پل چارلز پراگ با مجسمه‌های تاریخی

2 سال پیش 0 دیدگاه

 بازدید از پل چارلز پراگ ممکن است طولانی باشد. اگرچه پلی فوق‌العاده زیبا و ایده‌آل برای قدم زدن در اوقات فراغت است، زیرا برای مدتی یک منطقه عابر پیاده بوده، اما تقریبا همیشه مملو از گردشگران است. در این راهنمای سفر، همه چیزهایی را که باید قبل از بازدید از برترین جاذبه‌های پل چارلز در پراگ بدانید را گردآوری کرده‌ایم. آنچه که باید از این مکان انتظار داشته باشید، تاریخچه پل، اطلاعات مفید در مورد هزینه ورودی، برج پل شهر قدیمی، هنرمندان، مجسمه‌ها، جمعیت، توصیه‌های ایمنی و نکاتی در مورد نحوه رسیدن به پل کارل پراگ را بخوانید. اگر قصد سفر به اروپا و شهر پراگ را دارید، شما را با جاذبه های این شهر آشنا می‌کنیم.

پل کارل پراگ

آشنایی با پل چارلز در پراگ

پل چارلز 516 متر طول و 10 متر عرض پل سنگی بر روی رودخانه ولتاواست که دو منطقه محبوب پراگ، شهر قدیمی و شهر کوچک را به هم متصل می‌کند. پل سنگفرش فرسوده یکی از معروف‌ترین مناظر و دیدنی‌های اروپا و پراگ است که هنگام گشت و گذار در پایتخت جمهوری چک نباید آن را از دست بدهید. پل چارلز پراگ اتصال اصلی هم برای مردم محلی و هم برای گردشگران بین دو ساحل رودخانه ولتاوا و همچنین یک پیوند ضروری بین دو منطقه محبوب پراگ به شمار می‌رود.

 از آنجایی که چندین قرن پیش، کل پادشاهی تحت حکومت چارلز چهارم شکوفا شد، ساختمان‌ها و سازه‌های شگفت‌انگیزی نیز در این زمان ساخته شد که پل چارلز به همراه کلیسای جامع سنت ویتوس از برترین آن‌ها هستند. پل چارلز در پراگ همچنین تنها اتصال سنگی بین دو ساحل بود تا این که در سال 1841 یک پل جدید ساخته شد. سالانه، میلیون‌ها گردشگر از پل چارلز در پراگ دیدن می‌کنند و اگر برای اولین بار قصد سفر به پراگ را دارید، باید آن را در برنامه سفر یک روزه پراگ یا برنامه سفر 3 روزه پراگ خود قرار دهید.

پل چارلز در پراگ

این پل همچنین در میان صحنه‌های تولید هالیوود از برخی فیلم‌ها یا سریال‌های تلویزیونی مانند ماموریت غیرممکن، یا اخیرا سریال Carnival Row که در پل چارلز فیلم‌برداری شده‌اند، محبوب است. به بیان ساده، جاذبه پل چارلز پراگ یکی از مکان‌هایی است که باید در پراگ از آن بازدید کنید و به همین دلیل است که ما این راهنمای کامل را با نکات و اطلاعات مفید برای بازدیدکنندگانی نوشته‌ایم که برای اولین بار از این منطقه بازدید می‌کنند.

جاذبه پل چارلز پراگ

تاریخچه پل چارلز در پراگ

پل چارلز پراگ در قرن نهم به یک شهر مهم در منطقه تبدیل شد، اگرچه تاریخ آن به قرن ششم می‌رسد. آن‌چه اکنون می‌دانیم، این است که در ابتدا یک پل چوبی در شمال پل چارلز در پراگ فعلی در اوایل قرن دهم قرار داشت. اما پل چوبی مستعد سیل بود و از سیل بزرگ سال 1157 که به طور کامل ویران شد، جان سالم به در نبرد. بعدها در زمان پادشاه ولادیسلاو دوم اولین پل سنگی، ساخته و به پل جودیت معروف شد.

بیشتر بخوانید: کلیسای استراهوف در پراگ و کتابخانه معروف آن

بادوجود این که پل نوساز سنگی و ناهموارتر بود، دو قرن بیش‌تر دوام نیاورد. در سال 1342، یک سیل فاجعه‌بار پل جودیت (که به نام همسر پادشاه ولادیسلاو دوم نامگذاری شد)، تنها پل سنگی پادشاهی را ویران کرد. پراگ به شدت به پل جدید نیاز داشت، بنابراین در سال 1357 پادشاه جدید، چارلز چهارم تصمیم گرفت که جایگزینی برای پل جودیت بسازد.

جاذبه‌های پل چارلز در پراگ

طبق یک افسانه، ساخت پل دقیقا در ساعت 5:31 روز 9 جولای آغاز شد (توالی عددی محاسبه شده توسط منجمان سلطنتی که از ابتدا و انتها به همین صورت قابل خواندن است: 1-3-5-7- 9-7-5- 3-1)، و تا سال 1402، تقریبا 50 سال بعد، کامل نشد. این پل در طول قرن‌ها چندین بار به شدت آسیب دید اما هنوز پابرجاست و در آزمون زمان، مقاومت می‌کند. این پل تا سال 1870 به عنوان پل سنگی یا پل چارلز پراگ شناخته می‌شد و در این سال به عنوان ادای احترام به یکی از بزرگ‌ترین فرمانروایان پادشاهی بوهمی به پل چارلز تغییر نام داد.

تاریخچه پل چارلز در پراگ

در پایان قرن نوزدهم ابتدا ترامواهای اسبی اجازه عبور از پل را پیدا کردند و بعدا با ترامواهای تمام برقی با طراحی منحصر به فرد با استفاده از مسیرهای ویژه جایگزین شدند. به زودی معماران متوجه شدند که ترامواها بسیار سنگین هستند و به پل آسیب می‌رسانند، بنابراین آن‌ها را با اتوبوس جایگزین کردند. سرانجام در سال 1965 ترافیک پل ممنوع شد و اکنون می‌توانیم از این پل بدون ماشین نیز لذت ببریم. دسترسی به پل چارلز پراگ با پای پیاده یا با وسایل نقلیه عمومی نسبتا آسان است.

تاریخچه پل چارلز در پراگ

جاذبه‌های پل چارلز پراگ

در ادامه جاذبه‌های دیدنی پل زیبای چارلز را باهم بررسی می‌کنیم:

مجسمه‌ها

پل چارلز پراگ با 30 مجسمه زیبا به سبک باروک تزئین شده است و دو خط مجسمه‌های باورنکردنی که قدیسان حامی را به تصویر می‌کشند و یک گالری در فضای باز جذاب ایجاد می‌کنند. به عبارت دیگر، مجسمه‌های نصب شده در کناره‌ها یکی از دلایل اصلی جذابیت پل چارلز پراگ برای گردشگران و یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های پراگ است. این پل در کنار چراغ‌های خیابانی قدیمی و برج‌های قرون وسطایی که از دور به چشم می‌خورد، فضایی بی‌نظیر ایجاد کرده و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای بازدیدکنندگانش فراهم می‌کند. مجسمه‌ها بخشی از ساختار اصلی نبودند و بیش از 300 صد سال بعد در قرن 17 و 18 اضافه شدند.

جاذبه‌های پل چارلز پراگ

ما در مورد تمام 30 مجسمه‌ای که در طول مسیر می‌توانید مشاهده کنید، صحبت نخواهیم کرد، زیرا ما متخصص تاریخ در این موضوع نیستیم، اگرچه قصد داریم به برخی از برجسته‌ترین و مشهورترین مجسمه‌های پل چارلز پراگ اشاره کنیم. یکی از برجسته‌ترین مجسمه‌سازان، یان بروکف، مجسمه سنت جان نپوموک یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین مجسمه‌های روی پل را ساخت که اگر دست خود را روی آن بگذارید، حداقل طبق شانس می‌آورد. مجسمه رویای سنت لوتگاردیس ساخته شده توسط ماتیاس براون نیز یکی از باارزش‌ترین مجسمه‌هاست.

مجسمه‌ها

به خاطر این که مجسمه‌های ماسه سنگی خراب می‌شدند و در نتیجه، به دلیل آسیب‌های ناشی از آب و هوا، زمان و خرابکاری، بسیاری از مجسمه‌ها با کپی جایگزین شدند. با این حال، هنوز هم می‌توانید نسخه‌های اصلی را در موزه ملی ببینید. به هر حال، پراگ به خاطر بسیاری از مجسمه‌های قدیمی شناخته شده است. اما مجسمه مدرن سر فرانتس کافکا در نزدیکی Narodni Trida نیز سوژه جالبی برای دیدن است. پل چارلز پراگ به خاطر 30 مجسمه باروکش معروف است.

جاذبه پل چارلز در پراگ

هزینه ورود به پل چارلز پراگ

در حال حاضر هیچ هزینه‌ای برای ورود به پل چارلز پراگ وجود ندارد و می‌توانید هر زمان که بخواهید، از جمله اواخر شب یا صبح زود از آنجا عبور کنید. همچنین می‌توانید از برج‌هایی که در انتهای پل ایستاده‌اند، برج پل قدیمی شهر و برج پل شهر کوچک‌تر، بازدید کنید اما برای هرکدام 100 کرون هزینه ورودی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: حقایق جالب برج‌های دوقلوی پتروناس

واقعیت جالب این است که ساخت پل آنقدر گران بود که تا سال 1816 عوارض پل پرداخت می‌شد. در حال حاضر معتقدیم که پل چارلز پراگ یکی از بهترین جاذبه‌های اروپا برای مسافران به شمار می‌رود.

هزینه ورود به پل چارلز پراگ

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات