خیابان لارامبلا بارسلون | با مشهورترین خیابان بارسلون آشنا شوید!

3 سال پیش 0 دیدگاه

خیابان لارامبلا معروف‌ترین خیابان بارسلون و یکی از حیاتی‌ترین نقاط پایتخت کاتالونیاست. این مکان که هم در روز و هم در شب مملو از مردم است، یکی از ضروری‌ترین جاهای دیدنی بارسلونا است. خیابان لارامبلا بارسلونا از میدان کاتالونیا تا بنای یادبود کلمبوس امتداد دارد. در سراسر آن، برخی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی در شهر وجود دارد. تاریخچه لارامبلا منشأ طبیعی دارد. در گذشته نهری از این مسیر می‌گذشت که با ساخت دیوارهای راوال مسیر آن منحرف شد. در طول قرن‌ها، این جاده به‌طور طبیعی، خود را به عنوان مرکز بارسلون و یکی از گذرگاه‌های اصلی آن تثبیت کرد.

امروزه، لارامبلا از خطوطی برای خودروها در هر دو جهت و یک فضای مرکزی بزرگ برای عابران پیاده با بیشه‌های پربرگ تشکیل شده است. علاوه‌بر سنگ‌فرش‌های مشخص و غرفه‌های گل سنتی، به‌خاطر بارها و رستوران‌هایش در سطح خیابان معروف است.

خیابان لارامبلا بارسلونا اسپانیا، خیابانی متعلق به منطقه Ciutat Vella شهر قدیمی بارسلوناست که نقاط دیدنی بی‌شماری برای گردشگران یا بازدیدکنندگان خارجی فراهم می‌کند که در این مقاله از راهنمای سفر به اسپانیا سعی كرديم، مهم‌ترين آن‌ها را فهرست کنيم.

تاريخچه خیابان لارامبلا

خیابان لارامبلا یا لاس رامبلاس، خیابانی شناخته شده و بدون‌شک یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر و محله های بارسلونا است. یک خیابان طولانی به طول دقیقا 1.2 کیلومتر که از میدان کاتالونیا تا Mirador de Colón در مقابل بندر قدیمی شهر امتداد دارد. تاريخچه آن به قرن هجدهم برمی‌گردد، زمانی که در سال 1766 یک گردشگاه وسیع ساخته شد که مسیر دیوار قدیمی شهر قرون‌وسطایی را دنبال می‌کرد که شش سال قبل تخریب شده بود.

درختانی برای ایجاد سایه و خوشایندتر کردن پیاده‌روی برای عابران کاشته شدند. در طول قرن نوزدهم، غرفه‌های گل‌فروشی در امتداد خیابان مستقر شدند که امروزه نیز می‌توان آن‌ها را به‌علاوه انبوهی از مغازه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها، کیوسک‌ها و غرفه‌های فروش سوغاتی برای 

گردشگران تور بارسلونا مشاهده کرد.

خیابان لارامبلا بارسلونا

در مورد منشأ نام، خیابان لارامبلا نام خود را مدیون کانالی است که از شهر عبور و آب باران را که از کوه‌ها به دریا می‌رسید، انتقال می‌داد. زیرا کانال آب بارسلونا از آن‌جا عبور می‌کرد. با ساخت دیوار قدیمی در قرن پانزدهم، این کانال منحرف شد و صومعه‌هایی در اطراف آن شروع به ساخت کردند که بعدها با تخریب دیوار از بین رفتند و همراه با ساختمان‌های جدید برای مصارف عمومی دیگر مورد استفاده قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با شهر زاراگوزا از شهرهای دیدنی و خوش آب‌وهوای اسپانیا

خیابان لارامبلا، مرز بین محله گوتیک و راوال

شایان ذکر است که لارامبلا خیابانی است که دو محله از چهار محله شهر قدیمی را تقسیم می‌کند. با شروع از Plaça de Catalunya و پایین رفتن به سمت بندر، بازدیدکنندگان همیشه محله گوتیک را در سمت چپ خود و راوال را در سمت راست خود خواهند داشت. به یاد داشته باشید که راوال محله چینی‌های قدیمی بارسلون است كه خود را به عنوان یکی از مناطق فرهنگی اصلی بارسلون معرفی کرده ‌است.

خیابان لارامبلا بارسلونا اسپانیا

آشنایی با خیابان لارامبلا بارسلونا 

در گوشه جنوب‌ غربی میدان کاتالونیا، یکی از معروف‌ترین خیابان‌های بارسلون و احتمالا توریستی‌ترین خیابان‌ها آغاز می‌شود و هرکسی که برای بازدید از شهر می‌آید باید حداقل یک بار از آن عبور کند. خیابان لارامبلا، خیابانی است که پلازا د کاتالونیا را به بندر ول، بندر قدیمی بارسلون متصل می‌کند. جایی که Muelle de España و Muelle Bosch i Alsina، که عموما به عنوان Moll de la Fusta شناخته می‌شود، واقع شده‌اند. قدم زدن در امتداد لاس رامبلاس درحال‌حاضر به خودی خود یک جاذبه گردشگری است، زیرا یکی از پر جنب‌و‌جوش‌ترین خیابان‌های بارسلون اسپانیا است.

خیابان لارامبلا کجاست

مكان‌های تجاری در خیابان لارامبلا

اگر در امتداد خیابان لارامبلا قدم بزنید، دکه‌های روزنامه‌فروشی را خواهید دید که بسیاری از آن‌ها 24 ساعته باز هستند و به شما این امکان را می‌دهند که اولین روزنامه‌ در صبح زود را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان برای سفر به اسپانیا چیست؟ | بهترین فصل سفر به اسپانیا

گل‌فروشان در خیابان لارامبلا بارسلونا

همچنین غرفه‌های گل به ویژه در Rambla de las Flores و محصولات مختلف توریستی را خواهید دید. در پیاده‌روها به راحتی می‌توان کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های سوغاتی را در امتداد کل خیابان پیدا کرد.

نقاشان کاریکاتور خیابان لارامبلا در بارسلونا

در امتداد خیابان، مجسمه‌های مختلف انسانی، نقاشان کاریکاتور و دیگر رشته‌ها را خواهید دید و بسته به روز می‌توانید از بازار صنعتگران در Rambla Santa Monica دیدن کنید.

خیابان لارامبلا بارسلونا | مشهورترین خیابان بارسلونا

فواره کانالتاس

در نزدیکی میدان کاتالونیا، معروف‌ترین فواره آب آشامیدنی در بارسلونا قرار دارد. هواداران باشگاه بارسلونا معمولا در کنار این فواره نمادین جمع می‌شوند تا موفقیت‌های تیم‌شان را جشن بگیرند. علاوه‌براین، گفته می‌شود که هرکس از این فواره آب بنوشد به بارسلونا باز می‌گردد.

گشت‌وگذار در خیابان لارامبلا بارسلونا اسپانیا

بازار بوکریا خیابان لارامبلا

تقریبا در نیمه راه خیابان لارامبلا به سمت راست، یکی از معروف‌ترین بازارهای جهان، Mercado de la Boquería را خواهید دید، اگرچه نام رسمی آن Mercado de San José است. باید در داخل آن قدم بزنید، جایی که می‌توانید نمایش‌های پیچیده رنگارنگ شیرینی‌ها، میوه‌ها، شکلات‌ها و آجیل‌ها را تماشا کنید. اگرچه بازار Boquería در نگاه اول بیشتر توریست‌گرا به نظر می‌رسد، اما اگر به داخل آن بروید، بازاری با گوشت، ماهی و سبزیجات از نفیس‌ترین‌هایی که در شهر می‌توانید پیدا کنید، می‌يابيد.

خیابان لارامبلا کجاست | تور اسپانیا

میدان سلطنتی پلازا رئال، محله گوتیک

با پایین رفتن از خیابان لارامبلا و در سمت چپ، درست از کنار Calle Ferrán، خیابانی با پاساژهایی خواهید دید که مستقیما به Plaza Real منتهی می‌شود. در این میدان رستوران‌ها، کافه‌ها و کلوپ‌های شبانه را خواهید دید که آن را به مکانی نسبتا محبوب برای سرگرمی به‌خصوص در شب تبدیل می‌کند. طرفداران آنتونی گائودی باید بدانند که تیرهای چراغ در پلازا رئال توسط این معمار کاتالانی طراحی شد‌ه ‌است و در اطراف Fuente de las Tres Gracias قرار دارد.

هنر سانتا مونیکا

در بخش مربوط به لارامبلا سانتا مونیکا که نزدیک‌ترین بندر است، این مرکز نمایشگاهی در صومعه قدیمی سانتا مونیکا واقع شده ‌‌است. این مرکز فرهنگی عمدتا به سمت خلاقیت گرایش دارد و متعهد به هنرمندانی است که با این عنصر در آثار خود کار می‌كنند.

راهنمای سفر به اسپانیا | خیابان لارامبلا بارسلونا

موزه موم از لاس رامبلاس

این خیابان شگفت‌انگیز در بارسلونا در نزدیک‌ترین قسمت خود به پورت ول، قبل از رسیدن به Mirador de Colón، کوچه‌ای دارد که به محله گوتیک می‌رود و شما را مستقیما به موزه موم بارسلونا می‌برد.

بیشتر بخوانید: دیدنی‌ترین جاذبه‌های کوردوبا را از دست ندهید

ناهار را در رستوران لوزیا میل کنید

در گوشه‌ای از خیابان لارامبلا و Carrer Pintor Fortuny، رستوران Luzia Grupo Tragaluz، یکی از مهم‌ترین رستوران‌های شهر قرار دارد. در لوزیا می‌توانید از صبحانه تا شام غذا بخورید. غذاهای مدیترانه‌ای مانند تاپاس، سالاد، پاستا، ساندویچ و پیتزاها. این رستوران در طبقه همکف ساختمانی واقع شده است که هتل 1898 را در خود جای داده است که تراس پشت‌بام آن به راحتی قابل دسترسی است و مکانی بسیار جالب برای نوشیدن هنگام غروب آفتاب و لذت بردن از مناظر فوق‌العاده سیوتات ولاست.

مشهورترین خیابان بارسلونا، خیابان لارامبلا بارسلونا اسپانیا

نکاتی برای بازدید از خیابان لارامبلا بارسلونا

صرف نظر از زمان یا روز، خیابان لارامبلا معمولا مملو از گردشگران است؛ زیرا این مکان یکی از معروف‌ترین خیابان های اسپانیا محسوب می‌شود. اگرچه فضا پرجنب‌وجوش و مفرح است، اما به‌خاطر داشته باشید که مکان مورد علاقه جیب‌برها نیز هست، بنابراین به وسایل خود توجه ویژه‌ای داشته باشید و حواس خود را پرت نکنید. به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید در تراس‌های خیابان لارامبلا غذا بخورید یا نوشيدنی بنوشید، قیمت‌ها بسیار بالاست.

خیابان لارامبلا کجاست | گشت‌وگذار در بارسلونا

برای دسترسی به خیابان لارامبلا، توصیه ما این است که پیاده‌روی خود را از پلازا کاتالونیا شروع کنید و از جاده اصلی آن به سمت دریا بروید. اگر می‌خواهید حمل‌ونقل عمومی را انتخاب کنید، بهترین گزینه برای رفتن به اين خيابان مترو است، در ایستگاه‌های Liceu،Drassanes یا Catalunya در خط 3 پیاده شوید.

در پايان بايد گفت كه خیابان لارامبلا در بارسلونا یکی از معروف ترین خیابان های اسپانیا است كه در قلب شهر واقع شده و جاذبه‌های بی‌پایان، مغازه‌ها و هنرمندان خیابانی و قدم زدن، آن را به یک ماجراجویی واقعی تبدیل می‌کند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات