بهترین و معروف‌ترین سوغات فرانسه چیست؟

3 سال پیش 0 دیدگاه

شما به ­سختی می‌­توانید پول و فضای چمدان کافی برای گرفتن تمام وسایل مورد علاقه خود در پاریس داشته باشید. خوشبختانه، با کمی مشاوره و تجربه سلیقه­‌ای، می­‌توانید در زمان و تلاش خود صرفه­ جویی کنید و تقریباً مقدار مناسبی از چیزهایی را که ارزش بردن به خانه را دارند، در سفر فرانسه و شهر پاریس انتخاب کنید. در این‌جا برخی از نکات به آن­هایی که مشتاق برداشتن یک تکه از پاریس هستند، ذکر شده است؛ گاهی اوقات با قیمتی مقرون ­به ­صرفه.

سوغات پاریس

اولین فروشگاه ون­کلیف­و­آرپلز در پاریس که در سال 1896 تاسیس شد، هنوز هم در 22 جای میدان وندوم وجود دارد. عطر ون­کلیف­و­آرپلز که توسط بسیاری از افراد مشهور پوشیده شده و با آویز چهار ستاره شبدر، به ­راحتی قابل تشخیص است، هدیه ­ای فراموش ­نشدنی و اولین گزینه برای سوغات فرانسه است. این شرکت برنده جوایز بسیاری شده است و به­ دلیل توانایی خود در افزایش زیبایی سنگ­ها و جواهرات، به­ عنوان یکی از برترین‌ها در کلاس خود شناخته می­‌شود. قیمت عطرهای آن حدود 50 یورو است. جواهرات این شرکت از حدود 100 یورو شروع می­‌شود و تا حدود 80000 می‌­رسد. برای خرید سوغات از این کشور زیبا می‌‌توانید قبل از سفر، علاوه‌بر در نظر گرفتن قیمت تور فرانسه، بودجه‌ای مجزا برای تهیه سوغاتی در نظر بگیرید.

بیشتر بدانید: جاذبه های دیدنی پاریس

 ماکارون

ماکارون‌ها در خارج از کشور از جمله محبوب‌ترین سوغات فرانسه هستند و یکی از معروف­ترین دسرهای فرانسه به شمار می­روند. ادعای شهرت قهرمان شیرینی ­پزی در اختراع ماکارون دو طبقه است. در سال 1930، آن­ها دو کوکوی ماکارونی محبوب در حال حاضر را اختراع کردند که با یک فیل گاناش خامه‌­ای ساندویچ شده بودند. از زمان تأسیس خود در سال 1862، laduree روزانه بیش از 15000 عدد از این ماکارون‌های دو طبقه را به فروش رسانده است؛ بنابراین، laduree به یکی از فروشگاه‌های برتر ماکارون در جهان تبدیل شده است. یک جعبه ماکارون حدود 15 یورو و هر ماکارون جداگانه، حدود 1.7 یورو قیمت دارد. این ماکارون­‌ها بسته ­بندی زیبایی دارند و یک هدیه عالی از فرانسه برای آوردن به خانه است؛ البته توصیه می­ شود زمانی به خرید این نمونه از سوغات فرانسه اقدام کنید که قصد دارید آن­ها را تا 2 روز بعد ارائه دهید. از محبوب­ترین طعم ­های ماکارون می­‌توان به وانیل، گل رز، مرکبات (لیمو) و کارامل شور اشاره کرد. 4 مکان در پاریس برای خرید ماکارون وجود دارد، اما بزرگ­ترین فروشگاه در خیابان شانزلیزه 75 قرار دارد.

سوغاتی فرانسه چیست

سل­د­ژوراند و خردل

این نمک ­های دریایی دستچین ­شده از سواحل بریتنی در غرب فرانسه از سراسر جهان جمع‌آوری می­شود. اگرچه آن­ها را می‌توان در فروشگاه­های تخصصی خارج از کشور یافت، اما بهترین قیمت ­ها را در فرانسه برای این نمک لذیذ خواهید یافت. selgros (نمک درشت) و fleur de sel (نمک لایه بالایی ریزتر) را می‌توانید از خوار­و­بارفروشی‌ها در گالری‌های lafayette در بخش غذاهای لذیذ آن‌ها، در بازار خیابانی آخر هفته در ایستگاه متروی باستیل خریداری کنید. همچنین، این نمک ­ها در بسیاری از فروشگاه ­های مواد غذایی لذیذ در سراسر شهر وجود دارند و به عنوان سوغات فرانسه به فروش می‌رسند. این نمک ­ها در ظروف مختلفی به فروش می‌­رسند؛ از گلدان­ های کوچک گرفته تا کیسه ­ها و بطری ­ها. شما می­‌توانید حدود 5 تا 10 یورو برای یک کیسه نمک بپردازید و دوستان یا بستگان خود را با این هدیه تحت­ تأثیر قرار دهید. galleries lafayette در بلوار 40 هاوسمان، 75009 پاریس فرانسه واقع شده است.

بیشتر بخوانید: رستوران گردی در پاریس

خردل ممکن است اولین چیزی باشد که هنگام خرید بلیط هواپیمای پاریس، به ­عنوان سوغات فرانسه به ذهنتان برسد؛ اگر شما از خردل درجه یک لذت می­برید، ایده بدی نیست. طعم‌های متنوعی در مجموعه‌های کادویی وجود دارد که باعث می‌شود بیشتر از اینکه صرفاً یک بطری خردل را به کسی بدهید، شبیه یک هدیه باشد. این مجموعه‌های پنج ­تایی دارای طعم ­های کلاسیک و طعم ­های عجیب­ و ­غریب هستند که هر­ کدام منحصر ­به ­فرد هستند. خردل برای سس سالاد، غذاهای سرخ­شده، ساندویچ و ماریناد عالی است. شما می­‌توانید با خرید آن در فرانسه، حدود یک چهارم مبلغی را که برای خرید این خردل­ ها در ایران هزینه می­ کنید، بپردازید. این هدیه ویژه، حدود 15 یورو قیمت دارد. یک مکان عالی برای خرید از برترین مراکز خرید پاریس آن به­ عنوان مجموعه، گالری lafayette در بخش غذاهای لذیذ است که در بلوار 40 هاوسمان، 75009 پاریس فرانسه واقع شده است.

شیرینی سوغات فرانسه

 فوی­گراس و پنیر

اگر طعم جگر اردک را دوست دارید یا فکر می‌کنید کسی که به او اهمیت می‌دهید، طعم جگر اردک را دوست دارد، حتماً مقداری فوی­گراس به عنوان سوغات فرانسه به خانه بردارید. به ­عنوان یکی از اختراعات لذیذ فرانسوی، فوی­گراس برای افراد ضعیف نیست، اما عده زیادی هستند که طعم آن را دوست دارند. فوی ­گراس را می­توان روی نان یا کراکر پخش کرد یا به­ عنوان کنار غذا میل کرد. م‌ی­توانید مجموع ه­ای از کنسرو فویس­گراس را در گالری layfayette در بخش غذا پیدا کنید. همچنین، می‌توانید قوطی‌­های کمتر تزئین‌­ شده فوی­گراس را در فروشگاه‌های مواد غذایی در سراسر پاریس انتخاب کنید. اگر قصد دارید در یک رویداد با پنیر شرکت کنید، این یک مکمل عالی برای مهمانی خواهد بود. برای خرید آن باید حدود 10-20 یورو خرج کنید.

خوشبختانه، مقدار زیادی پنیر در دمای اتاق نگهداری می­شود. اگر پنیر را به­ عنوان سوغات فرانسه خود می‌خواهید، سعی کنید درست قبل از سوار­شدن به هواپیما آن را بخرید و به­ خوبی بپیچید تا در چمدان ­های چک­شده خود نگهداری کنید. ممکن است نیاز باشد این مورد را با گمرک بررسی کنید؛ زیرا بسیاری از پنیرها پاستوریزه نیستند و ممکن است آوردن آن­ها به کشورهای خاصی غیرقانونی باشد. بسته به نوع و مقدار پنیر خریداری­ شده، باید بین 2 تا 40 یورو هزینه کنید.

سوغات و صنایع دستی فرانسه

بهترین سوغات فرانسه پنیر پیشنهادی comté (همچنین gruyère de comté نامیده می‌­شود) است که از شیر گاو غیر پاستوریزه در شرق فرانسه تهیه می‌­شود. طعمی قوی و کمی شیرین دارد و نسبتاً سفت است. comté بالاترین آمار تولید پنیر فرانسوی را دارد. بری،  به ­طور کلی پنیری است که از شیر گاو چرب یا نیمه­ چرب تهیه می­‌شود. بری، معمولاً یا به­ صورت چرخ کامل یا به­صورت نیمه ­چرخ خریداری می‌­شود.

نرم است و طعم ملایمی دارد. کامبرت در همان خانواده بری قرار می­گیرد، اگرچه به جای منطقۀ شامپاین، اهل نرماندی است. کامبرت کاملاً توسط پوست پوشانده شده است و چربی کمتری نسبت به بری دارد. طعم‌هایشان شبیه به هم است، اما کامبرت کمی قوی­تر است. در نهایت، پنیر شور یکی از بهترین پنیر­های فرانسوی و خوشمزه‌ترین سوغات فرانسه است. این پنیر از شیر بز تهیه می­شود. طعم قوی­تر و ترش‌تری دارد و دارای بافت نرمی است.  

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات