معرفی فرانسه

6 سال پیش 1 دیدگاه

فرانسه با نام رسمی جمهوری فرانسه یا République Française در شمال غربی اروپا قرار دارد. این کشور از منظر تاریخی و فرهنگی، یکی از مهم‌ترین ملت‌های جهان غرب محسوب می‌شود و با داشتن مستعمرات سابق در هر گوشه از جهان، نقش بسیار مهمی در امور بین‌المللی ایفا کرده است. فرانسه پل جغرافیایی، اقتصادی و زبانی را برای پیوستن به شمال و جنوب اروپا ایجاد کرده که با اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه، آلپ و پیرنه محصور شده است. این کشور مهم‌ترین تولیدکننده کشاورزی اروپا و یکی از قدرت‌های صنعتی پیشرو در جهان به شمار می‌رود. در ادامه با ما همراه باشید تا با کشور زیبای فرانسه بیشتر آشنا شوید.

چنانچه قصد سفر به کشور فرانسه را دارید. می‌توانید تور فرانسه را با قیمتی بسیار مناسب از ما خریداری کنید.

آشنایی با کشور فرانسه

فرانسه یکی از قدیمی‌ترین کشورهای جهان شناخته می‌شود که محصول اتحاد دوک‌نشین‌ها و شاهزادگان تحت یک حاکم واحد در قرون‌وسطی است. امروزه، همچنان اقتدار مرکزی به دولت واگذار شده و مردم فرانسه به دولت به عنوان محافظ اصلی آزادی نگاه می‌کنند و دولت نیز به نوبه خود، برنامه سخاوتمندانه‌ای از امکانات رفاهی را برای شهروندان خود فراهم می‌کند.

این امکانات شامل آموزش رایگان، برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی و بازنشستگی و... می‌شود. یکی از جنبه‌های فرهنگی باارزش فرانسه گرایش به فردگرایی است. بااین‌حال، این گرایش تمرکزگرا اغلب با این موضوع دیرپای ملت فرانسه در تضاد خواهد بود. ژول میشله، مورخ معروف در این مورد می‌گوید: «انگلستان یک امپراتوری، آلمان یک ملت و فرانسه یک شخص است.»

شهرهای فرانسه

چارلز دوگل، یکی از سیاستمداران فرانسه نقل می‌کند: «فقط یک خطر می‌تواند فرانسوی‌ها را متحد کند. نمی‌توان وحدت را به کشوری که ۲۶۵ نوع پنیر دارد تحمیل کرد. فرهنگ جهانی و خاص فرانسه بسیار گسترش یافته و بر توسعه هنر و علم، به ویژه انسان‌شناسی، فلسفه و جامعه‌شناسی تأثیر زیادی گذاشته است.»

فرانسه همچنین در امور حکومتی و مدنی تأثیرگذار بوده و آرمان‌های دموکراتیک مهمی را در عصر روشنگری و انقلاب فرانسه به جهان بخشیده و رشد جنبش‌های اصلاح‌طلب و حتی انقلابی را برای نسل‌های بعدی آسان می‌سازد. 

 

بیشتر بخوانید: ۹ مورد از تفریحات و کارهایی که باید در شانزه لیزه پاریس انجام دهید

پایتخت کشور فرانسه

پاریس، پایتخت فرانسه یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی و تجاری برجسته جهان است. پاریس شهری باشکوه که به نام ویل لومیر یا "شهر نور" نیز شهرت دارد و در اواسط قرن نوزدهم بازسازی شد. این شهر در اواسط قرن نوزدهم تحت فرمان ژرژ یوژن، بارون هاوسمن، شهری مدرن و عاری از باتلاق‌های وبا و کوچه‌های شلوغ قدیمی، با خیابان‌های وسیع و نقشه‌ای منظم بود.

پایتخت فرانسه

پاریس درحال‌حاضر یک کلان‌شهر گسترده و یکی از بزرگ‌ترین مناطق شهری اروپا شناخته می‌شود که در قلب تاریخی آن هنوز می‌توان قدم زد. متروپولیتن پاریس اکنون بسیار فراتر از حومه‌های باستانی خود به حومه شهر نیز گسترش یافته است. از دیگر شهرهای فرانسه می‌توان به لیون اشاره کرد که در امتداد مسیر تجاری دره رون باستانی قرار دارد و دریای شمال و مدیترانه را به هم متصل می‌کند. 

مارسی، همچنین از دیگر شهرهای مهم فرانسه یک بندر چند قومیتی است که در دریای مدیترانه در قرن ششم قبل از میلاد به عنوان پایگاهی برای بازرگانان یونانی و کارتاژنی تأسیس شد. شهر نانت، یک مرکز صنعتی و بندر آب‌های عمیق در امتداد سواحل اقیانوس اطلس است و شهر  بوردو، واقع در جنوب غربی فرانسه در کنار رودخانه گارون قرار دارد.

آشنایی با کشور فرانسه

 محبوب‌ترین مقصد گردشگری جهان

مساحت فرانسه نزدیک به 551695 کیلومترمربع است و بزرگ‌ترین کشور اتحادیه اروپا شناخته می‌شود. این کشور پس از اوکراین و بخش اروپایی روسیه سومین کشور بزرگ اروپا بوده که حدود یک سوم (31٪) آن پوشیده از جنگل است و همچنین پس از سوئد، فنلاند و اسپانیا، چهارمین کشور جنگلی اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. این کشور به دلیل شکل شش ضلعی به عنوان "l'hexagone" نیز شهرت دارد.

پایتخت فرانسه

طبق آخرین آمار گردشگری، فرانسه بیشترین بازدیدکننده را دارد به‌طوری که 89.3 میلیون نفر در سال 2018 از این کشور بازدید کردند و این کشور را به مهم‌ترین مقصد گردشگری در جهان تبدیل کرده‌اند. زبان فرانسوی حدود 300 سال زبان رسمی انگلستان بود. تصور این که بین سال‌های 1066 و 1362 فرانسوی زبان رسمی انگلستان بود، سخت است. اما پس از این که ویلیام فاتح در سال 1066 انگلستان را اشغال کرد، زبان فرانسوی آنگلو نورمن را به ملت انگلستان معرفی کرد و در سال 1362، مجلس قانون درخواست به زبان انگلیسی را تصویب و انگلیسی، زبان رسمی شد.

حقایق جالب در مورد فرانسه

  • لویی نوزدهم تنها 20 دقیقه پادشاه فرانسه بود که کوتاه‌ترین زمان سلطنت شناخته می‌شود.

پادشاه فرانسه پس از کناره‌گیری پدرش شارل دهم از سلطنت، تنها 20 دقیقه از شهرت سلطنتی برخوردار شد و در جولای 1830 بر تخت سلطنت فرانسه نشست، اما او نیز 20 دقیقه بعد، بر اثر جراحت جان خود را از دست داد. پس از این دوره کوتاه، لوئی‌آنتوان نیز به نفع برادرزاده‌اش، دوک بوردو از سلطنت، کناره‌گیری کرد.

 

  • "آزادی، برابری، برادری" شعار ملی است.

شعار معروف اولین بار در زمان انقلاب (1789-1799) تصویب و در قانون اساسی 1946 و 1958 در کنار "ماریان" که نماد پیروزی جمهوری است، نوشته شد. نظام حقوقی در فرانسه هنوز عمدتا بر اصول قانون مدنی ناپلئون بناپارت پس از انقلاب، در دهه 1800 استوار است.

 

  • ارتش فرانسه اولین ارتشی بود که در سال 1915 (جنگ جهانی اول) از استتار استفاده کرد.

کلمه استتار در واقع از فعل فرانسوی به معنای جبران کردن صحنه گرفته شده است. به این دلیل که ارتش فرانسه اولین ارتشی بود که یک واحد استتار اختصاصی را در سال 1915 ایجاد کرد. اسلحه‌ها و وسایل نقلیه توسط هنرمندانی به نام camofleurs نقاشی می‌شدند. یک سال بعد، ارتش بریتانیا از همین روش پیروی و بخش استتار خود را به فرماندهی سرهنگ دوم فرانسیس وایت تأسیس کرد.

 

مساحت فرانسه

  • فرانسوی‌ها، قوطی‌های حلبی، سشوار و بالون هوای گرم را اختراع کردند!

فرانسوی‌ها به‌خاطر بسیاری از اختراعات مفیدی که امروز می‌شناسیم، بسیار ارزشمند هستند. به عنوان مثال، مخترع فرانسوی، نیکلاس آپرت در سال 1809 ایده استفاده از شیشه‌های مهر و موم شده شیشه‌ای را که در آب جوش قرار داده شده بود، برای نگهداری مواد غذایی اختراع کرد.

پیر دورانند بعدا قوطی حلبی را اختراع کرد. خط بریل نیز توسط لویی بریل که در کودکی نابینا شده بود، توسعه یافت. درهمین‌حال، پزشک رنه لنک گوشی پزشکی را در بیمارستانی در پاریس در سال 1816 و الکساندر-فردیناند گودفروی اولین سشوار جهان را در سال 1888 ثبت اختراع کرد.

بالون باشکوه هوای گرم نیز توسط برادران مونتگولفیه که اولین بار جهان ژوزف و اتین را معرفی کردند، ساخته شد.

 

  • فرانسه، ازدواج همجنس‌گرایان را در سال 2013 قانونی کرد!

این لایحه در 18 مه 2013 توسط رئیس‌جمهور فرانسوا هالند امضا شد. فرانسه نهمین کشور در اروپا و چهاردهمین کشور در جهان است که ازدواج همجنس‌گرایان را قانونی کرد. اگرچه نظرسنجی‌ها در آن زمان نشان می‌داد که حدود 50 درصد فرانسوی‌ها از آن حمایت کردند، اما همه از آن راضی نبودند. در نتیجه، هزاران نفر از مردم مدافع به اصطلاح "ارزش‌های خانوادگی" در خیابان‌ها اعتراض کردند.

 

  • فرانسه بیش از هر کشور دیگری جایزه نوبل ادبیات را دارد.

15 فرانسوی از سال 1901 برنده این جایزه معتبر شده‌اند. فرانسه، زادگاه برخی از تأثیرگذارترین نویسندگان و متفکران جهان بوده است که می‌توان به سالی پرودوم شاعر و مقاله‌نویس فرانسوی اشاره کرد که اولین برنده این جایزه در آن سال شد. رنه دکارت، ولتر، شارل بودلر، بلز پاسکال، گوستاو فلوبر و ویکتور هوگو از دیگر افراد سرشناس فرانسوی صاحب این جایزه هستند.

 

  • موزه لوور پربازدیدترین موزه جهان است.

موزه معروف لوور با 9.6 میلیون بازدیدکننده در سال 2019 به پربازدیدترین موزه جهان تبدیل شد. این موزه باشکوه که در قلب پایتخت فرانسه یعنی پاریس قرار دارد، حدود 38000 اثر هنری و مصنوعات را در خود جای داده که قدمت آن به دوران ماقبل تاریخ بازمی‌گردد. از آثار با ارزش این موزه می‌توان به مونالیزا، ونوس میلو، و هرم لوور شیشه‌ای معروف IM Pei اشاره کرد.

 

شهرهای مهم فرانسه

هزینه‌های سفر به فرانسه

فرانسه یک سفر ارزان به حساب نمی‌آید و بازدید از تمام جاذبه‌های دیدنی این کشور زیبا و مهم‌تر از همه، شهر پاریس و بناهای تاریخی و ساختمان‌های مهمی مانند برج ایفل، لوور و نوتردام و امتحان کردن غذاهای فرانسوی نیز هزینه نسبتا زیادی را دربرخواهد داشت. اما تاریخ باورنکردنی فرانسه، افراد زیادی را برای کشف آن به این کشور می‌کشاند. متوسط ​​قیمت یک سفر 7 روزه به فرانسه برای یک مسافر انفرادی 1127 دلار، برای یک زوج 1750 دلار و برای یک خانواده 4 نفره 2256 دلار تخمین زده شده است. 

هزینه‌های سفر به فرانسه

هتل‌های فرانسه از 50 تا 235 دلار در هر شب با میانگین 84 دلار متغیر هستند، درحالی‌که بیشتر اجاره‌های تعطیلات 150 تا 450 دلار در هر شب برای کل خانه هزینه دارند. میانگین هزینه پرواز در سراسر جهان به فرانسه (از همه فرودگاه‌ها) بین 676 تا 986 دلار برای هر نفر برای پروازهای اقتصادی و 2123 تا 3096 دلار برای فرست کلاس متغییر است. 

 

 اقتصاد فرانسه

یکی از قدرت‌های بزرگ اقتصادی جهان

اقتصاد فرانسه در کنار کشورهایی مانند ایالات متحده، ژاپن، آلمان، ایتالیا و بریتانیا یکی از قدرت‌های بزرگ اقتصادی جهان است. موقعیت مالی، منعکس‌کننده یک دوره طولانی از رشد بی‌سابقه بوده که بیشتر در دوره پس از جنگ تا اواسط دهه 1970 ادامه داشت. غالبا از این دوره به عنوان trente glorieuses ("سی سال شکوه") یاد می‌شود که افزایش تولید ناخالص داخلی (GDP) بین سال‌های 1960 و 1973 هر سال به‌طور متوسط ​​نزدیک به 6 درصد بوده است. 

پس از بحران‌های نفتی دهه 1970، نرخ رشد به‌طور قابل توجهی تعدیل شد و بیکاری به میزان قابل توجهی افزایش یافت. بااین‌حال در پایان دهه 1980، این روند در حال افزایش بود و در قرن بیست و یکم با سرعت کمتری ادامه پیدا کرد.

مساحت وسیع فرانسه

بیش از نیمی از مساحت فرانسه، زمین‌های زراعی یا مرتعی و یک چهارم دیگر جنگلی است، از این رو فرصت‌های گسترده‌ای را برای کشاورزی و جنگلداری فراهم می‌کند. مناطق برجسته و خاک‌های مختلف کشور و تنوع آب‌وهوایی مناطق این پتانسیل را بیشتر افزایش می‌دهد. بارندگی در بیشتر مناطق فرانسه زیاد است، بنابراین تامین آب به‌طور کلی مشکلی ایجاد نمی‌کند و همچنین ذخایر فراوان ماهی در اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه یک منبع اضافی را فراهم می‌آورد. 

بیشتر بخوانید: چهار مورد از بهترین هتل‌های پاریس برای تکمیل تجربه‌ی سفر رویایی

آب‌وهوای فرانسه

فرانسه در تابستان‌ها آب‌وهوایی معتدل دارد، اما در امتداد دریای مدیترانه، زمستان‌ها معتدل و تابستان‌ها نسبتا گرم است. میانگین دمای زمستان از 32 درجه فارنهایت تا 46 درجه فارنهایت و میانگین دمای تابستان از 61 درجه فارنهایت تا 75 درجه فارنهایت متغیر است. جنوب کشور بیشترین گرما و آفتاب را دارد و مناطق پروونس و لانگدوک با زمستان‌های معتدل و تابستان‌های گرم شناخته می‌شوند.

آب‌وهوای فرانسه

آب‌وهوای فرانسه در کوه‌های آلپ از شمال به جنوب متفاوت است. کوه‌های آلپ شمالی ساووی می‌توانند در تمام طول سال بارندگی زیادی داشته باشند و دما نسبتا پایین باقی بماند. در فصول گرم‌تر، باد در امتداد دره‌های این منطقه می‌وزد و تا ظهر، ابرها در اطراف اکثر قله‌های کوهستانی تشکیل می‌شوند.

جمعیت فرانسه در سال ۲۰۲۰

براساس تفصیل ورلدومتر از آخرین داده‌های سازمان ملل تا روز پنجشنبه، 23 ژوئن 2022، 65557848 نفر و بر اساس داده‌های سازمان ملل متحد در اواسط سال 65273511 نفر برآورد شده است.

دین رسمی کشور فرانسه

حدود سه پنجم مردم فرانسه به کلیسای کاتولیک رومی تعلق دارند، اما تنها افراد کمی به‌طور منظم در عبادت مذهبی شرکت می‌کنند. با حضور مهاجران از شمال آفریقا، الجزایر و مراکش، فرانسه همچنین یکی از بزرگ‌ترین جمعیت مسلمانان اروپا را دارد. حدود 5،000،000 مسلمان در مارسی و اطراف آن در جنوب شرقی فرانسه و همچنین در پاریس و لیون زندگی می‌کنند. 700000 نفر پروتستان نیز به چند فرقه مختلف تعلق دارند و در آلزاس، در شمال ژورا و جنوب شرقی توده مرکزی و منطقه اقیانوس اطلس مرکزی هستند.

بررسی هزینه‌های سفر به فرانسه

بیش از 700000 پیرو یهودیت در پاریس بزرگ، مارسی و آلزاس و شهرهای بزرگ شرقی زندگی می‌کنند. علاوه‌بر گروه‌های مذهبی، چندین جامعه آزاداندیش نیز وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها ماسونری فرانسوی است. بااین‌حال، در میان طبقات کارگر و جمعیت جوان، ممکن است هیچ اعتقاد مذهبی وجود نداشته باشد. اوایل قرن بیست و یکم، دولت تعدادی تدابیر را تصویب کرد که هم نشان‌دهنده تعهد فرانسه به یک کشور سکولار، laïcité، و هم دوگانگی فرانسوی‌ها نسبت به مسلمانان بزرگ کشور بود. در سال 2004 دولت داشتن روسری را برای مسلمانان و سایر نمادهای مذهبی در مدارس دولتی و همچنین در سال 2010، پوشیدن لباس‌های پنهان‌کننده صورت را ممنوع کرد.

فرانسه در طول تاریخ

فرانسه در طول تاریخ، نقشی محوری در فرهنگ اروپایی ایفا کرده و با ظهور استعمار و تجارت جهانی، توانسته به بازار جهانی دست یابد. سبک‌های هنری، آشپزی و طنز فرانسوی بر فرهنگ‌های عالی و محبوب ملل در سراسر جهان تأثیر گذاشته و امروزه آداب و رسوم مردم فرانسه، سبک‌ها و نظریه‌های فرانسوی به عنوان یک جنبه تأثیرگذار، و همچنین نقطه غرور ملی بزرگ شناخته می‌شود‌.

جاذبه‌های پایتخت فرانسه

فرهنگ فرانسه برگرفته از تمدن باستانی است که از ترکیب پیچیده‌ای از عناصر سلتیک، یونانی-رومی و ژرمنی تشکیل شده و بناهای یادبود، به ویژه از دوره اشغال رومیان، شامل آمفی‌تئاتر در آرل، آرن ("آرنا") در پاریس و قنات در Pont du Gard می‌شوند. نمایشگاه‌های تجاری مهم در شهرهای در حال رشد مانند پاریس، نانسی، استراسبورگ و لیون باعث گسترش ایده‌های هنری و گرایش‌های فرهنگی شد و فرانسه را در مرکز فرهنگ عالی نوپای اروپایی قرار داد.

از اوایل دهه 1700 و با توسعه طبقه متوسط بورژوازی، فرهنگ به‌طور کلی در دسترس قرار گرفت. این دوران عصر روشنگری بود و  فعالیت‌های فرهنگی عمدتا در پاریس متمرکز شد. فرهنگ روشنگری به عنوان استدلال تحلیلی در انقلاب فرانسه همچنان قابل مشاهده است.

آداب و رسوم مردم فرانسه

پس از جنگ، فرانسوی‌ها زمان بسیار بیشتری را به تفریح ​​و فعالیت‌های فرهنگی اختصاص می‌دهند. تاکید روزافزون بر سرگرمی‌های خانگی ارائه شده توسط تلویزیون و رایانه‌های شخصی باعث کاهش حضور در سینما یا تئاتر نشده است. برعکس، تعداد تماشاگران سینما در دهه 1990 به‌طور قابل توجهی افزایش یافت و اگرچه در دهه اول قرن بیست و یکم تا حدودی تغییر کرد، اما در سال 2011 با فروش بیش از 215 میلیون بلیت به بالاترین سطح خود در 45 سال اخیر رسید.

بناهای تاریخی، گالری‌های هنری، موزه‌ها و همچنین نمایشگاه‌های تعاملی مانند Cité de Sciences et de l'Industrie (شهر علم و صنعت) در Le Parc de la Villette در پاریس یا پارک موضوعی Futuroscope در نزدیکی Poitiers بسیار جذاب هستند و فرانسوی‌های بسیاری از آن‌ها دیدن می‌کنند. همچنین علاقه به فرهنگ‌های محلی و منطقه‌ای، اغلب به عنوان بخشی از ابتکارات جدید برای توسعه گردشگری احیا شده است و جشنواره‌های ملی سالانه، مانند Fête de la Musique بسیار موفق عمل می‌کنند.

 غذاهای فرانسوی

غذا در فرانسه به عنوان یک ویژگی ملی بزرگ شناخته می‌شود و برخی از غذاهای محلی به شهرت بین‌المللی دست یافته‌اند. از جمله غذاهای دریایی، می‌توان به bouillabaisse و مارسی اشاره کرد. andouillette، نوعی سوسیس متعلق به لیون، choucroute کلم ترشی از آلزاس و ماگر د کانارد، تکه‌های سینه اردک متعلق به بوردو است. فرانسه همچنین به دلیل تنوع و کیفیت پنیرهای خود با بیش از 300 گونه شناخته شده شهرت بسیاری دارد. غذاهای فرانسوی از بیان و اشتیاق صحبت می‌کنند و بسیاری از معاشرت‌ها حول وعده‌های غذایی طولانی انجام می‌شود که کاملا بخشی از فرهنگ و سنت‌های فرانسوی است.

غذاهای شهرهای فرانسه

فرهنگ سنتی فرانسه بر احساس لذت بردن از غذا اهمیت ویژه‌ای قائل است. 29 غذای فرانسوی در قرن بیستم توسط ژرژ آگوست اسکوفیه برای تبدیل شدن به نسخه مدرن غذاهای تند تدوین شد. اسکوفیه، بسیاری از ویژگی‌های منطقه‌ای را که در استان‌های فرانسه یافت می‌شود، کنار گذاشت. در قرن بیستم و بعد از آن گردشگران بسیاری به روستاها رفتند تا از این غذاهای غنی بورژوازی و دهقانی فرانسه استفاده کنند. غذاهای باسکی نیز تأثیر زیادی بر غذاهای جنوب غربی فرانسه داشته است.

آشنایی با کشور فرانسه و غذاهای فرانسوی

فرانسوی‌ها معمولا فقط یک صبحانه ساده (پتی دژونر) می‌خورند که شامل قهوه، چای یا شکلات داغ با شیر است که به‌طور سنتی در یک "بول" (کاسه) بزرگ بدون دسته و نان یا شیرینی‌های صبحانه (کروسان) سرو می‌شود. ناهار (déjeuner) و شام (dîner) وعده‌های غذایی اصلی روز هستند. وعده‌های غذایی رسمی چهار وعده شامل یک پیش غذا (entrée)، یک سالاد، یک غذای اصلی (Plat Principal) و در نهایت یک غذای پنیر یا دسر است. درحالی‌که غذاهای فرانسوی اغلب با دسرهای غنی همراه می‌شود و در بیشتر خانه‌ها دسر فقط از میوه یا ماست تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید:  ۱۰ تفریح در فرانسه که حتما باید تجربه کنید

هنرهای فرانسه

ادبیات فرانسه، تاریخ طولانی و غنی‌ای دارد و در سال 842 به‌طور سنتی با سوگند استراسبورگ آغاز شد. پیمانی سیاسی بین لویی آلمانی و چارلز طاس که متن آن به زبان فرانسوی باستان باقی مانده است. قرون‌وسطی به ویژه برای اشعار حماسی مانند La Chanson de Roland ( حدود 1100؛ آواز رولان )، عاشقانه‌های آرتوری کرتین دو تروا و شعر غزلی که عشق رمانتیک را بیان می‌کند، مورد توجه قرار گرفته است. 

در قرن شانزدهم رنسانس شکوفا شد و شخصیت‌هایی مانند شاعر پیر دو رونسار و فرانسوا رابله طنزپرداز و مقاله‌نویس برجسته میشل دو مونتن در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته شدند. درام نئوکلاسیک فرانسوی در طول صد سال بعد در تراژدی‌های پیر کورنیل و ژان راسین به اوج خود رسید و در همان دوره، مولیر استعدادهای گسترده و متنوع خود را در تئاتر، به ویژه به عنوان نویسنده کمدی به نمایش گذاشت.

آشنایی با کشور فرانسه | سفر به فرانسه

ژان دو لافونتن در افسانه‌های خود شعرهای اخلاقی را به تصویر کشید و مادام دو لا فایت کتاب کلاسیک La Princesse de Clèves (1678) را خلق کرد که عموما به عنوان اولین رمان روانشناسی فرانسوی محسوب می‌شود. ادبیات فرانسه در قرن بیستم هم سنت‌های پیشین را ادامه داد و به دلیل گشودگی خود به نویسندگان غیربومی مانند ساموئل بکت نویسنده ایرلندی، میلان کوندرا مهاجر چکی، آندری ماکینه مهاجر روس و گائو شینگجیان تبعیدی چینی، بسیار قابل توجه است که همگی آثار مهمی به زبان فرانسوی تولید کرده‌اند. 

طبیعت کشور فرانسه

مساحت فرانسه بسیار وسیع است که می‌تواند زیستگاهی برای انواع گیاهان و جانوران باشد. بیش از 25 درصد از قلمرو آن پوشیده از جنگل و 50 درصد دیگر حومه یا زمین‌های کشاورزی است. در جنگل‌های دشت آن، آهو و گراز وحشی زندگی می‌کنند، درحالی‌که جنگل‌های آلپ و پیرنه پناهگاهی برای بز کوهی کمیاب بابونه، بزکوهی، خرس قهوه‌ای و خرگوش‌های آلپ و بسیاری از گونه‌های دیگر است.

همچنین در خط ساحلی مدیترانه میلیون‌ها پرنده مهاجر آفریقایی از جمله فلامینگوها، کرکس‌ها، مرغ مینا و زنبورخواران توقف می‌کنند. دولت فرانسه تعهد گسترده‌ای نسبت به حفظ فضاهای باز و حیات‌وحش در آن‌ها دارد و حدود 10 درصد از مساحت کشور به عنوان پارک ملی یا منطقه‌ای و ذخیره‌گاه طبیعی در نظر گرفته شده است.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات