همه چیز درباره مجسمه مسیح در برزیل

2 سال پیش 0 دیدگاه

مجسمه مسیح برزیل که آن را با عنوان مسیح نجات‌دهنده نیز می‌شناسند، در ارتفاع 704 متری شهر ریو قرار دارد و از زمان به پایان رسیدن ساخت آن (حدود صد سال پیش) نظر بسیاری از مجسمه‌سازان و تاریخ‌دانان جهان را به خود جذب کرده است. مجسمه مسیح در ریو چهارمین مجسمه از عیسی مسیح در سطح جهان و عظیم‌ترین مجسمه در سبک آرت دکو در جهان است که در سال 2007 نام آن به‌عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه ثبت شد و در کنار دیوار چین، اهرام مصر و... قرار گرفت. مجسمه مسیح در ریو دو ژانیرو و در قله کوه کورکووادو ریو قرار گرفته است. این مجسمه حدود 98 متر ارتفاع دارد که دوسوم ارتفاع مجسمه آزادی در نیویورک است و دست‌های آن حدود 28 متر طول دارند که به‌صورت افقی در کنار بدن نگه ‌داشته شده‌اند.

مجسمه بزرگ مسیح در برزیل نه‌تنها به‌عنوان نماد شهر ریو بلکه به‌‌منزله نماد کشور برزیل در جهان نیز از آن نام ‌برده می‌شود که در سفر با تور برزیل می‌توان از آن دیدن کرد. این مجسمه علاوه بر نماد کشور برزیل به نمادی جهانی در دنیای مسیحیت نیز تبدیل شده و سبب شده است سالانه تعداد زیادی از مؤمنان مسیحی به برزیل سفر کرده و از این مجسمه بازدید کنند البته گفتنی است سالانه افراد غیر مسیحی زیادی از این جاذبه دیدن می‌کنند و نباید دسته‌بندی توریست‌های بازدیدکننده از این اثر را به افراد مسیحی محدود کرد.

تاریخچه مجسمه مسیح در برزیل

پیشنهاد ساخت این مجسمه اولین بار در دهه 1850 و توسط یک کشیش محلی مطرح شد که معتقد بود باید یک بنای تاریخی مربوط به جهان‌ مسیحیت را بر بالای ‌کوه کورکووادو قرار دهند. او این درخواست خود را با پرنسس ایزابل (دختر امپراتور پدرو دوم) که در آن زمان ولیعهد بود، در میان گذاشت و از او درخواست کرد روند ساخت مجسمه را از نظر مالی تأمین کند، اما درنهایت در سال 1889 و پس از تصویب اعلامیه جمهوری در برزیل این پروژه نیز لغو شد. چندی پس از جنگ جهانی اول اسقف‌های کاتولیک رومی که در ریو زندگی می‌کردند، به همراه گروهی از مردم از «کمبود ایمان» در

جامعه برزیل اظهار نگرانی کرده و فکر کردند که شاید ساخت یک مجسمه مذهبی و قراردادن آن در قله کوه کورکووادو می‌تواند این «بی‌خدایی» را در جامعه برزیل کم‌رنگ کرده و در خوش‌بینانه‌ترین حالت‌ ممکن از بین‌ ببرد؛

بنابراین تصمیم گرفتند این مجسمه عظیم را در نقطه‌ای قرار دهند که از تمام نقاط شهر ریو بتوان آن را دید؛ درواقع ساخت این مجسمه راهی برای بازگشت ریو به مسیحیت بود.

تاریخچه ساخت مجسمه مسیح برزیل

بیشتر بخوانید: گشت و گذار در محله ایپانما گران ترین محله در ریودوژانیرو

جزئیات ساخت مجسمه مسیح در برزیل

طراحی این مجسمه که از مشهورترین جاهای دیدنی ریودوژانیرو است، با تعداد زیادی از طراحان مختلف و طی 9 سال صورت گرفته ‌است. ساخت این مجسمه حدود 250.000 هزار دلار هزینه برد که کل این مبلغ را جامعه کاتولیک برزیل تأمین شد. در ابتدا یک مهندس برزیلی به نام هیتور داسیلوا کاستا مجسمه را به شکلی طراحی کرده بود که مسیح به‌صورت ایستاده باشد و در یک دست خود صلیب و در دست دیگرش کره ‌زمین قرار دارد و چهره آن به سمت شرق و محل طلوع خورشید قرار داشته باشد.

سرانجام هیتور داسیلوا نظر خود را تغییر داد و تصمیم گرفت مجسمه را به شکل امروزی آن و به سبک آرت دکو طراحی کند که در آن عیسی مسیح دستان خود را از دو طرف باز کرده و به نظر می‌رسد قصد دارد شهروندان ریودوژانیرو را به آغوش بکشد یا از آن‌ها استقبال کند. همچنین طراحی چهره این مجسمه را یک هنرمند رومی به نام گئورگه لئونیدا انجام داد. نسخه نمونه آرت دکو از این مجسمه را نیز در ابتدا یک هنرمند فرانسوی به نام پل لندوفسکی ساخت و به برزیل فرستاده شد که بعدها نسخه اصلی با بتن بازسازی شد.

چگونه این مجسمه به بالای کوه رسید؟

اولین سؤالی که شاید هرکس بلافاصله بعد از دیدن مجسمه به آن فکر می‌کند، این است که این مجسمه چگونه به قله کوه رسیده است؟ به‌دلیل ابعاد گسترده این مجسمه تمامی مواد و مصالح لازم و همچنین نیروی انسانی با یک قطار چرخ‌دنده‌ای به بالای کوه منتقل می‌شدند که البته در آن زمان از این قطار برای انتقال گردشگران به بالای کوه استفاده می‌شد.

کارگران در ابتدا از تیرهای بلند چوبی به‌عنوان داربست استفاده می‌کردند و باید تمام دقت و توجه خود را به کار می‌گرفتند تا تیرهای چوب را در جای مناسب قرار دهند تا دچار سانحه نشوند. با اینکه این کار بسیار دلهره‌آور بود، کارگران به‌خوبی این وظیفه را انجام دادند؛ زیرا در حال ساخت نمادی عظیم برای شهر و کشور خود بودند.

چگونه خود را به مجسمه مسیح در برزیل برسانیم؟

پس از سفر به شهر ریودوژانیرو می‌توانید به‌راحتی از هر گوشه شهر مجسمه مسیح در برزیل را تماشا کنید، اما برای اینکه این شاهکار را از نزدیک ببینید، باید به سمت کوه کورکوواو حرکت کنید. برای این کار می‌توانید از وسایل نقلیه‌ای مانند قطار، ون یا تاکسی‌ها استفاده کنید. آسان‌ترین راه استفاده از قطار مسافربری است که شما را در عرض 20 دقیقه به بالای کوه کورکووادو می‌رساند.

اگر قصد استفاده از قطار را دارید، بهتر است بلیت آن را از قبل به‌صورت آنلاین رزرو کنید تا درگیر صف‌های طولانی خرید بلیت نشوید. قیمت بلیت قطار برای هر نفر حدود 90 دلار است، اما اگر قصد استفاده از ون را دارید، بهتر است بدانید بلیت‌های آن را نمی‌توانید از طریق اینترنت رزرو کنید و باید با مراجعه حضوری بلیت را خریداری کرده و به ازای هر نفر 20 دلار بپردازید.

اگر قصد استفاده از وسایل نقلیه را ندارید و می‌خواهید مسافت مشخصی را تا مجسمه مسیح در برزیل پیاده‌روی کنید، بهتر است بدانید مسیری طولانی پیش روی شماست و حداقل دو تا سه ساعت از وقت خود را باید برای پیاده‌روی کنار بگذارید. پس از رسیدن به محوطه با طی‌کردن حدود 220 پله می‌توانید خود را به فضای پایین پای مجسمه مسیح در ریو برسانید. برای این کار هم سه آسانسور پانوراما و چهار پله برقی در نظر گرفته شده ‌است.

بیشتر بخوانید: جاذبه کوریتیبا | شهری مدرن در کشور برزیل

ازدحام هنگام بازدید از مجسمه مسیح در برزیل!

از هنگامی که این مجسمه به‌عنوان یکی از عجایب هفتگانه معرفی شده است، سیل عظیمی از گردشگران به این منطقه سرازیر شده‌اند؛ به‌طوری‌که در فصل تابستان مجسمه مسیح در برزیل به‌صورت روزانه پذیرای 3000 تا 4000 گردشگر است، اما در باقی فصول سال تعداد روزانه این بازدیدها به 2000 نفر در روز می‌رسد؛ با این حال در تعطیلات آخر هفته‌ها نیز همچنان این مکان جزء شلوغ‌ترین مکان‌هاست. جالب است بدانید داخل بدن مجسمه مسیح در ریو یک راه‌پله وجود دارد که شما با طی‌کردن این پله‌ها می‌توانید خود را به بالاترین نقطه در دسترس این مجسمه یعنی شانه‌های او برسانید.

مجسمه معروف برزیل

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات