بهترین شهرهای فرانسه برای سفر و گردشگری کدامند؟

3 سال پیش 0 دیدگاه

فرانسه از کشورهای پیشرفته با جاذبه‌های توریستی متنوع و مدرن است. شهر‌های کشور فرانسه از نظر فرهنگ و هنر، بسیار متفاوت هستند و این موضوع، از دلایل مهم علاقه گردشگران برای تور فرانسه به شمار می‌رود. در این مقاله، به معرفی تعدادی از بهترین شهرهای فرانسه می‌پردازیم. 

  1. پاریس یکی از بهترین شهرهای فرانسه برای گردش و تفریح

پاریس یکی از بهترین شهرهای فرانسه برای گردش و تفریح محسوب می‌شود. میانگین آمار بازدید از شهر پاریس، در هر سال ۴۵ ملیون نفر است. برج ایفل فرانسه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌رود. به علت مهاجرت‌های بسیار مردم دیگر شهرها و کشور‌ها به پاریس، این شهر دارای چندین فرهنگ متفاوت است. موزه‌ها، کاخ‌ها، کلیساهای تاریخی، رستوران‌ها، بوتیک‌های مدرن و حتی خیابان‌ها و پارک‌های این شهر، دیدنی هستند. 

پاریس از بهترین شهر‌های فرانسه برای گردشگری

  1. لیون شهری برای علاقمندان به آشپزی

شهر لیون برای کسانی که علاقمند به آشپزی هستند، شهری برای شکوفایی استعدادشان محسوب می‌شود. خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های شهر لیون بسیار دیدنی و زیبا هستند. موزۀ هنری و موزۀ باستان شناسی شهر لیون، از بزرگترین موزه‌های کشور فرانسه به حساب می‌آیند.

شهر لیون از بهترین شهر فرانسه برای مسافرت

تأتر رومیفورویر و کلیسای نوتردام نیز از جاذبه‌های گردشگری شهر لیون هستند. در این مکان‌ها، سنت‌ها و فرهنگ‌های مختلف در کشور فرانسه و شهر لیون، به نمایش همگان در می‌آید.

کلیسای نوتردام از جاذبه گردشگری فرانسه

بیشتر بخوانید: بهترین تفریحات زمستانی در فرانسه را بشناسید

  1. مارسی دومین کلانشهر فرانسه

مارسی از قدیمی‌ترین و بهترین شهرهای فرانسه است و از نظر جمعیت، به عنوان دومین کلانشهر فرانسه شناخته می‌شود. بندرهای قدیمی و چشم‌اندازهایی از دریا و تپه‌ها، از زیبایی‌های این شهر هستند. پارک ملّی کلانک، قلعۀ ایف، کلیسای جامع نوتردام دولاگارد، محلۀ قدیمی پَنیه، موزۀ تمدن‌های اروپایی و مدیترانه و صومعۀ سنتویکتور، از مناطق گردشگری شهر مارسی به شمار می‌روند.

مارسی از جذاب‌ترین شهرهای فرانسه برای گردشگری

  1. استراسبورگ شهر مرزی بین آلمان و فرانسه

استراسبورگ یکی دیگر از بهترین شهرهای فرانسه است که شهر مرزی بین آلمان و فرانسه است. به همین دلیل، گردشگرانی که به شهر استراسبورگ سفر می‌کنند، می‌توانند فرهنگ آلمانی و فرانسوی را در بین مردم مشاهده کنند.

استراسبورگ بهترین شهر فرانسه برای مسافرت و گردشگری

بهترین زمان ممکن برای سفر به این شهر، در ابتدای جشن کریسمس است. بازار سالانۀ کریسمس که در سراسر دنیا علاقمندان زیادی دارد، از جاذبه‌های گردشگری شهر استراسبورگ محسوب می‌شود. این بازار در ماه‌های نوامبر و دسامبر، روی اسکلۀ این شهر برگزار می‌شود.

استراسبورگ بهترین شهر فرانسه برای مسافرت و گردشگری

  1. نانت شهری تاریخی اما مدرن

نانت از شهرهای تاریخی فرانسه به شمار می‌رود. محله‌های قدیمی و تاریخی این شهر، مورد استقبال گردشگران است. شهر نانت با وجود محله‌های تاریخی ای که دارد، از بهترین شهرهای مدرن فرانسه محسوب می‌شود. کلیسای جامع، کاخ دوک‌های بریتنی، تأتر گرالن و پروژۀ هنری لماشیندولیل، از جاذبه‌های گردشگری مهم شهر نانت هستند. اثر لماشیندولیل، به دستان فرانسوادولاروزیر و پیراورفیس ساخته شده است و از آثار ژولورن و داوینچی الهام گرفته شده است.

نانت، از بهترین شهرهای فرانسه برای سفر و گردشگری

بیشتر بخوانید: بهترین و معروف ترین سوغات فرانسه چیست؟

  1. شهر بوردو میراثی جهانی

بوردو یک شهر تاریخی در فرانسه است که توسط سازمان یونسکو به عنوان یک میراث جهانی شناخته شده است. تعداد بناهای تاریخی اکتشاف شده در این شهر، تاکنون به ۳۰۰ بنا رسیده است. بوردو یک شهر بندری است که تعداد بسیاری از ساختمان‌های نئوکلاسیک را در خود جای داده است. اکثر سازه‌های جدید موجود در شهر بوردو، همچون پارک جاردین، به سبک انگلیسی ساخته شده‌اند.

شهر بوردو زیباترین شهر فرانسه برای مسافرت

 

  1. نانسی شهر سبز فرانسه

شهر نانسی یکی از بهترین شهرهای فرانسه است که با ظرافت و زیبایی بسیاری، فرهنگ شهرسازی را به نمایش گذاشته است. نانسی به شهر سبز مشهور است؛ زیرا پارک‌ها و باغ‌های بسیاری در این شهر وجود دارد. شهر نانسی کاخ‌ها و مکان‌های دیدنی ای دارد که در سازمان یونسکو به ثبت رسیده‌اند. موزه‌های این شهر نیز از پربازدیدترین موزه‌ها در کشور فرانسه محسوب می‌شوند. شاهکارهای نقاشی موجود در این موزه‌ها، از زیباترین آثار جهان به شمار می‌رود.

شهر نانسی، معروف ترین شهر فرانسه برای مسافرت

  1. مونتپلیه یک شهر دانشجویی و چند فرهنگی

مونتپلیه یک شهر دانشجویی و چند فرهنگی است که دانشجویان بسیاری در آن در حال تحصیل هستند. این شهر هنوز از چشم گردشگران کشور فرانسه مخفی مانده است و چندان مشهور نیست. مرکز شهر مونتپلیه، کافه‌ها و رستوران‌های بینظیری دارد. میدان کمدی که از بزرگترین میدان‌های شهر مونتپلیه است، از مناطق مهم گردشگری در این شهر است.

مونتپلیه بهترین شهر فرانسه برای مسافرت

کلیسای جامع سنپیر، یک بنای زیبا و دیدنی در این شهر است که در محله‌ای قدیمی از شهر مونتپلیه واقع شده است. کاخ فلوزرگ نیز یکی دیگر از جاذبه‌های زیبا و تاریخی این شهر محسوب می‌شود. 

کلیسای جامع سنپیر از جاذبه‌های مهم شهرهای فرانسه برای گردشگری

  1. نیس شهری کنار دریای مدیترانه

شهر نیس از بهترین شهرهای فرانسه به حساب می‌آید. این شهر دارای هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی جذاب و مدرن برای اقامت و استراحت گردشگران است. دریای فیروزه‌ای مدیترانه که ساحلش در شهر نیس قرار دارد، از دیدنی‌ترین مکان‌ها برای گردشگران در سفر به شهر نیس می‌باشد. آبتنی و غواصی در آب دریا و استراحت و آفتاب گرفتن در سواحل این دریا، برای توریست‌های شهر نیس بسیار خوشایند است.

شهر نیس از بهترین شهرهای فرانسه برای مسافرت

شهر نیس دارای بافت شهری قدیمی و تاریخی است. قدیمی‌ترین بخش این شهر، منطقۀ کورسسلیا است که در فصل‌های مختلف سال، توجه بازدید‌ کنندگان بسیاری را به خود جلب می‌کند. موزۀ ماتیس، ارتدوکس و پارکفونیکس نیز از جاذبه‌های این شهر هستند. 

موزه ماتیس نیس، بهترین شهر فرانسه برای مسافرت

بیشتر بخوانید: گشت در پاریس

سؤالات متداول

میانگین بازدیدهای سالانه از شهر پاریس چقدر است؟ میانگین آمار بازدید از شهر پاریس، در هر سال ۴۵ میلیون نفر است. 

اثر لماشیندولیل در شهر نانت توسط چه کسانی ساخته شده است؟ اثر لماشیندولیل به دستان فرانسوادولاروزیر و پیراورفیس ساخته شده است و از آثار ژولورن و داوینچی الهام گرفته شده است. 

جاذبه‌های مهم گردشگری در شهر نانت چه مکان‌هایی هستند؟ کلیسای جامع، کاخ دوک‌های بریتنی، تأتر گرالن و پروژۀ هنری لماشیندولیل، از جاذبه‌های گردشگری مهم شهر نانت هستند. 

کاخ دوک‌های بریتنی از جاذبه‌های شهرهای فرانسه برای سفر

بازار کریسمس در شهر استراسبورگ در چه مکان و زمانی برگزار می‌شود؟ بازار کریسمس در ماه‌های نوامبر و دسامبر، روی اسکلۀ شهر استراسبورگ برگزار می‌شود.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات