساحل کوباکاپانا

ساحل کوباکابانا یکی از معروف‌ترین سواحل جهان در تالاب پانتانال برزیل است. این ساحل به 40 کیلومتر می‌رسد که گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود می‌کشاند. هتل‌ها، کلوب‌های شبانه و رستوران‌های بسیاری در این ساحل وجود دارند. مسافران در این مکان دیدنی نه تنها از دیدن طلوع و غروب خورشید و دریای بکر آن لذت می‌برند، بلکه برای جشن‌های سال نو مسابقات فوتبال را نیز برگزار می‌کنند.

جاذبه‌های دیدنی تالاب پانتانال در کشور برزیل

آبشار ایگوازو

آبشار ایگوازو بلندتر و وسیع‌تر از آبشار نیاگارا بوده و تجربه شیرجه‌های بزرگ و طبیعت بکر اطراف این مکان را تبدیل به یکی از مهیج‌ترین جاذبه‌های گردشگری برزیل تبدیل کرده است. این آبشار ارتفاع زیادی ندارد اما شگفت‌انگیز و دیدنی است. جریانات آبی آبشار که از ارتفاع به سطح دریاچه آبشار برخورد می‌کنند، چنان پراکنده می‌شوند که گویی تمام آب بستر دریاچه به نقاط اطراف پاشیده شده است. یکی از خوش منظره‌ترین بخش‌های این آبشار، آبشاری به نام گلوی شیطان است که شکلی نعل اسبی دارد.

راهنمای سفر به تالاب پانتانال برزیل

آبشار ایگوازو در تالاب پانتانال از نظر وسعت و پهنا در جهان مانند ندارد. این آبشار لقب طولانی‌ترین آبشار را نیز به خود گرفته و شما در اطراف آن انواع پرنده‌ها و گونه‌های گیاهی را می‌توانید مشاهده کنید.

ایستادن در کنار آبشار و گوش دادن قدرت صدای آب، خود به تنهایی حیرت‌آور است. البته تفریحات متعددی در آبشار ایگوازو می‌توانید تجربه کنید مانند هلیکوپترسواری بر فراز آبشار و قایق‌سواری و کروزسواری.

جاذبه‌های بسیاری در اطراف آبشار ایگوازو قرار گرفته‌اند؛ مثلا برای دیدن یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای حیات‌وحش می‌توان به سمت منطقه مرطوب و مردابی پانتانال رفت و تنوع حیات‌وحش را از نزدیک تماشا کرد.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات