جاذبه‌های آکسفورد انگلیس | معرفی شهر آکسفورد (مهد دانشگاه‌های معتبر)

3 سال پیش 0 دیدگاه

آکسفورد یکی از جاهای دیدنی اروپاست که جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد؛ از جمله برج کارفاکس که چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای از شهر ارائه می‌دهد و بازار تاریخی سرپوشیده با مراکز خرید عالی تنها اندکی از جاذبه‌های آکسفورد انگلستان هستند. برخی از کالج‌های دانشگاهی، برای داشتن یک تجربه عالی در تعطیلات، گزینه‌های اقامتی از جمله تخت و صبحانه را به دانشجویان خود می‌دهند.

آکسفورد، یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین دانشگاه‌های اروپاست که قرن‌هاست برتری آکادمیک در انگلستان با کمبریج رقابت می‌کند. روحیه بی‌نظیر اکتشاف، باغ‌های دل‌انگیز متعدد، حیاط‌ها و پارک‌های دانشگاهی، منطقه پیاده‌روی و امکانات فرهنگی عالی، همگی از جاذبه‌های آکسفورد هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد این مکان‌ها و سایر مکان‌های عالی و برای سفر به انگلستان و بازدید از آکسفورد و جاذبه‌های گردشگری آن، فهرست ما را که برترین جاذبه‌های گردشگری آکسفورد را نشان می‌دهد، بخوانید.

معرفی جاذبه‌های برتر آکسفورد انگلستان

مرکز آکسفورد خیلی بزرگ نیست، اما به‌دلیل اینکه جاذبه‌های گردشگری شهر آکسفورد بسیار است، باید زمان زیادی برای بازدید از آن در نظر بگیرید. چهار خیابان اصلی شهر در تقاطع معروف به Carfax به هم می‌رسند که نقطه آغاز خوبی برای گشت و گذار است. در اینجا، برج کارفاکس قرن چهاردهمی، یادگاری از کلیسای سنت مارتین را می‌توان دید که اکنون ویرانه آن باقی است.

آکسفورد

بیشتر بخوانید: معرفی 12 جاذبه منچستر برای گردشگران | شهر جذاب و دیدنی انگلستان

کلیسای جامع مسیح

اولین جاذبه آکسفورد کلیسای جامع مسیح است که اولین بنای مربوط به قرن دوازدهم محسوب می‌شود. بارزترین ویژگی این کلیسا، در فضای داخلی، طاق‌بندی دوتایی شبستان است که ارتفاع بسیار بلندی دارد.

جاذبه‌های گردشگری

کالج مجدلیه

کالج Magdalen در سال 1458 در مکانی خارج از شهر بنا شد. برج ماگدالن دوست‌داشتنی آن در سال 1482 ساخته شد؛ درحالی‌که برج مونیمن ورودی کلیسای کوچک است که در آن آواز شب توسط گروه کر مشهور کالج خوانده می‌شود. آپارتمان‌های دولتی با ملیله‌های که به قرن شانزدهم تعلق دارد در برج مؤسس وجود دارد و در زیر آن، گذرگاهی است که به صومعه‌ها منتهی می‌شود.

جاذبههای آکسفورد

میدان رادکلیف، محل اولین کتابخانه عمومی کشور

میدان رادکلیف واقع در مرکز شهر، مرکز بسیاری از مهم‌ترین ساختمان‌های کالج شهر است. در این میدان، می‌توان چهارگوش مدارس قدیمی (1613) و دوربین رادکلیف (1737) را پیدا کرد. یک اتاق 16 ضلعی در طبقه همکف وجود دارد که اکنون کتابخانه دانشگاه و اولین کتابخانه عمومی کشور است که در سال 1598 ارائه شده است.

جاذبه‌های گردشگری آکسفورد

تئاتر شلدونیان، جاذبهای تاریخی از قرن 16

یکی از جاذبه‌های آکسفورد، تئاتر شلدونیان است که در سال 1664 ساخته شد. جالب اینجاست که دیوارنگاره این سالن، سقفی تماشایی و تاریخی دارد. این نقاشی دیواری در سال 2008 بازسازی شد. این نگاره از 32 تابلو ساخته شده که در اصل در قرن 16 نقاشی شده است. این سالن، علاوه بر استفاده برای کنسرت‌ها و سخنرانی‌ها و اجرای گاه به گاه تئاتر، هنوز هم برای اجتماع سالانه دانشگاه استفاده می‌شود.

جاذبههای گردشگری شهر آکسفورد

بیشتر بخوانید: همه چیز راجع‌به بزرگ‌ترین ساعت جهان، بیگ بن لندن

موزه اشمولین، موزه تاریخ محلی 

 اشمولین که قبلاً به‌عنوان موزه هنر اشمولین و باستان شناسی شناخته می‌شد، در سال 1683 تأسیس شد. این جاذبه آکسفورد نه‌تنها قدیمی‌ترین موزه در کشور است، بلکه مهم‌ترین موزه از چهار موزه دانشگاهی محسوب می‌شود. این ساختمان نئوکلاسیک مجموعه‌ای باشکوه از هنر و آثار باستانی از جمله مجسمه‌های کلاسیک، هنر خاور دور، سفال‌های یونانی و رومی و مجموعه‌ای ارزشمند از جواهرات را در خود جای داده است. دیگر موزه‌های آکسفورد که باید به جاذبه‌های شهر آکسفورد اضافه شود، عبارت‌اند از: موزه پیت ریورز با مجموعه مردم‌شناسی و باستان‌شناسی شگفت‌انگیز و موزه آکسفورد و یک موزه تاریخ محلی هستند.

جاذبه‌های آکسفورد انگلستان

خرید در خیابان کورن ماکت

حتماً در سفر خود به آکسفورد نیاز به جایی مناسب برای خرید دارید. خیابان کورن مارکت مناسب برای عابر پیاده است و معمولاً به‌عنوان «کورن» شناخته می‌شود و شلوغ‌ترین خیابان آکسفورد برای خرید است. این خیابان همراه با بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ با برندهای بزرگ و معروف، پاساژ تاریخی گلدن صلیب را نیز در خود جای داده است که به‌خاطر فروشگاه‌های صنایع دستی، جواهراتش و بازار سرپوشیده‌اش مشهور است. این بازار که مربوط به سال 1774 است، ترکیبی از خرده‌فروشان مواد غذایی را در خود جای داده است.

دانشگاه آکسفورد، قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی

قدیمی‌ترین دانشگاه در دنیای انگلیسی‌زبان، دانشگاه آکسفورد است که درواقع جاذبه اصلی شهر کنار رودخانه آکسفورد محسوب می‌شود. با سابقه‌ای که به قرن یازدهم برمی‌گردد، کالج‌های متعدد این دانشگاه مجموعه‌ای از معماری‌های تاریخی باشکوه را ارائه می‌کنند.

آشنایی با آکسفورد

کاخ بلنهایم، محل تولد چرچیل

 خانه باشکوه که در اوایل قرن هجدهم ساخته شده است، جاذبه آکسفورد و یکی از باشکوه‌ترین املاک تاریخی بریتانیاست. این کاخ توسط ملکه آن به دوک مارلبورو، ژنرال جان چرچیل، برای نقش او در شکست فرانسوی‌ها در نبرد بلنهایم در سال 1704 اهدا شد و رهبر محبوب بریتانیا در زمان جنگ، سر وینستون چرچیل در سال 1874 در اینجا متولد شد.

کاخ بلنهایم از جاذبه‌های گردشگری شهر آکسفورد

کالج ترینیتی، از زیباترین کالج‌های آکسفورد

ترینیتی در میان کلیسای کوچک باروک، باغ‌های وسیع و ساختمان‌های تاریخی، یکی از زیباترین کالج‌های کوچک آکسفورد است که در سال 1555 توسط سر توماس پوپ تأسیس شد، این مکان در مرکز آکسفورد، روبه‌روی کتابخانه برجسته بودلیان، موقعیت برتری دارد.

کالج ترینیتی از جاذبه‌های آکسفورد انگلستان

پل آه‌ها، مکانی در قلب آکسفورد

پل آه‌ها (که به‌طور رسمی پل هرتفورد نامیده می‌شود) دو نیمه کالج هرتفورد را به هم متصل می‌کند و بالای نیو کالج لین در قلب آکسفورد قرار دارد. با وجود ظاهر قدیمی و پنجره‌های سربی آن، تنها کمی بیش از یک قرن قدمت دارد؛ درحالی‌که نام مشترکی با پل آه در ونیز دارد و درواقع بسیار شبیه پل ریالتو آن شهر است.

پل آه‌ها از جاذبه‌های آکسفورد

باغ گیاه‌شناسی آکسفورد

 یک جاذبه آکسفورد که شهرت بسیاری دارد، باغ گیاه‌شناسی دانشگاه آکسفورد است که در سال 1621 تأسیس شده است. همچنین قدیمی‌ترین باغ در بریتانیا و درواقع یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های علمی در جهان است. این باغ 5 جریبی (2 هکتاری) که در نزدیکی کالج Magdalen قرار دارد، حدود 6000 نوع گیاه را در خود جای داده که نشان‌دهنده تنوع زیستی فراوان آن است.

بیشتر بخوانید: تجربه‌های حیرت‌انگیز و جاذبه‌های گردشگری اینترلاکن

تالار شهر آکسفورد

تالار شهر آکسفورد که برای اولین بار در سال 1897 ساخته شد، یک جاذبه آکسفورد و یک سازه باشکوه در قلب شهر است که یک مقصد همیشه محبوب برای مراسم عروسی‌ها و رویدادها محسوب می‌شود.

تالار شهر آکسفورد از جاذبه‌های گردشگری آکسفورد

سفر به انگلستان با تور

شهر آکسفورد دیدنی‌های زیادی دارد که در این مقاله تعدادی از آن‌ها را معرفی کردیم. علاوه بر آکسفورد، شهرهای دیدنی زیادی در انگلستان وجود دارد. بهترین راه برای سفر به این کشور، شرکت در تورهای گردشگری با لیدر فارسی‌زبان است. اگر قصد خرید تور انگلیس را دارید، سری به صفحه اصلی رز آبی بزنید.

 

 

 

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات