کوه شوگرلوف در ریودوژانیرو + راهنمای بازدید

2 سال پیش 0 دیدگاه

 کوه شوگرلوف، این جاذبه گردشگری بی‌نظیر در یکی از شهرهای معروف برزیل، یعنی ریودوژانیرو قرار دارد. نام این کوه که از شکل ظاهری آن الهام گرفته شده، به معنای کله قند است. این کوه بلند که در خلیج گوانابارا قرار گرفته، یک کوه شیب‌دار است که از ارتفاع ۳۹۵ متر از سطح آب کنار ساحل کوپاکابانا برمی‌خیزد و دقیقاً در نقطه متمایز با افق ریودوژانیرو قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل منظره کوه شوگرلوف زیباترین پنجره شهر ریو منتهی به رقص نور چراغ‌های شهر را در اختیار شما قرار می‌دهد. این کوه در سال ۲۰۱۲ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

در سفر با تور برزیل و بازدید از این منطقه، به‌کمک تله‌کابین‌ها می‌توانید به بالای کوه شوگرلوف برسید. این تله‌کابین‌ها دیوارهای شیشه‌ای دارند که ۳۶۰ درجه منظره را پوشش می‌دهند. از بالای کوه شوگرلوف مناظری باورنکردنی از چشم‌انداز شهر از جمله غار بوتافوگو، کوپاکابانا و ورودی خلیج گوانابارا خواهید دید. در طول تابستان یا رویدادهای خاص شهر می‌توانید نور مراسم را از داخل کابین‌ها مشاهده کنید.

 

بهترین زمان برای بازدید از کوه شوگرلوف

کوه شوگرلوف در هر زمان از روز و شب زیباست، اما توصیه می‌شود هنگام غروب از بالای کوه به منظره بی‌نظیر مقابل خیره شوید. درخشش و نحوه روشن‌بودن کوه در غروب بسیار زیبا و دیدنی است. اگر می‌خواهید در بهترین ساعت بازدید به کوه شوگرلوف بروید، باید دقیقاً از ۱ ساعت قبل از غروب خورشید روبه‌روی گیشه بلیت‌فروشی تله‌کابین بایستید. حدود ۲۰ دقیقه بعد سوار تله‌کابین شوید و ۲۰ دقیقه مانده به غروب آفتاب برای تماشای یکی از دیدنی‌ترین مناظر به بالای کوه می‌رسید. توجه کنید در برخی روزها گیشه بلیت‌فروشی شلوغ است؛ پس مطمئن شوید با زمان‌بندی مناسب بتوانید در ساعت مدنظر خود به بالای کوه شوگرلوف برسید و تماشای غروب آفتاب از کوه شوگرلوف ریودوژانیرو را از دست ندهید. یک امتیاز بازدید در این زمان از روز این است که با تاریک‌شدن هوا، چراغ‌های شهر در دل تاریکی شب زنده می‌شوند. تضاد و کنتراست بی‌نظیر نورهای مصنوعی با کوه و تپه‌های ریو و وجود ستاره‌ها در کنار ماه به‌شدت دیدنی است. اگر می‌خواهید از بهترین منظره دیدن کنید، پیشنهاد می‌شود در روزهای ابری و بارانی از کوه شوگرلوف در برزیل بازدید نکنید؛ چراکه قادر به مشاهده مناظر شگفت‌انگیز آن نخواهید بود.

 چگونه به شوگرلوف برویم؟

 در اینجا سه گزینه برای صعود و بازدید از جاذبه کوه شوگرلوف وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را مطالعه کرده و از راه دلخواه به کوه شوگرلوف صعود کنید.

  • استفاده از تله کابین

 محبوب‌ترین و رایج‌ترین گزینه برای بازدید از کوه شوگرلوف ریودوژانیرو تله‌کابین که این روش منتخب و مورد علاقه بیشتر مردم است. سیستم تله‌کابین در کوه شوگرلوف شامل ۴ تله‌کابین جداگانه، یعنی دو تله‌کابین برای صعود به کوه و دو تله‌کابین برای فرود است. در برخی موارد، صف بلیت برای بازدید از کوه شوگرلوف بیش از اندازه طولانی است پس بهتر است بلیت را به‌صورت آنلاین خریداری کنید تا در وقت صرفه‌جویی کنید. توجه داشته باشید که برای این گزینه باید یک کوپن فیزیکی چاپ کنید و آن را همراه داشته باشید.

مسئولان برای اجازه ورود بلیط شما را چک می‌کنند و درصورت نبود بلیط، مجاز به بازدید از کوه شوگرلوف نخواهید بود. تله‌کابین‌ها هر ۲۰ دقیقه یک‌بار حرکت می‌کنند و شما شاهد حدود ۵ دقیقه سواری هموار و خوش‌منظره خواهید بود. ساعات کاری کوه شوگرلوف، به‌ویژه فعالیت تله‌کابین‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ عصر است. آخرین تله‌کابین از پایه کوه در ساعت ۱۹ حرکت کرده و تله‌کابین Urca از ساعت 19:20 به قله کوه شوگرلوف صعود می‌کند. توجه کنید که از ساعت حرکت آخرین تله‌کابین مطلع شوید تا مجبور نباشید کل راه را در تاریکی پیاده بازگردید.

بیشتر بخوانید: معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌ها در ریودوژانیرو

  • پیادهروی

 اگر به پیاده‌روی علاقه‌مند هستید، این بهترین گزینه برای شماست. می‌توانید به‌جای استفاده از تله‌کابین برای رسیدن به تپه Urca تا آنجا پیاده‌روی کنید. این یک مسیر پیاده‌روی آسان است که حدود ۲۵ دقیقه با سرعت متوسط طول می‌کشد. فراموش نکنید که کفش مناسب و آب همراه خود داشته باشید. در این مسیر، تعدادی پله وجود دارد. علاوه بر آن مسیر پیاده‌روی کمی طولانی است. توصیه می‌شود اگر از مشکلات جسمانی رنج می‌برید و کودک یا افراد سالمند هم‌سفر شما هستند، حتماً از تله‌کابین استفاده کنید.

بهتر است از قبل بلیت تله‌کابین از تپه Urca تا قله را تهیه کنید، اما اگر به هر دلیلی موفق نشدید کافی است نمایی از تله‌کابین‌هایی را که از بالای سر شما در حال حرکت هستند، دنبال کنید، به یک حصار و دروازه بزرگ خواهید رسید. زمانی که از این دروازه عبور کردید، گیشه بلیت‌فروشی را مشاهده خواهید کرد. بلیت تله‌کابین از این ایستگاه تا قله ۲۰ دلار است.

توجه کنید که براساس قوانین مسیر پیاده‌روی از ساعت ۵ بعدازظهر بسته می‌شود؛ پس اگر این گزینه مدنظر شماست، باید قبل از ساعت ۱۷ برای پیاده‌روی اقدام کنید.

  • کوهنوردی

 یکی دیگر از گزینه‌ها برای صعود به کوه شوگرلوف، کوهنوردی است. اگر شما یک ورزشکار ماهر یا کوهنوردی قدر هستید، این روش گزینه مناسبی است. کوهنوردی تا مقصد روشی دشوار به نظر می‌رسد؛ درحالی‌که برخی صخره‌نوردان باتجربه به‌راحتی می‌توانند از شیب‌های سخت بالا بروند. اگر می‌خواهید این گزینه را انتخاب کنید، توصیه می‌شود این کار را با یک راهنما انجام دهید زیرا درحالی‌که برخی بخش‌ها بیشتر نیازمند پیاده‌روی ساده هستند، نقاطی مملو از شیب تند وجود دارند و تنها صخره‌نوردها از پس آن برمی‌آیند. توجه کنید برای کوهنوردی در این منطقه حتماً به تجهیزات نیاز پیدا خواهید کرد. همچنین با راهنمای دارای تجربه و تجهیزات صخره‌نوردی همراه شوید تا این تجربه ایمن و لذت‌بخش به خاطره‌ای تلخ تبدیل نشود.

به یاد داشته باشید تضمین سلامتی شما بسیار مهم است؛ پس بهتر است قبل از سفر، حتماً بیمه مسافرتی خود را دریافت کنید چراکه در غیر این صورت و رخداد اتفاقی ناگوار، بیمه معمولی هزینه‌های خارج از کشور را پوشش نمی‌دهد. این یک محکم‌کاری برای تضمین سلامتی شما در مکانی امن است.

 بیشتر بخوانید: گشت و گذار در محله ایپانما گران ترین محله در ریودوژانیرو

سخن پایانی

کوه شوگرلوف برزیل یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ریودوژانیرو است. دولت برزیل با قراردادن کابین‌هایی در این منطقه، کوه شوگرلوف را به یک مکان گردشگری تبدیل کرده است. نظریه‌های متفاوتی برای اسم آن وجود دارد، اما رایج‌ترینش این است که نام شوگرلوف برگرفته از کله قند است. بهترین زمان برای بازدید هنگام غروب است؛ چراکه کنتراست نارنجی غروب زیبایی منظره را دوچندان کرده و بعد از ظهور تاریکی، چراغ‌های شهر خودنمایی خاصی دارند. برای رسیدن به این کوه می‌توانید از میان سه گزینه استفاده از تله‌کابین، پیاده‌روی تا تپه و کوه‌نوردی یکی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که هر یک از آن‌ها مناسب اشخاصی با وضعیت جسمانی متفاوت هستند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات