جاذبه‌های دیدنی سائوپائولو

5 سال پیش 0 دیدگاه

بزرگ‌ترین شهر آمریکای جنوبی، سائوپائولو در فلات پیراتینگا قرار دارد و توسط رودخانه‌هایی احاطه شده است که به داخل می‌ریزند. تقریبا از زمان تأسیس خود در سال 1554، سائوپائولو به دروازه سرتائو تبدیل شد و کاوشگران معروف به bandeirantes از شهر به این منطقه سفر کردند. بزرگراه‌های اصلی امروزی به سمت شهرهای داخلی هنوز هم مسیرهای باندیرانت‌ها را دنبال می‌کنند.

مهاجران از سرتاسر جهان همیشه بخشی از سائوپائولو بوده‌اند و شما هنوز هم تاثیر ساکنان پرتغالی، اسپانیایی، آلمانی، آفریقایی، یهودی، عرب و ژاپنی را بر زندگی و فرهنگ آنان خواهید دید. برای مثال، یک موزه کامل به مهاجرت ژاپنی‌ها و دیگری به کمک‌های آفریقایی‌ها در برزیل اختصاص داده شده است. شاید سخت‌ترین چیز برای درک این شهر، بزرگی آن باشد. یک راه خوب برای فهمیدن میزان گسترش آن، تماشای شهر از عرشه دیدبانی ساختمان 46 طبقه ایتالیا در Avenida Ipiranga است.

معرفی جاذبه‌های گردشگری سائوپائولو

بسیاری از جاذبه‌های گردشگری سائوپائولو گسترده هستند، بنابراین مترو راهی مناسب برای سفر بین شهری است. با فهرست برترین جاذبه‌های سائوپائولو و کارهایی که باید در آن‌جا انجام دهید، بهترین مکان‌ها را برای بازدید در این کلان‌شهر سرزنده کشف کنید.

جاهای دیدنی سائوپائولو

پارک ایبیراپوئرا (Ibirapuera Park)

پارک Ibirapuera توسط معمار مناظر، روبرتو برل مارکس ساخته شده و با ساختمان‌هایی توسط اسکار نیمایر طراحی شده است. فضای سبز عظیم با بناهای تاریخی، موزه‌ها، زمین‌های بازی، باغ‌ها، مسیرهای پیاده‌روی، دریاچه‌ها و فضاهای نمایشی، بهشتی برای اوقات فراغت مردم سائوپائولو و همچنین ویترینی از معماری و فرهنگ مدرن به شمار می‌رود. این پارک بسیار محبوب از جاذبه‌های دیدنی سائوپائولوست که سالانه بیش از 14 میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند. بنای یادبود باندیراس که به یاد پیشگامانی از سائوپائولوست که فضای داخلی برزیل را گشودند، اثری باشکوه از مجسمه‌ساز برزیلی ویکتور برچرت و دارای شخصیت‌های قهرمانانه باشکوهی است.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به برزیل

Auditório Ibirapuera، سالن موسیقی فوق مدرن طراحی شده توسط Oscar Niemeyer و یکی از بهترین سالن‎‌های کنسرت سائوپائولو در نظر گرفته می‎شود. Museu da Aeronáutica e do Folclore، موزه هنرهای عامیانه و هوانوردی، مدل‌های هواپیما و تجهیزات پروازی را در طبقه همکف به نمایش می‌گذارد و نزدیک به 20000 نمایشگاه اختصاص داده شده به هنر و سنت‌های عامیانه از سراسر برزیل، طبقات باقی‌مانده را پر می‌کند.

موزه بزرگ آفریقایی-برزیلی کمک‌های آفریقایی-برزیلی‌ها و تاریخ اجتماعی و فرهنگی آن‌ها را جشن می‌گیرد. پاویون ژاپن مربوط به سال 1954 و دارای نمایشگاه‌هایی از مجسمه‌ها، لباس‌های سامورایی، سفال و سایر گنجینه‌هاست. باغ‌های جلو حاوی سنگ‌های آتشفشانی ژاپن به همراه انواع گیاهان زیبا هستند که برای جشن‌های برزیل استفاده ‌می‌شوند. استخر ماهی در آن نزدیکی مملو از کپورهای رنگارنگ است که همیشه به دنبال تغذیه هستند.

خیابان پائولیستا

خیابان پائولیستا (Avenida Paulista)

Avenida Paulista مرکز فعالیت سائوپائولو، پر از کارهایی است که باید انجام دهید و مقصد مورد علاقه گردشگران و افراد محلی به شمار می‌رود. این جاذبه سائوپائولو نقطه ایده‌آل برای تماشای مردم از یکی از کافه‌‎های متعدد پیاده‌رو است. این منطقه محل بسیاری از فروشگاه‌ها، تئاترها، گالری‌ها و موزه‌ها، از جمله موزه هنر سائوپائولو (MASP) است که در سفر به برزیل باید از آن‌ها دیدن کنید.

بیشتر بخوانید: معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌ها در سائوپائولو

در نزدیکی و در فاصله چند قدمی آن، پارک‌هایی مانند پارک تریانون قرار دارند که واحه‌ای پر از شاخ و برگ درست در مرکز شهر ایجاد می‌کنند. این خیابان اصلی در طول سال، میزبان جشنواره‌ها و جشن‌های متعددی است که اغلب با ترافیک بسته می‌شود تا به یک مرکز خرید عابر پیاده تبدیل شوند.

تئاتر شهرداری سائو پائولو

تئاتر شهرداری سائو پائولو (Theatro Municipal de Sao Paulo)

تئاتر شهری سائوپائولو در سال 1911 به عنوان نمادی بزرگ از آرزوهای جهان وطنی شهر سائوپائولو در آغاز قرن بیستم افتتاح شد. این تئاتر دارای شش گروه هنری در ساختار خود است: ارکستر سمفونیک شهرداری، گروه کر غنایی شهرداری، باله شهر سائوپائولو، ارکستر رپرتوار تجربی، کرال پائوستانو ماریو د آندراده و کوارتت زهی شهر سائوپائولو. بنیاد تئاتر شهرداری که با اداره فرهنگ شهرداری مرتبط است، دستورالعمل‌هایی را برای مدیریت تجهیزات تعریف می‌کند که از سال 2013 توسط سازمان اجتماعی Instituto Brasileiro de Gestão Cultural انجام شده است.

موزه هنر سائو پائولو

موزه هنر سائوپائولو که در محلی به عنوان MASP قرار دارد، در سال 1968 افتتاح شد، اما دارای جامع‌ترین مجموعه هنر غربی در آمریکای لاتین است. آثاری از امپرسیونیست‌ها و استادان مدرن - رنوار، ون گوگ، ماتیس، مانه، دبرت، پیکاسو، میرو، همراه با 73 اثر مجسمه برنزی توسط دگا را در این جاذبه توریستی سائوپائولو خواهید دید. اگرچه این موزه به هنرمندان رنسانس برمی‌گردد، اما یکی از اولین موزه‌های هنری در این قاره است که بر روی هنرمندان اواسط قرن بیستم و بعد از آن و همچنین هنرمندان معاصر برزیل از جمله پورتیناری و دی کاوالکانتی تمرکز دارد.

منطقه لیبرداد

منطقه لیبرداد (Liberdade)

Bairro da Liberdade دژ شرقی و از دیدنی‌های سائوپائولو است. در آن‌جا فرهنگ آسیایی، خیابان‌ها، ساختمان‌ها، رستوران‌ها، مردم، رویدادها و هر چیز دیگری را که می‌توانید تصور کنید، تسخیر می‌کند. با این حال، بسیاری این محله را فقط به فرهنگ ژاپنی ربط می‌دهند، اما حضور پررنگی از مهاجران و سنت‌های چینی، کره ای، تایلندی و تایوانی نیز به چشم می‌خورد.

بازار شهرداری سائوپائولو (Mercado Municipal de Sao Paulo)

اکثر شهرهای بزرگ بازارهای چشم‌گیر پر از محصولات تازه، گوشت و ماهی، صنایع‌دستی منحصر به فرد و غذاهای محلی دارند. در سائوپائولو، آن بازار پر جنب و جوش و معطر، Mercado Municipal است که از جاذبه‌های سائوپائولو بوده و توسط مردم محلی به سادگی به عنوان Mercadão شناخته می‌شود. Mercadão که در اصل اولین بازار مواد غذایی شهر بود، اولین بار در سال 1933 افتتاح شد و میزبان حدود 300 غرفه است که در آن، همه‌چیز از میوه‌ها و سبزیجات تازه گرفته تا ادویه، پنیر و شیرینی، گوشت و غذاهای دریایی می‌فروشند. بیش از 1500 نفر در این بازار کار و روزانه بیش از 450 تن خوراکی‌های محبوب برزیل را سرو می‌کنند.

موزه فوتبال

موزه فوتبال (Museu do Futebol)

در این کشور دیوانه فوتبال، شهری مانند سائوپائولو اگر موزه‌ای برای «بازی زیبا» نداشت، بی‌حوصله تلقی می‌شد. این موزه فوق‌العاده بینش و اطلاعاتی در مورد بازی و نحوه اشغال آن در قلب همه برزیلی‌ها ارائه می‌دهد. در این جاذبه دیدنی سائوپائولو بیش از 6000 متر مربع و 15 گالری و نمایشگاه‌های تعاملی وجود دارد که جذاب و سرگرم‌کننده هستند. هر گالری بر جنبه‌های مختلف بازی و توسعه ورزش در برزیل تمرکز دارد. نمایشگرهای جامبو روی دیوارها نصب شده‌اند و نمایش‌ها، بازی‌ها و اتفاقات معروف را نشان می‌دهند. این موزه در استادیوم معروف Pacaembu واقع شده است.

کلیسای سائوپائولو

کلیسای سائوپائولو (Sao Paulo Cathedral)

کلیسای جامع نئوگوتیک در محل کلیسای جامع قبلی ساخته و از سال 1913 تا 1967 تکمیل شده است. ساختمان آن با دو جنگ جهانی قطع شد و به دست آوردن موزاییک و سایر عناصر تزئینی از ایتالیا دشوار و در سال 1954 در چهارصدمین سالگرد تأسیس سائوپائولو تقدیس شد.

در نمای بیرونی این جاذبه توریستی سائوپائولو مجسمه‌های پیامبران عهد عتیق و شاگردان مسیح قرار دارد. اگرچه بقیه کلیسا به سبک نئوگوتیک بوده، اما با گنبدی به سبک رنسانس پوشیده شده است. حتما به سرستون‌های روی ستون‌ها توجه کنید که نشان‌دهنده گیاهان برزیلی (شاخه‌های قهوه و آناناس) و جانورانی مثل آرمادیلوها هستند. برای دیدن مجسمه‌ها و مقبره‌های مرمری می‌توانید از سرداب زیر کلیسای اصلی بازدید کنید. کلیسای جامع در مرکز تاریخی سائوپائولو قرار دارد و مکان خوبی برای شروع یک تور پیاده‌روی در شهر قدیمی به شمار می‌رود.

تئاتر شهر

تئاتر شهر (City Theater-Teatro municipal)

معمار راموس د آزودو برای ساخت این بنا از تئاتر شهری سائوپائولو پس از اپرای پاریس الگوبرداری و از ترکیبی التقاطی از مضامین هنر نو و رنسانس ایتالیا استفاده کرد. تقریبا بلافاصله پس از تکمیل آن در سال 1911، به یکی از جاذبه‌های سائوپائولو تبدیل شد. این وضعیت در سال 1922 تثبیت یافت، زمانی که محل برگزاری یک رویداد برجسته بود که هنر را در برزیل متحول کرد. هفته هنر مدرن، هنرمندانی را که قرار بود به نمادهای جنبش مدرنیستی برزیل تبدیل شوند، معرفی و مورد توجه قرار داد. کسانی مثل آهنگساز Heitor Villa-Lobos; ماریو د آندراده نمایشنامه‌نویس و ویکتور برچرت مجسمه‌ساز.

این سالن تئاتر که مرکز اصلی هنرهای نمایشی در آمریکای جنوبی است، میزبان اجراهایی از خوانندگان، رقصندگان، نوازندگان و هنرمندان مشهور بین‌المللی بوده است که شامل کارلا فراچی، رودولف نوریف، تیتا روفو، انریکو کاروسو، ماریا کالاس، آرتورو توسکانینی، هیتور می‌شود. این ساختمان به طور کامل به عظمت اولیه خود بازسازی و در سال 1991 بازگشایی شد. ارکستر سمفونیک سائوپائولو، کورال لیریکو (کر غنایی) و باله شهر سائوپائولو نیز در آن قرار دارند.

 موزه هنرهای معاصر

موزه هنرهای معاصر (Contemporary Art Museum)

داخل پارک ایبیراپوئرا، موزه هنرهای معاصر، طراحی شده توسط اسکار نیمایر قرار دارد که در سال 1957 تکمیل شد. این مکان، موزه عالی هنر معاصر همراه با نمایشگاه‌ها و نمایش‌های ویژه را نیز در خود جای داده است. بیش از 5000 قطعه موزه، طیف وسیعی از مدارس هنری را نشان می‌دهد، از پیکاسو، مودیلیانی و لژر گرفته تا نقاشان برجسته برزیلی تارسیلا دو آمارال، آنیتا مالفاتی، پورتیناری و دی کاوالکانتی.

این موزه در میان بزرگ‌ترین مجموعه‌های هنر غربی قرن بیستم آمریکای لاتین و از جاذبه‌های گردشگری سائوپائولو برزیل، آثاری از مارک شاگال، واسیلی کاندینسکی و خوان میرو را نیز به نمایش می‌گذارد. باغ مجسمه توسط روبرتو برل مارکس طراحی شده است و 30 اثر بزرگ را در فضای باز به نمایش می‌گذارد.

پارک استقلال

پارک استقلال و موزه پائولیستا (Parque da Independància and Museu Paulista)

این جاذبه‌ سائوپائولو در منطقه ایپیرانگا، رودخانه‌ای که در کنار آن استقلال برزیل توسط شاهزاده پدرو اعلام شد، قرار دارد. پارک استقلال یادبود واقعه 1822 است. موزه پائولیستا که بیشتر به عنوان موزه ایپیرانگا شناخته می‌شود، مشرف به باغ‌های رسمی گل رز، توپیاری‌ها و فواره‌های الهام گرفته از باغ‌های ورسای است. معمار ایتالیایی آن، Tommaso Gaudenzio Bezzi، طرحی التقاطی با الگوبرداری از سبک نئوکلاسیک ایتالیایی ایجاد کرد که یادآور کاخ‌های رنسانس است. در داخل آن، مجموعه‌های بزرگی از لباس‌ها، هنرهای تزئینی، نقاشی‌ها و مبلمان دوره امپراتوری وجود دارد.

میدان حیاط مدرسه

میدان حیاط مدرسه (Pátio do Colégio)

میدان معروف به Pátio do Colégio، در شمال Praça da Sé و کلیسای جامع از جاذبه‌های گردشگری شهر سائوپائولو و هسته اصلی آن است. در اینجا مانوئل د نوبرگا و خوزه د آنچیتا کالج جامعه عیسی را تأسیس کردند که محل سکونت و مرکز مطالعه یسوعیان بود و در 25 ژانویه 1554، اولین مراسم عزاداری در این شهرک برگزار شد.

 این میدان جذاب اکنون توسط موزه تاریخی، موزه هنرهای مقدس و Capela de Anchieta اشغال شده است. تنها چیزی که از ساختمان قرن شانزدهم باقی مانده، درها و دیوارهای سفالی آن است.

موزه‌ هنر سائوپائولو

صومعه سائوبنتو  (Mosteiro de São Bento)

صومعه بندیکتین و کلیسای آن در اواخر قرن شانزدهم تأسیس شد، اما قدمت کلیسای فعلی تنها بین سال‌های 22-1910 است. آن را به دلیل منشأ مدرن یا بیرونی نسبتا سختش نادیده نگیرید، زیرا فضای داخلی آن به‌ خوبی نقاشی شده و شامل مجسمه‌های قرن هفدهمی سنت بندیکت و سنت اسکولاستیکاست که توسط آگوستینیو د عیسی حک شده‌اند. تعدادی دیگر از هنرمندان برجسته بندیکتین در تزئین صومعه مشارکت داشتند. همچنین برخی از شیشه‌های رنگارنگ چشمگیر، تصویری از باکره در عبایی با مروارید و صلیب مربوط به سال 1777 قابل توجه است.

موزه‌ هنر سائوپائولو

موزه‌ هنر سائوپائولو (Pinacoteca do Estado)

این موزه، قدیمی‌ترین موزه و از جاذبه‌های گردشگری سائوپائولو برزیل است که در سال 1905 برای نمایش آثار هنرمندان برزیلی افتتاح شد. 10000 اثر هنری آن شامل طراحی، نقاشی و مجسمه‌سازی از دهه 1800 تاکنون است. این معماری که در ساختمان بازسازی شده Liceu de Artes e Ofícios قرار دارد، خود دلیلی برای بازدید است. بخشی از این مجموعه در مکان دوم موزه در پینا استاسائو قرار دارد که در آن، بازدیدکنندگان یادبودی از مقاومت سائوپائولو، کتابخانه‌ای گسترده از اسناد تاریخی مربوط به مبارزات سیاسی برزیل و بسیاری از نمونه‌های دیگر از هنر برزیل را خواهند دید.

کلیسای نوسا سنهورا دا لوز (Nossa Senhora da Luz)

در آونیدا تیرادنتس که در حاشیه پارک دا لوز قرار دارد، صومعه و کلیسای نوسا سنهورا دا لوز، نمونه‌های معمولی از معماری سنتی سائوپائولو قرار دارند: علی‌رغم قدمت نسبتا اخیر آ‌ن‌ها در قرن 18 به طور کامل از خاک رس ساخته شده است. صومعه نوسا سنهورا دا لوز اکنون موزه هنرهای مقدس را در خود جای داده است که مجموعه بزرگی از حدود 11000 مورد از جمله مجسمه‎‎ها، تصاویر، محراب‌ها و مبلمان قرن شانزدهم تا نوزدهم را در خود جای داده است. همچنین در Praça Tiradentes، Pinacoteca do Estado، گالری تصاویر دولتی، قدیمی‌ترین موزه نیز در سائوپائولو قرار دارد که شامل حدود 2500 تصویر، طراحی و چاپ است که عمدتا توسط هنرمندان برزیلی انجام شده است.

کلیسای نوسا سنهورا دا لوز

خیابان لارگو د سائو فرانسیسکو (Largo de São Francisco)

در غرب کلیسای جامع و Pátio do Colégio،Largo de São Francisco  خیابانی در مرکز شهر است که به خاطر مجموعه صومعه‌ای که رو به آن است، نامگذاری شده است. کلیسای سنت فرانسیس، در سال 1644 ساخته شد و یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای بازمانده شهر است. پس از آتش‌سوزی در سال 1870 اخیرا بازسازی شده است.

کلیسای همسایه Ordem Terceira de São Francisco، سومین راسته فرانسیسکن (عرضه) که از سال 1676 تا 1791 ساخته شده است. سومین ساختمان این مجموعه، صومعه فرانسیسکن از سال 1828 توسط دانشکده حقوق دانشگاه سائوپائولو اشغال شده است. محله کمی فرسوده است و در شب جایی برای بازدید وجود ندارد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات