برج ایفل فرانسه را مثل کف دست بشناسید

3 سال پیش 0 دیدگاه

امکان ندارد اهل سفر و طرفدار پاریس باشید و نام برج ایفل را نشنیده باشید. برج ایفل مشهورترین جاهای دیدنی پاریس است؛ معمولا گردشگران تصور می‌کنند تنها ظاهر و قدمت این برج سبب شهرت آن شده است؛ درصورتی که حقایق خیلی جذا‌ب‌تری درباره آن وجود دارد که دانستن آن سبب ایجاد یک برنامه‌ریزی برای سفر شما به پاریس خواهد شد. به‌جرئت می‌توان گفت هیچ سازه‌ای در شهر پاریس یا کشور فرانسه به‌اندازۀ این برج معروف نیست و بسیاری از ما با شنیدن نام فرانسه به یاد برج زیبا و باشکوه ایفل می‌افتیم و آن را در تور اروپا، نماد کشور فرانسه می‌دانیم.

ایفل چگونه ساخته شد؟

نام اصلی برج ایفل از نام سازندۀ آن «گوستاو ایفل» گرفته شده است. گوستاو ایفل مهندس شهرسازی در کشور فرانسه بود که به سبب برج‌های زیبا و عظیمی که طراحی می‌کرد موردتوجه قرار گرفته بود. او حتی در بنای مجسمۀ آزادی آمریکا نیز نقش بسیار مؤثری ایفا کرد. جالب است بدانید که نماد آهنی که گوستاو ایفل بنا کرد، به‌عنوان شاهکاری در نمایشگاه جهانی سال ۱۸۸۹ میلادی انتخاب شد. در آن زمان گوستاو اعلام کرد که فرانسه تنها کشور جهان است که می‌تواند تیرک پرچم خود را در ارتفاع ۳۰۰ متری به اهتزاز درآورد و بر بالای برج ایفل نصب کند. این برج دارای ۳۲۱ متر ارتفاع است و تا پیش از سال ۱۹۳۱ به‌عنوان بزرگ‌ترین برج جهان شناخته می‌شد، اما پس‌ازآن ساختمان Empire State در شهر نیویورک ساخته شد که از این برج بلندتر بود.

تاریخ برج ایفل

در طبقات برج ایفل چه خبر است؟

بیایید در ابتدا درباره طبقات موجود در برج ایفل صحبت کنیم؛ طبقات برج ایفل به سه سطح اول، دوم و قله یا بالای برج با مناظر میخکوب‌کننده تقسیم می‌شود. کف شیشه‌ای جذاب در سطح اول، چشم‌اندازهای جذاب و رستوران‌های وسوسه‌کننده در سطح یا طبقه دوم و مناظر پانوراما در قله، بالاترین سکوی دید اتحادیه اروپا هر گردشگری را مجذوب خود می‌کنند. پیش از اینکه به طبقات و بالای برج ایفل سر بزنید، پیشنهاد می‌کنیم از منطقه زمینی اطراف این برج به نام اسپلاناد و نیم‌تنه برنزی گوستاوو ایفل، سازنده برج، رایگان بازدید کنید. در ادامه هریک از طبقات برج ایفل را معرفی می‌کنیم پس همراه ما باشید تا در تور پاریس بهتر از این جاذبه دیدن کنید.

 طبقه اول برج ایفل؛ کف شیشه‌ای و رستوران‌های فوق‌العاده

تا رسیدن به طبقۀ اول برج ایفل باید ۳۶۰ پله را طی کنید. در همان طبقه برای گردشگرانی که از این برج دیدن می‌نمایند نمایشی صوتی و تصویری از تاریخ برج ایفل به نمایش درمی‌آید. کف طبقۀ اول از شیشه ساخته شده است و شما می‌توانید زیر پای خود را مشاهده کنید و این موضوع لذت دیدن مناظر اطراف برج را دوچندان می‌کند. در طبقۀ اول تعداد زیادی کتابخانه، سالن سینما، رستوران واقع شده است. این برج هم‌چنین یکی از مکان‌هایی است که یکی از مراکز تفریحی کودکان در پاریس را نیز در خود جای داده است.

رستوران Madame Brasserie با محصولات محلی و فصلی و شاهکارهای سرآشپز معروفش، Theirry Marx، در این طبقه شما را با طعم‌های جدیدی آشنا خواهد کرد که تا پیش از این تجربه نکرده‌اید. همچنین در کف شیشه‌ای با ارتفاع 187 فوتی می‌توانید تمام اتفاقات بخش اسپلاناد را ببینید؛ ممکن است برایتان سوال شود که در طبقه اول فقط رستوران‌های فرانسوی قرار دارند؟ در پاسخ باید بگوییم: خیر؛ در ادامه جاذبه‌های دیگر طبقه اول برج ایفل را توضیح خواهیم داد.

زمانی که به طبقه اول برج ایفل می‌رسید مجموعه‌ای از جاذبه‌های نمایشی مانند، نمایشگاه‌های فرهنگی، آلبوم‌های دیجیتال و سالن نمایش سینما و مواردی از این دست را خواهید دید. می‌توانید از پلکان مارپیچ تاریخی که در گذشته طبقات را به هم متصل می‌کرد نیز بازدید کنید. همه این‌ها سطح اول برج ایفل را به یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های آن بدل کرده است. به بیان بهتر بازدید از طبقه اول برج در ارتفاع 57 متری از سطح زمین، گردشگران را از مسیری سرگرم‌کننده و نمایشی با اِلمان‌های فرهنگی عبور داده و می‌توان اطلاعات بسیار مفیدی درباره تاریخچه این بنای افسانه‌ای به دست آورد. بازدید از این نمایشگاه می‌تواند یک دید کلی درباره برج ایفل به شما بدهد.

طبقه اول برج ایفل

طبقه دوم؛ پاریس زیر پای شماست

برای رسیدن به طبقۀ دوم نیز باید ۷۰۰ پله را پشت سر بگذارید. لازم به ذکر است که در تمامی طبقات، آسانسور همواره در دسترس است و شما می‌توانید از آن برای رفتن به طبقات بالایی برج ایفل فرانسه استفاده کنید. 

در راه رسیدن به بالای برج ایفل باید از طبقه دوم هم گذر کنید. طبقه دوم برج با سکوی منحصربه‌فرد و مناظری تماشایی از پاریس، به عقیده برخی از گردشگران محبوب‌ترین نقطه این سازه است. همچنین در این قسمت یک تلسکوپ بزرگ نیز وجود دارد که می‌توانید توسط آن مناظر زیبای اطراف پاریس را مشاهده کنید. اگر روی عرشه دیدبانی این برج باشید، از لوور، کاخ بزرگ و Invalides تا مون مارتر و پیچ رودخانه سن و مناظری بی‌نظیر، در پهنه دیدتان قرار خواهد داشت.

طبقه دوم برج ایفل

البته که چشم‌انداز عالی در ارتفاع 115 متری از سطح زمین از بناها و مکان‌های دیدنی همچون طاق پیروزی، Sacré-Cœur و برج Montparnasse تنها جاذبه این طبقه نیست؛ فروشگاه‌ها و رستوران‌های جذابی هم در این طبقه توجه شما را به خود معطوف خواهند کرد. فروشگاه هدایای Chaillot و فروشگاه هدیه سن می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها به‌منظور خرید کادو برای عزیزانتان باشد یا سوغاتی از قلب پاریس و دل برج ایفل!

رستوران ستاره‌دار ژول ورن نیز پیش از رسیدن به بالای برج ایفل می‌تواند تجربه‌ای شگفت‌انگیز برای شما باشد؛ جایی که می‌توانید لذیذترین غذاها را در محیطی لوکس و جذاب با چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ از Champ-de-Mars،  Quai Branly و Trocadéro میل کنید.

3. طبقه سوم و صعود نهایی

نماد شهر پاریس، درست مانند رشته‌کوهی است که با دیدن آن نخستین فکری که به ذهنتان می‌رسد، رسیدن به قله و بالای برج ایفل است. رؤیای همیشگی در اوج بودن شما را به قله سکوی رصد مناظر در ارتفاع 276 متری با محوطه‌ای سرپوشیده و فضای باز خواهد کشاند؛ البته درست مانند سطح دوم، در بخش بلندترین سکوی رصد شهر پاریس هم تلسکوپی قرار داده شده که می‌تواند پهناورترین چشم‌اندازها را با وضوح بالا به تصویر بکشد!

طبقه سوم برج ایفل

بالای برج ایفل به‌شکل مسحورکننده‌ای ساکت است و به‌جز صدای باد، صدای دیگری به گوش نمی‌رسد. انگار نه انگار که در شهر پاریس، یکی از شلوغ‌ترین شهرهای جهان با هزاران گردشگر خارجی هستید؛ زیرا هیچ خبری از سر‌وصدای شهر و شلوغی خیابان‌ها نیست و سکوتی دل‌نشین و آرامش‌بخش لذت گردش در این ارتفاع را دوچندان خواهد کرد.

همچنین در این بخش می‌توانید از دفتر کار گوستاو ایفل بازدید کنید. مدلی از برج در مقیاس 1:50 که متعلق به سال 1889 میلادی است به چشم می‌خورد که می‌تواند تجربه سفر به دل سازه‌ای آهنین و مملو از رنگ و زیبایی را کامل کند.

در طبقۀ سوم این برج که تنها با آسانسور می‌توان به آن وارد شد یک سکوی بازدید شیشه‌ای و همچنین اتاق نشیمن سازندۀ برج، گوستاو ایفل، قرار دارد. در این طبقه شاهد سالن‌های کنفرانس و سکوی بازدید برج هستیم. 

آسانسورهای برج ایفل

آسانسورهای این برج را می‌توان یکی از مهم‌ترین موارد آن برشمرد. ابتدا شرکت آمریکایی Otis در ستون‌های شمالی و جنوبی برج بالابری نصب کرد که به‌واسطه پیستون هیدرولیک کار می‌کرد؛ اما در سال 1910 این بالابر جای خود را به آسانسورهای شرکت فرانسوی Roux Combaluzier داد و یک دهه بعد آسانسورهای هیدرولیک تولیدشده توسط شرکت Fives-Lille جایگزین آن‌ها شدند.

امروز به‌جای اینکه برای رسیدن به طبقه دوم از 720 پله را بالا بروید، در عرض تنها چند ثانیه می‌توانید به مقصد برسید. البته این آسانسورها که افراد را به بالای برج ایفل می‌برند روند نگهداری بسیار منظمی دارند و مرتب تعمیر می‌شوند؛ برای مثال، یک آسانسور 100 سفر به‌صورت رفت‌وبرگشت در طول روز انجام خواهد داد.

آسانسورهای برج ایفل

روند حرکتی آسانسورها به این صورت است که از طبقه همکف تا طبقه 2 بالا می‌رود و در حین عبور از طبقه 1 درها بسته می‌ماند و نمی‌توانید مستقیم به طبقه 1 بروید، بلکه برای مراجعه به آن ناچار هستید از طبقه 2 عبور کنید و مجدد به طبقه پایین برگردید. شاید عجیب به نظر برسد، اما این امر به‌منظور تسهیل جریان گردشگران صورت می‌گیرد؛ چراکه در غیر این صورت همه افراد تمایل داشتند ابتدا به طبقه اول بروند و پس از بازدید کامل طبقه دوم و بالای برج ایفل را ببینند که طبیعتاً این ازدحام جمعیت می‌تواند شما را برای جابه‌جایی کوتاه ساعت‌ها در صف بگذارد!

 

کاربردهای برج ایفل فرانسه

برخی از افراد گمان می‌کنند برج ایفل از چندین هزار قطعه آهن ساخته شده است و به‌جز جلوه و شکوه ظاهری کاربرد دیگری ندارد؛ اما باید بگوییم که این برج علاوه بر اینکه نماد و سمبل کشور فرانسه به شمار است، کارایی‌های بسیار ارزشمندی دارد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • در هنگام وقوع جنگ جهانی اول ارتش فرانسه از این برج برای برقراری ارتباط بی‌سیم با کشتی‌های خویش استفاده می‌کرد که در اقیانوس آرام بودند.
  • در حال حاضر بیش از ۱۲۰ آنتن رادیو و تلویزیون بالای این برج قرار دارد که امواج ماهواره‌ای آن‌ها علاوه بر پاریس، سایر شهرهای فرانسه را نیز پوشش می‌دهند.
  • در برج ایفل فرانسه سه سکو قرار دارد که در آن‌ها رستوران‌های بسیار گران‌قیمت و باشکوه که از معروف‌ترین رستوران‌های پاریس به‌شمار می‌روند قرار گرفته است. همچنین سالن ضیافت و بسیاری از مغازه‌هایی که سوغاتی‌های معروف فرانسه را به گردشگران ارائه می‌دهند در طبقات این برج قرار دارند.
  • هرساله تورهای آموزشی و گردشگری بسیار زیادی در برج ایفل برای کودکان و همچنین گردشگران برپا می‌شود و در طول سال، بیش از ۶ میلیون نفر در تور فرانسه از این برج زیبا و باشکوه دیدن می‌کنند.
  • بیشتر بخوانید: بهترین تفریحات زمستانی در فرانسه را بشناسید

نکات شنیدنی در مورد برج ایفل فرانسه

بازدید از پاریس و  برج ایفل همیشه برای مردم جهان جذاب بوده است؛ آرامشی که در ارتفاع ۲۷۶ متری وجود دارد و نمای زیبای شهر می تواند روح شما را نوازش دهد. اگر برج ایفل به یکی از جاذبه‌هاب مورد علاقه شما تبدیل شده با ما همراه باشید تا چند نکته جالب درباره این سازه تاریخی را با شما به اشتراک بگذاریم:

  • برج ایفل را هر ۷ سال یک‌بار رنگ می‌کنند. برای انجام این کار به ۶۰ تن رنگ نیاز است. رنگ‌هایی که برای رنگ‌آمیزی قسمت‌های مختلف این برج استفاده می‌شوند بنا بر موقعیت شهر پاریس متفاوت هستند. در حال حاضر رنگ برج ایفل قهوه‌ای است.
  • رنگ برج ایفل در سال ابتدایی ساخت آن قرمز بود و سپس آن را با استفاده از ۶۰ تن رنگ تغییر دادند.
  • برای ساخت این برج باشکوه و عظیم ۷۲ مهندس از کشور فرانسه مشارکت داشتند که نام تمامی آن‌ها روی تنه برج حک شده است.

ساختار داخلی برج ایفل فرانسه

  • در حال حاضر برج ایفل بزرگ‌ترین بنای کشور فرانسه نیست و در این کشور زیبا سازه‌های دیگری نیز وجود دارند که در رتبه‌های ۱ تا ۸ قرار گرفته‌اند و برج ایفل نهمین سازۀ بلند این کشور به شمار می‌رود.
  • برج ایفل فرانسه در حال تبدیل به ایستگاه تولید انرژی است.
  • حتی قوی‌ترین طوفان‌ها و تندبادها نیز روی این برج بی‌تأثیر بودند و روی استقامت و دوام آن هیچ تأثیری نگذاشتند؛ اما در روزهایی که دمای هوا به گرم‌ترین حد خود می‌رسد، این برج منبسط‌شده و آهن‌های آن کمی خم می‌شوند.
  • یک واحد آپارتمان پنت هاوس برج ایفل آن قرار دارد: گوستاو ایفل سازنده برج ایفل، در بالاترین جای برج برای خود یک پنت هاوس ساخته بود. در این اپارتمان از مهمانان مشهور خود نظیر توماس ادیسون پذیرایی می‌کرد. با گذشت زمان این واحد اپارتمان به دفتر اداری تبدیل شد و مجسمه گوستاو ایفل، دخترش و ادیسون نیز در ان قرار گرفته است و برای بازدید عموم باز است.

  • گوستاو ایفل این برج را طراحی نکرده است: در حالی که برج ایفل به نام ایشان نامگذاری شده است، اما این سازه را دو مهندس به نام‌های موریس کوچلین و امیل نوگویه که در شرکت گوستاو ایفل برای او‌کار می‌کردند طراحی کردند. همچنین معمار فرانسوی استفان ساوستر برای طراحی ظاهر این برج زحمت کشیده است.

  • قرار بود برج ایفل پس از ۲۰ سال تخریب شود: هدف از ساختن برج ایفل در ابتدا نشان دادن قدرت صنعتی فرانسه در نمایشگاه جهانی بود. پس از اینکه این برج ساخته شد قرار بود که پس از ۲۰ سال گذشت از ساخت، آن را تخریب کنند. اما پس از اثبات سودمندی برای دولت در سال ۱۹۱۰، اجازه تخریب برج ایفل صادر نشد.

  •  برج‌ ایفل در طول جنگ‌ جهانی دوم تقریبا ویران شد: در آگوست ۱۹۴۴، زمانی که هیتلر به ژنرال‌های خود دستور داد تا شهر را با خاک یکسان کنند، نقشه‌هایی برای مین گذاری برج ایفل با مواد منفجره طراحی شد. خوشبختانه قبل از وقوع اتفاقات ناگوار به آن‌ها حمله شد و از این خطر در امان ماندند. اما در حملات هوایی بعدی پاریس خسارات قابل توجهی دید اما برج ایفل نهایتا از صدمات ناشی از جنگ سالم ماند.

  • ایفل برای مدتی به عنوان یک ازمایشگاه علمی کاربرد داشت: ایفل، دانشمند مشتاق آن دوره، یک آزمایشگاه را در طبقه سوم برج قرار داد. او در آنجا به انجام مطالعات فیزیک و آیرودینامیک می‌پرداخت. ایفل همچنین این فرصت را به دیگر دانشمندان داده بود تا در انجا به پژوهش بپردازند.

  •  برج ایفل تغییر سایز می‌دهد: در فصل گرما، گرمای خورشید باعث انبساط آهن می‌شود و باعث می‌شود که برج‌ها در این فصل چندین سانتی متر تغییر سایز داشته باشند.

  • برای زیبا نگه داشتن برج ایفل باید هزینه‌های زیادی کرد: کارگران به مدت هر هفت سال یکبار، حدود ۶۰ تن رنگ برای رنگ کردن برج به کار می‌برند. این کار نه تنها برای زیبایی ظاهر برج ایفل است بلکه از زنگ زدن آهن‌های به کار رفته در آن نیز جلوگیری خواهد کرد.

  • برج ایفل، نماد جاودانه عشق: دلایل زیادی وجود دارد که برج ایفل به یک مقصد رمانتیک تبدیل شده است. طراحی ظریف این برج و زیبایی ظاهری آن فضایی رمانتیک را برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده است. این برج همچنین در پارکی‌زیبا در قلب پاریس قرار دارد که از بالای ان مناظر خیره کننده شهر دیدنی است.  اما شاید بزرگترین‌ دلیل جذابیت رمانتیک این برج، تاریخ آن باشد. برج ایفل در طول تاریخ خود، محل پیشنهادهای بیشماری مانند پیشنهاد ازدواج، عروسی‌ها و لحظات عاشقانه و رمانتیک بوده و به همین علت ارتباط آن با مسائل عشق و عاشقی زیاد است
  • نورپردازی‌های جذاب برج ایفل در شب: برج ایفل سالانه به اندازه مصرف برق یک روستا، برق مصرف می‌کند. حدود ۲۰ هزار نور نقطه‌ای به هنگام شب این برج عظیم را روشن می‌کنند که از کیلومترها آن طرف‌تر می‌توان آن را مشاهده کرد. این برج همچنین به وسیله حدود ۳۳۶ پروژکتور نوری نورپردازی شده است

بیشتر بخوانید: معرفی کاخ‌های فرانسه 

بهترین زمان بازدید از برج ایفل 

باوجود گذشت سال‌های بسیار زیادی که از بنای برج ایفل فرانسه می‌گذرد، اما هنوز هم این برج زیبا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مکان‌های پاریس برای سفر به فرانسه به شمار می‌رود و در سال به‌طور میانگین بین ۶ تا ۷ میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند. این برج در هنگام شب چشم‌انداز بسیار زیبا و جذابی دارد و توجه بسیاری از گردشگران را به خود اختصاص داده است. در تمامی ۳۶۵ روز سال نیز می‌توان از این برج بازدید کرد. معمولاً بیشترین زمانی که گردشگران و توریست‌ها برای دیدن برج ایفل به پاریس مراجعه می‌کنند در ماه‌های ژوئن تا سپتامبر است. شما می‌توانید حتی بعد از نیمه‌شب نیز برای بازدید مراجعه کنید و از شکوه و عظمت آن لذت ببرید.

قیمت بلیط برج ایفل

برای دسترسی به بخش‌های مختلف در طبقات گوناگون و بالای برج، باید بلیت تهیه کنید و قسمت‌های بسیار محدودی به‌صورت رایگان اجازه ورود به گردشگران را خواهند داد. می‌توانید بلیت‌ها را به‌صورت دستی از باجه موجود در هر بخش تهیه کنید که ممکن است ساعت‌ها در صف انتظار بمانید، یا از طریق وب‌سایت‌های رسمی به‌صورت آنلاین در هر نقطه جغرافیایی و هر ساعت از شبانه روز، بلیت ورودی مورد نظر را رزرو کنید.

قیمت بلیط برج ایفل

قیمت بلیت‌ها هم بسته به قسمت‌های مختلف و طبقات گوناگون، متغیر است و حتی می‌توان گفت با افزایش ارتفاع طبقات، قیمت بلیت‌ها هم افزایش می‌یابد. همچنین استفاده از آسانسور و راه‌پله یا بهره‌گیری از راهنمای گردش در برج که انتخاب آن برحسب شرایط و بودجه شما خواهد بود نیز می‌تواند به طرز محسوسی بر قیمت‌ها اثر بگذارد.

برای مثال، بلیتی که دسترسی به طبقه دوم از طریق یک آسانسور را مهیا کند برای بزرگ‌سالان، جوانان، کودکان، معلولان و کودکان زیر 4 سال به‌ترتیب 18، 9، 4.50، 4.50 و رایگان خواهد بود، اما همین قیمت‌ها به جز کودکان زیر 4 سال که باز هم رایگان است، درصورت دسترسی به طبقه دوم با دو آسانسور، تقریباً دو برابر خواهد شد؛ همچنین دسترسی به طبقه دوم از طریق راه‌پله نیز حدود 30 درصد ارزان‌تر خواهد بود.

چطور به برج ایفل برویم؟

برج ایفل در کنار رودخانه سن، در دل پایتخت فرانسه واقع شده و به‌دلیل سیستم حمل‌ونقل عمومی خوب این شهر، به‌سادگی می‌توان به آن دسترسی داشت؛ به بیان دقیق‌تر برج در Champs de Mars در خیابان 5 Anatole France در منطقه 7 قرار دارد و از طریق مترو، اتوبوس، ماشین شخصی، دوچرخه و پیاده‌روی و حتی قایق می‌توان به آن رسید و ماجراجویی در بالای برج ایفل را آغاز کرد.

مترو: اگر بخواهید از مترو استفاده کنید در کمتر از 30 دقیقه می‌توانید به مقصد برسید. کافی است وارد خط 9 شوید و خود را به ایستگاه تروکادرو برسانید یا از طریق خط 8 به ایستگاه École-Militaire بروید یا با خط 6 به نزدیک‌ترین ایستگاه به برج ایفل، Bir-Hakeim، مراجعه کنید.

ماشین شخصی: همچنین با ماشین شخصی در حد فاصل 20 تا 25 دقیقه از طریق Quai d'Orsay یا خیابان de l'Opéra به مقصد خواهید رسید. می‌توانید اتومبیل خود را در پارکینگ‌های خصوصی اطراف برج پارک کنید؛ البته بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند کمی بیشتر وقت بگذارند و اندکی هم خستگی را به جان بخرند و از هر نقطه به‌خصوص منطقه 1 خود را پیاده به برج ایفل برسانند و از مناظر بی‌نظیر در طول مسیر لذت ببرند. همچنین می‌توانند دوچرخه را به‌عنوان وسیله حمل‌ونقل خود انتخاب کنند که هم اقتصادی است، هم سرعت خوبی دارد و هم می‌توان از مناظر لذت برد.

چطور به برج ایفل برویم

رستوران‌های برج ایفل

فرصت غذا خوردن در یکی از عجایب هفتگانه دنیا می‌تواند فرصتی بی‌تکرار برای گردشگران باشد که می‌توانند در کنار نوشیدنی‌های گوارا و غذاهای لذیذ از مناظر بدیع شهر نیز لذت ببرند. با توجه به بودجه، نیاز و شرایط افراد می‌توان دو رستوران مشهور برج در طبقه اول یا دوم را پیشنهاد داد یا کافه‌ها و غذاخوری‌های کوچک را گزینه مناسب‌تری برای آنان در نظر گرفت. طبیعی است که گشت‌وگذار در طبقات مختلف و بالای برج ایفل اتفاقی نیست که هر روز رخ دهد و اگر امکانش را دارید، تجربه تست غذاهای دو رستوران معروف آن را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید. این دو رستوران عبارت‌اند از:

  • مادام براسری Madame Brasserie

رستورانی شیک و خاص در طبقه اول برج که در کنار چشم‌اندازهای شگفت‌آور پایتخت فرانسه، منوی غذای جذاب و چیدمان لوکس وسایل، اتمسفر بسیار رمانتیک و گرمی دارد و همواره تجربه غذا خوردن در آن را در ذهنتان مرور خواهید کرد.

ماجراجویی در ایفل متوقف نمی‌شود و تنها از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌شود. غذا خوردن کنار منظره پانوراما روی رودخانه سن و تروکادرو و کشف طعم‌های جدید و جذاب در میان انواع غذاهای بومی و فصلی که توسط تیری مارکس، یکی از مشهورترین سرآشپزهای دنیا، تدارک دیده شده است نیز می‌تواند ماجراجویی دل‌چسبی باشد.

رستوران مادام براسری

  • ژول ورن Le Jules Verne

در مسیر رسیدن به بالای برج ایفل می‌توانید از مکانی افسانه‌ای با منوی غذای بسیار هیجان‌انگیز در طبقه دوم و ارتفاع 125 متری از سطح زمین بازدید کنید؛ سه اتاق پشت سر هم با چشم‌اندازی خیره‌کننده از Champ-de-Mars، Quai Branly و Trocadéro که می‌تواند هر بیننده‌ای را مبهوت خود کند، مهندسی بی‌نظیر ساخت سازه و هماهنگی بی‌نظیر چیدمان وسایل و ظرافت‌های دکوراسیون داخلی، به‌درستی که در حد یک رستوران ستاره‌دار است.

اکنون فردریک آنتون، دارنده جایزه معتبر Meilleur Ouvrier de France، با گروهی از بهترین سرآشپزهای دنیا، امر مدیریت رستوران ژول ورن را بر عهده دارد. او توانسته یکی از بهترین رستوران‌های اروپا را با کادری بسیار مجرب پدید آورد که اگر از قبل میز رزرو نکرده باشید، احتمالاً حسرت بزرگی را تجربه خواهید کرد.

رستوران ژول ورن پاریس

مکان‌های دیدنی نزدیک برج ایفل

تقریباً غیرممکن است که به پاریس بروید و دلتان نخواهد برج ایفل را از نزدیک ببینید. همان‌گونه که محال است پایین برج بایستید و علاقه‌ای به حضور در بالای برج ایفل نداشته باشید. به هر حال این سازه نمادین‌ترین بنای تاریخی شهر و منظره‌ای جذاب به‌ویژه در شب به شمار می‌رود؛ اما این تمام ماجرا نیست و حتی اطراف آن هم مملو از جاذبه‌های دیدنی است که از جذاب‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تروکادرو Trocadéro

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گشت‌وگذار و به‌ویژه عکاسی با بک‌گراند برج ایفل، پارک Trocadéro است که نامش از جزیره‌ای در اسپانیا الهام گرفته شده است. درحقیقت علت این نام‌گذاری به نبرد معروف سال 1823 بر ضد نیروهای شورشی اسپانیا برمی‌گردد که فرانسوی‌ها به بازگرداندن قدرت پادشاه فردیناند هفتم کمک کردند؛ از این‌رو پارکی زیبا به‌عنوان هدیه پادشاه به همسایه ساخته شد.

در این منطقه همواره بناهای بی‌نظیری وجود دارد؛ از قصری عظیم و زیبا به نام Palais du Trocadéro که ویران شد گرفته تا کاخ شایلو که امروزه هم پذیرای گردشگران خواهد بود. شاید همواره حضور در بالای برج ایفل را آرزو داشته‌اید و حتی نام Trocadéro را هم نشنیده باشید، اما به‌جرئت می‌توان گفت گشت‌وگذار در این مکان زیبا کم از بانوی آهنین پاریس ندارد!

آدرس: Pl. du Trocadéro et du 11 Novembre

تروکادرو

  • پارک برج ایفل Champ de Mars

پارک برج ایفل را می‌توان پارک عمومی عظیمی دانست که نوعی باند فرود به سمت برج ایفل در منطقه 7 است و انتخابی عالی برای پیک‌نیک در حوالی مشهورترین برج جهان خواهد بود. ریشه نام‌گذاری این پارک نیز به Campus Martius یا میدان مریخ در رم باستان برمی‌گردد و به منطقه‌ای اشاره دارد که ارتش فرانسه در پاریس در آن آموزش می‌دیده و در ادبیات از مریخ به‌عنوان خدای جنگ یاد شده است!

گردشگران می‌توانند لحظات فوق‌العاده‌ای در این پارک سپری کنند. همچنین از این فضای سبز عظیم لذت ببرند و پیک‌نیکی تکرارنشدنی در آن را رقم بزنند یا به قدم زدن مشغول شوند و برای صرف ناهاری گرم در رستورانی نزدیک برج یا حتی بالای برج ایفل بروند.

آدرس: 2 Allée Adrienne Lecouvreur

  • موزه هنر مدرن پاریس Musée d’Art Moderne de Paris

اگر بارها و بارها به پاریس رفته باشید، دیگر بازدید موزه لوور برایتان هیجان‌انگیز نخواهد بود و این بار موزه هنر مدرن پایتخت یا MAM Paris می‌تواند انتخاب بهتری باشد؛ مجموعه بسیار شگفت‌انگیزی که می‌توان چند اثر هنری عظیم و هزاران اثر چشمگیر دیگر را پس از دیدن برج ایفل را تماشا کرد.

بازدید از موزه هنر مدرن پاریس رایگان است، اما برای بازدید از آثار هنری دائمی می‌توانید تا 5 یورو به‌دلخواه به موزه کمک کنید. این موزه همواره میزبان نمایشگاه‌های مختلف است و طبیعتاً مراجعه به آن‌ می‌تواند به تجربه‌ای ماندگار بدل شود.

آدرس: 11 Avenue du Président Wilson

موزه هنر مدرن پاریس

  • موزه رودن musée Rodin

پیش از رسیدن به برج و بازدید از بالای برج ایفل می‌توانید از موزه‌ای دیگر نیز دیدن کنید که میزبان مجسمه متفکر اثر آگوست رودن، مشهورترین مجسمه‌ساز فرانسوی و 6000 مجسمه دیگر است. این موزه در کنار ایستگاه متروپولیتن Invalides قرار گرفته و در کنار آثار تاریخی آن می‌توانید از باغ و دو سازه که یکی از آن‌ها فروشگاه و دیگری کافه هدیه Boutique du musée Rodin است نیز بازدید کنید.

آدرس: 77 Rue de Verenne

موزه رودن

  • پارک Bois de Boulogne

اطراف این برج معروف، باغ و فضای سبز کم نیست، اما Bois de Boulogne می‌تواند تنها پارک بزرگی باشد که ممکن است واقعاً در آن گم شوید. این پارک خانه موزه بنیاد لویی ویتون است و می‌توان سرگرمی‌های بسیاری در آن یافت.

قدم زدن در این پارک تجربه‌ای عالی برای افراد رمانتیک و عاشق طبیعت است.

آدرس: Avenue Henry Martin, Bois de Boulogne

پرسش‌های متداول

  • برج ایفل چند پله دارد؟

این برج دارای 1665 پله است.

  • برج ایفل چند متر است؟

ارتفاع این برج 330 متر است.

  • پله‌های داخلی برج ایفل چند عدد است؟

می‌توانید به‌وسیله 674 پله از پایین برج به طبقه دوم بروید، اما راه‌پله از طبقه دوم تا بالای برج برای عموم افراد در دسترس نیست.

  • خیابان‌های اطراف برج ایفل کدام‌اند؟

از خیابان‌های اطراف برج ایفل می‌توان اشاره کرد به 5 Avenue Anatole، Av. de Suffren، Av Emile Zola، Av 6 New York و Bd Garibaldi

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات