معرفی کشور اسپانیا | چرا به اسپانیا سفر کنیم؟

6 سال پیش 0 دیدگاه

معرفی کشور اسپانیا به‌خاطر تاریخ غنی و فرهنگ ویژه این کشور، موضوعات زیادی را در بر می‌گیرد و در این مقاله با نگاهی اجمالی به این کشور زیبا آن را معرفی می‌کنیم و با جاذبه‌های دیدنی و مکان‌های مهم آن آشنا می‌شویم. مادرید، پایتخت اسپانیا با بیش از 6.5 میلیون جمعیت در بخش مرکزی این کشور قرار گرفته و همچنین یکی از بزرگ‌ترین شهرهای اسپانیا و پس از پاریس و لندن، سومین شهر بزرگ اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. مادرید با مساحت 604.3 کیلومترمربع و با نقش‌های مهمی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، ورزشی و موقعیت جغرافیای آن در شبه جزیره ایبری جزء مهم‌ترین شهرهای اسپانیا به‌حساب می‌آید.

تاریخچه اسپانیا

بخش وسیعی از جزایر ایبری متعلق به کشور اسپانیا است و با پشت سر گذاشتن تاریخی طولانی، دچار تغییرات زیادی شده است. در طول تاریخ، اسم‌های مختلفی برای اسپانیا انتخاب شده و نخستین نام آن نیز در دوران اشغال روم "هیسپانیا" بود و پس از فتح مورها به "الندالوز" تغییر یافت. در سال 1492 پس از اخراج مسلمانان "مور" نام این کشور تا امروز اسپانیا معرفی شد.

معرفی کامل کشور اسپانیا

در سال 1900 نزدیک به 18 میلیون نفر در اسپانیا زندگی می‌کردند. این جمعیت به سرعت افزایش یافت، تا جایی‌که جمعیت کنونی آن به 47 میلیون نفر رسید. جمعیت این کشور در دهه‌های 60 و 70 میلادی با اضافه شدن مهاجران به این کشور 12 درصد افزایش یافت و با برگشتن بومیان اسپانیای به کشور خود اسپانیا را پنجاه و دومین کشور بزرگ جهان تبدیل کرد.

معرفی کشور اسپانیا و تاریخچه آن

در قرن‌های 16 و 17 امپراتوری این کشور تسلط دریاها را به انگلستان واگذار کرد و در خسارات بعدی نیز متحمل پذیرش انقلاب‌های تجاری و صنعتی شد و در نهایت این امر موجب عقب افتادن اسپانیا از نظر اقتصادی از کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان شد. اسپانیا در جنگ جهانی اول و دوم با وجود بی‌طرفی، اثرات ویرانگر جنگ را تجربه کرد و در نهایت نیز در سال 1975 با مرگ دیکتاتوری فرانسیسکو فرانکو شروع به رشد اقتصادی نمود. تغییر حکومت به دموکراسی باعث شد این کشور به یکی از کشورهای پویا و آزاد تبدیل شود. در سال 1969 شاهزاده خوان کارلوس به‌عنوان فرمانروای بعدی توسط ژنرال فرانکو معرفی شد و در سال 1975 نیز به پادشاهی اسپانیا رسید. اسپانیا در سال 1955 به سازمان ملل متحد و در سال 1982 به ناتو پیوست و چند سال بعد جزئی از اتحادیه اروپا و یکی از کشورهای عضو منطقه شنگن بود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با شهر طلایی سالامانکا اسپانیا | شهری تاریخی و دیدنی

اسپانیولی زبان‌های آندلوس

وسعت این کشور  با 505.992 کیلومترمربع از فرانسه حدود 47 هزار کیلومتر کوچک‌تر و از ایالت کالیفرنیا در آمریکا نزدیک به 81 هزار کیلومتر بزرگ‌تر است. تراکم جمعیت کشور اسپانیا 92 نفر به ازای هر کیلومترمربع است و به‌جز مادرید و اطراف آن پراکندگی جمعیت در آن بسیار نابرابر و بیش‌تر جمعیت در بخش ساحلی دیده می‌شود. اسپانیا یک کشور چندزبانه محسوب می‌شود که کاستیانا زبان یا همان اسپانیایی (اسپانیولی) رسمی آن را تشکیل می‌دهد. باید اضافه کنیم که مردم اسپانیا به زبان‌های باسکی، زبان کاتالان و زبان گالیسی نیز صحبت می‌کنند. موقعیت جغرافیایی ویژه اسپانیا در امتداد اقیانوس اطلس در شمال و دریای مدیترانه در جنوب شرقی، این کشور را به یک مقصد توریستی تبدیل کرده است.

معرفی کشور اسپانیا

فرهنگ مردم اسپانیا

اسپانیا هر ساله با جاذبه‌های بی‌شماری، بازدید‌کنندگان زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود می‌کشاند و همین موضوع هم این کشور را به یکی از 5 مقصد مهم توریستی جهان تبدیل کرده است. صنعت گردشگری توانسته بخش زیادی از مشکلات اقتصادی این کشور را به‌عنوان یک بخش تولید ناخالص برطرف کند. اسپانیا مردم پرشور و هیجانی داد که با کارناوال و مراسم‌های متعدد دور هم جمع می‌شوند و هیچ چیز آن‌ها را برای رقص و پایکوبی محدود نمی‌کند و از هر فرصتی برای جشن گرفتن و شاد بودن و رقصیدن استفاده می‌کنند.

معرفی اسپانیا

معرفی کشور اسپانیا بدون نام بردن از فوتبال کامل نمی‌شود. این ورزش طرفداران زیاد و عاشقانی حقیقی دارد و همین موضوع هم تماشای فوتبال را به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سرگرمی مردم اسپانیا تبدیل کرده است. گاوبازی نیز یکی از دیگر ورزش‌ها و تفریحات مردم اسپانیا محسوب می‌شود که یکی از جاذبه‌های دیدنی اسپانیا نیز به‌حساب می‌آید. هرچند این ورزش امروزه نسبت به گذشته طرفداران کمتری دارد و مسابقات کم‌تری از آن برگزار می‌شود.

اطلاعات کلی درباره اسپانیا

ریشه‌های قدیمی و تاریخ غنی اسپانیا در خونگرم و مهربان بودن مردم این کشور بی‌تأثیر نیست و به همین دلیل هم اسپانیا یکی از شادترین مردمان دنیا را دارد. رقصیدن در فرهنگ اسپانیا از اهمیت بالایی برخوردار است و از دیرباز نیز رقص و موسیقی آن در دنیا زبانزد بوده است. فلامنگو یکی از برجسته‌ترین سنت‌های اسپانیا از یک سبک موسیقی ترکیبی تشکیل شده که با رقص همراه است و افراد با پوشیدن لباس‌های مخصوص با ریتم‌های ویژه گیتار هماهنگ می‌شوند و می‌رقصند.

اسپانیایی‌های مشهور دنیا

این کشور محل تولد افراد مشهور بسیاری است؛ از میان افراد مشهور در اسپانیا می‌توان به سالوادور دالی، فرانسیسکو گویا، دیگو ولاسکز و پابلو پیکاسو از نقاش‌های معروف اشاره کرد. اسپانیا همچنین زادگاه خوانندگان بزرگ اپرا چون پلاسیدو دومینگو و خوزه کاررس و خوانندگان سبک پاپ مانند خولیو ایگلسیاس و انریکه ایگلسیاس بوده است.

از ورزشکاران مشهور این کشور نیز می‌توان به آنتونی گائودی، قهرمان فرمول یک جهان اشاره کرد. آنتونیو باندراس و پنه لوپه کروز نیز از بازیگران مشهور اسپانیا هستند. رافا نادال، کارلوس مویا، داوید فرر، خوان کارلوس فررو و آرانتکسا سانچز ویکاریو از قهرمانان تنیس اسپانیا هستند. در میان نویسندگان و شاعرهای این کشور نیز می‌توان به فدریکو گارسیا لورکا و میگوئل د سروانتس اسپانیایی اشاره کرد.

موقعیت قرارگیری اسپانیا در نزدیکی اروپا و مدیترانه و همچنین دوران پر فراز و نشیب تاریخی و اشغال این کشور توسط قوم‌های مختلف در طول تاریخ، اسپانیا را به یک کشور منحصربه‌فرد با فرهنگی ویژه تبدیل کرده است. اسپانیایی‌ها به زادگاه خود بسیار عشق می‌ورزند و خانواده نیز در این کشور از اهمیت و جایگاه به‌خصوصی برخوردار بوده و به یک  فرهنگ جمع‌گرایانه و خانواده‌دوست تبدیل شده است.

مردم اسپانیا به سبب فرهنگ خود برای زندگی بسیار ارزش قائل هستند و برای لذت بردن از جهان و اطراف خود وقت زیادی را در طبیعت و شهرهای زیبای آن سپری می‌کنند و تا نیمه‌های شب این شهر را سرزنده و پویا نگه می‌دارند. این نشاط مردم، اسپانیا را به کشوری پر جنب‌وجوش تبدیل کرده، به‌طوری‌که محله‌های شهرها با جمع‌های دوستانه و پیاده‌روهای شلوغ و تماشای افراد مسن که مشغول بازی چکرز هستند، دلیلی بر این ماجرا هستند.

معرفی کامل کشور اسپانیا و جاذبه‌های آن

میراث غنی و آثار تاریخی فراوان باعث شده که این کشور رتبه دوم بیش‌ترین میراث تاریخی در ینسکو را به‌دست بیاورد. فستیوال‌ها و جشن‌های اسپانیا از جاذبه‌های گردشگری این کشور است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جشن عروج مریم مقدس به بهشت اشاره کرد. از شهر‌های معروف اسپانیا نیز می‌توان به بارسلونا، والنسیا، سویا، ساراگوسا و مورسیا اشاره کرد. سفر به اسپانیا این فرصت را به شما می‌دهد که علاوه‌بر آشنا شدن با فرهنگ غنی این کشور از تماشای مناطق کوهستانی، دره‌ها و مناطق تاریخی آن بسیار لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: بازدید از 10 موزه برتر بارسلون را از دست ندهید | موزه بارسلونا

نمادهای منحصربه‌فرد اسپانیا

پرچم اسپانیا در سال 1931 تغییر کرد و رنگ بنفش به آن اضافه شد، بعد از پنج سال هم این تغییر پذیرفته نشد و در سال 1981 با دو رنگ قرمز و زرد به پرچم رسمی این کشور تبدیل گشت. رنگ قرمز نمادی از جنگ‌ها و تاریخی است که این کشور پشت سر گذاشته و رنگ نیز زرد به معنای خورشید است که در فرهنگ کشور اسپانیا ریشه دارد.

معرفی کشور اسپانیا و جاذبه‌های گردشگری اسپانیا

همچون نمادهایی مثل رقص، موسیقی و خانواده، غذا نیز از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این کشور محسوب می‌شود و غذاهای مدیترانه‌ای، روغن زیتون، سیر، پیاز و فلفل جزء اصلی غذاهای این کشور هستند و گوشت نیز طرفداران زیادی دارد. گاسپاچو، تورتیلا و پائلا که از برنج به همراه گوشت و سبزیجات درست می‌شود از بهترین غذا اسپانیا به‌حساب می‌آیند.

معرفی اسپانیا | تور اسپانیا

 اسپانیایی زبانی زیبا است که می‌توان آن را به راحتی یاد گرفت. جای تعجب نیست که بسیاری از مهاجران و دانشجویان به راحتی به اسپانیایی صحبت می‌کنند. بر اساس آمار، حدود چهارصد میلیون نفر در سراسر جهان به این زبان صحبت می‌کنند و آن را به دومین زبان رایج دنیا تبدیل کرده است.

مهاجرت به اسپانیا

کشور اسپانیا به دلیل داشتن اقتصادی پایدار، کشور ایده‌آلی برای مهاجران است و با وجود درصد بالای بیکاری در آن، قیمت اجناس 20 تا 30 درصد نسبت به کشورهای اروپایی ارزان‌تر است. قوانین حاکم در این کشور نیز میزان فساد مالی و اداری را کنترل کرده و از آن کاسته است. علاوه‌بر رونق گردشگری، اقتصاد این کشور به‌خاطر زمین‌های حاصل‌خیز برخی مناطق کشور اسپانیا و همچنین توسعه صنایع و جذب سرمایه‌گذار خارجی از طریق خرید ملک، سپرده‌گذاری در بانک و ایجاد کسب و کار کشوری مناسب برای مهاجرت در شرایط خوبی به سر می‌برد. واحد پول این کشور در سال 1869 اسکودو بود که با واحد پولی پزو در سال 2002 جایگزین شد و اکنون همچون دیگر اعضای اتحادیه اروپا واحد پولی آن یورو است و تنها ارز قابل قبول آن محسوب می‌شود.

اطلاعات کلی درباره اسپانیا | سفر به اسپانیا

مسلمانان آخرین اقوام جدیدی بودند که به اسپانیا وارد شدند. این کشور از سال 1860 مهاجران بسیاری پذیرفته است. در قرن بیست و یکم چندین میلیون مهاجر خارجی قانونی و غیرقانونی وارد این کشور شده و در کلان شهر مادرید و بارسلون متمرکز شده‌اند. مهاجران آمریکای و اروپایی بیش‌تر در جزایر بال آریک و قناری ساکن شده‌اند و بسیاری از مهاجران مراکش از تنگه جبل‌الطارق با قایق‌های کوچک به این کشور رسیدند، هرچند در سال 1985دولت اسپانیا با تصویب قوانین سخت‌گیرانه در برابر اتباع خارجی شرایط مهاجران را سخت ‌کرده است.

جاذبه‌های دیدنی اسپانیا

جزایر قناری در اقیانوس اطلس از جاذبه‌های دیدنی این کشور محسوب می‌شود. این منطقه شگفت‌انگیز توجه بسیاری از افراد را به‌خود جلب کرده است. موزه گوگنهایم یکی از جاذبه‌های دیدنی اسپانیا در سال 1997 افتتاح شد و این شاهکار معماری که به شکل یک قایق بسیار بزرگ طراحی شده گردشگران خود را شگفت‌زده می‌کند. معرفی جاذبه‌های کشور اسپانیا شامل مکان‌های تاریخی بسیاری است که از میان آن‌ها می‌توان به کاخ سلطنتی مادرید اشاره کرد.

جاذبه‌های گردشگری اسپانیا | معرفی اسپانیا

این کاخ زیبا با معماری شگفت‌انگیز یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های سلطنتی غرب اروپا محسوب می‌شود. مثلث طلایی مادرید، مسجد کوردوبا، کلسیای جامع سویل، کلیسای جامع سانتیا گو، موزه هنر پرادو و میدان پلاره مایور نیز از دیگر مناطق زیبایی هستند که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.

معرفی کامل کشور اسپانیا | گشت‌وگذار در اسپانیا

ویژگی‌های منحصربه‌فرد اسپانیا هر ساله مسافران زیادی را به این کشور می‌کشاند، چیزهایی همچون عظمت قصر خلیفه سواحل مدیترانه که غرق در آفتاب زیباست و با موسیقی دلنشین و رقص فلامینگو تأثیری حیرت‌آور بر بازدید‌کنندگان خود می‌گذارد. کلیسای ساگرادافامیلیا یک معبد مقدس و غیر متعارف‌ترین کلیسای اروپا محسوب می‌شود. این کلیسا که بیش‌تر شبیه به یک موزه‌ هنرهای زیبا است تأثیری خارق‌العاده بر بازدید‌کنندگان خود می‌گذارد.

معرفی کشور اسپانیا | جاذبه‌های اسپانیا

مجتمع فرهنگی و معماری شهر هنر و علم، والنسیا

با تغییر مسیر رودخانه والنیسا برای جلوگیری از خساراتی که به شهر وارد می‌کرد، این مسیر با ساختن پل‌های زیبا به مکانی ایده‌آل برای اجرای ایده‌های خلاقانه معماری تبدیل شد. سانتیاگو کالاتراوا معمار برجسته اسپانیایی با خلق آثار شگفت‌انگیز در این منطقه توجه گردشگران زیادی را به‌خود جلب کرده است. والنسیا با موزه‌ها، گالری‌ها و آکواریوم‌های حیرت‌انگیز به شهری مهم و توریستی در اسپانیا تبدیل شده و بزرگ‌ترین آکواریوم اقیانوس‌شناسی اروپا به شکل گل نیلوفر از  جاذبه‌های بی‌نظیر اسپانیا محسوب می‌شود.

سفر به اسپانیا، اطلاعات کلی درباره اسپانیا

موزه پرادو

این موزه در شهر مادرید قرار دارد و به دلیل مجموعه‌های باارزش و هنری خود جزء برترین موزهای هنری جهان محسوب می‌شود. پس از سال 2007 بر فضای این موزه افزوده شد و با افزایش گالری‌های هنری در قرن نوزدهم و همچنین آثار قرون‌وسطی قرن دوازدهم تا اوایل قرن بیستم این موزه را به مکانی منحصربه‌فرد در اسپانیا تبدیل کرده است.

تور اسپانیا، معرفی کامل کشور اسپانیا

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین شهرهای جنوب اسپانیا برای گردشگری

کلیسای جامع سانتیاگو

این کلیسا که به افتخار قدیس سنت جیمز ساخته شد از قرون‌وسطی تا کنون یکی از جاذبه‌های ویژه اسپانیا بوده است. این کلیسای زیبا با معماری رومی متعلق به سال‌های 1060 تا 1211 و با توجه به کل بیرونی سبک باروک فضای داخلی آن هنوز به سبک رومانس اولیه است. فضای داخلی این بنای باشکوه با تزئینات چشم‌گیر بر روی مقبره و همچنین محراب بلند جاسپر و نمای مجسمه چوبی قرن سیزدهمی که همگی با جواهرات گرانبها تزیین شده‌اند از ویژگی‌های قابل توجه این بنا بوده است.

جاذبه‌های اسپانیا، معرفی کشور اسپانیا

موزه گوگنهایم، بیلبائو

این موزه با معماری شگفت‌انگیز در شهر بیلبائو قرار دارد و یکی از جاذبه‌های دیدنی این کشور محسوب می‌‍‌‌شود.‌ فرانک گهری معمار آمریکایی این ساختمان را با به کار بردن بلوک‌هایی از جنس سنگ آهک و ورقه‌های موج‌دار تیتانیومی طراحی کرده است.

گشت‌وگذار در اسپانیا، معرفی اسپانیا

دو عبارت The Bilbao Effect،architourism که به این موزه اختصاص داده شده به معنی توانایی یک شهر در ساختن یک اثر معماری منحصربه‌فرد جهانی و عبارت دوم به معنی جذب گردشگر از سراسر جهان از طریق جاذبه‌های دیدنی است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات