معرفی بهترین شهرهای جنوب اسپانیا برای گردشگری

3 سال پیش 0 دیدگاه

اسپانیا کشوری پر­جنب­‌و­جوش و زیبا است که در جنوب غربی قارۀ اروپا قرار دارد. این کشور یکی از بهترین مقاصد گردشگران خارجی محسوب می‌شود و سالانه هزاران توریست خارجی از شهرهای اسپانیا بازدید می‌کنند. اسپانیا به‌­علت معماری منحصر­به‌­فرد در شهرها، برگزاری فستیوال‌های جهانی، تیم فوتبال مشهور خود و ... یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان است. معمولاً شهرهای جنوب اسپانیا از نظر گردشگری در رتبۀ بالاتری بوده و بازدید از آن‌ها می‌تواند یک‌ تجربۀ شگفت‌انگیز باشد. در زیر، به معرفی بهترین شهرهای جنوب اسپانیا برای گردشگری خواهیم پرداخت.

  • والنسیا، شهری پر از جاذبه‌های شگفت انگیز

جاهای دیدنی والنسیا بسیار زیاد است و بی­‌شک‌ والنسیا را می‌توان یکی از پرجاذبه‌­ترین شهرهای جنوب اسپانیا برای گردشگری به حساب آورد. این شهر به­‌خاطر تیم فوتبال مشهور خود، در جهان بسیار شناخته‌­شده است. در والنسیا هر ساله جشنواره‌های شگفت­‌انگیزی، از جمله جشنوارۀ گوجه­‌فرنگی که طرفداران زیادی دارد، برگزار می‌شود. در سفر به این شهر می‌توانید از تفریحاتی مثل بازدید از کلیسا‌ها، رستوران‌های لوکس، رودخانه‌ها، دوچرخه‌­سواری میدانی و ... لذت ببرید.

شهرهای جنوبی اسپانیا | والنسیا

  • گرانادا، شهری با قدمت هزارساله

گرانادا یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جنوب اسپانیاست که قدمتی هزاران ساله دارد. هزاران سال قبل در این شهر موروهای مسلمان حکومت می‌نمودند. به همین علت، گوشه­‌گوشۀ این شهر پر از آثاری است که از فرهنگ آن‌ها به جا مانده است. در این شهر می‌توانید به بازدید از کلیساها، عبادتگاه‌ها، کاخ‌­های تاریخی، باغ‌های زیبا و ... بپردازید.

  • مالاگا، شهری توریستی در جنوب اسپانیا

مالاگا نیز از بهترین شهرهای جنوب اسپانیا برای گردشگری محسوب می‌شود. این شهر زیبا وسعت کمی دارد و بسیار کوچک است؛ با این وجود، به­‌علت جاذبه‌های گردشگری فراوان خود، سالانه میلیون‌ها توریست برای بازدید از آن‌ وارد اسپانیا می‌شوند. در شهر مالاگا‌ امکانات رفاهی ارزان­‌قیمت و بسیار با­کیفیتی برای توریست‌ها وجود دارد. در این شهر می‌توانید از باغ‌های گیاه‌­شناسی، مراکز هنری، کلیساهای تاریخی و ... دیدن کنید. برای آشنایی بیشتر، مطلب جاهای دیدنی مالاگا را بخوانید. 

مالاگا از شهرهای جنوبی اسپانیا

  • سویل، شهری با خیابان‌های تزئین شده

سویل شهری زیبا در جنوب اسپانیاست که سفر به آن می‌تواند تجربۀ هیجان‌انگیزی باشد. این شهر دارای خیابان‌های تزئین­‌شده، هتل‌های لوکس و با امکانات، برج‌های تاریخی زیبا و‌ ... است.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی جزایر قناری

جاذبه‌های گردشگری شهرهای جنوب اسپانیا

سفر به بهترین شهرهای جنوبی اسپانیا برای گردشگری، قطعاً برای هر شخصی یک تجربۀ عالی خواهد بود؛ اما برای بازدید از این شهرها بهتر است با مشهورترین جاذبه‌های گردشگری در آن‌ها آشنایی داشته باشید. آشنایی با این جاذبه‌های گردشگری، گشت‌­و­گذار در این شهرها را برایتان آسان‌تر نموده و باعث می‌­شود از سفر خود لذت بیشتری ببرید. در ادامه، مشهورترین جاذبه‌های گردشگری شهرهای جنوب اسپانیا را نام برده‌ایم:

  • کاخ الحمرا، کاخ سرخگون گرانادا

کاخ الحمرا یکی از مشهورترین بناهای تاریخی در جهان است که ساخت آن به قرن ۱۳ باز می‌گردد. نام این بنا به­‌معنای سرخگون است. کاخ الحمرا معماری بسیار جالبی داشته و از چند قصر و حرمسرای مختلف تشکیل شده است. در این کاخ، باغ‌های بزرگ با چشمه‌های آب زیادی وجود دارند که می‌توانید از دیدن آن‌ها لذت ببرید. کاخ الحمرا در شهر گرانادا قرار دارد و در واقع، قصر سلطنتی پادشاهان قدیمی این شهر بوده است.

کاخ الحمرا در جزایر جنوب اسپانیا

  • کلیسای جام مقدس، مکانی با معماری حیرت انگیز

اگر می‌خواهید به بهترین شهرهای جنوب اسپانیا برای گردشگری سفر کنید، بازدید از کلیسای جام مقدس را به هیچ‌عنوان از دست ندهید‌. این کلیسا یک اثر تاریخی حیرت‌انگیز در شهر والنسیاست که جام مقدس واقعی در آن‌ نگهداری می‌شود. این جام درون عبادتگاه‌های طلایی این کلیسا قرار گرفته است. معماری کلیسای جام مقدس نیز بسیار عجیب است و چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌سازد. بازدید از این کلیسا به­‌علت معماری منحصر­به­‌فرد آن، می‌تواند برای برخی افراد کمی دلهره‌­آور باشد و همین باعث هیجان‌انگیز­شدن آن شده است.

  • موزۀ هنر معاصر در مالاگا

موزۀ هنر معاصر از دیگر جاذبه‌های گردشگری در جنوب اسپانیاست که در شهر مالاگا قرار دارد. در این موزۀ زیبا می‌توانید آثار هنری مربوط به دهه‌های مختلف را مشاهده کنید. موزۀ هنر معاصر دارای آثار تاریخی زیادی است که مربوط به هنرمندان بزرگی همچون میکل بارسلو، خوان اوشله و خوان مونیوس است.

موزه هنرهای معاصر در شهرهای جنوبی اسپانیا

نحوۀ اخذ ویزای توریستی کشور اسپانیا

اگر شما نیز قصد دارید به بازدید از بهترین شهرهای جنوب اسپانیا برای گردشگری بپردازید، قبل از هر کاری، باید برای اخذ ویزای توریستی این کشور اقدام نمایید. اخذ این نوع ویزا بسیار ساده است و معمولاً تا پایان سفرتان اعتبار خواهد داشت. شما می‌توانید با دریافت ویزای توریستی به شهرهای جنوب اسپانیا سفر کنید و مدتی را به گشت‌­و­گذار در این کشور بپردازید. هزینۀ ویزای توریستی این کشور نیز برای هر نفر، حدود صد یورو خواهد بود.

 نحوه و مراحل دریافت این نوع ویزا به شرح زیر است:

  • در مرحلۀ اول باید به­‌صورت آنلاین فرم درخواست ویزا را دریافت کنید و پس از پر­نمودن آن، از سفارت برای مصاحبۀ حضوری وقت بگیرید؛
  • سپس باید در تایم رزرو ­شده در سفارت یا کنسولگری اسپانیا حضور یافته و مدارک اخذ ویزای توریستی را به مأمور سفارت تحویل دهید. در مصاحبه از شما سؤالاتی پرسیده خواهد شد و مدارکتان در صورت تکمیل ­بودن، به تأیید خواهند رسید؛
  • در مرحلۀ آخر، اگر شرایط سفر به این کشور را داشته باشید، مأمور سفارت برایتان ویزای توریستی اسپانیا را صادر می‌کند؛
  • اگر می‌خواهید با دریافت این نوع ویزا به بازدید از بهترین شهرهای جنوب اسپانیا برای گردشگری بپردازید، سعی کنید یک ماه قبل، درخواست صدور آن را ثبت کنید. به این علت که صدور این نوع ویزا، بین بیست روز الی یک ماه به طول می‌انجامد.

تور شهرهای جنوب اسپانیا

بهترین و آسان‌ترین راه برای سفر به شهرهای جنوبی کشور اسپانیا شرکت در تور است. آژانس های مسافرتی تورهای مختلفی را برای بازدید از کشور اسپانیا برگزار می‌کنند. تور در واقع یک پکیج کامل برای سفر به جنوب اسپانیا است، و شرکت در آن می‌تواند مزایای فراوانی را برای گردشگران به همراه داشته باشد. در تور جنوب اسپانیا، سفر از یکی از شهر‌های جنوبی این کشور آغاز شده و در بازه زمانی مشخصی نیز پایان می‌یابد. در طول سفر نیز گردشگران می‌توانند از امکانات تور مثل خورد و خوراک، حمل و نقل، بازدید از مکان‌های دیدنی، هتل و ...بهره‌مند گردند.

تور سفر به شهرهای جنوبی اسپانیا

هزینه تور شهرهای جنوب اسپانیا در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال‌های گذشته نسبتا افزایش داشته است. اما قیمت تور اسپانیا با توجه به عوامل مختلفی معین می‌شود. برای مثال مدت زمان سفر، تعداد شهرهایی که قرار است بازدید کنید، لوکس بودن هتل محل اقامت و ...همگی از عواملی هستند که در تعیین هزینه سفرتان با تور نقش دارند. با شرکت در تور می‌توانید از زیباترین جاذبه‌های دیدنی شهرهای جنوبی کشور اسپانیا، بازدید نموده و از سفر خود نهایت لذت را ببرید. شما می‌توانید در فصول مختلف سال به واسطه تور‌های گردشگری، به جنوب این کشور زیبا و پرجاذبه سفر نمایید.

بهترین زمان سفر به جنوب اسپانیا

زمان سفر به کشور اسپانیا معمولا جز مهم‌ترین مسائل برای گردشگران خواهد بود. به این علت که هر فصل در اسپانیا جاذبه‌های خاص خود را دارد، و هر یک از توریست‌های خارجی با توجه به علایق خود تمایل دارند، در فصول خاصی به این کشور سفر کنند. آب و هوای جنوب اسپانیا در اکثر فصول، تفاوت زیادی با دیگر شهر‌های این کشور ندارد. به همین علت انتخاب فصل و زمان سفر به این کشور، باید با توجه به علایق هر فرد و تفریحاتی که می‌خواهد در شهرهای جنوب این کشور داشته باشد، انتخاب شود.

بیشتر بخوانید: زیباترین جزایر اسپانیا

در زیر در خصوص بهترین زمان سفر به شهرهای جنوب اسپانیا توضیحاتی ارائه نموده‌ایم:

  • بهار

سفر به جنوب اسپانیا در فصل بهار هزینه زیادی را در بر دارد. به این علت که فصل بهار بهترین زمان گشت و گذار در شهر‌های جنوبی این کشور بوده، و معمولا تعداد توریست‌هایی که در این فصل به اسپانیا سفر می‌کنند بسیار افزایش خواهد یافت. در فصل بهار شهرهای جنوبی کشور اسپانیا آب و هوای بسیار معتدلی داشته، و سفر در این فصل به این کشور می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

  • تابستان

تابستان در اسپانیا از ماه جولای آغاز شده، و تا ماه آگوست به طول می‌انجامد. در این فصل هوا گرم‌تر شده و هزینه‌های هتل، حمل و نقل، غذا و ... بسیار افزایش خواهد یافت. با سفر به شهرهای جنوب اسپانیا در تابستان می‌توانید به بازدید از فستیوال‌های شگفت انگیزی که در این فصل برگزار می‌شوند رفته، و از تفریحات آبی  در جزایر جنوب اسپانیا نهایت لذت را ببرید.

  • پاییز

پاییز نیز یکی از زیباترین فصول سال برای سفر به اسپانیا محسوب می‌شود. در این فصل طبیعت اسپانیا زیبایی خیره کننده‌ای خواهد داشت. در فصل پاییز در کشور اسپانیا بارش برف و باران بسیار افزایش یافته و هوا کمی سرد‌تر می‌شود.

پاییز در جزایر جنوب اسپانیا

  • زمستان

دمای شهرهای جنوب اسپانیا در زمستان مابین چهار الی ده درجه سانتی‌گراد خواهد بود. به علت سردی هوا، در فصل زمستان تعداد گردشگران این کشور کاهش یافته و شهرهای جنوبی این اسپانیا بسیار خلوت خواهند بود. اگر می‌خواهید با هزینه‌ای مناسب به شهرهای جنوبی اسپانیا سفر کنید، و علاقه زیادی به تفریحات زمستانه دارید، زمستان مناسب‌ترین زمان برای سفر شما به این کشور خواهد بود.

هزینه سفر به شهرهای جنوب اسپانیا

واحد پولی کشور اسپانیا یورو بوده، و برای سفر به شهرهای جنوبی این کشور باید سرمایه کنار گذاشته شده برای سفر را به یورو تبدیل کنید.در بالا گفتیم که هزینه شرکت در تور شهر‌های جنوبی اسپانیا با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود. حال اگر بخواهید بدون‌ شرکت در تور به شهرهای جنوبی کشور اسپانیا سفر کنید، هزینه‌های سفرتان فطعا بالاتر خواهد بود. به عنوان‌ مثال اگر بخواهید در یک هتل با امکانات در مرکز شهر اقامت داشته باشید، باید به ازای هر شب هزینه‌ای حدود ۵۰یورو پرداخت نمایید.

 همچنین هزینه هر وعده غذا در رستوران‌های لوکس شهرهای جنوب اسپانیامی‌تواند مابین ۱۵ الی ۲۰ یورو باشد. اما دیگر موردی که باید به آن‌ توجه داشته باشید، هزینه‌های حمل و نقلتان خواهد بود. در این کشور می‌توانید از اتوبوس، قطار، تاکسی  هواپیما و ....برای حمل و نقل از شهری به شهر دیگر استفاده کنید. هزینه استفاده از قطار برای سفر به شهر‌های جنوبی این کشور، مابین یک تا سه یورو و هزینه استفاده از تاکسی نیز حدود ۵تا ۸یورو خواهد بود.

 حال اگر بخواهید از بناهای تاریخی و جاذبه‌های دیدنی شهرهای جنوبی کشور اسپانیا نیز بازدید نمایید، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه ورودی داشته باشید. توجه داشته باشید که جنوب اسپانیا به علت وجود تفریحگاه‌ها، جزایر زیبا، سواحل و بناهای تاریخی دیدنی، گران‌ترین شهرها را دارد. به همین علت سفر به جنوب اسپانیا می‌تواند هزینه‌های نسبتا بالایی را در بر گیرد. اما اگر می‌خواهید با کمترین هزینه به شهرهای جنوب اسپانیا سفر کنید، می‌توانید فصل زمستان را برای زمان سفر خود انتخاب نموده و از هتل های حاشیه شهر برای اقامت استفاده کنید.

جزایر جنوب اسپانیا

بیشتر بخوانید: جالب ترین جشن ها و فستیوال های اسپانیا

تهیه سیم کارت در طول اقامت در جنوب اسپانیا

معمولا دارا بودن سیمکارت به علت برقراری آسان تماس و دسترسی به اینترنت در اسپانیا، جز مهم‌ترین موارد برای سفر گردشگران به جنوب این کشور محسوب می‌شود. جالب است بدانید در برخی مکان‌های خاص در جنوب اسپانیا مانند مترو، پاساژ‌ها، رستوران‌ها و ...اینترنت رایگان وجود دارد. اما اگر می‌خواهید در طول اقامت خود در شهرهای جنوب اسپانیا در همه نقاط دسترسی به اینترنت داشته باشید، نیاز به تهیه سیمکارت خواهد بود. اگر با تور به این کشور سفر نموده باشید، سیمکارت برای‌تان تهیه خواهد شد.

اما اگر بدون شرکت در تور به جنوب اسپانیا سفر کنید، می‌توانید برای خرید سیمکارت از طریق برخی شرکت‌ها و مراکز ارائه دهنده خط‌های تلفن همراه، اقدام نمایید. با خرید سیمکارت می‌توانید در طول سفر به اینترنت دسترسی داشته و با نزدیکان خود نیز ارتباط تلفنی برقرار کنید. کارت شارژ سیمکارت‌تان نیز در تمامی فروشگاه‌ها و کیوسک‌های شهر موجود خواهد بود. هزینه خرید سیمکارت برای گردشکران خارجی در جنوب اسپانیا، حدود ده یورو خواهد بود. در شهرهای جنوب اسپانیا، به علت توریستی بودن ممکن است این هزینه کمی بیشتر باشد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات