موارد ممنوع در برزیل | قوانین عجیب کشور برزیل چیست؟

3 سال پیش 0 دیدگاه

مانند هر جای دیگری در این سیاره، قانون‌های عجیب کشور برزیل بسیار خاص و مقررات و منحصر به فردی است. برزیل بیش از 181000 قانون دارد و حتی قوانینی که روزانه اجرا می‌شود نیز ممکن است به سختی پیروی شود. به عنوان یک گردشگر این کشور، خوب است که با قوانین عجیب کشور برزیل آشنا شوید و دانش اولیه در مورد کارهایی که نیاز است انجام شود را داشته باشید. برخی از قوانین عجیب کشور برزیل، ممکن است برای افراد خارجی عجیب و غریب به نظر برسند؛ بنابراین اگر قصد سفر به برزیل را دارید بهتر است پیش از سفر با این قوانین عجیب‌وغریب اشنا شوید.

در سال 1988، مقامات برزیلی 5 میلیون هنجار و قانون جدید ایجاد کرده‌اند. این مقاله در مورد قوانین عجیب و غریب کشور برزیل است و تنها نمونه کوچکی از آن‌ها را نشان می‌دهد.

معرفی 6 قانون عجیب در کشور برزیل

هیچ کتاب که تمام قوانین برزیل در آن نوشته شده باشد وجود ندارد. یک وکیل سعی کرد تمام قوانین مالیاتی را در یک جلد جمع آوری کند. این یک کتاب قطور و بزرگ با 41266 صفحه چاپ شده در کاغذ A0 (بزرگترین نوع موجود) شد. جالب است بدانید کل این کتاب قطور فقط راجع به مالیات بود. این قانون‌های عجیب کشور برزیل، همچنین بر کارآفرینانی که جرات ورود به برزیل را دارند نیز تأثیر می‌گذارد. درباره تمام موارد زیر به طور کامل توضیح داده شده است.

  • قانون کار
  • قانون مدنی
  • حقوق مصرف کننده
  • حقوق شرکت و تجارت و غیره

همه این قوانین از پیچیده‌ترین کدها در دنیا هستند. به همین دلیل است که شرکت‌های تابعه برزیلی شرکت‌های جهانی اغلب دارای دپارتمان‌های حقوقی بزرگتر از مقر خود هستند.

قانون‌های عجیب کشور برزیل

بیشتر بخوانید: بهترین و معروف‌ترین سوغات برزیل کدام است؟

قوانین عجیب مالیاتی کشور برزیل

شرکت‌های برزیلی به طور متوسط 1958 ساعت در سال را صرف محاسبه تعهدات مالیاتی خود می‌کنند. زمانی بهتر است برای توسعه محصولات جدید یا بهبود خدمات آن‌ها استفاده شود، اما این زمان برای باز کردن قوانین عجیب‌وغریب تلف می‌شود. بر اساس رتبه‌بندی بانک جهانی بین 190 کشور، درباره سهولت انجام کسب و کار برزیل رتبه 124 را دارد. نیوزیلند مقام اول را دارد. این رتبه‌بندی، مقررات و نحوه تاثیر آن‌ها را بر شرکت‌های کوچک و بزرگ بررسی می‌کند.

قوانین عجیب  در کشور برزیل

 چرا قانون مالیات برزیل اینقدر پیچیده است؟

پاسخ ​به این سوال بسیار بهتر و آسانتر از آن چیزی است که اکثر اقتصاددانان می‌گویند. قوانین پیچیده هستند زیرا دولت برزیل همیشه تشنه پول است. سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای رفع این گرسنگی، ایجاد مالیات‌های جدید است و در واقع باید گفت قانون مالیات، از عجیب‌ترین قانون‌های کشور برزیل است. در سال 1966، بار مالیاتی ملی 15 درصد از تولید ناخالص داخلی بود. تنها 35 سال بعد، در سال 2001، این تعداد به 33 درصد افزایش یافت. به عبارت دیگر، کمتر از یک نسل طول کشید تا دولت میزان برداشت از هر چیزی که در کشور تولید می‌شود را دو برابر کند. از مجموع این پول، 40 درصد صرف پرداخت بدهی‌ها، 40 درصد برای حقوق و دستمزد دولتی و 18 درصد برای تأمین اجتماعی می‌شود. 2٪ باقیمانده توسط بقیه چیزها مانند آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، زیرساخت‌ها و غیره تقسیم می‌شود.

عجیب‌ترین قانون‌های کشور برزیل

بیشتر بخوانید: مهیج‌ترین جاذبه های برزیل برای کودکان

قوانین عجیب و غریب کشور برزیل، مبهم و حتی مضحک هستند. شما بعد از خواندن این قوانین، از این که در برزیل کارآفرین نیستید خدا را شکر خواهید کرد. در زیر چند نمونه از قوانین عجیب در کشور برزیل که شاید برای شما مضحک باشید مرور می‌کنیم.

  • یکی از قوانین عجیب کشور برزیل راجع به واردات ماشین است. در برزیل فقط واردات خودروهای صفر کیلومتر مجاز است. در این صورت، برزیلی‌ها نمی‌توانند خودروهای دست دوم را از کشورهای ثروتمندتر وارد کنند، باید فقط از مدل‌های محلی استفاده کنند که اغلب از لوازم جانبی موجود در اروپا یا ایالات متحده وارد شده‌اند. برخی از خودروهای اقتصادی موجود در برزیل، مانند رنو کوید یا فیات موبی، به دلیل نگرانی‌های ایمنی، حتی در کشورهای اروپایی فروخته نمی‌شوند.

این قوانین عجیب کشور برزیل،  بیشتر از بازار خودروهای دست دو به صنعت و کشاورزی نیز ضربه می‌زند. یک کشاورز برزیلی بازار دست دوم محدودی از وسایل نقلیه کشاورزی مانند کمباین و تراکتور دارد. او یا پولی برای خرید وسایل نقلیه جدید گران‌قیمت پیدا می‌کند یا به تعاونی کشاورزی متوسل می‌شود، جایی که اعضای کنسرسیوم تجهیزات خریداری می‌کنند و آن را بین مزارع خود به اشتراک می‌گذارند.

  • حالا می‌رسیم به یکی دیگر از قوانین عجیب در کشور برزیل، شاید هم عجیب‌ترین قانون‌های کشور برزیل که مطمئنا با شنیدن آن تعجب خواهید کرد. در ماده 71 آمده است که بین ساعت 22 تا 5 بعد از ظهر، هر ساعت 52 دقیقه و 30 ثانیه است. هدف پشت این هنجار این است که اطمینان حاصل شود که کارمندانی که در شیفت شب کار می‌کنند، 7 دقیقه و 30 ثانیه اضافی در هر ساعت کار دریافت می‌کنند.
قوانین عجیب و غریب کشور برزیل

بیشتر بخوانید: جالب ترین جشن ها و فستیوال های برزیل

  • در اکثر کشورهای غربی، دوره تجویز برای دعاوی کار چند هفته است؛ مثلا آلمان چهارده روز فرصت دارد. دوره تجویز، حداکثر زمانی است که پس از یک رویداد ممکن است اقدامات قانونی بر اساس آن رویداد آغاز شود. به عبارت دیگر، چه مدت پس از یک رویداد می‌توانید از شخصی شکایت کنید (یا از طرف او شکایت کنید). قانون کار برزیل، از طرف دیگر، دو سال را تعیین می‌کند. این امر شرکت‌ها را مجبور می‌کند که اسناد، کوپن‌ها، رسیدها، برگه‌های زمانی و حتی ضبط‌های دوربین مدار بسته را برای تمام این مدت نگه دارند. هزینه نگهداری چنین آرشیو وسیعی قابل توجه است. به طور مثال اگر در یک شرکت در دو سال پس از یک حادثه خاص، مثلا شکایتی را از یکی از کارمندان متحمل شود، این شرکت است که باید تمام اسناد را برای اثبات بی‌گناهی ارائه دهد؛ در غیر این صورت آن‌ها مقصرند.
  • مورد بعدی قوانین عجیب کشور برزیل، آفتاب گرفتن برهنه در برزیل طبق قانون جزا یک جرم قانونی تلقی می‌شود؛ زیرا برهنه قرار گرفتن در معرض عموم، براساس آداب و رسوم مردم برزیل، یک عمل ناشایست تلقی می‌شود. اگرچه برهنه رفتن در ساحل غیرقانونی است، اما شیر دادن به نوزاد در مکان‌های عمومی مجاز است. پوشیدن لباس برهنه در سواحل برزیل نیز ممنوع است.
  • آخرین مورد از قوانین عجیب کشور برزیل این است که برای سوخت‌گیری خودروی خود حتما باید با کمک کارگر در پمپ بنزین باشد و سوخت گیری تنهایی شما جرم محسوب می‌شود و شما حتی اگر یک صف طولانی است باید منتظر باشید تا با کمک کارگر پمپ بنزین، خودرو را سوخت‌گیری کنید.

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات