کلیسای جامع کلن، پربازدیدترین جاذبه آلمان

2 سال پیش 0 دیدگاه

کلیسای جامع کلن که بر خط افق کلن در کشور آلمان قرار دارد، یکی از معدود سازه‌هایی است که پس از مسطح شدن شهر توسط بمب‌های هوایی در طول جنگ جهانی دوم، پابرجا ماند. در‌حالی‌که ساخت این کلیسای غول‌پیکر گوتیک در سال 1248 آغاز شد، ساختمان آن (شامل نمای امروزی) به‌دلیل یک سری جنگ‌ها و کمبود بودجه، عملا تا حدود سال 1880 تکمیل نشد. ایستادن در مقابل این کلیسای عظیم و قدرتمند گوتیک کافی است تا هرکسی احساس کند که در برابر عظمت آن، هیچ است.

کلیسای جامع کلن با‌توجه‌به موقعیتش به‌عنوان بزرگ‌ترین کلیسای گوتیک آلمان، ثبت در میراث جهانی یونسکو و توقف در مسیر زیارتی کاتولیک رومی، جای تعجب نیست که پربازدیدترین مکان دیدنی در کل آلمان باشد. ما تمام اطلاعات اولیه‌ای که برای بازدید از این کلیسای جامع نیاز دارید و همچنین تجربه خودمان از بازدید از این کلیسای باشکوه را در این مقاله به اشتراک می‌گذاریم. اگر قصد سفر به اروپا و آلمان و بازدید از کلیسای جامع کلن را دارید، با ما همراه باشید.

کلیسای جامع کلن کجاست؟

کلیسای جامع نه تنها نقطه عطف شهر کلن بلکه محبوب‌ترین جاذبه در آلمان نیز هست و در بین گردشگران و زائران بسیار محبوب است. با بیش از شش میلیون بازدیدکننده در سال، محبوب‌ترین جاذبه در آلمان و در‌عین‌حال یکی از مهم‌ترین کلیساهای زیارتی در اروپاست که ساختمان آن یکی از شاهکارهای اروپایی معماری گوتیک به‌شمار می‌رود.

سنگ بنای کلیسای جامع امروزی کلن در قرون وسطی و در سال 1248 گذاشته شد. در سال 1530 ساخت‌و‌ساز آن به‌دلیل کمبود پول متوقف شد و کلیسای جامع ناتمام تصویر شهر کلن را برای بیش از 300 سال شکل داد. ساخت‌و‌ساز تنها در سال 1842 ادامه یافت و سرانجام در سال 1880 تکمیل شد.

کلیسای جامع کلن در آلمان

اطلاعات اولیه در مورد بازدید از کلیسای جامع کلن

هنگامی که به مرکز شهر کلن می‌روید، واقعا هیچ راهی برای از دست دادن این کلیسای جامع غول‌پیکر وجود ندارد. کلیسا در Domkloster 4، 50667 Köln، آلمان واقع شده است. برای انگلیسی زبانان، نام آن ممکن است به‌عنوان کلیسای جامع کلن روی نقشه‌ها، راهنماها یا GPS مشخص شود، در‌حالی‌که در آلمانی آن را با نام Köln Dom خواهید دید.

کلیسای جامع کلن کجاست

بیشتر بخوانید: جاذبه فرایبورگ | با جاهای دیدنی شهر فرایبورگ آلمان آشنا شوید

راه رسیدن به کلیسای جامع کلن آلمان

چندین راه نسبتا آسان برای رسیدن به کلیسای جامع کلن وجود دارد که اگر نزدیکی شهر اقامت دارید، رسیدن به کلن را به یک سفر یک روزه آسان تبدیل می‌کند. نزدیک‌ترین فرودگاه، فرودگاه کلن-بن است؛ همچنین می‌توانید با اتوبوس یا قطار به سمت کلن بروید.

با قطار: کافی است در ایستگاه قطار کلن توقف کنید، کلیسا تنها چند بلوک دورتر و در فاصله کمی واقع شده است.

کلیسای جامع کلن آلمان

با ماشین: هنگامی که در کلن هستید، علائم راهنمایی و رانندگی را به سمت مرکز شهر ("Zentrum") دنبال کنید و سپس یک گاراژ پارکینگ (parkhaus) در آن اطراف پیدا کنید. نزدیک‌ترین مکان به کلیسای جامع غول‌پیکر "Parkhaus am Dom" است و هزینه در طول بازدید، حدود 2 یورو در ساعت بود.

با قایق: اگر سوار قایق خط Köln-Düsseldorfer (K-D) در امتداد این بخش از رودخانه راین می‌شوید، کافی است در اسکله قایق کولن پیاده شوید و به راست بپیچید؛ سپس فرانکفورت را در امتداد رودخانه به سمت پل Hohenzollern دنبال کنید؛ قبل از این‌که به پل برسید، کلیسای جامع کلن آلمان را در سمت چپ خود می‌ببینید و کافی است یک خیابان را به سمت چپ دنبال کنید تا به سمت کلیسای جامع بروید.

بازدید از کلیسای جامع کلن در آلمان

هزینه بازدید از کلیسای جامع کلن آلمان

بازدید از مناطق اصلی کلیسا رایگان است. می‌توانید برای تورهای 1 ساعته با راهنما به زبان انگلیسی یا آلمانی ثبت‌نام کنید. تورهای راهنما به زبان انگلیسی معمولا دوشنبه تا شنبه در ساعت 10:30 صبح (10:30) و 2:30 بعدازظهر (14:30) و یکشنبه‌ها و تعطیلات در ساعت 2:30 بعدازظهر (14:30) برگزار می‌شود. تورهای انگلیسی برای بزرگسالان 7 یورو و برای دانشجویان 5 یورو است.

 اگر بیرون و مقابل ورودی اصلی کلیسا ایستاده‌اید، می‌توانید ورودی خزانه را قسمت چپ کلیسا در انتهای دورتر از ورودی اصلی پیدا کنید. یک ستون طلایی با علامت Schatzkammer مقابل ورودی خزانه‌داری کلیسا خواهید دید. هنگامی که در زیرزمین کلیسا قرار می‌گیرید، می‌توانید از چندین اتاق مملو از لباس‌های قرون وسطایی، جواهرات و یادمان‌ها دیدن کنید.

بازدید از کلیسای جامع کلن آلمان

بیشتر بخوانید: معرفی کلیسای جامع آخن در آلمان | هرآنچه پیش از رفتن باید بدانید

ساعات ملاقات کلیسای جامع کلن آلمان

کلیسای جامع کلن همه روزه در تمام طول سال باز است. از نوامبر تا آوریل از ساعت 6:00 صبح تا 7:30 بعدازظهر (6:00 تا 19:30) و از مه تا اکتبر از ساعت 6:00 صبح تا 21:00 (6:00 تا 21:00) باز است. حتما تقویم وب‌سایت کلیسای جامع را برای هر رویداد دیگری بررسی کنید.

کلیسای جامع کلن در میان طاعون، جنگ و فقر پا گرفت. در آن زمان، بیشتر مردم در کلبه‌های دودی با کف‌های خاکی و پنجره‌های کوچکی زندگی می‌کردند که برای جلوگیری از سرما باید با صفحات چوبی بسته می‌شد؛ زیرا شیشه بسیار گران بود. از سوی دیگر، پنجره‌های کلیسای جامع 10000 متر مربع مساحت دارند.

آشنایی با کلیسای جامع کلن در آلمان

تاریخچه کلیسای جامع کلن

مدت‌هاست که ساختمان‌هایی بسیار بزرگ‌تر از کلیسای جامع وجود داشته است، اما تا به امروز هیچ ساختمان دیگری به این شکل وجود ندارد: از یک سو کاملا سیستماتیک، اما از سوی دیگر پوشیده از برج‌ها و شیروانی‌ها، طاق و گل حتی روی پشت‌بام که فقط با نگاه کردن از آسمان قابل مشاهده است. کلن از قرن نهم دارای کلیسای جامع بوده است. با این وجود، در قرن سیزدهم مردم این شهر تصمیم گرفتند به تدریج کلیسای موجود را خراب کنند و کلیسای جدیدی را جایگزین آن کنند:

دلیل اصلی این امر، سه یادگار بود. استخوان‌های ادعایی سه پادشاه که اسقف اعظم راینالد فون داسل آن‌ها را در سال 1164 به‌عنوان غنایم جنگی از میلان به کلن آورده بود. به لطف این آثار، "Sancta Colonia" پس از رم و سانتیاگو د کامپوستلا به مهم‌ترین مکان زیارتی تبدیل شد. برای تأکید بیشتر بر اهمیت استخوان‌ها، باید کلیسای جامعی ساخته می‌شد که قرار بود بالاتر از همه چیز روی زمین باشد.

مهم‌تر از همه، این کلیسا باید به سبکی کاملا متفاوت از کلیسای عادی ساخته شود. از طرف دیگر کلیسای جدید نباید از سنگ ساخته می‌شد، بلکه بایستی از شیشه ساخته شود. دیوارها نیز تقریبا به‌طور کامل از پنجره تشکیل شده است و همه‌چیز به رنگ قرمز یاقوتی، آبی یاقوت کبود و سبز زمردی می‌درخشد. معماران سبک گوتیک متقاعد شده بودند که بازدیدکنندگان کلیسای جامع می‌توانند از طریق این نور، نگاهی اجمالی به خدا هم داشته باشند.

آشنایی با کلیسای جامع کلن آلمان

ستون‌های بیرونی که تکیه‌گاه نامیده می‌شوند، کلیسای جامع کلن آلمان را در طرفین مانند عصا نگه می‌دارند. نیروهای طاقی سقف هم از آن‌ها ناشی می‌شود. تصمیم برای جایگزینی کلیسای جامع کارولینگی با یک ساختمان جدید در سال 1246 یا 1247 توسط بخش کلیسای جامع گرفته شد، زیرا این نهاد بود که امور مالی اسقف‌نشینی را مدیریت می‌کرد.

هزینه ساخت از طریق کمک‌های مالی تامین شده است. اهداکنندگان از همه قشر بودند: از صنعتگران گرفته تا پادشاه انگلستان که روابط عالی با اسقف اعظم کلن داشتند. علاوه‌بر‌این، بازرگانان کلن نقش مهمی در تجارت انگلیس با اروپای قاره‌ای ایفا کردند. آن‌ها پایگاه خود را در شهر لندن داشتند، "Guildhall" که برای مدت طولانی بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین ساختمان تجاری در شهر بود. نمی‌توان گفت که این طرح قبل از شروع به ساخت چقدر دقیق بود، احتمالا در ابتدا فقط یک سازه از ایده‌ها بوده است. در 15 اوت 1248، اسقف اعظم Konrad von Hochstaden سنگ بنا را در حضور جمعیت زیادی از تماشاگران گذاشت. سپس نه سال طول کشید تا کارگران پایه‌های گروه کر، پشت کلیسای جامع را بنا کنند.

سفر به کلیسای جامع کلن در آلمان

بیشتر بخوانید: قلعه نوی شوان اشتاین | قلعه‌ای افسانه‌ای در باواریا آلمان

گنجینه‌های گرانبها

علیرغم آسیب‌های شدید در جنگ‌های جهانی، آثار ارزشمند متعددی به‌ویژه در داخل کلیسای جامع کلن از جمله زیارتگاه سه پادشاه، بزرگ‌ترین یادگار رومی باقی مانده، حفظ شدند. استخوان‌های نگهداری شده در آن‌جا که گفته می‌شود متعلق به سه پادشاه است، از قرن دوازدهم میلادی مقصد زائران و بازدیدکنندگان از سراسر جهان بوده است. قبل از این‌که استخوان‌ها به کلن بیایند، آثار اصلی کلیسای بزرگ عصای سنت پیتر و زنجیر سنت پیتر بودند که امروزه نیز قابل مشاهده است. صلیب Gero که حدود سال 980 خلق شده، از نظر هنر و تاریخ کلیسا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا اولین تصویر تاریخی از عیسی مصلوب شده در غرب به‌حساب می‌آید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات