جالب‌ترین قوانین کشورهای اروپایی که نمی‌دانید

7 ماه پیش 0 دیدگاه

 بی‌شک هدف از وضع قوانین کشورهای اروپایی نیز مانند سایر کشورها، برقراری نظم و ترتیب در این کشورها بوده است، اما گاهی برخی از این قوانین به نظر عجیب و غیر قابل باور می‌رسند؛ درحالی‌که در کشورهای اروپایی کاملاً به‌صورت قانونی اجرا می‌شوند و با توجه به تداوم آن‌ها، به نظر می‌رسد که مردم این کشورها نیز این قوانین را پذیرفته و اجرا می‌کنند. در این مقاله برخی از عجیب‌ترین قوانین کشورهای اروپایی بررسی و فلسفه وجودی آن‌ها نیز تا حدی بیان شده‌اند. همچنین در باب قوانین پوشش کشورهای اروپایی که گاهی بسیار سؤال‌برانگیز است، توضیحاتی ارائه شده است.

عجیب‌ترین قوانین کشورهای اروپایی

برخی از قوانین کشورهای اروپایی گاهی آن‌قدر عجیب به نظر می‌رسند که ذهن را مدتی به خود مشغول می‌کنند و گاهی هم به نظر عقلایی نمی‌آیند، اما نکته قابل‌توجه این است که این قوانین وجود دارند و مردم ساکن در این کشورها نیز با این قوانین کنار آمده و آن‌ها را رعایت می‌کنند. برخی از عجیب‌ترین قوانین کشورهای اروپایی که ممکن است در تور اروپا به آن‌ها بربخورید، در ادامه آمده است:

 

قوانین عجیب کشور ایتالیا

1) یکی از عجیب‌ترین قوانین کشور ایتالیا  ممنوع بودن اخم کردن و الزام به لبخند زدن در مکان‌های عمومی است. در این کشور براساس یک قانون همه افراد باید با چهره‌های خندان در مکان‌های عمومی حاضر شوند و اجازه عبوس بودن را ندارند. البته در مراسم‌های ترحیم و کلیساها این ممنوعیت برداشته شده است.

2) یکی دیگر از ممنوعیت‌های قوانین کشورهای اروپایی که در شهر ونیز ایتالیا حاکم است، ممنوعیت غذا دادن به پرندگان در میدان سنت مارک است؛ چراکه این میدان یکی از میدان‌های اصلی این شهر و از مکان‌های توریستی است. کشور ایتالیا برای جلوگیری از تجمع پرندگان و انتقال بیماری‌ها و حفظ بناهای تاریخی آن منطقه این ممنوعیت را لحاظ کرده است و جالب‌تر اینجاست که جریمه بیش از 700 دلار نیز برای مرتکبان این عمل در نظر گرفته است.

3) از دیگر ممنوعیت‌های ایتالیا خوردن و آشامیدن روی پله‌های کلیساست. علت این امر پیشگیری از تخریب بناهای تاریخی و مذهبی در این کشور عنوان شده است.

4) یکی دیگر از عجیب‌ترین قوانین کشورهای اروپایی در کشور ایتالیا، ممنوعیت پوشیدن دامن برای مردان است. البته اگرچه دامن معمولاً لباس مردانه محسوب نمی‌شود، اما در برخی کشورها و فرهنگ‌ها مردان نیز آزادانه دامن می‌پوشند، اما در ایتالیا این عمل جرم بوده و جریمه هم برای آن در نظر گرفته شده است.

قوانین کشور ایتالیا

قوانین عجیب کشور انگلستان

انگلستان نیز یکی دیگر از کشورهای اروپایی است که برخی از عجیب‌ترین قوانین کشورهای اروپایی در آن حاکم است. این قوانین عبارت‌اند از:

1) بوسیدن و در آغوش کشیدن اقوام، دوستان و... در همه ایستگاه‌های راه‌آهن در شهر وارینگیتون ممنوع و دارای جریمه است. علت این ممنوعیت قانونی، ایجاد ترافیک انسانی و مزاحمت برای باقی شهروندان و مسافران اعلام شده است.

2) یکی دیگر از قوانین عجیب کشورهای اروپایی که در انگلستان حاکم بوده و دارای ممنوعیت قانونی است، رعایت نکردن صف و نوبت در این کشور است. درواقع این کشور به رعایت صف و نوبت به‌عنوان یک ارزش نگاه کرده است و با متخلفان این قانون برخورد قضایی می‌کند. حواستان باشد در تور انگلیس و در صف موزه‌ها، این موضوع را فراموش نکنید.

3) از دیگر قوانین عجیب کشورهای اروپایی که در انگلستان اجرا می‌شود ممنوعیت شستن تخم‌مرغ در این کشور است. این ممنوعیت تا حدی برای کشور انگلستان مهم است که تخم‌مرغ‌های آمریکایی به‌دلیل اینکه شسته می‌شوند خرید و فروش نمی‌شوند و البته عکس این قضیه هم صادق است و در آمریکا هم تخم‌مرغ‌های انگلیسی به‌دلیل شست‌وشو ندادن خرید و فروش نمی‌شوند.

4) غیر قانونی بودن استفاده از تمبرهای منقوش به تصاویر سلطنتی به‌صورت سر و ته، یکی دیگر از عجیب‌ترین قوانین کشورهای اروپایی است که در انگلستان حاکم است. جالب اینجاست که انجام این عمل در هر صورت چه سهواً و چه عمداً جرم و دارای مجازات است.

بیشتر بخوانید: 8 قانون عجیب سوئیس

قوانین کشور انگلیس

قوانین عجیب کشور فرانسه

در فرانسه نیز که از کشورهای اروپایی محسوب می‌شود قوانین عجیبی وجود دارد. قوانین عجیب فرانسه از این قرار است: 

 1) یکی از قوانین عجیب کشورهای اروپایی که در فرانسه حاکم است، ازدواج با مردگان است. در این کشور اگر بین دو نفر رابطه عاشقانه‌ای وجود داشته باشد و یکی از طرفین پیش از ازدواج بمیرد، نامزد او اجازه دارد به‌صورت کاملاً قانونی با نامزد مرده خود ازدواج کند.

2) از دیگر قوانین عجیب کشورهای اروپایی حاکم در فرانسه، ممنوعیت نام‌گذاری خوک‌ها به نام ناپلئون است. درواقع در این کشور هیچ فردی اجازه ندارد خوک خود را با نام ناپلئون صدا بزند و اگر این عمل را سهواً یا عمداً انجام دهد مجرم است و مجازات می‌شود.

3) الزام به همراه داشتن الکل‌سنج در حین رانندگی هم یکی از قوانین کشورهای اروپایی حاکم در فرانسه است. اگر راننده‌ای در حین رانندگی این وسیله را به همراه نداشته باشد مشمول جریمه می‌شود و حتی ممکن است ماشین وی توقیف شود.

قوانین عجیب کشور یونان

در یونان نیز مانند سایر کشورهای اروپایی، برخی قوانین عجیب وجود دارد که در ادامه آمده است:

1) در میان قوانین کشورهای اروپایی، قانون ممنوعیت بازی کردن بازی‌های رایانه‌ای در یونان، جزء عجیب‌ترین قوانین محسوب می‌شود. البته علت اصلی این ممنوعیت جلوگیری از شرط‌بندی و قمار و سوء‌استفاده‌های این‌چنینی است؛ از این‌رو با افراد ناقص این قانون برخورد قانونی می‌شود.

2) ممنوعیت پوشیدن کفش پاشنه‌بلند در اماکن تاریخی و همین‌طور برخی نقاط مشخص در کشور یونان هم در ردیف قوانین عجیب کشورهای اروپایی قرار دارد. علت این ممنوعیت، پیشگیری از تخریب آثار تاریخی اعلام شده است.

قوانین عجیب کشور دانمارک

دانمارک نیز که در ردیف کشورهای اروپایی قرار دارد، دارای برخی از قوانین عجیب و غریب است که در ادامه آمده است:

1) از عجیب‌ترین قوانین کشورهای اروپایی که در دانمارک حاکم است، ممنوعیت نام‌گذاری فرزندان به نام‌هایی غیر از نام‌های اعلامی این کشور است؛ به عبارت دیگر کشور دانمارک 7 هزار نام را از قبل مشخص و به مردم کشورش اعلام کرده است و مردم این کشور تنها مجاز به انتخاب یکی از این نام‌ها برای فرزندان خود هستند و انتخاب نام دیگری جز نام‌های اعلامی سبب مجرم شناخته شدن والدین است.

2) یکی دیگر از عجیب‌ترین و شاید غیرمنصفانه‌ترین قوانین کشورهای اروپایی که در دانمارک اجرا می‌شود واگذاری حق حضانت کودکان گمشده، در عرض دو ساعت پس از گم شدن آن‌هاست. در این کشور، براساس این قانون اگر والدین فرزند خود را به هر دلیلی گم کنند تنها دو ساعت زمان برای پیدا کردن او دارند؛ وگرنه حق حضانت او را برای همیشه از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: موارد ممنوع در برزیل

قوانین کشور دانمارک

قوانین پوشش کشورهای اروپایی

معمولاً قوانین پوشش کشورهای اروپایی، با سختگیری خاصی مواجه نیست و افراد این کشورها در انتخاب پوشش نسبتاً آزاد هستند، اما این آزادی مربوط به همه محیط‌ها نمی‌شود. درواقع اگرچه تصور عمومی بر این است که مردم کشورهای اروپایی هیچ محدودیتی برای پوشش ندارند، این موضوع کاملاً صحیح نیست؛ زیرا مردم کشورهای اروپایی نیز برای حضور در برخی مکان‌ها، همچون دانشگاه‌ها، کتابخانه‌ها و برخی محیط‌های اداری ملزم به رعایت کردن بعضی از مقررات پوششی هستند؛ برای مثال در بیشتر کشورهای اروپایی برای حضور در محیط‌های تحصیلی باید لباس فرم مخصوص استفاده شود. این لباس‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که از نظر جنسی تحریک‌کننده نبوده و از طرفی دیگر مانع آزادی حرکت برای خانم‌ها و آقایان هم نباشند.

 

سخن پایانی

در این مقاله درباره برخی از عجیب‌ترین قوانین کشورهای اروپایی صحبت شد و در باب علت وضع این قوانین نیز توضیحاتی ارائه و درباره قوانین پوشش کشورهای اروپایی هم نکاتی عنوان شد. بدیهی است رعایت این قوانین نه‌تنها برای ساکنان کشورهای اروپایی، بلکه برای سایر افرادی که به این کشورها سفر می‌کنند نیز لازم است؛ از این‌رو بهتر است پیش از سفر به کشورهای اروپایی با قوانین و مقررات این کشورها و ممنوعیت‌های آن‌ها آشنا بود.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات