کلیسای استراهوف در پراگ و کتابخانه معروف آن

2 سال پیش 0 دیدگاه

کلیسای استراهوف پراگ با مناره‌های زیبا، کتابخانه شگفت‌انگیز، تصاویر گرانبها در گالری و مجموعه فیلمی از فیلم‌های پرفروش هالیوود و یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای پراگ است‌.

اگر قصد سفر به اروپا و بازدید از شهر پراگ را دارید. حتما از این مجموعه دیدن کنید، چرا که کلیسای استراهوف پراگ شما را با معماری نفیس و گنجینه‌های دوره‌ای با ارزشی پیوند می‌دهد. در ادامه با کلیسای استراهوف پراگ چک که هنوز محل زندگی مراقبه، یادگیری و آرامش است، بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه کلیسای استراهوف پراگ

کلیسا، در نزدیکی قلعه پراگ قرار دارد اما هرگز در سیستم دفاعی آن و تحت صلاحیت ناحیه هرادکانی قرار نگرفت. امروزه، می‌توانید بخشی از دیوارها و دروازه‌هایی را ببینید که برای جدا کردن کلیسای استراهوف پراگ از قلعه پراگ و محافظت از ضلع غربی آن استفاده می‌شود. کلیسا به دلیل موقعیت آسیب‌پذیر خود، متحمل حملات بسیاری شده است.

کلیسای استراهوف در پراگ

این کلیسا که در حومه پراگ قرون‌وسطی قرار داشت، در سال 1420 در جریان جنگ هوسیت به محاصره درآمد و به آتش کشیده شد. پیامدهای این فاجعه یک مسئله طولانی مدت بود که تنها در پایان قرن پانزدهم حل شد. صومعه رومانسک فقط تا حدی زنده ماند و بازسازی‌های بعدی به سبک رنسانس نیز برای مدت طولانی دوام نیاورد. در سال 1648، ارتش سوئد قلعه پراگ را محاصره کرد و  کلیسای استراهوف دوباره آسیب دید. بسیاری از مجلدات و نوشته‌های گرانبها از کتابخانه معروف Strahov به عنوان جایزه به سوئد برده شد و در موزه‌ها، کاخ‌ها و کتابخانه‌ها به نمایش گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: بازدید از کلیسای سنت مارک در ونیز و حقایق جالب آن

بازدیدکنندگان کلیسای پراگ مشهور اروپایی

تالار اصلی کلیسای استراهوف در پراگ تحت سلطه یک نقاشی دیواری بزرگ است که رشد معنوی بشر را به تصویر می‌کشد و قفسه‌های کتاب گردویی آن تا سقف می‌رسند. این سالن چشم‌گیر به قدری معروف بود که اغلب افراد برجسته روز از آن بازدید می‌کردند. قدیمی‌ترین بازدیدکنندگان شامل نام‌هایی مانند دریاسالار هوراسیو نلسون و شاهزاده اتریشی ماری لوئیزا، همسر ناپلئون بناپارت است.

کلیسای استراهوف پراگ

اتاق‌های کلیسای استراهوف

اتاق‌های کلیسا در سطح پایینی شامل تالار فصل با محراب باروک، نقاشی‌های دیواری سقفی و چهار نقاشی بزرگ بر روی دیوارهای جانبی آن است. سفره‌خانه زمستانی دارای سقفی با گچ‌کاری فراوان است. از تماشای نقاشی‌های دیواری سقف در سفره‌خانه تابستانی نیز غافل نشوید.

صومعه Strahov، واقع در نزدیکی قلعه پراگ به‌ویژه به خاطر کتابخانه باروک مبله بسیار معروف است. این کتابخانه یکی از ارزشمندترین و بهترین کتابخانه‌های تاریخی به شمار می‌رود. کتابخانه کلیسای پراگ شامل بیش از 200000 جلد، 3000 نسخه خطی اصلی از قرون‌وسطی، مصنوعات، چاپ اولیه، نسخه‌های خطی است و عمدتا از سه سالن زیر تشکیل شده است.

کلیسای استراهوف پراگ چک

در ادامه مقاله درباره کتابخانه معروف کلیسای استراهوف پراگ بیشتر توضیح می‌دهیم.

تاریخچه کتابخانه استراهوف پراگ

کتابخانه خیره‌کننده استراهوف پراگ در چک، یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین کتابخانه‌های جمهوری چک است. مجموعه این کتابخانه از بیش از 60000 جلد تشکیل شده و در دو تالار حوزوی و فلسفی پراکنده شده است. تالار الهیات در سال 1674 توسط معمار ایتالیایی جووانی دومینیکو اورسی ساخته شد که یک کتابخانه خیره‌کننده به سبک باروک تزئین شده با گچ‌بری و نقاشی‌های دیواری طراحی کرد. این تزئینات توسط یکی از اعضای نظم Premonstratensian، Siard Nosecky انجام شده است.

آشنایی با کلیسای استراهوف در پراگ

نقاشی‌های دیواری عمدتا ضرب‌المثل‌هایی از کتاب مقدس و برخی از نقل قول‌های آموزه‌های ابوت هیرنهایم را به تصویر می‌کشند. نام تالار برگرفته از موضوع کتاب‌های ذخیره‌شده در آن الهیات یا علوم دینی است. 18000 جلد کتاب در قفسه‌ها و چندین کره نجومی و زمینی در راهرو ذخیره شده است. تالار فلسفی دارای 42000 جلد کتاب نه تنها در موضوعات فلسفی بلکه در زمینه نجوم، تاریخ، ریاضیات و غیره است. این تالار بزرگ‌تر از تالار الهیات است و 32 متر طول، 14 متر ارتفاع و 22 متر عرض دارد.

تاریخچه کلیسای استراهوف پراگ

 این بنا در پایان قرن هجدهم به دستور ابوت واسلاو مایر ساخته شد که می‌خواست فضای ذخیره‌سازی مجموعه کتابخانه Strahov را گسترش دهد. او معمار ایتالیایی یان ایگناک پالیاردی را برای ساخت ساختمان کلاسیک جدید و یک کتابخانه استخدام کرد.

بیشتر بخوانید: کلیسای جامع کلن، پربازدیدترین جاذبه آلمان

پالیاردی مجبور شد تالار را برای قفسه‌های گردویی تطبیق دهد که از صومعه منحل شده پرمونستراتنسین در لوکا توسط Znojmo آورده شده بود. نقاشی دیواری باشکوهی که پیشرفت فکری بشر را به تصویر می‌کشد، بیش از 6 ماه توسط نقاش وینی آنتون مولبرچ و تنها دستیارش کشیده شده بود.

بازدید از کلیسای استراهوف پراگ چک

چندین شخصیت تاریخی مانند سر ویلیام همیلتون (باستان‌شناس و سیاستمدار انگلیسی)، همسرش لیدی اما همیلتون و معشوق و پیروز نبرد ترافالگار، دریاسالار لرد هوراسیو نلسون از کتابخانه استراهوف بازدید کردند.

راهنمای بازدید از کلیسای استراهوف در پراگ

مشهورترین مهمان، همسر ناپلئون، ماری لوئیز بود که یک اثر چهار جلدی در مورد اولین موزه لوور به کتابخانه هدیه داد، هدیه‌ای که ناپلئون به دلیل افشای میزان غارت جنگی‌اش مورد انتقاد قرار گرفت.

گالری تصاویر

علاوه‌براین، کلیسا دارای یک گالری نقاشی مهم با یکی از ارزشمندترین مجموعه‌های کلیسای پراگ در اروپای مرکزی است. این مجموعه شامل حدود 1500 نقاشی و نمایشگاه‌های دیگر از دوره‌های گوتیک و رمانتیک است.

گشت‌وگذار در کلیسای استراهوف پراگ

مجموعه‌ها را می‌توان به بخش های‌زیر تقسیم کرد:

  • نقاشی و مجسمه‌سازی بین 1300 - 1500
  • نقاشی‌های رودلفین
  • نقاشی‌های فلاندری
  • نقاشی‌های اروپای مرکزی از قرن 17 تا 19
  • خزانه‌داری

خزانه‌داری صومعه Strahov انواع مختلفی از اشیاء مذهبی را در یک نمایشگاه دائمی ارائه می‌دهد. این نمایشگاه شامل صنایع‌دستی منحصربه‌فرد با منشاء چک و همچنین صنایع‌دستی از نقاط مختلف اروپاست. بازدیدکنندگان می‌توانند از جمله جام‌ها، تکیه‌گاه‌ها و لباس‌های قرون‌وسطی تا آغاز قرن بیستم بازدید کنند.

بیشتر بخوانید: کلیسای لاساگرادا فامیلیا بارسلونا تلفیقی از معماری و رنگ

صومعه کلیسای عروج مریم باکره

کلیسای اصلی سه شبستانی به سبک رومی مربوط به عروج مریم باکره متعلق به سال 1148 در مرکز صومعه قرار دارد. کلیسای کاتولیک رومی در طی بازسازی بین سال‌های 1742 تا 1758 ظاهر امروزی خود را به سبک باروک به دست آورد. نقاشی‌های دیواری باشکوه و نقاشی‌های دیواری سقف، فضای داخلی کلیسای پراگ را ​​تزئین می‌کنند. بنیان‌گذاران کلیسا، شاهزاده ولادیسلاو دوم و اسقف جیندریچ زدیک، در مکانی نامعلوم در کلیسا به خاک سپرده شدند. گفته می‌شود که در سال 1787 موتزارت در کلیسای استراهوف پراگ، ارگ ​​می‌نواخت.

بهترین زمان برای بازدید از کلیسای استراهوف پراگ چک

نکات راهنمای محلی

برای لذت بردن از بازدید از کلیسای استراهوف پراگ، توصیه می‌کنیم یک بلیط ترکیبی تهیه کرده و از کتابخانه شروع کنید. در تابستان، معمولا یک صف برای ورود وجود دارد، اما اگر ساعت 9 صبح بیایید، افراد زیادی منتظر نخواهند بود.  پس از بازدید از کتابخانه، می‌توانید یک استراحت برای صرف ناهار داشته باشید و سپس به گالری بروید.

همچنین ساختمان‌های پرلاتور را خواهید دید که راهبان در آن زندگی می‌کنند! بازدید خود را با منظره‌ای خیره‌کننده از تاکستان‌های استراهوف به پایان برسانید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات