راهنمای کامل بازدید از کاخ ورسای پاریس + نکات بازدید

3 سال پیش 0 دیدگاه

کاخ ورسای پاریس به عنوان یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری پاریس و اطراف آن و همچنین مشهورترین جاهای دیدنی اروپا، همیشه مملو از گردشگران است. بنابراین، بازدید ممکن است آسان نباشد. این کاخ، قبل از تبدیل شدن به مجلل‌ترین کاخ اروپا، تنها اقامتگاه شکار «لویی سیزدهم» در حومه پاریس بود. پسر او، «لوئیس چهاردهم» بود که تصمیم گرفت عملیات بازسازی این کاخ را انجام دهد و این مکان را به مدلی از اقامتگاه سلطنتی در اروپا تبدیل کند.

این کاخ که در سال 1837 به موزه تبدیل شد، نه تنها به دلیل بزرگی، بلکه به دلیل محیط‌های بسیار مجلل خود را تحت تاثیر قرار داد؛ مثلا اتاق خواب پادشاه که طلای خالص بود و گالری آینه‌ها در زمانی که آینه کالایی فوق‌العاده‌گران بود. کاخ ورسای پاریس در حومه پاریس و در 22 کیلومتری مرکز شهر ورسای واقع شده است. 

 

کاخ ورسای از داخل: مکان هایی که باید دید

اگر کاخ ورسای پاریس از بیرون فوق‌العاده به نظر می‌رسد، درون آن نفس‌گیر است. کاخ، بسیار بزرگ و پر از جزئیات طلاست و بیهوده نیست که یکی از زیباترین جاهای دیدنی پاریس محسوب می‌شود. لوسترهای کریستالی و دیوارهای مرمری شهرت ساکنان آن را برآورده می‌کند. با این حال، اتاق‌های خاصی در کاخ وجود دارد که به سادگی نمی‌توان آن‌ها را از دست داد. بدون شک زیباترین مکان ورسای تالار آینه است. معماری این تالار چیزی است که شما را مسحور می‌کند. تمام تجمل و غنای جزئیات باعث می‌شود احساس کنید یک ملکه یا پادشاه واقعی هستید. علاوه‌بر این، بسیاری از تصمیمات سیاسی و تاریخی در آن جا گرفته شد. معاهده ورسای که به جنگ جهانی اول پایان داد، در سال 1919 در تالار آینه امضا شد.

کاخ سلطنتی ورسای در پاریس

بازدید از آپارتمان‌های ملکه نیز یکی از نکات جالب بازدید از کاخ است. از این گذشته، اتاق‌هایی که او در آن می‌خوابید و بازدیدکنندگان را در آن پذیرایی می‌کرد هنوز توسط خود ملکه تزئین شده است. در مجموع 4 پادشاه در این اتاق‌ها متولد شدند. مکان چشم‌گیر دیگر نیز گالری نبردهای بزرگ است. این گالری علاوه‌بر این که بزرگ‌ترین اتاق کاخ است، با هدف نشان دادن تمام پیروزی‌های فرانسوی‌ها در نبرد ساخته شده است. در ادامه همه این بخش‌ها را بررسی خواهیم کرد. 

بخش‌های مختلف کاخ ورسای

کاخ ورسای پاریس پروژه ملی کشور فرانسه و یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری به شمار می‌رود که بازدید از بخش‌های مختلف آن می‌تواند ساعت‌ها شما را از این جهان جدا کند؛ بخش‌هایی چون:

  • تالار آیینه، اتاق صلح و اتاق جنگ

تالار آیینه را می‌توان مشهورترین اتاق کاخ ورسای پاریس دانست که به‌منظور جایگزینی تراس ساخته‌شده توسط لویی لو طراحی شد. در تمام طول این تالار، موفقیت‌های سیاسی، اقتصادی و هنری کشور فرانسه به نمایش درآمده است. پیروزی‌های سیاسی نیز به‌کمک 30 ترکیب نقاشی روی سقف طاق‌دار از 18 سال اول سلطنت لویی چهاردهم تا قراردادهای صلح نایمخن به تصویر کشیده شده است و ستون‌های روژ دِ رنس با سرستون‌هایی از جنس برنز طلاکاری‌شده با خروس‌های معروف نمادین نیز گویای برتری‌های هنری خواهد بود.

•	تالار آیینه کاخ ورسای پاریس

پس از تالار آیینه که محل انتظار و ملاقات درباریان و بازدیدکنندگان نیز به شمار می‌رفت، به اتاق صلح می‌رسیم که برخی از مهم‌ترین معاهده‌های تاریخ از جمله معاهده پایان جنگ جهانی اول در 28 ژوئن 1919 در آن امضا شده است. همچنین اتاق جنگ هم به نشانه ادای احترام به موفقیت‌های نظامی کشور ساخته شده است.

  • آپارتمان پادشاهی (رژه)

بازدید از این مجموعه‌ هفت اتاقی که برای میزبانی مراسم رسمی حاکمیت با تزئینات مجلل به سبک ایتالیایی آراسته شده و دارای پوشش‌های مرمرین و سقف‌های نقاشی شده است نیز بخش جذابی در تور پاریس و گشت‌وگذار در کاخ ورسای پاریس به حساب می‌آید.

اتاق هرکول که لویی چهاردهم ساخته است، اتاق‌های فراوانی برای صرف عصرانه و نوشیدنی‌ها دارد. همچنین اتاق زهره و دیانا به‌عنوان ورودی اصلی آپارتمان ایالتی پادشاه، اتاق مریخ به‌عنوان اتاق نگهبانی، اتاق مرکوری به‌عنوان اتاق‌خواب سلطنتی و اتاق آپولو به‌عنوان اتاق تشریفات می‌تواند شما را به دل تاریخ و زندگی روزمره درباریان فرانسوی ببرد!

آپارتمان پادشاهی کاخ ورسای

  • کلیسای سلطنتی کاخ ورسای پاریس

کلیسای سلطنتی در سال 1710 میلادی و با الهام از معماری گوتیک ساخته شد. این کلیسای مشهور ارجاعاتی به کلیسای سنت شاپل پاریس دارد و میزبان برخی از آثار مشهورترین نقاشان فرانسوی از جمله آنتوان کویپل، چارلز دو لا فوسه و ژان ژونه است.

مراسم عشای پادشاه هر روز ساعت 10 صبح در این مکان برگزار می‌شد و درباریان موظف به حضور در این مراسم بودند، اما افسران و مردم عادی در شبستان آیین‌ها را اجرا می‌کردند. پادشاه هم در زمان برخی مراسم خاص مانند جشن‌های مذهبی، غسل تعمیدها و عروسی‌های شاهزادگان به شبستان می‌آمد.

کلیسای سلطنتی کاخ ورسای

  • اپرای سلطنتی

یکی از جذابیت‌هایی که موجب شده صدها هزار نفر در سراسر دنیا از تور فرانسه استقبال کنند، تماشای آثار و مکان‌های مرتبط با فرهنگ و هنر است. آنژ ژاک گابریل در سال 1770 سالن اپرای سلطنتی را ساخت که در زمان خود شاهکاری به تمام معنا و میزبان جشن‌ها، نمایش‌ها و بحث‌های پارلمانی بود و امروزه نیز یک جاذبه گردشگری بی‌نظیر محسوب می‌شود!

 

اپرای سلطنتی کاخ ورسای

 

این سالن از انقلاب کبیر فرانسه جان سالم به در برد، اما تمامی وسایل شامل مبلمان، آینه و دکور سرقت شدند، با این حال لویی فیلیپ پس از ایجاد موزه ورسای، دستور مرمت سالن بدون تغییر صحنه آن را داد. سالن اپرای سلطنتی کاخ ورسای پاریس در قرن 19 و 20 روزگار پرتلاطمی را پشت سر گذاشت، از میزبانی ضیافت و اجرای گالا برای همسر پادشاه اسپانیا تا تخریب بخش‌های مختلف و بازسازی مجدد. از سال 2009 تاکنون نیز تعداد زیادی کنسرت و نمایش را میزبانی کرده است.

  • آپارتمان پادشاه در اطراف حیاط مرمر

لویی چهاردهم در سال 1701 در مرکز نمای حیاط مرمر، آپارتمان خصوصی‌اش را مطابق سلیقه خود تزئین کرد؛ آپارتمانی که دسترسی به اتاق‌های آن تابع سلسله‌مراتب خاصی بود و هیچ‌کس نمی‌توانست بدون دعوت وارد آن‌ها شود. اتاق نگهبانی، ورودی آپارتمان پادشاه بود تا از حفاظت 24 ساعته حاکم اطمینان حاصل شود. پیش اتاق غذاخوری بزرگ جایی که لویی چهاردهم پس از مرگ ملکه و دوفین در انظار عمومی غذایش را صرف می‌کرد و پیش اتاقی چشم گاو که نور را به اتاق در ضلع جنوبی می‌آورد، از مهم‌ترین بخش‌های این آپارتمان در کاخ ورسای پاریس به شمار می‌رفتند.

  • آپارتمان خصوصی پادشاه

یک آپارتمان خصوصی‌تر برای استفاده شخصی مانند نگهداری کلکسیون و نمایش مجموعه آثار هنری و نقاشی لویی چهاردهم نیز می‌تواند مکانی جذاب برای بازدیدکنندگان باشد. پادشاهان بعدی، لویی پانزدهم و لویی شانزدهم نیز معماری این فضای کاخ ورسای پاریس را متناسب با عصر و شرایط خود تغییر دادند.

آپارتمان خصوصی شاه کاخ ورسای

گفتنی است به‌خاطر علاقه زیاد لویی پانزدهم به علم نجوم یک نوار مسی در کف این اتاق تعبیه شده که نشان‌دهنده نصف‌النهار ورسای است و ساعت فوق‌العاده‌ای با قابلیت نمایش تاریخ روز، هفته، ماه و سال نیز در آن قرار گرفته است. همچنین اتاق سگ‌ها، اتاق غذاخوری پس از شکار، اتاق خصوصی پادشاه، اتاق اعزام، اتاق سرویس طلایی، کتابخانه و اتاق بازی لویی شانزدهم، اتاق رویال لجر و اتاق غذاخوری چینی نیز از بخش‌های یگر این آپارتمان از کاخ ورسای پاریس به حساب می‌آید.

  • آپارتمان ملکه‌ها

آپارتمان‌هایی هم در کاخ ورسای پاریس یافت می‌شوند که چیدمان مشابهی با آپارتمان‌های پادشاهی دارند و مکان زندگی ماریا ترزا، همسر لویی چهاردهم هستند که مدتی پس از نقل‌مکان به این محل درگذشت. اتاق‌خواب ملکه مهم‌ترین اتاق این آپارتمان است که محل به دنیا آمدن چندین شاهزاده پاریسی و از دنیا رفتن ملکه‌های دربار هم بوده است.

آپارتمان ملکه ها کاخ ورسای

همچنین اتاق اشراف با چیدمان خاص وسایل و تزئینات چشمگیر، اتاق غذاخوری با میز سلطنتی و اتاق نگهبان ملکه که هنوز هم دکوراسیون داخلی قرن هفدهمی آن را حفظ کرده‌اند، از دیگر اتاق‌های این آپارتمان هستند.

  • آپارتمان مادام پمپادور

نمی‌توان نقش برخی از معشوقه‌های پادشاهان مانند مادام پمپادور را در گذشته و شهرت این کاخ نادیده گرفت؛ اقامتگاهی مجلل نزدیک آپارتمان خصوصی پادشاه لویی پانزدهم که به همراه دیگر اتاق‌های معشوقه‌های پادشاهان، بازدید از آن بسیار جالب توجه خواهد بود. این آپارتمان چشم‌اندازی بسیار زیبا رو به جنگل مارلی دارد که در بخش مرکزی کاخ ورسای پاریس ساخته شده و تا زمان تغییر روابط با معشوقه‌اش، یکی از مکان‌های پر رفت‌وآمد کاخ محسوب می‌شده است.

آپارتمان مادام پمپادور

  • آپارتمان‌های دافین و دوفین

یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها در تور پاریس و بازدید از کاخ ورسای فرانسه، حضور در آپارتمان‌های اعضای خانواده سلطنتی خواهد بود؛ اپارتمان‌های دو شاهزاده به نام‌های دافین و دوفین، پسران لویی پانزدهم، مملو از نقاشی‌های تداعی‌کننده سلطنت پدرشان است که تماشای آن شما را لحظاتی به حال و هوای آن روزگار خواهد برد.

آپارتمان‌های دافین و دوفین

همچنین نقاشی‌های مذهبی بی‌نظیری از تصویر مسیح تا فرشتگان مختلف می‌تواند آمیزه‌ای از هنر و فرهنگ مذهبی را در کاخ ورسای پاریس به شما نشان دهد؛ تالارها و اتاق‌های متعدد نیز که برای انجام مراسم درباری مختلف و حفظ حریم خصوصی شاهزادگان ساخته شده است از دیگر جذابیت‌های این آپارتمان‌ها به شمار می‌رود.

  • آپارتمان‌های دختران لویی پانزدهم

پس از معرفی آپارتمان‌های پسران لویی پانزدهم، باید از آپارتمان‌های دختران او که امروزه به وضعیت اولیه خود بازگردانده شده و به‌عنوان موزه نگهداری می‌شود نیز سخن گفت. آپارتمان‌های شش دختر لویی به‌واسطه تغییرات گسترده در کاربری و چیدمان، تاریخچه پیچیده‌ای دارند. تمام گذشته این اتاق‌ها، کتابخانه، تالار و... در اپلیکیشن مخصوص کاخ ورسای پاریس برای سیستم‌عامل‌های مختلف قرار دارد، اما بازدید حضوری از آن، قطعاً حس و حال دیگری خواهد داشت!

 

آپارتمان‌های دختران لویی پانزدهم

  • گالری‌های تاریخی کاخ ورسای پاریس

یکی از جذاب‌ترین موارد برای گردشگران که به‌خاطر آن قیمت تور فرانسه را بررسی و حتی آن را رزرو می‌کنند، بازدید از گالری‌های تاریخی است که یکی از بهترین آن‌ها در ورسای قرار دارد. تماشای گالری نبردهای بزرگ، اتاق‌های امپراتوری و اتاق‌های جنگ صلیبی فرصتی بی‌نظیر است که در زندگی هر فرد چندان تکرار نخواهد شد!

گالری کاخ ورسای

 

  • اتاق کنگره

اتاق کنگره کاخ ورسای پاریس که در اواخر قرن نوزدهم میلادی به کاخ ورسای فرانسه اضافه شد، حتی امروزه هم کاربرد دارد و برای تصویب اصلاحات قانون اساسی یا جلسه استماع سخنرانی رئیس‌جمهوری استفاده می‌شود. البته در حالت عادی درهای این اتاق به روی بازدیدکنندگان بسته است، اما در روزهایی خاص، امکان بازدید از آن مهیا خواهد شد.

 

اتاق کنگره کاخ ورسای

  • گالری نبردهای بزرگ کاخ ورسای پاریس

لویی فیلیپ موارد بسیاری به این کاخ اضافه کرد، اما به‌جرئت می‌توان یکی از مهم‌ترین آن‌ها را گالری نبردهای بزرگ دانست که در طبقه اول ضلع جنوبی قرار دارد. این گالری با بیش از 30 تابلو، 15 قرن پیروزی‌ها و نبردهای بزرگ نظامی کشور فرانسه از کلوویس تا ناپلئون را به تصویر کشیده و یکی از محبوب‌ترین اتاق‌های کاخ ورسای پاریس برای گردشگران به شمار می‌رود.

گالری نبردهای بزرگ کاخ ورسای پاریس

  • اتاق‌های جنگ‌های صلیبی

جنگ‌های صلیبی بخش مهمی از تاریخ اروپا را تشکیل داده‌اند. بسیاری از پادشان از جمله لویی فیلیپ، به افراد اثرگذار در آن از جمله اشراف لژیتیمیست ادای احترام کرده و با تصویرسازی قهرمانی‌های آنان و تخصیص اتاقی مخصوص در مشهورترین کاخ پاریس، سعی در ستایش آن‌ها داشته‌اند. گفتنی است پنج اتاق، داستان هشت نبرد اصلی بین پایان قرن یازدهم و پایان قرن سیزدهم را با بیش از 125 تابلو نقاشی روایت می‌کند.

اتاق های جنگ های صلیبی کاخ ورسای

ساعت‌ها می‌توان در وصف کاخ ورسای فرانسه و بخش‌ها و اتاق‌های مختلف آن نوشت و همین موضوع این مجموعه دوست‌داشتنی را به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور بدل کرده است. به همه این اتاق‌ها، اتاق‌های آفریقا، کریمه و ایتالیا، اتاق‌های امپراتوری، اتاق تاج‌گذاری، اتاق 1792، کمون بزرگ و آپارتمان‌های کنتس دوبری را هم اضافه کنید تا بهتر متوجه عظمت این کاخ شوید!

 

فاصله کاخ ورسای تا پاریس

یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری برای افرادی که قیمت تور فرانسه را بررسی می‌کنند و به‌دنبال رزرو آن هستند، کاخ ورسای پاریس است که در 17 کیلومتری شهر پاریس در بخش ایولین واقع در منطقه ایل دو فرانس قرار دارد. از غربی‌ترین ایستگاه قطار پایتخت تقریباً نیم ساعت و با ماشین 20 تا 40 دقیقه زمان لازم است تا به این مجموعه عظیم و باشکوه برسید.

درمجموع بهترین راه برای رسیدن به این کاخ جابه‌جایی با PER و پیاده‌روی کوتاه است؛ به بیان دیگر خط C RER به قلعه ورسای-ریوگاش و پس از آن در حدود 10 دقیقه پیاده‌روی می‌تواند سریع‌ترین زمانی باشد که شما را به این قصر برساند.

معماری کاخ ورسای فرانسه

بی‌شک در سفر به فرانسه از کاخ باشکوه ورسای دیدن می‌کنید و مدهوش معماری آن می‌شوید؛ اثری پیچیده و عظیم از نظر معماری که در طول صدها سال بازسازی شده است. معماری این کاخ مجموعه‌ای از سبک‌های باروک و روکوکو است که منجر به ساخت قصری مملو از ریزه‌کاری‌ها و تزئینات فراوان شده است؛ درحقیقت شما در جای جای این کاخ از تالار آیینه و اتاق پادشاه تا سایر اتاق‌ها می‌توانید توجه و دقت بالای معماران در پرداختن به ریزترین جزئیات را مشاهده کنید و به معنای واقعی کلمه هیجان‌زده شوید.

قیمت بلیت کاخ ورسای پاریس

برای بازدید از کاخ ورسای پاریس گزینه‌های زیادی برای خرید بلیت وجود دارد که با بررسی سند هر کدام می‌توانید تصمیم‌گیری کنید که تماشای کاخ برایتان جذاب است یا قصر، یا بازدید از باغ‌ها یا کاخ و باغ‌ها در کنار املاک Trianon! پارک ورسای برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران رایگان است. همچنین در ازای بازدید از باغ‌های رسمی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و فصولی که فواره‌ها فعال نیستند نیز لازم نیست مبلغی پرداخت کنید. دسترسی به این کاخ نیز که جزء شبکه آثار ملی کشور فرانسه به شمار می‌رود برای افراد زیر 18 سال و افراد ساکن اتحادیه اروپا تا 25 سال رایگان است.

اگر هیچ‌کدام از این شرایط را ندارید باز هم قدم زدن در فضای بیرونی ورسای از مسیر باغ‌ها برای شما رایگان خواهد بود، اما برای بازدید از محوطه کاخ و دسترسی به تورهای آن باید بلیت تهیه کنید که در کمترین حالت برای هر نفر 27 تا 30 یورو خواهد بود.

بازدید از کل باغ با پای پیاده ممکن است کمی خسته کننده باشد و به همین دلیل چندین گزینه برای حمل‌ونقل داخلی وجود دارد، مانند:

  • دوچرخه سواری 5.50 یورو نیم ساعت و 7.50 یورو در ساعت

  • قطار: 7.50 یورو (شما را از قلعه به گراند و پتی تریانون می‌برد)

  • قایق: 13 یورو نیم ساعت و 17 یورو در ساعت

ساعات کاری کاخ ورسای پاریس

از 1 آوریل تا 31 اکتبر:

  1. کاخ: سه شنبه تا یکشنبه، از ساعت 9:00 صبح تا 6:30 بعد از ظهر.

  2. باغ: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 8:30 شب.

  • از 1 نوامبر تا 31 مارس:
  1. کاخ: سه شنبه تا یکشنبه، 9:00 صبح تا 5:30 بعد از ظهر.
  2. باغ: همه روزه از ساعت 8:00 صبح تا 18:00 بعد از ظهر.

نکات بازدید کاخ ورسای پاریس

1- بلیط را از قبل خریداری کنید

اولین نکته برای بازدید از کاخ ورسای این است که بلیط خود را از قبل به صورت آنلاین تهیه کنید. با خرید آنلاین از یک صف طولانی برای خرید بلیط خود در محل جلوگیری می‌کنید. بنابراین، با خرید آنلاین بلیط خود از قبل برنامه‌ریزی کنید. انواع مختلفی از بلیط‌ها به ورسای وجود دارد، از ابتدایی‌ترین آن‌ها که فقط شامل ورود به کاخ می‌شود تا کامل‌ترین آن‌ها که شامل بازدید از Trianon و دامنه‌های Marie Antoinette می‌شود. ورود به باغ رایگان است و راهنمای صوتی در تمامی بلیط‌ها گنجانده شده است.

فاصله کاخ ورسای تا پاریس

2- با RER C 5 در ایستگاه Versailles Rive Gauche پیاده شوید

راه‌های مختلفی برای رفتن به ورسای از پاریس وجود دارد. شما می‌توانید با انواع سیستم حمل‌و‌نقل در فرانسه مانند اتوبوس، قطار، با آژانس توریستی و حتی با ماشین بروید. با این حال، یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به کاخ استفاده از خط RER است. در این مورد، سوار RER C 5 شوید که شما را در ایستگاه Versailles Rive Gauche که نزدیک‌ترین مکان به کاخ است پیاده می‌کند. بعد از 5 دقیقه پیاده‌روی شما آن‌جا خواهید بود. علاوه‌بر این، بلیط قطار RER بسیار ارزان است، هزینه آن 3،65 یورو است و در عرض 40 دقیقه به ایستگاه ورسای می‌رسید.

3- یک روز کامل را برای کشف کاخ ورسای پاریس اختصاص دهید

اگر می‌خواهید کاخ ورسای پاریس، باغ‌ها، تریانون و خانه ماری آنتوانت را خوب بشناسید، مطمئناً تمام روز را خواهد گرفت. بنابراین، هنگام تنظیم برنامه سفر خود، هیچ تور دیگری را در روز بازدید خود از ورسای لحاظ نکنید. مطمئن باشید این کاخ یکی از زیباترین جاهای دیدنی پاریس است.

4- بعد از ساعت 15 یا 9 صبح از کاخ ورسای دیدن کنید

کاخ ورسای یکی از پربازدیدترین مکان های پاریس است. این کاخ هر روز پذیرای هزاران گردشگر است. در تالار آینه ها که یکی از زیباترین مکان های قصر است، نمی توانید قدمی بردارید بدون این که با هزاران نفر برخورد کنید. بنابراین برای جلوگیری از این شلوغی، بهترین زمان برای بازدید از کاخ، ساعت 9 صبح، زمانی که کاخ باز می‌شود، یا 3:00 بعد از ظهر است. زیرا تا آن زمان اکثر مردم کاخ را ترک کرده‌اند و از باغ‌ها دیدن می‌کنند.

5- بین چهارشنبه و پنجشنبه بروید

 چهارشنبه و پنجشنبه روزهایی هستند که کاخ ورسای در خلوت‌ترین حالت خود است. تا حد امکان آخر هفته را برای بازدید انتخاب نکنید، زیرا این روزها شلوغ‌ترین روزها هستند.

6- برای تردد در باغ، از یکی از وسایل نقلیه استفاده کنید.

مساحت کاخ ورسای، همراه با باغ و کل منطقه‌ای که باید بازدید کرد، بسیار زیاد است. پس برای صرفه‌جویی در وقت، پاها و انرژی خود از یکی از وسایل حمل‌ونقلی که در داخل کاخ است، استفاده کنید.

بازدید از کاخ ورسای با تورهای آژانس گردشگری رز آبی

تورهای گردشگری همواره زمانی می‌تواند به یکی از بهترین خاطرات زندگی شما بدل شود که نگران اخذ ویزا در موعد مقرر، رزرو هتلی با امکانات مناسب، جابه‌جایی آسان در شهر و گشت وگذار در جذاب‌ترین مقاصد توریستی نباشید؛ به زبان ساده‌تر تنها انتخاب یک آژانس معتبر و باتجربه در اجرای این تورها می‌تواند سفری رؤیایی و بدون مخاطره را برایتان به ارمغان بیاورد.

آژانس گردشگری رز آبی با سال‌ها فعالیت در این زمینه انتخابی عالی برای یک سفر فراموش‌نشدنی به فرانسه خواهد بود؛ سفری با تورهای جذاب از جمله کاخ ورسای، آمیزه‌ای از هنر و معماری و اصالت که راز قرن‌های گذشته را برای شما بازگو خواهد کرد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات