هنگام بازدید از مونت سنت میشل فرانسه به این 8 نکته توجه کنید

3 سال پیش 0 دیدگاه

 آیا تابه‌حال نام مونت سنت میشل را شنیده‌اید؟ درباره مونت سنت میشل چه می‌دانید؟ یک جزیرۀ صخره‌ای و پناهگاه معروف در نرماندی  کشور فرانسه، در سواحل نرماندی و در 41 مایلی (66 کیلومتری) شمال رن که در سال پذیرای حدود 2.5 میلیون گردشگر است. با قاطعیت می‌توان گفت هیچ جزیره‌ای در جهان شبیه این جزیره جادویی نیست. صومعه‌ای به سبک قرون‌ وسطایی در جزیره قرار دارد که مانند یک تکه از بهشت از خلیج خارج می‌شود. 

گفته می‌شود در اوایل قرن هشتم، اسقفی در نزدیکی آورانچ، فرشته مایکل را ملاقات کرد و به او گفت که یک کلیسا در بالای این جزیره در کنار دریا بسازد. از سال 966 به بعد دوک‌های نرماندی با حمایت پادشاهان فرانسوی، بر توسعۀ این صومعه بزرگ در مونت سنت میشل نظارت می‌کردند. ساختمان‌های عظیمی در قرون‌وسطی به این صومعه اضافه شدند و صومعه به یک مرکز مشهور تبدیل شد و برخی از بزرگ‌ترین آثار را در اروپا به خود جلب کرد.

این جزیره، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی فرانسه و جاهای دیدنی اروپا است که در یونسکو ثبت شده است. در  تور مونت سنت میشل، فقط از یک منطقه توریستی ساخته‌ی بشر بازدید نمی‌کنید، علاوه بر این صومعه، جزیره مونت سنت میشل مناظر بکر و منحصربه‌فردی دارد که گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. در اینجا نکاتی وجود دارد که باید قبل از سفر به فرانسه و بازدید از مونت سن میشل بدانید تا سفری آرام و به‌یادماندنی داشته باشید.

محل اقامت در مونت سنت میشل فرانسه

گذراندن شب در مونت سن میشل به گردشگران این امکان را می‌دهد که قلمرو قرون وسطایی فوق‌العاده‌ای را بدون ازدحام و شلوغی تجربه کنند. این موقعیت، فرصت خوبی است تا صدای دریا بیشتر شنیده شود و کوچه‌های سنگفرش باریک در خلوت صبح یا عصر زیباتر به نظر برسند.

مونت سنت میشل در فرانسه

بیشتر بخوانید: 8 قانون جالب و عجیب در فرانسه | قوانین عجیب فرانسه

حداقل یک شب در مونت سنت میشل بمانید

ما توصیه می‌کنیم محل اقامت خود را در دهکده قرون وسطایی جزیره انتخاب کنید. در غیر این صورت، اقامتگاه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری نیز هستند، که حدود 2.5 کیلومتر از مونت سنت میشل فاصله دارند. مونت سنت میشل در مرز مناطق بریتانی و نرماندی قرار دارد و هر دوی آن‌ها ارزش بازدید دارند. می‌توانید در رن، پایتخت بریتانی مستقر شوید. رن از پاریس 1.5 ساعت با قطار و تقریباً یک ساعت با اتوبوس تا مونت سنت میشل فاصله دارد.

جزر و مد دریا

جزر و مد در سواحل این جزیره  همیشه در حال تغییر است. این جزر و مدهای دریا مزایای خود را دارد. در طول جزر و مد، مونت سنت میشل سورئال به نظر می‌رسد، گویی که در بالای آب و در نور مناسب، یک انعکاس آینه‌ای ایجاد می‌کند.

قلعه مونت سنت میشل فرانسه

جزر و مد دریا  به گردشگران این امکان را می‌دهد تا در اطراف ساحل قدم بزنند و از نگاه متفاوتی ساحل را مشاهده کنند. البته این ویژگی، می‌تواند خطرناک باشد. بنابراین اگر علاقه‌مند هستید، توری را رزرو کنید که راهنمایی حرفه‌ای و آشنا به جزر و مد دارد. برای اطلاعات بیشتر با آژانس گردشگری رز آبی تماس بگیرید تا راهنمایی‌های را در اختیار شما قرار دهند.

پیاده روی در مونت سنت میشل فرانسه

تماشای روستای مسکونی

مونت سنت میشل جزیره‌ای مسکونی است. به خاطر داشته باشید که مونت سن میشل یک مقصد توریستی ساختگی نیست و خانۀ 44 نفر از ساکنان است و راهبان و راهبه‌هایی در آن زندگی می‌کنند. حتی ممکن است به اندازۀ کافی خوش‌شانس باشید که صدای بسیار زیبای گروه کر راهبان را هنگام ورود بشنوید. به حریم شخصی آن‌ها احترام بگذارید و از شهروندان جزیره به‌ویژه در مراسم مذهبی عکس نگیرید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ تفریح در فرانسه که حتما باید تجربه کنید

برای پیاده‌روی و بالا رفتن از پله برنامه‌ریزی کنید

صعود در جزیره مونت سن میشل هم یکی از تفریحاتی است که می‌توانید انجام دهید. مسیر منتهی به قله شیب‌دار، باریک و سنگفرش شده است. همچنین تعداد زیادی پله وجود دارد که باید از آن‌ها بالا بروید. حتماً یک جفت کفش پیاده‌روی خوب به همراه داشته باشید.

مونت سنت میشل فرانسه

غذای مخصوص مونت سنت میشل فرانسه

غذاهای معروف مونت سنت میشل شامل املت و کرپ است. یکی از مشهورترین رستوران‌های این جزیره La Mère Poulard است که در نزدیکی ورودی اصلی قرار دارد. La Mère Poulard از سال 1888 در جزیره فعالیت می‌کند و املت‌های کرکی آن در لیست بهترین املت‌های جهان قرار دارد. اگر می‌خواهید این تجربه را داشته باشید، برای اینکه در یک صف طولانی  منتظر غذا نباشید ، باید حداقل 28 یورو برای یک املت سنتی هزینه کنید و از قبل میز خود را رزرو کنید. البته مهم نیست به کدام رستوران جزیره می‌روید، در همۀ رستوران‌های این جزیره می‌توانید از غذاهای خوش‌طعم فرانسوی را میل کنید.

غذا‌ی مونت سنت میشل

خرید سوغاتی در مونت سنت میشل

در نگاه اول، این جزیره چیزی برای خرید سوغاتی ندارد؛ اما کوکی‌های کره‌ای یک سوغاتی عالی و خوشمزه‌ هستند. این کوکی‌ها در سراسر دهکده و خواروبارفروشی‌های فرانسه به چشم می‌خورند و می‌توان آن‌ها را خریداری کرد.

سوغات مونت سنت میشل

بیشتر بخوانید: بهترین شهرهای فرانسه برای سفر و گردشگری کدامند؟

بهترین زمان سفر به جزیره‌ی سنت میشل

اگر دوست‌ دارید از این جزیره قرون وسطایی لذت بیشتری ببرید، پیشنهاد ما این است که در فصل بهار و پائیز به آنجا بروید. در این فصل‌ها، آب‌وهوا خوب است و ازدحام گردشگران کمتر است.

بازدید از قلعه مونت سنت میشل در فرانسه

اما اگر مجبورید در تابستان سفر کنید، لذت شنا کردن را از دست ندهید. در هر زمان که به این جزیره سفر می‌کنید حتماً به جزر و مد دریا توجه کنید، زمانی که بخش زیادی از مونت سنت میشل زیر آب می‌رود. ارتفاع جزر و مد در ساحل این جزیره حدود پانزده متر است و از شیب‌دارترین نقاط جزر و مد در دنیا است. آژانس رز آبی، بهترین تور فرانسه با قیمتی به‌صرفه را عرضه می‌کند.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات