جاذبه کوریتیبا | شهری مدرن در کشور برزیل

3 سال پیش 0 دیدگاه

شهر کوریتیبا در برزیل یکی از موفق‌ترین شهرها با اصول شهرسازی مدرن است؛ شهری بندری که به علت بارش‌های زیاد به یکی از زیبا‌ترین شهرهای برزیل تبدیل شده است. این شهر سبز به گفتۀ برخی، اولین شهر پایدار جهان محسوب می‌شود. در سال 2010 این شهر زیبا توانسته است برندۀ جایزۀ توسعۀ پایدار شهری در جهان شود. درختان مرتفع و زیبای این شهر تصویری خارق‌العاده را خلق می‌کند. ارتفاع شهر کوریتیبا در برزیل 1000متر بالاتر از سطح آب‌های آزاد جهان است و به‌­ندرت پیش می‌آید که سرمای سخت و بارش برف در آن روی دهد. کوریتیبا در برزیل با بهترین اصول شهرسازی مدرن ساخته شده است که جاذبه‌های دیدنی بی­‌شماری دارد. در ادامه، با ما همراه باشید تا با شهر کوریتیبا در برزیل، یکی از ایده‌آل­‌ترین شهرهای جهان از منظر شهرسازی مدرن آشنا شوید.

شهرسازی مدرن در کوریتیبا

تغییرات این شهر از سال 1971 آغاز شد؛ در آن زمان، یک معمار به نام جیم لرنر به­‌عنوان شهردار شهر انتخاب شد و تصمیم گرفت راه‌­حل‌های خلاقانه و نوآورانه‌ای را برای بهبود وضعیت شهر انتخاب کند. جالب است بدانید به‌­خاطر سیل­‌خیز­بودن کوریتیبا، کمربندی سبز دور این شهر کشیده شد. این مهندسی هوشمندانۀ شهرسازی علاوه‌بر برطرف­‌کردن مشکل سیلاب، فضایی زیبا برای شهر به‌ارمغان آورده است. درنتیجه، 50 متر زمین سبز برای هر نفر به وجود آمد. ایده‌های این شهردار باعث شد کوریتیبا به یکی از سبزترین شهرهای جهان تبدیل شود. مردم این شهر همچین به‌­علت سیستم درست حمل‌­و­نقل شهری، بیشتر از وسایل نقلیۀ عمومی مثل اتوبوس استفاده می‌کنند و این موضوع در کم­بودن کربن در این شهر بی‌تأثیر نیست. زمانی که لرنر شهردار شهر بود، یکی از بزرگ‌ترین خیابان‌های مرکزی شهر را به اولین خیابان برای پیاده‌روها تبدیل کرد. او باعث شد تا حداقل نیمی از مردم شهر خودروهای شخصی را کنار گذاشته و فقط در مواقع مورد­نیاز از آن­‌ها استفاده کنند. در عوض، یک مسیر 150 مایلی مخصوص دوچرخه‌­سوارها نیز در سطح شهر طراحی کرد. این شهر همچنین با ارائۀ راهکارهایی خلاقانه باعث شده است مردم به‌­راحتی تفکیک زباله را انجام دهند. شهر کوریتیبا در برزیل نمونۀ یک مدیریت شهری خارق‌العاده است که شهر را به محیطی آرام و به دور از استرس‌های شهرهای بزرگ امروزی تبدیل کرده است.

جاذبه کوریتیبا برزیل

بیشتر بخوانید: بهترین و معروف‌ترین سوغات برزیل کدام است؟

نبودن کوریتیبا در بین شهرهای پربازدید

هرچند این شهر به داشتن فضای سبز گسترده و میراث فرهنگی غنی مشهور است و مورد ستایش قرار می‌گیرد، متأسفانه در بین پربازدیدترین شهرهای کشور قرار نمی‌گیرد. کوریتیبا در برزیل نسبت به میانگین ملی در سال‌های گذشته، نرخ اقتصادی بالایی داشته است. کوریتیبا در برزیل با استفاده از مهندسی شهرسازی خلاقانه، مانند سیستم کارآمد حمل­‌و­نقل شهری و وجود فضای سبز عظیم، مکانی منحصر­به­‌فرد برای بازدید و اقامت در سفر به کشور برزیل است.

اقامت در کوریتیبا

اگر با هواپیما به کوریتیبا می‌روید، به احتمال زیاد به فرودگاه بین‌المللی آفونسو پنا می‌رسید. این فرودگاه تنها 11 مایل با مرکز شهر فاصله دارد و به­‌دلیل مسافت کم، راه‌های متعددی برای رسیدن به مرکز شهر وجود دارد. برای اقامت در کوریتیبای برزیل، دو گزینۀ خوب در قلب شهر وجود دارد. این هتل‌ها برای قدم‌­زدن در سطح شهر گزینه‌های بسیار خوبی هستند.

  • هتل رادیسون کوریتیبا Rockefeller by Slaiero

این هتل که در مرکز  شهر قرار دارد، به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری نزدیک است و یک مرکز خرید دقیقاً روبه‌روی خیابان وجود دارد.

  • هتل کوریتیبا Radisson Hotel Curitiba

این هتل با یک موقعیت عالی (منطقۀ Batel) در نزدیکی جاذبه­‌های دیدنی شهر قرار دارد و دارای یک استخر سرپوشیده و اتاق‌های بزرگ است. این هتل می‌تواند گزینۀ خوبی برای اقامت در این شهر باشد.

جاذبه کوریتیبا در برزیل

بیشتر بخوانید: موارد ممنوع در برزیل | قوانین عجیب کشور برزیل چیست؟

بهترین زمان برای بازدید از کوریتیبای برزیل

 کوریتیبا، در تابستان‌ها گرم و عمدتاً ابری است و زمستان‌هایی کوتاه، خنک و نیمه‌­ابری دارد و در تمام طول سال، هوا مرطوب است.

مکان‌­های دیدنی در کوریتیبا

باغ گیاه­‌شناسی Botanical Garden 

باغ گیاه­‌شناسی کوریتیبا یک جاذبۀ گردشگری قابل­‌توجه در کشور برزیل است که به سبک باغ فرانسوی با فواره‌های آب، آبشارها، دریاچه‌ها و مسیرهای پیاده‌­روی طراحی شده است. مکانی بسیار زیبا که با سنگ‌فرشی از گل از شما پذیرایی می‌کند. به نظر می‌رسد این مکان یکی از بهترین شاهکارهایی است که می‌توانید در برزیل از آن دیدن کنید. در این باغ یک گلخانۀ زیبا به سبک هنر مدرن وجود دارد که حدود 5000 فوت مربع است. این پارک زیبا با موزه‌های مختلف، تئاتر، کتابخانه، سالن نمایش و مسیر دوچرخه‌سواری کامل شده است.

جاذبه کوریتیبا کشور برزیل

خانۀ اپرا

خانۀ اپرا به­‌عنوان یک نشانۀ فرهنگی از شهر در نظر گرفته می‌شود که با ساختار فولادی دایر‌ه‌ای­‌شکل، فضای خیره‌­کننده‌ای را خلق کرده‌ است. همچنین، سقف شفاف این ساختمان، یک نمایش معماری مدرن خارق‌­العاده‌ است. ساختمان 3 طبقۀ سیمی­‌شکل، تضاد زیبایی با محیط خود دارد. این ساختمان توسط یک جنگل احاطه شده است و روی یک دریاچۀ مصنوعی قرار دارد که می‌توانید از طریق یک پیاده‌­رو به آن دسترسی داشته باشید.

زیبایی‌های بصری موزۀ نیمیر

اگر از هنرهای تجسمی و طراحی لذت می‌برید، دیدن این موزه را از دست ندهید. ساختمان موزۀ اسکار هم در نوع خودش جالب است. این موزه‌ مدرن به شکل چشم ساخته شده است. سایۀ ابرهایی که روی سقف نشسته‌اند، در شیشه‌های تیره‌اش باعث شده است که به شکل چشم به نظر برسد. این ساختمان را می‌توان عجیب‌­ترین ساختمان برزیل دانست. موزۀ هنرهای معاصر به نام معمار معروفی که اولین ساختمان از این دو ساختمان را طراحی کرده است، نام‌گذاری شده است. او به‌­خاطر ایده‌های جسورانه و اشکال هندسی‌­اش معروف بود. خاطره‌­انگیزترین قسمت این موزه، چشم نیمیر است که یک سازۀ شیشه‌­ای و فولادی 100 فوتی به‌شکل چشم است. این تصویر بسیار آینده‌­نگری است که به­‌خصوص با رنگ زرد روشن می‌تواند تصاویر خیره‌­کننده‌ای را ایجاد کند.

جاذبه کوریتیبا در کشور برزیل

در باغ‌های پارک تانگو قدم بزنید

پارک‌های کوریتیبا بیشتر از فضای تفریحی شهر، جزو فضاهای ذاتی و اصلی شهر محسوب می‌شود. پارک تانگو که در ابتدا قرار بود به‌­عنوان کارخانۀ بازیافت زباله‌های صنعتی برای حفاظت از طبیعت در نظر گرفته شود، به­‌عنوان پارکی زیبا ساخته شد که به­‌طور بالقوه از طبیعت محافظت می‌کند. این بنا با بیش از 100 هکتار زمین  شامل دو معدن و یک آبشار باشکوه است. وقتی از صخره‌ها به سمت نقطۀ دیدبانی روی آب راه می‌روید، حتی نمی‌توانید بگویید که در یک شهر هستید. این مکان زیبا برای صرف غذا و لذت‌­بردن از مناظر مناسب است. در روزهای آفتابی بسیاری از بازدیدکنندگان از دوچرخه‌­سواری و قدم‌­زدن در باغ به سبک فرانسوی لذت می‌برند.

جاذبه کوریتیبای برزیل

بیشتر بخوانید: جالب‌ترین جشن‌ها و فستیوال‌های برزیل

از بازار شهرداری میوه و ادویه بخرید

حتی اگر قصد خرید خوار­و­بار را ندارید، بازدید از بازار شهرداری یکی از کلاسیک‌­ترین کارهایی است که در کوریتیبا می‌توانید انجام دهید. این یک مکان عالی برای بررسی میوه‌ها و سبزیجات محلی، قهوه و ادویه‌­جات است. فروشندگان فوق­‌العاده صمیمی هستند و شما می‌توانید قبل از خرید، نمونه‌های زیادی را بچشید. قطعاً با دیدن تمام محصولات تازه و خوشمزه خیلی گرسنه می‌شوید!

کوریتیبا تصویری زیبا از برزیل را نمایان می‌کند که بسیاری از مردم انتظار این همه شگفتی را ندارند. این شهر سرشار از فرهنگ، هنر و زندگی است. مسافرانی که به‌دنبال آب­‌و­هوایی استوایی هستند، از آب‌­و­هوای برزیل بسیار لذت خواهند برد. کوریتیبا در برزیل با جاذبه‌های گردشگری بی­‌شمار و جذاب موزه‌ها و پارک‌ها برای بازیدکنندگان خاطره‌ای فراموش­‌نشدنی را به‌ارمغان خواهد آورد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات