قآشنایی با 32 تا از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری اروپا

7 ماه پیش 0 دیدگاه

بدون‌شک جاذبه‌های گردشگری اروپا را نمی‌توان شمرد، از جاذبه‌های فرهنگی فرانسه گرفته تا مناظر تاریخی ایتالیا و فهرستی باشکوه از مقاصد معماری خیره‌کننده آلمان، باید گفت مکان‌های دیدنی اروپا چیزهای زیادی برای ارائه به گردشگران تور اروپا دارند؛ درنتیجه انتخاب بهترین مقاصد گردشگری اروپا برای بازدید بسیار دشوار است. با وجود این، ما فهرستی از بهترین مکان‌های دیدنی اروپا را گردآوری کرده‌ایم که با این فهرست می‌توانید بهترین مکان‌های دیدنی اروپا را انتخاب کنید.

برج کج پیزا در ایتالیا

این برج کج معروف جهانی، اولین مورد از جاذبه‌های گردشگری اروپاست که در سراسر جهان به‌دلیل شیب چهار درجه‌ای باورنکردنی‌اش شناخته شده که به نظر می‌رسد در آستانه سقوط است. این برج شگفت‌انگیز پشت کلیسای جامع پیزا قرار دارد و به سبک رومی ساخته شده است. ساخت این برج که قدمت آن به قرن دوازدهم بازمی‌گردد، 199 سال طول کشید، اما در طول ساخت آن به‌دلیل نرمی زمین در یک طرف، شروع به کج شدن کرد. برج پیزا که ارتفاع آن 55.86 متر است، گردشگرانی را از دور و نزدیک به خود جذب می‌کند که می‌خواهند این برج خاص را ببینند و در کنار آن عکس یادگاری بگیرند. برج پیزا اولین مکانی است که در تور ایتالیا سراغ آن خواهید رفت.

یرج پیزا؛ یکی از زیباترین جاهای دیدنی ایتالیا

صخره‌های موهر در ایرلند

صخره‌های موهر واقع در شهرستان کلر ایرلند، منظره‌ای شگفت‌انگیز را نشان می‌دهند. این صخره‌های ساحلی از سنگ‌های شیب‌دار 214 متری تشکیل شده‌اند و 14 کیلومتر از هاگ هد تا دوسوث ادامه دارند. از بالای صخره‌ها، جزایر آران را می‌توان در میان آب‌های درخشان مشاهده کرد. در مسیرهای پیاده‌روی ساحلی صخره‌ها گردشی فوق‌العاده وجود دارد. این صخره‌ها موضوع داستان‌های عامیانه بسیاری بوده و در فیلم‌های متعددی مانند هری پاتر به نمایش درآمده‌اند.

صخره های موهر ایرلند

شهر اسرارآمیز پمپئی ایتالیا

79 سال پس از میلاد، کوه وزوویوس فوران کرد و بسیاری از شهرهای کوچک و سکونتگاه‌های منطقه در اثر فوران این آتشفشان به‌طور کامل ویران شدند، یکی از این شهرها پمپئی بود. امروزه بازدیدکنندگان می‌توانند در اطراف شهر باستانی قدم بزنند و از دیدن جاذبه های دیدنی پمپمئی مانند نقاشی‌های دیواری رنگارنگ باقی‌مانده شگفت‌زده شوند و تندیس مردم و حیوانات را در آخرین لحظات عمرشان ببینند.

شهر پمپئی ایتالیا

پل متحرک بریج لندن

برج بریج که به اشتباه تصور می‌شود پل لندن است، شاهکاری در اواخر دوره ویکتوریاست که اوج جایگاه لندن را در صحنه جهانی به نمایش می‌گذارد. این پل که در سال 1894 افتتاح شد، از رودخانه تیمز در نزدیکی برج لندن، یکی دیگر از مکان‌های دیدنی لندن، عبور می‌کند. این پل متحرک که در قرن 19 بنا شده هنوز هم قابل‌استفاده است.

پل بریج لندن

قلعه افسانه‌ای نویشوانشتاین آلمان

این قلعه یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری اروپاست و قلعه‌ای افسانه‌ای به‌ شمار می‌رود. درواقع مناره‌های سر به فلک کشیده این قلعه احیای سبک رمانسک و الهام‌بخش قلعه زیبای خفته والت دیزنی بودند. ساخت قلعه نویشوانشتاین آلمان قلعه در سال 1869 آغاز شد، اما متأسفانه صاحب آن لودویگ در سال 1886 در همان سال تکمیل قلعه فوت کرد و هرگز نتوانست در قلعه خود زندگی کند. این قلعه در جنوب باواریا در میان کوه‌های جنگلی و دریاچه‌های آینه‌مانند قرار دارد. نویشوانشتاین در باواریا آلمان، یکی از زیباترین شهرهای اروپایی، قرار دارد.

نویشوانشتاین آلمان

جزیره مونت سن میشل فرانسه

این جزیره مستحکم در حدود یک کیلومتری سواحل شمال غربی نرماندی فرانسه قرار دارد. هنگام قدم زدن در اطراف Mont-St-Michel ممکن است احساس کنید به زمانی دیگر منتقل شده‌اید. قدمت صومعه در اینجا به قرن هشتم بازمی‌گردد و هنوز هم از آن استفاده می‌شود. دیوارهای قدیمی و کلیساها مکان‌هایی جذاب برای گردشگران تور فرانسه هستند.

در جزر و مد آب جزیره مونت سن میشل فرانسه مانند قلعه‌ای شناور در دریاست. قبلاً تنها با پای پیاده یا ماشین هنگام جزر و مد می‌‌شد به این جزیره رسید، اما امروزه در هر زمانی می‌توان با پای پیاده در امتداد پل که در سال 2014 ساخته شده است به این جزیره دست یافت. 

جزیره مونت سن میشل فرانسه

ارتفاعات اسکاتلند

ارتفاعات اسکاتلند، منطقه‌ای ناهموار و کوهستانی در شمال اسکاتلند را تشکیل می‌دهد. در میان مناظر چشمگیر این منطقه زیبا، جاهای دیدنی زیادی برای دیدن وجود دارد. دره گلنکو که گوزن‌های قرمز در آن پرسه می‌زنند و آبشارهای خروشان تنها بخشی از جاذبه‌های طبیعی این مکان هستند.

 دریاچه نس در ارتفاعات مرکزی قرار دارد و جایی است که می‌توانید به‌سادگی در آن قدم بزنید و از فضای آرام لذت ببرید. ارتفاعات اسکاتلند بزرگ‌ترین شهر منطقه است. Moray Firth در همان نزدیکی جایی است که بتوانید دلفین‌هایی را که در دریا بازی می‌کنند ببینید.

 

دریاچه زمردین بلد در اسلوونی

 شمال غربی اسلوونی و نزدیک به شهر بلد، دریاچه زمردی درخشانی وجود دارد که با تپه‌های سرسبز خیره‌کننده احاطه شده است. برای گردش در این دریاچه می‌توانید یکی از قایق‌های چوبی قدیمی به نام پلتنا را کرایه کنید و از زیبایی‌های دریاچه لذت ببرید.

این جزیره خانه کلیسای عروج مریم است ساختمانی متعلق به قرن هفدهم با برخی از گوتیک قرن پانزدهمی که هنوز دست‌نخورده باقی مانده‌اند. در اطراف این نقطه فوق‌العاده زیبا، قلعه بلد نیز وجود دارد، اما یکی از بهترین کارهایی که می‌توان در این منطقه انجام داد، قدم زدن در اطراف دریاچه و استراحت و شنا در آب‌های آرام است.

دریاچه بلد اسلوونی

کلیسای جامع سنت باسیل روسیه

کلیسای سنت باسیل یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری اروپاست. این کلیسای جامع پرپیچ و خم با گنبدهای پیازی رنگارنگش به‌طور قطع نمادین‌ترین مناظر روسیه، در میدان سرخ مسکو واقع است. این کلیسا را نیز ایوان مخوف در سال 1555 ساخت. این سازه که شبیه هیچ چیز دیگری در روسیه نیست، به‌دلیل سبک معماری منحصربه‌فرد و پیوندهای تاریخی خود با نبرد پیروزمندانه در تاتارستان شناخته شده است.

سنت باسیل روسیه

شهر قدیمی دوبرونیک در کروواسی

یکی از زیباترین شهرهای قدیمی اروپا، شهر قدیمی دوبرونیک یکی از جاذبه‌های گردشگری اروپاست که دیوارهای شهر باستانی آن تا دریای آدریاتیک امتداد دارد و خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده آن تعداد زیادی رستوران، بار، بوتیک و موزه را در خود جا داده است. دیوارهای سنگی که قدمت آن به قرن شانزدهم بازمی‌گردد، دارای کلیساهای باروک و ساختمان‌های در حال فرو ریختن است. دروازه Pile که در سال 1573 ساخته شد، ورودی شهر قدیمی را با طاق‌های رنسانس قابل‌توجه خود مشخص می‌کند و هنگام شب بسیار زیباست.

دوبرونیک

کانال‌های آمستردام هلند

شهر آمستردام به‌دلیل کانال‌های خود شهرت دارد. درواقع بیش از 100 کیلومتر کانال در اطراف پایتخت هلند وجود دارد که حدود 90 جزیره را تشکیل می‌دهد. این آبراه‌ها که «ونیز شمال» نام دارند به آمستردام منتهی می‌شوند. چهار کانال اصلی حلقه‌های متحدالمرکز را در اطراف مرکز شهر تشکیل می‌دهند. در شهر مدرن، کانال‌ها منظره شهری جذابی را تشکیل می‌دهند.

 

برج ایفل

برج ایفل فرانسه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری اروپاست، این نماد انکارنشدنی پاریس که به‌ گوستاو ایفل نام‌گذاری شده، منظره‌ای است که هنگام بازدید از پایتخت فرانسه باید شاهد آن باشید. این برج که بین سال‌های 1887 و 1889 ساخته شد، در ابتدا برای ورودی چشمگیر نمایشگاه جهانی 1889 ساخته شد. این برج 324 متر ارتفاع دارد و تا زمانی که ساختمان امپایر استیت در سال 1930 بنا شود، برج ایفل به‌طرز شگفت‌انگیزی بلندترین سازه ساخت بشر در جهان بود. شما می‌توانید با آسانسور تا عرشه دیدبانی برج بروید و از مناظر بلوار پاریس و پارک‌های آن شگفت‌زده شوید.

شهر قدیمی پراگ در جمهوری چک

شهر قدیمی قرون وسطایی در پایتخت جمهوری چک مملو از مناظر تاریخی است و همین موضوع آن را به مقصدی محبوب برای گردشگری تبدیل کرده است. در قلب پراگ میدان شهر قدیمی قرار دارد جایی که تالار شهر قدیمی را خواهید دید که دارای اورلوج یا ساعت نجومی است که قدمت آن به سال 1410 بازمی‌گردد و آن را به قدیمی‌ترین ساعتی تبدیل می‌کند که هنوز در جهان فعال است.

 

کلیسای سنت پیتر ایتالیا

کلیسای سنت‌ پیتر که در شهر واتیکان واقع شده، بزرگ‌ترین کلیسای جهان و یکی از معروف‌ترین نمونه‌های معماری رنسانس ایتالیاست. ساخت این بنای تاریخی در سال 1506 آغاز شد و یکی از معماران آن کسی جز میکل آنژ نبود. این جایی است که خود پاپ برای ده‌ها هزار نمازگزار که در میدان سنت‌ پیتر مجاور تجمع کرده‌اند، سخنرانی کرده است. کلیسای فعلی جایگزین کلیسای قدیمی سنت ‌پیتر شد که از حدود سال 360 بعد از میلاد در همان مکان قرار داشت. تصور می‌شود خود کلیسا روی مقبره سنت ‌پیتر ساخته شده باشد.

کلیسای سنت پیتر ایتالیا

 

کاخ ورسای؛ باشکوه‌ترین کاخ فرانسه

ورسای بنایی تاریخی است که شبیه آن در دنیا وجود ندارد. وقتی صحبت از کاخ‌های تاریخی می‌شود، قطعاً کاخ ورسای در جایگاه اول قرار می‌گیرد. این ساختمان باشکوه از سال 1682 تا انقلاب فرانسه در سال 1789 اقامتگاه اصلی خانواده سلطنتی فرانسه بود. نمای بیرونی قلعه به‌طرز فوق‌العاده‌ای تزیین شده است برخی از اتاق‌های داخل بنا به اندازه خود کاخ معروف هستند، مانند تالار آینه با تزئینات طلاکاری مجلل که زیبایی تحسین‌شدنی دارد. باغ هندسی ورسای با درختان مخروطی شکل نقطه‌گذاری شده و به‌صورت کانال و فواره بافته شده است.

کاخ ورسای

آبدره‌های نروژ

 از مهم‌ترین دلایلی که بسیاری از مردم به نروژ سفر می‌کنند، دیدن آبدره‌های باشکوه آن است. دره‌های سر به فلک کشیده U شکل و صخره‌های کنده‌کاری‌شده آن‌ها که به‌کمک یخچال‌های طبیعی در طول 2.5 میلیون سال به‌طور باورنکردنی شکل گرفته‌اند، منظره‌ای خیره‌کننده ایجاد می‌کنند.

نروژ بیش از 1000 آبدره دارد که تنها از بخشی از آن‌ها به‌طور انبوه بازدید می‌شود (مانند Hardangerfjord و Geirangerfjord). سوار شدن به یک کشتی کروز راهی عالی برای دیدن دیواره‌های سر به فلک کشیده آبدره‌ها در حین سر خوردن قایق روی آب است. از سوی دیگر، پیاده‌روی بر فراز آبدره‌ها، منظره‌ای باورنکردنی را از پرواز پرندگان به نمایش می‌گذارد.

قصر و قلعه الحمرا اسپانیا

الحمرا که روی ویرانه‌های بناهای رومی در سال 889 پس از میلاد ساخته شده، یک قصر و قلعه ترکیبی است که در گرانادا اسپانیا واقع شده است. تقریباً برای 1000 سال، بیشتر این شبه‌جزیره ایبری را مورهای اسلامی اداره می‌کردند و اندلس (منطقه‌ای که الحمرا در آن قرار دارد) طولانی‌ترین قلمرو آن‌ها بود. امروزه می‌توانید ارگ آن، قدیمی‌ترین بخش قلعه را کاوش کنید، از برج دیده‌بانی آن بالا بروید، باغ‌ها و حیاط‌های شگفت‌انگیز مورها را کاوش کنید و از الگوهای هندسی ظریف در سراسر مجموعه شگفت‌زده شوید.

قصر و قلعه الحمرا اسپانیا

موزه و مسجد ایاصوفیه استانبول

ایاصوفیه یکی از مقاصد گردشگری اروپاست و برای تقریباً 1000 سال، بزرگ‌ترین کلیسای جامع جهان بود و هنوز هم سازه‌ای خارق‌العاده است. این مکان که در ابتدا کلیسای جامع ارتدکس شرقی بود و در سال 537 پس از میلاد ساخته شد، زمانی که استانبول قسطنطنیه نام گرفت، از سال 1453 به مسجد عثمانی تبدیل شد و امروزه به موزه‌ای برای همه ادیان تبدیل شده است.

گنبد ایاصوفیه به خودی خود یک شگفتی است و ساختمان در حالت کلی بازتاب‌دهنده معماری بیزانسی و همچنین میراث تکه‌تکه شده استانبول است. امروز با قدم زدن در اطراف ساختمان می‌توانید تاریخ شهر را با نقاشی‌های دیواری جذاب و مصنوعات جالب آن کنار هم بچینید.

 

ایاصوفیه استانبول

اکروپلیس یونان

اکروپلیس در آتن منظره‌ای خیره‌کننده و از جاذبه‌های گردشگری اروپاست. این تپه تاریخی، محل تعدادی مکان باستانی است که قدمت آن‌ها به قرن پنجم قبل از میلاد می‌رسد. برخی از جاذبه‌های این مکان عبارت‌اند از: معبد آتنا نایک، ارکتیون و البته پارتنون که مورد توجه گردشگران هستند.

پارتنون که در اوج امپراتوری آتن در سال 447 قبل از میلاد ساخته شد، نماد یونان است و با ستون‌های بی‌شمارش تحت تأثیر قرار می‌گیرد. این بنا که به آتنا تقدیم شده بود، در قرن ششم پس از میلاد به کلیسای مسیحی و در 1460 پس از حمله عثمانی‌ها به مسجد تبدیل شد.

آکروپولیس یونان

ساحل دونا آنا، لاگوس پرتغال

این ساحل مسیری باورنکردنی از ماسه است که تنها یک و نیم مایل از مرکز شهر فاصله دارد. باورش سخت است که چنین خط ساحلی خیره‌کننده‌ای این‌قدر به شهر نزدیک باشد. چیزی که آن را حتی بیشتر تماشایی می‌کند صخره‌های ناهمواری است که در پشت ساحل قرار دارند. این صخره‌ها در اثر عمل دریا و باد فرسایش یافته و به شکل‌هایی غیرعادی تبدیل شده‌اند.

ساحل دونا آنا

آبشار  Seljalandsfoss ایسلند

آبشار Seljalandsfoss یکی از چشمگیرترین آبشارهای ایسلند است. منبع آب، از یک ذوب یخبندان بر فراز صخره نشئت می‌گیرد و قبل از ادامه مسیر خود، 200 فوت باشکوه سقوط می‌کند. در پشت جریان خروشان آب که آبشار سلجالاندسفوس است، یک غار وجود دارد که با پای پیاده قابل‌دسترسی است و منظره‌ای منحصربه‌فرد برای تماشای آبشار و گرفتن عکس‌های شگفت‌انگیز به شما می‌دهد. باید گفت در هیچ جای دیگر اروپا نمی‌توانید شبیه این منظره را پیدا کنید.

 

 آبشار سلجالاندسفوس

خانه‌های رنگی دهکده هال اشتات اتریش

دهکده هالشتات از دیگر جاهای دیدنی اروپاست که در سواحل دریاچه هالشتات در اتریش قرار دارد. همچنین خانه‌های آلپی رنگارنگ و خیابان‌های سنگ‌فرش شده روستا که شما را به سال‌های دور می‌برد مربوط به قرن شانزدهم است. رفتن به دهکده هالشتات مانند بازدید از سرزمینی است که گویی پیشرفت و تکنولوژی در آن رسوخ نکرده است. اگر دوست دارید سفری به چند قرن قبل داشته باشید پیشنهاد ما بازدید از این روستاست.

روستای هال اشتات اتریش

 پل چارلز در جمهوری چک

وقتی قدمت پل چارلز را که از روی رودخانه ولتاوا در پراگ می‌گذرد، در نظر بگیرید، تعجب خواهید کرد چگونه هنوز پابرجاست. قدمت شانزده طاق پل بیش از پانصد سال است و برج‌های پل که بخشی از ساخت و ساز قبلی هستند، درست به قرن چهاردهم بازمی‌گردند.

پل چارلز پراگ به‌شکل خیره‌کننده‌ای تاریخی است. سی مجسمه عجیب و غریب از قدیسان که هنگام قدم زدن روی پل با آن‌ها روبه‌رو خواهید شد، قابل‌توجه است. در هیچ جای دیگر اروپا چیزی شبیه آن را نخواهید یافت و کاملاً منحصر به فرد است.

پل چارلز پراگ

کولوسئوم رم؛ بزرگ‌ترین آمفی‌تئاتر باستانی جهان

کولوسئوم نماد کامل قدرت امپراتوری روم در اوج خود و از جاذبه‌های گردشگری اروپاست. این سالن که قدمت آن به سال 72 پس از میلاد می‌رسد، برای گنجایش 50000 تماشاگر طراحی شده و در آن زمان بزرگ‌ترین آمفی‌تئاتری بود که تاکنون ساخته شده بود.

اگرچه کولوسئوم ویرانه است، همچنان نمادی از رم به شمار می‌آید. شما برای بازدید می‌توانید داخل طاق‌ها قدم بگذارید و از سازه دیدن کنید، بنشینید و خود را به‌عنوان یک تماشاگر در دوران روم تصور کنید که نمایش‌های بزرگ و تماشایی را داخل رینگ تماشا می‌کنید.

کولوسئوم رم

واتیکان؛ کوچک‌ترین کشور جهان

واتیکان که کوچک‌ترین کشور جهان است و در داخل رم قرار دارد، یکی از بهترین مقاصد اروپایی برای کاتولیک‌ها یا کسانی است که به‌دنبال تجربیات مذهبی و فرهنگی هستند. از جاذبه‌های آن می‌توان به موزه‌های واتیکان با یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های هنری جهان، از جمله کلیسای سیستین و نقاشی‌های دیواری زیبای میکل آنژ یا کلیسای سنت ‌پیتر اشاره کرد.

شما می‌توانید در اطراف میدان سنت‌ پیتر، محل تجمع محبوب گردشگران، گردش کنید و در هفته‌نامه پاپ Audience که هر چهارشنبه برگزار می‌شود، صندلی رزرو کنید؛ زیرا هیچ سفری به واتیکان بدون دیدن پاپ کامل نمی‌شود. برای آشنایی بیشتر با این کشور، مقاله جاهای دیدنی واتیکان را مطالعه کنید. 

دهکده بابانوئل فنلاند (لاپلند)

پارک تفریحی واقع در رووانیمی، یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید برای کودکان در اروپاست. البته بازدید از این دهکده برای کل خانواده لذت زیادی به همراه دارد. جاذبه‌های اصلی در دهکده بابانوئل دایره قطب شمال است؛ خط سفید رنگ‌شده در سراسر پارک که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد بدانند چه زمانی به‌طور رسمی وارد منطقه قطب شمال شده‌اند.

در قلب دهکده، دفتر بابا نوئل را می‌توان یافت که از سال 1992 باز بوده و پذیرای هزاران بازدیدکننده از سراسر جهان است. به‌دلیل عرض جغرافیایی این روستای جذاب و اطراف آن برای شکار برخی شفق‌های شمالی عالی است. این پدیده طبیعی خیره‌کننده، دهکده بابانوئل را جادویی‌تر کرده است.

لاپلند یا شهر بابانوئل

رم ایتالیا؛ دیدنی‌ترین شهر اروپا

گفته شده است اگر فقط یک شهر را می‌توانید در ایتالیا ببینید یا حتی یک شهر در اروپا، تور رم را انتخاب کنید. با گنجینه‌های باستانی مانند پانتئون، کولوسئوم و فواره معروف تروی می‌توان این شهر را یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری اروپا دانست. این شهر ابدی، مقصد نهایی اروپا در طول سال است که هر فصل تجربه متفاوتی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

جاذبه‌های دیدنی فلورانس ایتالیا

این مکان به‌راحتی یکی از بهترین مقاصد گردشگری اروپایی برای دوستداران هنر و تاریخ است. جاهای دیدنی فلورانس بسیار زیاد است. فلورانس، زادگاه رنسانس و یکی از ثروتمندترین شهرها در دوران قرون‌وسطی، به یک مرکز هنری، تجاری و سیاسی درجه یک تبدیل شده است. در میدان عظیم Piazza del Duomo که شبیه موزه‌ای در فضای باز است قدم بزنید و برای تماشای چشمگیرترین منظره فلورانس به گنبد Duomo صعود کنید.

همچنین می‌توانید خانه خانواده سلطنتی مدیچی را در کاخ پیتی کشف کنید و به شاهکار گوتیک Palazzo Vecchio بروید. فلورانس تعدادی از بهترین و پربازدیدترین موزه‌های ایتالیا را در خود جای داده است و برای استفاده حداکثری از آن باید بلیت ترکیبی گالری اوفیزی و گالری آکادمیا را تهیه کنید.

فلورانس ایتالیا

شهر دوبلین ایرلند

دوبلین ایرلند، جزیره معروف زمرد، هزاران گردشگر را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. ایرلند با مناظر سرسبز معروف و آب و هوای خنک یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در اروپا به‌خصوص در تابستان است. اگرچه آب و هوا ممکن است خنک باشد، ایرلند به‌دلیل فرهنگ گرم و دلپذیر خود مشهور بوده و قرن‌هاست نویسندگان و هنرمندان را به خود جذب کرده است.

دوبلین ایرلند

شهر تاریخی آکسفورد بریتانیا

آکسفورد، خانه قدیمی‌ترین دانشگاه انگلستان، سرزمین جالب تاریخی برای کاوش و بازدید بوده و دیدنی‌های برجسته آن شامل موزه اشمولین و موزه تاریخ طبیعی است. آکسفورد یکی از بهترین مقاصد اروپایی برای محققان ادبیات و علاقه‌مندان به سینماست. بسیاری از نویسندگان مشهور در دانشگاه آکسفورد سمت‌های آکادمیک داشتند؛ مانند لوئیس کارول (آلیس در سرزمین عجایب)، جی آر تالکین (ارباب حلقه‌ها) و سی‌اس لوئیس (تواریخ نارنیا) که تنها با یک ساعت رانندگی می‌توانید به آنجا برسید. همچنین می‌توانید شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی آکسفورد از نوع فیلم‌برداری را در تور هری پاتر یا داونتون ابی، از مدرسه دیوینیتی و کتابخانه بودلیان گرفته تا مزرعه مانور کوگس و کلیسای سنت ‌مریم کشف کنید.

آکسفورد انگلستان

جزایر قناری اسپانیا

جزایر قناری مجمع‌الجزایری اسپانیایی در اقیانوس اطلس در امتداد سواحل آفریقاست که 8 جزیره منحصر به فرد برای کاوش دارد. جواهری واقعی برای علاقه‌مندان به فضای باز، با دمای ملایم، هوای آفتابی و جاذبه‌های طبیعی بکر. تنریف با تجربیات هیجان‌انگیز فراوان، بزرگ‌ترین جزیره مجمع‌الجزایر است که بلندترین قله اسپانیا (همچنین یکی از بلندترین آتش‌فشان‌های جهان) را در خود جای داده است. در پارک ملی تید (Teide) پیاده‌روی کنید (در تور تماشای ستارگان شرکت کنید)، با حیوانات در پارک لورو ملاقات کرده و با لاک‌پشت‌ها شنا کنید. جزایز قناری گل سرسبد، تور اسپانیا محسوب می‌شود.

کلیسای ساگرادا فامیلیا در اسپانیا

کلیسای ساگراد فامیلیا مجلل معروف در اسپانیا زاییده فکر معمار مشهور کاتالانی آنتونی گائودی است. این کلیسای خارق‌العاده که به سبک هنر نو و گوتیک ساخته شده است 18 گلدسته دارد که هنوز کامل نشده‌اند. این ساختمان منحصربه‌فرد انبوه گردشگران را با برجک‌های پیچ‌خورده و منحنی‌های سورئال به خود جذب می‌کند.

کلیسای ساگرادا فامیلیا در اسپانیا

سخن پایانی

مقاصد گردشگری اروپا با لایه‌های تاریخی و تنوع فرهنگی، گنجینه‌ای از همه‌چیز از قرون‌وسطی و باستان گرفته تا باروک و هنر نو را شامل می‌شوند. با گزینه‌های بسیار زیاد، انتخاب بهترین مکان‌ها برای بازدید در اروپا می‌تواند دشوار باشد، از تعطیلات شهری مملو از تاریخ و فرهنگ جذاب، استراحت در طبیعت در میان مناظر خیره‌کننده و پارک‌های طبیعی منحصربه‌فرد، یا بهترین مقاصد تعطیلات برای تعطیلات ساحلی آرامش‌بخش برای دیدن وجود دارد. ونیز، پاریس و فلورانس از زیباترین شهرها برای تعطیلات رمانتیک هستند. ایسلند و جزایر فارو نیز با زیباترین مناظر علاقه‌مندان به فضای باز را خیره می‌کنند؛ درحالی‌که کرواسی و جزایر یونان به‌دلیل سواحل بکر و آب شفاف خود متمایز هستند.

شما می‌توانید امسال عید نوروز را متفاوت برگزار کنید و این جاذبه‌های شگفت‌انگیز را برای یک بار هم که شده ببینید. آژانس گردشگری رز آبی، تور اروپا نوروز 1403خاصی را تدارک دیده است. برای اطلاع از قیمت‌ها و برنامه‌های گردشگری، سری به صفحه اصلی رز آبی بزنید. 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات