غذا در برزیل

5 سال پیش 0 دیدگاه

غذا در برزیل با خوراکی‌های سنتی برزیلی؛ خوشمزه، رنگارنگ، متنوع و هیجان‌انگیز هستند. بسیاری برزیل را با رنگ‌ها و آداب و رسوم بی‌نظیر می‌شناسند. در هر منطقه غذاها و شیوه طبخ متفاوت است و پیشینه‌های متنوع و قلمروی وسیع این کشور را منعکس می‌کند. دوره استعمار برزیل باعث شد، غذاهای برزیلی به شدت تحت تأثیر قرار گیرد. پس از لغو برده‌داری، اروپایی‌ها و مهاجران ژاپنی بسیاری در مزارع قهوه کار می‌کردند. این هجوم مهاجران دستور پخت غذاها را تغییر داد و تنوع بیشتری را به سفره غذاهای سنتی آورد. در ادامه با معرفی غذاهای برزیل همراه ما باشید.

 Moqueca de Camarão

Moqueca de Camarão

موکوکا یک خورش خوشمزه است که باید آرام پخته شود. مواد تشکیل‌دهنده این غذا معمولا شامل میگو یا ماهی، روغن نارگیل و شیر به همراه سبزیجات، گوجه‌فرنگی، پیاز و گشنیز است. موکوکا را در یک قابلمه سفالی و به صورت گرم سرو می‌‌کنند. در مناطق مختلف، این غذا به شیوه‌های متنوعی طبخ می‌شود‌‌. در واقع، ایالت‌های همسایه بایانوس و کاپیکساباس هر دو بر این باورند که آن را اختراع کرده‌اند و هر دو نسخه‌های خوشمزه‌ای ارائه می‌کنند.

خورش واتاپا

 Vatapá (خورش واتاپا)

این خورش غلیظ از باهیا، میگو، نان، بادام‌زمینی آسیاب شده، شیر نارگیل، روغن نخل و مخلوطی از گیاهان، تهیه می‌شود. سبزیجات را به صورت خمیری صاف له می‌کنند و معمولا آن را با برنج و آکاراژه سرو می‌کنند. این غذا را همچنین می‌توان سرخ کرد و در این روش، آن را با لوبیا چشم بلبلی آماده می‌کنند. واتاپا را می‌توان با ماهی تن، مرغ، ماهی کاد یا فقط سبزیجات جایگزین کرد.

مرغ پخته امپادو

 Empadão (مرغ پخته امپادو)

 برای تهیه این غذا، مرغ پخته شده را خورد کرده و با ترکیبی از سبزیجات مانند ذرت، قلب نخل و نخود ترکیب می‌کنند. از گوشت گاو و میگو می‌توان به جای مرغ استفاده کرد. این غذا را می‌توان اغلب برای ناهار و شام خانوادگی آخر هفته‌ها و در تعطیلات رسمی برزیل آماده کرد. شما می‌توانید در رستوران‌های معروف برزیل آن را پیدا کنید. همچنین در غرفه‌های خیابانی نیز این غذا را در ظرف‌های کوچک سرو می‌کنند.

بیشتر بخوانید: معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌ها در ایگواسو

Bolinho de Bacalhau (بولینیو دی باکالهو)

Bolinho de Bacalhau از غذاهای برزیل و در لغت به معنای "گلوله ماهی کوچک" است. دستورالعمل سنتی پرتغالی که عمیقا در برزیل ریشه دارد. این غذای لذیذ از بیرون، ترد و از داخل بافت نرمی دارد. تکه‌های ماهی را ابتدا می‌جوشانند و سپس همراه با کاد نمک سرخ می‌کنند. یک پیش غذای بسیار محبوب و همچنین یک غذای اصلی با برنج و سبزیجات است که طرفداران بسیاری دارد.

فرنی شیرین کانجیکا

 Canjica (فرنی شیرین کانجیکا)

یک فرنی شیرین که به عنوان یکی از خوراکی‌های برزیلی شناخته می‌شود. این دسر با ذرت سفید، شیر، شیر نارگیل و شکر آماده می‌شود و با دارچین روی آن را تزئین می‌کنند‌. Canjica در ماه ژوئن معمولا در جشنواره‌های زمستانی سالانه نیز سرو می‌شود.

گوشت کبابی

Barbecued meat (گوشت کبابی)

برزیل و آرژانتین در باربیکیو آمریکای جنوبی تخصص دارند، اگرچه این غذا در هر کشور به صورت متفاوتی تهیه می‌شود. مقدار زیاد گوشت با سرعتی آرام باید کباب شوند. در برزیل، پیکانا یا کلاه‌کف برش‌های درجه یک و محبوب‌ است. کباب‌های خانگی شامل سوسیس، queijo coalho (پنیر جیر جیر روی چوب) و قلب‌ مرغ است که در کنار گوشت، کباب می‌شوند. در چوراسکاریا از گوشت خوک گرفته تا بره و گراز وحشی را روی سیخ کباب کرده و پیشخدمت‌ها مستقیما گوشت را در بشقاب شما تکه تکه می‌کنند.

نوشیدنی لذیذ برزیلی

Cachaça (نوشیدنی لذیذ برزیلی)

از خوراکی‌های برزیلی که قدمت آن به قرن 1500 می‌رسد. کایپیریناها اغلب با کاچاهای بدون رنگ و تازه درست می‌شوند، هزاران نوع طلایی با کیفیت در بشکه‌های چوبی کهنه تهیه می‌شود و طرفداران بسیاری در برزیل و گردشگران دارد.

خوراکی شیرین کوندیم

Quindim (خوراکی شیرین کوندیم)

 کوندیم، یک خوراکی شیرین زرد براق است و تنها با تخم‌مرغ، شکر و نارگیل درست می‌شود. این دسر لذیذ در قالب‌هایی به اندازه کاپ کیک طبخ شده و کف آن را با نارگیل رنده شده می‌پوشانند تا به رنگ طلایی و متراکم برسد‌. یک کاستارد باید رویه صاف و سفت داشته باشد که به طرز دلپذیری به سقف دهان می‌چسبد. این دسر از کلمه "kintiti" گرفته شده که به معنای "لذیذ" در کیکونگو، زبانی که در کنگو-برازاویل، جمهوری دموکراتیک کنگو و آنگولا است که در تور برزیل حتما باید آن را امتحان کنید.

Fried bar snacks

این نوشیدنی همراه با غذاهای سرخ‌شده بی‌نهایت لذیذ است‌. باتوم‌های ترد مانیوک یا بولینوس به "توپ‌های کوچک" گفته می‌شود که اغلب با ماهی کاد نمک درست می‌شوند. از گزینه‌های محبوب دیگر می‌توان به کوکسینیا ("ران کوچک") اشاره کرد که با مرغ خرد شده و پوره سیب‌زمینی آماده می‌شود، ظاهر آن به یک ران بسیار دلپذیر شباهت دارد و آن را با پودر سوخاری طلایی می‌پوشانند.

Carne de Sol

Carne de Sol

Carne de sol از لذیذترین غذاهای برزیل است که یک تکه گوشت گاو بسیار نمکی است که برای چند روز باقی می‌ماند تا در زیر آفتاب سوزان سرتائو در شمال شرق برزیل خشک شود. از این روش در گذشته برای نگهداری مواد غذایی استفاده می‌کردند. این فرآیند توسط استعمارگران پرتغالی برای حفظ ماهی کاد استفاده می‌شد و این روش نگهداری احتمالا از آن‌ها الهام گرفته شده است.

 حتی قرن بیستم، مردم تولید کارنه د سل به روش سنتی را ادامه دادند، چون طعم خاص آن با این روش بی‌نظیر است. این غذا معمولا با مقدار زیادی پیاز مصرف می‌شود. گوشت طعم تندی پیدا می‌کند و امروزه به عنوان یک غذا در برزیل طرفداران بسیاری دارد. این دستور پخت قبل از ورود استعمارگران پرتغالی به این کشور وجود داشته و کلمه تاپیوکا منشأ Tupi دارد، یک قبیله بومی که در منطقه شمالی برزیل زندگی می‌کردند.

خمیر سفید تاپیوکا

Tapioca (خمیر سفید تاپیوکا)

تاپیوکا از یک خمیر سفید رنگ تهیه می‌شود که از گیاه مانیوک به دست می‌آید. این غذا مانند نیز کرپ با مواد متفاوت از تاپیوکای سنتی که با یک چوب کره سرو و تا انواع پیچیده‌تر مانند پنیر، ژامبون، مربای میوه، شکلات یا حتی گوشت تهیه می‌شود. عطر و طعم تاپیوکا به تنهایی زیاد نیست، اما با مواد فراوان برای عطر و طعم بیشتر پر می‌شود. تاپیوکا به عنوان یک غذای اصلی برزیلی شناخته می‌شود و علاوه بر فواید سلامتی آن، بسیار منحصر به فرد است.

در عین حال یک خمیر جامد و یک خمیر صمغی به شمار می‌رود که خوردن آن، فوق‌العاده آسان و در عین حال خوشمزه است! در بیشتر هتل‌ها این خوراکی برای وعده صبحانه سرو می‌شود، اما در کل روز نیز می‌توانید این غذا را در غرفه‌های کوچک تاپیوکا در اطراف شهرها پیدا کنید. اگرچه بهترین غرفه‌ها معمولا صف‌های طولانی دارند!

هزینه غذا در برزیل چقدر است؟

هزینه زندگی در برزیل در مقایسه با بسیاری از کشورهای غربی کمتر است، اما قیمت غذا در هر منطقه می‌تواند کاملا متفاوت باشد. خدمات به دلیل هزینه کم نیروی کار، بسیار ارزان‌تر محاسبه می‌شود و برخی از بزرگ‌ترین شهرهای برزیل (ریودوژانیرو، سائوپائولو و برازیلیا) جزو گران‌ترین شهرهای این کشور هستند. قیمت وعده‌های غذایی در برزیل به طور متوسط  80 R$ در روز است. یک وعده غذایی متوسط برای یک گردشگر ​ حدود 32 R$ هزینه دارد. قیمت صبحانه نیز معمولا از شام و نهار مقرون به صرفه‌تر است. علاوه بر میل‌کردن غذا می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی سائوپائولو نیز دیدن کنید.

بیشتر بخوانید: معروف‌ترین رستوران‌ها در ریودوژانیرو

فرهنگ غذا در برزیل تحت تاثیر قوم‌های مختلف در طول زمان تغییر کرده است‌. غذاهایی که به‌طور سنتی توسط برزیلی‌ها مصرف می‌شود، از پیشینه‌های قومی مختلف مردم و همچنین خود سرزمین الهام گرفته است. در رژیم غذایی برزیلی برنج، لوبیا و مانیوک بسیار مهم بوده و  گوشت، مرغ و ماهی به درجات مختلف به غذاهای اصلی اضافه می‌شوند.

به دلیل این میراث، انواع غذا در برزیل بسیار وسیع بوده و طعم غنی و متنوعی دارد که از سرزمینی حاصلخیز و با عجیب‌ترین ترکیبات شکوفا شده است. آشپزی برزیلی با ترکیبی زیبا با استفاده از مواد مختلف تهیه می‌شود و برزیلی‌ها در ترکیب کردن چیزهای مختلف برای رسیدن به نتایج باورنکردنی، بسیار موفق و هنرمند هستند.

تگ ها غذا

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات