گشت و گذار در محله ایپانما گران ترین محله در ریودوژانیرو

2 سال پیش 0 دیدگاه

محله ایپانما را می‌توان گران‌ترین محله در شهر ریودوژانیرو دانست. همین که وارد این محل شوید، تفاوت خانه‌ها و خیابان‌ها را متوجه خواهید شد. البته تا به حال اگر از هر کسی سوال می‌کردید، مرفه‌ترین محله در ریو کجاست، احتمالا به شما می‌گفتند کوپاکابانا. اما به نظر می‌رسد که امروزه محله ایپانما کاملا جای کوپاکابانا را گرفته است. کوپاکابانا و محله ایپانما توسط یک صخره از هم جدا شده‌اند. از جمله ویژگی‌های محله ایپانما می توان به جمعیت جوان آن، طبیعت چشم‌گیر و زیبا و خیره‌کننده و کافه و رستوران‌های باکیفیت آن اشاره کرد. اگر می‌خواهید به محله ایپانما سفر کنید، در این مقاله از رز آبی با ما همراه باشید.

محله ایپانما ریودوژانیرو جذابیت‌های زیادی دارد و کارهای مختلفی است که با انجام آن می‌توانید اوقات خوشی را برای خودتان در این محله رقم بزنید. در ادامه به چند مورد از جذابیت‌های توریستی محله ایپانما ریودوژانیرو اشاره می‌کنیم.

بازدید از ساحل در محله ایپانما ریودوژانیرو

می‌توان گفت که اصلی‌ترین دلیل مشهور بودن محله ایپانما ساحل است. سواحل زیبایی که در آن‌ها می‌توانید تصویر بازتاب نور خورشید در آب را ببینید، قله دوبردار در یک سمت ساحل واقع شده است و آبی بیکران اقیانوس در سمت دیگر آن از عوامل شهرت داشتن محله ایپانما است.

این مکان برای افراد بومی و ساکنان خود شهر هم محبوب است و به همین خاطر است که در تعطیلات آخر هفته و روزهای تعطیل دیگر ممکن است این مکان شلوغ باشد. اما شلوغی این محله نه تنها آزاردهنده نیست که برای خیلی از توریستان به خاطر ارتباط نزدیکی که با مردم محلی دارند، جذاب‌ هم هست. مردم محلی عموما در ساحل آفتاب می‌گیرند و برای خنک شدن تنی به آب می‌زنند و در عین حال یکی دو لیوان نوشیدنی خنک محلی می‌نوشند. استراحت کردن در ساحل این شهر و لذت بردن از آفتاب گرم آن می‌تواند یک تجربه متفاوت اما خاطره‌انگیز برای شما به جای بگذارد.

بازار هیپی‌ها در محله ایپانما

اگر جاهای شلوغ را دوست دارید و می‌خواهید از نزدیک با مردم این شهر ارتباط داشته باشید، می‌توانید به بازار هیپی‌ها سر بزنید. این بازار هر یکشنبه برگزار می شود و در آن انواع لباس، کفش، زیورآلات و صنایع دستی به فروش می‌رسند. این بازار همیشه مورد توجه ویژه مردم بومی و توریستان بوده است و برای خرید یا گشت و گذار و تهیه سوغاتی به آن‌جا می‌روند. اگر می‌خواهید یک بعد از ظهر خاطره‌انگیز داشته باشید، دیدن از این بازار در محله ایپانما در ریودوژانیرو را از دست ندهید.

تماشای غروب محله ایپانما

یکی دیگر از جذابیت‌های محله ایپانما در ریودوژانیرو تماشای غروب است. غروب در محله ایپانما بسیار دیدنی است و حتی مردم بومی هم علاقه زیادی به آن دارند. یکی از محبوب‌ترین مناطق برای تماشای غروب در محله ایپانما کنار صخره آرپودور است. زمانی که خورشید در حال غروب است، جمعیت زیادی به آن‌جا می‌آیند و در کنار شما خورشید را تماشا می‌کنند که کم کم به کنار یا پشت قله دوبرادر می‌رود. همزمان با غروب هاله‌های رنگی زیبایی در آسمان و روی دریا ایجاد می‌شود که دیدن آن‌ها را تا آخر عمرتان فراموش نمی‌کنید.

موج‌سواری در محله ایپانما در ریودوژانیرو

کاریوکاس‌ها یا همان اهالی شهر ریودوژانیرو عاشق موج‌سواری هستند. اگر شما هم عاشق این ورزش هستید، یا حتی اگر تا به حال آن را امتحان نکرده‌اید، بهتر است قبل از ترک محله ایپانما ریودوژانیرو برزیل سری به صخره آرپودور بزنید. محله ایپانما معمولا پر است از موج‌سواران و افرادی که برای تماشای آن آمده‌اند. البته در حوالی صخره آرپودور مدرسه‌های اموزش موج‌سواری زیادی هم وجود دارند که به بهترین شکل موج‌سواری را به علاقه‌مندان آموزش می‌دهند. اگر تازه‌کار و مبتدی هستید، و می‌خواهید این ورزش را یاد بگیرید، بهتر است اول صبح در ساحل حضور داشته باشید. کلاس‌های آموزشی از رده‌های مقدماتی تا پیشرفته در این ساحل برگزار می‌شوند و حتی تجهیزاتی که لازم داشته باشید هم در همین ساحل به شما کرایه داده می‌شود. حتی اگر به زبان پرتغالی مسلط نباشید، باز هم مانعی وجود ندارد. چرا که مربی‌ها اغلب به زبان انگلیسی مسلط هستند.

کازا د فیجوآدا در محله ایپانما ریودوژانیرو

محله ایپانما نه فقط برای تماشای ساحل یا موج‌سواری که برای رستوران رفتن و سورچرانی هم جای خوبی است. احتمالا تا به حال اسم فیجوآدا را شنیده باشید. این اسم غذای سنتی برزیلی است که خیلی هم محبوب است و یک رستوران مشخص در محله ایپانما این غذا را سرو می‌کند. درواقع می‌توان گفت که خوردن فیجوآدا یکی از سنت‌های برزیل است که برای طبخ این غذا از لوبیای خورشتی، آب گوشت، سیب زمینی ترد، گوشت گوساله، کلم تازه خرد شده، آرد کاساوای سرخ شده و تکه‌های پرتغال استفاده می‌شود. این غذا را قبلا مردم فقیر برزیل درست می‌کردند اما امروزه به یکی از غذاهای محبوب در تمام برزیل تبدیل شده است.

رستوران‌های زیادی این غذا را سرو می‌کنند ما بهترین رستورانی که برای خوردن فیجوآدا می‌توانید به آنجا بروید، کازا د فیجوآدا است. در این رستوران تلاش زیادی برای ایجاد حال و هوای سنتی شده است و استفاده از ظروف سفالی فضا را خاص‌تر می‌کند. در رستوران می‌توانید انواع شیرین‌های برزیلی مانند مربای گوآوا، پوره شیرین شیر و غیره را هم امتحان کنید. وعده‌های غذایی که در این رستوران سرو می‌شوند، معمولا خیلی بزرگ هستند.

موزه اوی فیوترو در ایپانما

اوی فیترو یا سلام به آینده نام موزه مخابرات محله ایپانما است که نگاهی روشن به تاریخ ارتباطات انسان دارد و مفاهیم مختلفی در خصوص توسعه آن در آینده ارائه می‌دهد. این موزه اگرچه ممکن است به چشم شما یک موزه کوچک باشد، اما چیزهای زیادی برای دیدن در آن وجود دارد.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات