جاذبه فرایبورگ | با جاهای دیدنی شهر فرایبورگ آلمان آشنا شوید

2 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه فرایبورگ بیش‌تر از آن‌رو است که یک شهر دانشگاهی قرون‌وسطایی در حاشیه جنگل سیاه است و در تاکستان‌های بادن-وورتمبرگ قرار گرفته است. شهر فرایبورگ یکی از بهترین شهرها در آلمان برای زندگی است و جنبش سبز آن در دهه 1970 متولد شد. اکنون فرایبورگ هم‌سنگر حزب سبز و هم یکی از پایدارترین شهرهای روی کره زمین است. فرایبورگ همچنین یک نقطه پرش برای جنگل سیاه به‌حساب می‌آید و می‌توانید با تله‌کابین از جنوب شهر تا قله کوه Schauinsland در ارتفاع 1284 متری بگیرید. در ادامه در رابطه با جاذبه فرایبورگ بیش‌تر توضیح خواهیم داد.

درباره شهر فرایبورگ آلمان

شهر کوچک و جذاب فرایبورگ در ایالت بادن-وورتمبرگ در جنوب غربی آلمان قرار دارد. با شهر قدیمی قرون‌وسطایی زیبا، معماری خارق‌العاده و جنگل سیاه درست در آستانه فرایبورگ، ارزشِ افزودن به برنامه سفر خود در جنوب غربی آلمان را دارد. در حدود سال 1120 فرایبورگ به‌دلیل موقعیت استراتژیک آن در امتداد مسیرهای تجاری بین دریای مدیترانه و دریای شمال و دسترسی آن به رودخانه‌های راین و دانوب مستقر شد. این شهر بین قرن هفدهم و نوزدهم با تغییرات زیادی در دستان سیاسی و حکومتی، وضعیت بهتری نداشت. خانه فرایبورگ یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آلمان است و در طول تاریخ توسط فرانسوی‌ها یا حتی در سال 1991 اشغال شده است.

جاذبه‌های فرایبورگ

در ادامه نگاهی به بهترین جاذبه‌های گردشگری فرایبورگ می‌اندازیم:

بیشتر بخوانید: قلعه نوی شوان اشتاین | قلعه‌ای افسانه‌ای در باواریا آلمان

جاذبه‌های دیدنی شهر فرایبورگ

یکی از جاذبه‌های فرایبورگ که طرفداران زیادی دارد، مربوط به آشپزی است. درست در گوشه‌ای از مارتینستور یک جاذبه آشپزی است که به بهترین شکل به‌عنوان یک فودکورت بین‌المللی توصیف می‌شود. بیش از 20 غرفه برای تهیه غذاهای ویژه از سراسر جهان وجود دارد، بنابراین می‌توانید غذاهای ایتالیایی، چینی، آرژانتینی، ژاپنی، هندی، برزیلی یا خاورمیانه را امتحان کنید. به‌علاوه از آن‌جایی که در آلمان هستید، می‌توانید سراغ چیزهای محلی‌تری مانند فریکادلن (کوفته‌های تابه‌ای) یا ورست به سبک فرایبورگ بروید. شامپاین بار در بعدازظهرهای آخرهفته فضایی شاد برای مسافران فراهم می‌کند و عصرها نیز سالن موسیقی زنده و مجموعه‌های دی‌جی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

جاذبه گردشگری فرایبورگ

آلتر فریدوف (قبرستان قدیمی)

هنگامی‌که یوهان کریستین ونتزینگر در سال 1797 درگذشت، ملک خود را به آن شرط که قبر او برای همیشه در Alter Friedhof در فرایبورگ نگهداری شود ترک کرده بود. به‌همین‌دلیل گورستانی که از سال 1683 تا 1872 مورداستفاده قرار می‌گرفت، کم‌و‌بیش دست‌نخورده باقی مانده و در واقع از جاذبه‌های فرایبورگ آلمان می‌باشد. بازدید این جاذبه به همان اندازه که یک قدم زدن در طبیعت آرام در حاشیه شمالی شهر قدیمی است، یک فعالیت فرهنگی به‌حساب می‌آید. تمام شهروندان ثروتمند و نجیب فرایبورگ در این قبرستان دفن شده‌اند و مقبره‌ها و سنگ‌قبرهای آن‌ها نیز آثاری از هنر باروک و نئوکلاسیک است. به غیر از ونتزینگر، با شخصیت‌های تاریخی مانند برادر میرابو، پدر آنسلم فویرباخ، نقاش قرن نوزدهم و عروس فلیکس مندلسون نیز مواجه خواهید شد.

جاذبه‌های شهر فرایبورگ

خانه نهنگ

این خانه زیبا در اوایل رنسانس توسط یاکوب ویلینگر فون شوننبرگ که خزانه‌دار بزرگ امپراتور روم مقدس بود سفارش داده شد. این خانه به دهه 1510 باز می‌گردد و در طول صد سال آینده شخصیت‌های مهمی را در خود جای داده است. اراسموس انسان‌گرای هلندی بین سال‌های 1529 تا 1531 از این خانه بازدید کرد، درحالی‌که امپراتور فردیناند اول در حدود سال‌های 63-1562 از این خانه استفاده نمود. اگر از طرفداران کارگردان ترسناک هنری داریو آرجنتو هستید، خانه نهنگ را به‌عنوان محل مدرسه رقص در Suspiria که در سال 1977 تأسیس شده است، بازدید کنید.

مارتینستور

این منطقه، قدیمی‌تر از دو دروازه شهر در سمت جنوب غربی شهر قدیم است و از سال 1202 به شکلی در این‌جا ایستاده است. اولین رکورد مارتینستور مربوط به سال 1238 است، اما تجزیه و تحلیل الوارها نشان داده که آن‌ها کمی قدیمی‌تر هستند.

این دروازه لنگری که جزء جاذبه فرایبورگ به‌شمار می‌رود برای استحکامات قرون‌وسطایی مورداستفاده قرار می‌گرفت، اما زمانی که مهندس نظامی فرانسوی ووبان باروهای شهر را در دهه 1600 دوباره طراحی کرد، منسوخ شد. یک سوم پایینی برج دروازه تماماً اصلی است، درحالی‌که طبقات فوقانی مربوط به قرن بیستم بوده و با سقفی به سبک گوتیک پسین پوشیده شده است. در سمت شهر گذرگاه، یادگاری تلخ از عدالت در روزهای گذشته وجود دارد، به عنوان یک پلاک یادبود سه زن که به عنوان جادوگر در شهر در سال 1599 سوزانده شدند.

جاذبه‌های شهر فرایبورگ آلمان

موزه آگوستین

موزه آگوستین را شاید بتوان اصلی‌ترین جاذبه فرایبورگ در نظر گرفت، ترکیبی زیبا از مواد تاریخی و ترکیبات مدرن که آن را به معماری جواهری تبدیل می‌کند و بسیار فراتر از فرایبورگ هم مورد تحسین قرار می‌گیرد. پس از چند نوسازی و توسعه، کلیسا در سال 1823 به اولین تئاتر شهری آلمان تبدیل شد. 100 سال بعد بود که این ساختمان، یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های فرایبورگ، خود را به خود اختصاص داد.

بازدید از جاذبه گردشگری فرایبورگ

مجموعه آثار هنری و فرهنگی تاریخی از قرون‌وسطی تا دوران باروک، موزه آگوستین را به یکی از مهم‌ترین موزه‌های جنوب آلمان تبدیل کرده است. وقتی وارد شبستان وسیع کلیسای صومعه سابق شوید غرق وسعت و قدرت خواهید شد. دیوارهای سفید با ارتفاع نزدیک به 12 متر، تصاویر اصلی از پیامبران و غارگول‌های کلیسای جامع فرایبورگ را به نمایش می‌گذارند تا جلوه‌های عرفانی را به نمایش بگذارند.

بیشتر بخوانید: غذا در آلمان

شوابنتور

از پنج برج اصلی در فرایبورگ، تنها دو برج باقی مانده است. شوابنتور یکی از برج‌هایی است که در ابتدا دیوارهای دفاعی شهر را تشکیل می‌داد و در اواسط قرن سیزدهم نیز به‌عنوان دروازه شهر ساخته شد. این نزدیکی به قدیمی‌ترین گذرگاه در رودخانه Dreisam است که مسیری برای عبور بازرگانان به شهر به‌حساب می‌آمده است. از شهر یک نقاشی دیواری به سبک باروک مربوط به سال 1672 قابل مشاهده است. این نقاشی مربوط به یک تاجر نمک است که سعی‌ کرده شهر را با بشکه‌های طلا بخرد. همسرش که برای او ناشناس بود، طلا را با ماسه و سنگ‌ریزه جایگزین کرده بود.

کلیسای جامع فرایبورگ

ناقوس 750 ساله و سه تنی هوسانا در برج غربی با ارتفاع 116 متر جزء جاذبه فرایبورگ و یکی از قدیمی‌ترین ناقوس‌های آنجلوس آلمان است. پنجره‌های شیشه‌ای رنگی در داخل بسیار چشم‌گیر است.

جاذبه‌های فرایبورگ آلمان

کتابخانه دانشگاه

اگر به دنبال تجربه‌ مدرن‌تری از معماری در فرایبورگ هستید می‌توانید به کتابخانه‌ دانشگاه فرایبورگ سر بزنید ساختار و شکل غیرعادی آن با ظاهر شیشه‌ای که شبیه به الماس سیاه است و ساختمان‌های تاریخی متضاد اطراف کتابخانه را منعکس می‌کند به خوبی ببینید. کتابخانه یکی از معاصرترین جاذبه‌های شهر فرایبورگ آلمان است.

بازارهای کریسمس فرایبورگ

اگر در ماه دسامبر در فرایبورگ باشید، می‌توانید بازارهای کریسمس را در Rathausplatz، Franziskanerstrabe، Unterlindenplatz و همچنین در Kartoffelmarkt به خوبی بازدید کنید. این جاذبه، گردشگران بسیاری را محو خود می‌کند. یادتان بماند که حتماً برای خودتان مقداری شیرینی آلمانی Lebkuchen بخرید،  هیچ کجا بازار کریسمس بهتر از یک شهر اروپایی قرون‌وسطایی نیست.

جاذبه‌های گردشگری فرایبورگ

شنا در seepark

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر فرایبورگ پارک‌ seepark  و دریاچه آن در مرکز پارک است. مکان‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در کنار ساحل آن پیک‌نیک داشته باشید یا آفتاب بگیرید. این دریاچه برای شنا عالی است! احتمالاً دانشجویان دانشگاه مجاور را خواهید دید که در عصرهای گرم تابستان از روی پل به داخل دریاچه می‌پرند. بعد از ساعت 5 بعدازظهر، پارک مملو از افرادی می‌شود که از سرکار بیرون می‌ریزند و به‌دنبال لذت بردن از نور خورشید و باربیکیو هستند.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی فرانکفورت

سنگ‌فرش‌های خیابان‌های فرایبورگ

گاهی‌اوقات جالب‌ترین چیزها درست زیر پای ما هستند و این موضوع در رابطه با الگوهای سنگ‌فرش فرایبورگ هم به خوبی صدق می‌کند! میدان‌ها و خیابان‌های شهر با استفاده از پورفیری قرمز، بازالت سیاه، گرانیت، کوارتزیت مایل به قرمز و سنگ‌ریزه‌های رودخانه راین سنگ فرش شده بودند. اکنون "کف شهر" بیش‌تر شبیه یک فرش است، زیرا به جای اینکه فقط یک عنصر راحتی باشد، جلوه‌ای از هنر هم به‌حساب می‌آید. نمادهای فرهنگی متعدد، الگوهای گل و نشان‌های تاریخی را خواهید دید که برای تأکید بر حس تاریخ و شخصیت منحصربه‌فرد هر خیابان ایجاد شده‌اند. بنابراین، هنگام قدم زدن در فرایبورگ، نه تنها به اطراف نگاه کنید، بلکه زیر پای خود را نیز تماشا کنید و به معنی کامل از جاذبه فرایبورگ لذت ببرید.

معرفی جاذبه‌های فرایبورگ

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات