8 قانون جالب و عجیب در فرانسه | قوانین عجیب فرانسه

3 سال پیش 0 دیدگاه

قوانین مختلفی در شهرها و کشورهای مختلفی وجود دارد که با آشنایی با آن‌ها می‌توان راحت‌تر با مردم آن شهر ارتباط برقرار کرد. فرانسه یکی از کشورهایی است که قوانین عجیبی در آن وجود دارد که در صورت عدم شناخت آن‌ها ممکن است در هنگام سفر به فرانسه دچار دردسر شوید. در این مطلب با قوانین عجیب فرانسه آشنا خواهید شد.

حیوانات در فرانسه به تهیۀ بلیط نیاز دارند

یکی از قوانین عجیب فرانسه این است که حمل کردن حیوانات با بیش از 6 کیلوگرم وزن نیاز به پرداخت به مبلغ نصف بلیط یک فرد است. هم‌چنین ورود حلزون زنده در فرانسه داخل مترو یا قطارهای سریع‌السیر اکیداً ممنوع است؛ اما اگر حلزون‌ها بلیط داشته باشند، می‌توانند وارد مترو یا قطارهای سریع‌السیر شوند. ماجرای بلیط داشتن این حلزون‌ها از آنجایی شروع شد که در سال 2008 میلادی، یک مرد فرانسوی به‌دلیل به همراه داشتن یک حلزون زنده در در قطاری سریع‌السیر جریمه شد و از آنجا فهمیده شد که یک قانونی وجود دارد و آن هم این است که برای وجود حیوانات زیر شش کیلوگرم در مترو و قطارهای سریع‌السیر باید بلیط جداگانه خریداری شود! اما باید بگوییم که در آخر بازرسان تصمیم گرفتند که حلزون آن مرد را بخورند تا آن مرد فرانسوی جریمه شود و به‌دلیل لذیذ بودن و خوشمزه بودن طعم و مزۀ حلزون، دست از جریمه کردن آن مرد فرانسوی برداشتند. 

قوانین عجیب کشور فرانسه

پرواز کردن و فرود آمدن بشقاب پرنده در فرانسه ممنوع!

شهری از فرانسه به داشتن قوانین عجیب و غریب و بسیار جالبش، سالهاست که شهرت دارد و نام این شهر «پاتینوفدوپیپ» است. در شهر پاتینوفدوپیپ، قانونی تصویب شده است که پرواز کردن و فرود آمدن هر نوع بشقاب پرنده‌ای به این شهر ممنوع است و جریمه‌های بسیار سختی دارد. این قانون عجیب در سال 1950 میلادی به تصویب رسیده است و هنوز که هنوز است، این قانون در کتاب قانون شهر پاتینوفدوپیپ وجود دارد. قوانین عجیب فرانسه را در ادامه بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ممنوعیت پرواز بشقاب پرنده از قوانین عجیب کشور فرانسه

بیشتر بخوانید: حمل و نقل در فرانسه

بوسیدن در قطارهای فرانسه ممنوع

همان‌طور که می‌دانید، بوسۀ فرانسوی یک سبک و روشی از بوسیدن است ک آن را در فیلم‌های قدیمی فرانسوی به‌وفور دیده‌اید. در فیلم‌ها و سریال‌های غربی و اروپایی دیده می‌شود که زمان خداحافظی یا هر لحظۀ دیگری، مسافرانی که بیرون از قطار در حال حرکت ایستاده‌اند یا داخل قطار هستند، همدیگر را بوسیده‌اند؛ اما قسمت واقعی ماجرا این است که بوسیدن یک کسی که خارج از قطار ایستاده است و یک فردی که داخل قطار ایستاده است، در زمانی که قطار در حال حرکت کردن است، در قانون‌های کشور فرانسه یک حرکت غیرقانونی است و با کسانی که این کار را انجام دهند، به‌صورت جدی برخورد می‌شود و جریمه‌های بسیار سنگینی نیز دارد. این قانون به‌خاطر سلامت و امنیت کسانی است که در هنگام حرکت قطار این کار را انجام می‌دهند. این هم یکی از قوانین عجیب فرانسه است.

قوانین عجیب در فرانسه | ممنوعیت بوسیدن در قطار

ممنوعیت مصرف سس گوجه در سلف‌های فرانسه

یکی دیگر از قوانین عجیب فرانسه و عجیب‌ترین قوانین کشورهای اروپایی این است که، سس‎‌های کچاپ یا سس گوجه فرنگی را نباید به‌صورت زیاد و نامحدود در سلف‌سرویس‌های مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها قرار دهند. وجود این قانون به این دلیل است که به کودکان تغذیۀ سالم را آموزش دهند تا یاد بگیرند درست مصرف کنند. در سال 2011 یک قانون در کشور فرانسه به تصویب رسید که بودن سس کچاپ یا سس گوجه فرنگی و سس مایونز در سلف‌ها و مکان‌هایی مثل آن، به‌صورت کلی ممنوع شود؛ ولی اخیراً سرو و مصرف سس کچاپ و سس گوجه فرنگی و سس مایونز با بعضی غذاها و خوراکی‌ها مانعی ندارد، ولی نباید به‌صورت نامحدود و زیاد در اختیار نوجوانان و کودکان وجود داشته باشد.‎

قوانین عجیب کشور فرانسه

بیشتر بخوانید: غذا در فرانسه

چهل درصد از موسیقی‌های پخش شونده باید فرانسوی باشند

هم بومی‌های کشور فرانسه و هم افراد اهل کشور فرانسه، تأکید بسیار زیادی روی زبان خودشان، یعنی فرانسوی دارند. به‌طوری که بیشتر افرادی که در کشور فرانسه زندگی می‌کنند، اگر زبان انگلیسی را هم بلد باشند، باز هم به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. به همین دلیل، یکی از قوانین عجیب فرانسه این است که چهل درصد موسیقی‌هایی که در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی پخش می‌شوند، باید حتماً فرانسوی و به زبان اصلی کشور فرانسه باشند. در سال 1996 میلادی این قانون به تصویب رسیده و تا اکنون اجرا شده است.

قوانین عجیب کشور فرانسه

در کشور فرانسه اسم خوک‌ها نباید ناپلئون باشد

نام یکی از قهرمان‌های اسطوره‌ای و افراد مشهور کشور فرانسه، ناپلئون است و فرهنگ و تاریخ فرانسه با نام و دستاوردها و قهرمانی‌های او همراه است. مردم کشور فرانسه برای ناپلئون احترام زیادی قائل هستند و بین مردم بسیار محبوب و مشهور است؛ بنابراین، یک قانون در سال 1997 به تصویب رسید که کسانی که خوک دارند، اجازه ندارند اسم ناپلئون را روی خوک‌های خود بگذارند و آنها را ناپلئون صدا بزنند تا به این فرد مهم بی‌احترامی نشود. این هم یکی دیگر از قوانین عجیب فرانسه است.

قوانین عجیب در کشور فرانسه

بیشتر بخوانید: آداب و رسوم در فرانسه

اگر سلام یا خداحافظی نکنید، بیرون می‌شوید

در یکی از دهکده‌های فرانسه به نام هروئل که واقع در شمال این کشور است، یک قانون جالب اجرا می‌شود که یکی از انواع قوانین عجیب فرانسه است؛ طبق این قانون، اگر افراد و ساکنان آنجا سلام یا خداحافظی نکنند یا تشکر نکنند، ساکنان دهکدۀ هروئل می‌توانند فرد متخلف را از دهکده بیرون کنند. در سال 2011 میلادی این قانون به تصویب رسید که دلیل آن این بود که به یک کارمند فرانسوی بی‌احترامی شد.

قوانین عجیب در فرانسه

مصرف برخی از نوشیدنی‌ها در محیط کار ممنوع است

در همۀ کشورهای دنیا، مصرف نوشیدنی یا به صورت نا متعادل وارد شدن به محل کار، عملی غیر قانونی و ممنوع است. در کشور فرانسه نیز یک قانون به تصویب رسیده است که به موجب آن، افرادی که می‌خواهند در محل کار نوشیدنی بنوشند کنند، باید فقط از چند نوع مشخص استفاده و مصرف کنند. طبق این قانون تصویب شده، مصرف نوشیدنی‌های مختلف و هیدرومل و چندین نوع نوشیدنی‌های مخصوص دیگر قانونی است، ولی هیچکس حق ندارد در محل کار در حالت نامتعادل باشد و اگر چنین اتفاقی بیفتد، پیگرد قانونی و مجازات و جریمه‌های سنگینی دارد.

ممنوعیت مصرف برخی از نوشیدنی‌ها از قوانین عجیب کشور فرانسه

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات