معرفی بهترین جاهای دیدنی والنسیا | 20 جاذبه دیدنی والنسیا

6 سال پیش 0 دیدگاه

جاهای دیدنی والنسیا این شهر دلنشین و مدیترانه‌ای، جلوه‌ای از بهشت را به گردشگران خود ارائه می‌دهند. میدان‌های نخل اطراف شهر در زیر پرتوهای گرم خورشید جنوب سرشار از زندگی است و کلیساهای آن نیز با گنبدهای رنگارنگ خود می‌درخشند. در راهنمای سفر به اسپانیا می‌توانید بهترین و معروف‌ترین اماکن دیدنی والنسیا و دیگر شهرهای این کشور را بیابید. این شهر با میراث ارزشمند تاریخی و فرهنگی خود، توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند. در ادامه، با جاهای دیدنی والنسیا بیشتر آشنا خواهید شد.

والنسیا کجاست؟

والنسیا در ساحل شرقی اسپانیا و درست در مرکز خلیج والنسیا واقع شده است. این شهر در سواحل مدیترانه قرار دارد و دهانه رودخانه توریا از آن آغاز می‌شود. موقعیت جغرافیایی و جاهای دیدنی والنسیا به تدریج و در طول قرون متمادی، شخصیت این شهر را شکل داده‌اند. والنسیا پایگاه گردشگری مناسبی برای شروع سفر در اسپانیاست. با قطار فقط یک ساعت و نیم از مادرید فاصله دارد و با سه ساعت رانندگی می‌توانید به بارسلونا، دیگر شهر معروف اسپانیا سفر کنید.

از دیگر ویژگی‌های این شهر که آن را برای گردشگران به مقصدی محبوب تبدیل کرده، امکان سفر یک روزه به جزائر بالئاریک در دریای مدیترانه است. آب‌وهوای دلپذیر، سواحل شنی وسیع، تاریخچه و فرهنگ غنی و غذاهای محلی خوشمزه، از دیگر ویژگی‌های شهر والنسیا هستند.

1.جشنواره لاس فلاس (Las Fallas Festival)

والنسیا شهری سرگرم‌کننده و شگفت‌انگیز است؛ به‌خصوص در ماه مارس. در این زمان مصادف با فستیوال سنت خوزه (روز سنت جوزف) و دیگر فستیوال‌های مذهبی مهم، فضای مفرح و جذابی در شهر به وجود می‌آید و جشن‌های باشکوهی در آن برگزار می‌شود. جشنواره لاس فالاس یکی از جذاب‌ترین فستیوال‌های ماه مارس در شهر والنسیاست که شامل رژه نمایشی، موسیقی سنتی و نمایشگاه‌های هنری منحصربه‌فرد است. این فستیوال یکی از معروف‌ترین جشن‌های اسپانیا محسوب می‌شود؛ از این‌رو بسیاری از گردشگران هنگام خرید تور اسپانیا برنامه سفر خود را طوری تنظیم می‌کنند که آن را از دست ندهند.

شهرت این جشنواره به‌‌دلیل نمایش‌های خلاقانه‌‌ای به نام فالاس است که در آن هنرمندان با فیگورهای بزرگی از جنس کاغذ و پاپیه‌ماشه، نمایش خیابانی را اجرا می‌کنند. در این زمان، هر جایی از شهر را می‌توان به عنوان یکی از جاهای دیدنی والنسیا درنظر گرفت. گفتنی است پیشینه این رسم به قرون وسطی می‌رسد؛ زمانی که نجاران و دیگر صنعتگران، چوب و سایر مواد را در جشن سنت جوزف می‌سوزاندند.

تزئیناتی که در خیابان‌ها و جاهای دیدنی والنسیا نصب شده‌اند، در نیمه شب آخرین روز جشن سوزانده می‌شوند. در میدان مونته‌ئولیوه‌ته، می‌توانید از موزه فالرو (موزه فالاس) بازدید کنید و با فیگورهایی که در طول سال‌ها در جشن استفاده شده‌اند، آشنا شوید. این فیگورها طی سال‌ها، با استفاده از فناوری‌های مدرن تکامل یافته و از مجسمه‌های مومی ابتدایی با لباس‌های واقعی به نمونه‌های مدرنی رسیده‌اند که برای ساخت آن‌ها از پاپیه‌ماشه و پلی استایرن استفاده شده است.

جشنواره والنسیا

2. کلسیای سن نیکلاس باری و سن پدرو مارتر والنسیا

این کلیسا در قرن سیزدهم و در محل یک پناهگاه رومی، به افتخار سنت نیکلاس و سنت پیتر بنا شد و بازسازی آن در قرن پانزدهم به سبک گوتیک انجام گرفت. در ادامه و در دهه 1690، بازسازی دیگری بر آن صورت گرفت که فضای داخلی آن را به سبک باروک تغییر داد. کلیسا دارای فضای داخلی مجللی است و یکی از زیباتریین کلیساها در بین جاهای دیدنی والنسیا محسوب می‌شود؛ با این حال طراحی فضای بیرونی آن بسیار ساده است.

نقاشی‌های آنتونیو پالومینو بر دیوارهای این کلیسا بسیار چشم‌گیر بوده و تمام دیوارها و سقف‌ها را پوشانده است. نقاشی‌های زیبای دیگری اثر دیونیس ویدال روی دیوار دیده می‌شود که صحنه‌هایی از زندگی سنت نیکلاس و سنت پیتر قدیس را نشان می‌دهند. این کلیسا با نقاشی‌های دیواری مجلل و مجسمه‌‌های زیبا، بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود می‌کشاند و یکی از جاهای دیدنی والنسیاست. نمای چشم‌گیر نقاشی‌های دیواری و سقفی این کلیسا در جهان بی‌نظیر است و هنر سبک باروک را به زیبایی نشان می‌دهد.

کلیسا والنسیا

3. میدان قدیمی ویرجین Plaza de la Virgen

یکی از قدیمی‌ترین میدان‌های والنسیا که عقبه آن به دوران رومیان می‌رسد، میدان ویرجین است. این میدان بین گردشگران و مردم والنسیا بسیار محبوب است و در اطراف آن برخی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی والنسیا اسپانیا مانند کلیسای جامع قرار گرفته‌اند. در مرکز میدان ویرجین، فواره زیبای نپتون قرار دارد که مجسمه‌ساز معروف والنسیایی، سیلوستر آدتا آن را ساخته است. این مکان شب‌ها بسیار شلوغ است و نمادی از زندگی شهری مردم والنسیا محسوب می‌شود.

از دیگر اماکن شهر والنسیا که در اطراف میدان این شهر قرار دارند، می‌توان به کاخ جنرالیتات در کنار کلیسای جامع و کلیسای سطلنتی بانوی رها‌شده‌ به‌عنوان مهم‌ترین و نخستین کلیسای باروک والنسیا اشاره کرد. این کلیسا از جاهای دیدنی والنسیاست و همچنین به‌دلیل نقاشی‌های باشکوه آنتونیو پالمینو روی سقف گنبدی خود شناخته می‌شود.

جاذبه‌های دیدنی والنسیا

بیشتر بخوانید: لوکس‌ترین هتل‌های والنسیا برای یک اقامت رویایی

4. کلیسای سنت توماس و سنت فلیپ نری

یکی دیگر از جاهای دیدنی والنسیا، کلیسای سنت توماس و سنت فیلیپ متعلق به سال  1725 است که در سال 1982 به‌عنوان بنای تاریخی ملی ثبت شد. این کلیسای زیبا با گنبد آبی شگفت‌انگیز خود، نمونه‌ای زیبا از سبک معماری مدیترانه‌ای است و نمای باروک آن با الهام از معماری ایل گیسو در رم انجام شده است. فضای داخلی این مکان، شامل یک شبستان مرکزی بزرگ و تعداد عبادتگاه جانبی در اطراف آن است.

مراسم مذهبی برای مسیحیان کاتولیک، هر روز در کلیسا برگزار می‌شود. اگرچه بازدید از این بنای تاریخی برای عموم آزاد نیست، گردشگران می‌توانند برای دیدن این جاذبه دیدنی والنسیا در مراسم عمومی آن شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: مراکز خرید والنسیا

جاذبه گردشگری والنسیا

5. موزه باستان‌شناسی آلموینا

موزه باستان‌شناسی آلموینا واقع در طبقه زیرین ساختمانی مدرن، روبه‌روی کلیسای جامع والنسیا قرار دارد و مجموعه‌ای از آثار مربوط به تمدن و میراث این شهر را در خود جای داده است. در بین سال‌ها 1985 تا 2005، بقایای مربوط به اولین دوران استقرار رومی‌ها در این شهر کشف شد که قدمت آن‌ها به 2000 سال می‌رسد. این بقایا در این موزه نگهداری می‌شوند.

از دیگر مجموعه‌های باارزشی که در موزه آموینا به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی شهر والنسیا مشاهده می‌شود، می‌توان به بقایایی از حمام‌ها و خیابان‌های رومی و یک کلیسا مربوط به دوران ابتدایی مسیحیت اشاره کرد. همچنین آثاری از دوران حکومت مورها و استحکامات آلکاراز، شهر قدیمی مسلمانان، در این موزه قرار دارند. این محل دیدنی همچنین شامل سایر آثار باستانی مربوط به حفاری‌هایی است که در والنسیا انجام شده است. بقایای این آثار با شیشه پلکسی پوشانده شده‌اند تا امکان مشاهده آسان آن‌ها فراهم شود. برای بازدیدکنندگان آلموینا، مسیرهای پیاده‌روی زیبایی طراحی شده است که تجربه دلپذیری را در بازدید از این نمونه از جاهای دیدنی والنسیا رقم می‌زنند.

موزه‌های والنسیا

6. موزه ملی هنرهای زیبای والنسیا

موزه ملی هنرهای زیبای والنسیا مکان گردشگری فوق‌العاده و یکی از جاهای دیدنی والنسیا محسوب می‌شود که حاوی آثار باارزش زیادی از قرون وسطی تا قرن بیستم است. این آثار شامل یافته‌های باستان‌شناسی، نقاشی‌ها و مجسمه‌های مربوط به این دوران است. نقاشی‌های مذهبی قرون وسطایی که هنرمندان والنسیایی خلق کرده‌اند، از باارزش‌ترین مجموعه‌های این موزه محسوب می‌شوند.

از گران‌بهاترین آثار موزه می‌توان به محراب قرن چهاردهمی فرای بونیفاسیو فرر (یک راهب والنسیا) و سه‌گانه « مصائب» اثر هیرونیموس بوش اشاره کرد. مجموعه‌ای از نقاشی‌های اسپانیایی قرن 16 تا 19 نیز در موزه ملی هنرهای زیبای والنسیا قرار دارند که توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند.

همچنین مجموعه نقاشی‌های موزه ملی والنسیا شامل اثر معروف «شام ​​آخر»، «سنت برونو» اثر فرانسیسکو ریبالتا و «سنت ژروم» اثر جوزپه دی ریبراست. از دیگر قطعات با ارزش این موزه به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی والنسیا می‌توان به آثار استادان اسپانیایی مانند دیگو رودریگز د سیلوا ولاسکز، بارتولومه استبان موریلو، ال گرکو، فرانسیسکو د گویا و لوئیس د مورالس اشاره کرد. فضای سبز آرامی که مملو از مجسمه‌ها، فواره‌ها و مسیرهای پیاده‌روی است از دیگر ویژگی‌های چشمگیری این موزه است. موزه باغ سلطنتی نیز در مجاورت این موزه قرار دارد.

جاذبه‌های گردشگری شهر والنسیا

 7. موسسه هنر مدرن والنسیا  Institut València d'Art Moderne

این مؤسسه مدرن یکی از جاهای دیدنی شهر والنسیاست و در ساختمانی باشکوه قرار گرفته است. همچنین آثار هنری آوانگارد قرن بیستم را به نمایش گذاشته است. نمایشگاه دائمی این موزه شامل آثار مربوط به تمام جنش‌های هنر مدرن و آوانگارد، از جمله هنر آبستره، هنر پاپ و فیگوراتیو نو است. مؤسسه هنر مدرن والنسیا همچنین میزبان نمایشگاه‌های موقت، ایونت‌های سخنرانی و کارگاه‌های آموزشی است. اتاق زیرزمینی موزه برخلاف سایر بخش‌های آن، شامل خرابه‌های شهر قرون وسطایی والنسیاست که در طول ساخت موزه کشف شده‌اند.

این موزه همچنین دارای یک رستوران مدرن به نام Mascaraque  است که غذاهای مدیترانه‌ای خوش‌طعمی را به سبک معاصر سرو می‌کند و قرارگیری آن در تراس فضای باز موزه، شرایط ایده‌آلی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌نماید. در موزه هنر مدرن والنسیا یک کتابخانه، یک کتابفروشی و یک اتاق مطالعه نیز وجود دارد که کتابخانه موزه بیش از 40.000 کتاب و سند را در مورد موضوعات مربوط به هنر مدرن در خود جای داده است.

موسسه هنر مدرن والنسیا

8. پارک طبیعی لا آلبوفرا  Playa del Saler

پارک طبیعی لا آلبوفرا یکی از جاهای دیدنی والنسیاست که در 16 کیلومتری شهر قرار گرفته و فضای دلنشینی را برای گردشگران فراهم آورده است. دو ساحل دیگر به نام‌های لآبره دل گوس و لا گاروفرا در مجاورت این پارک طبیعی قرار دارند. این مکان متشکل از یک خط ساحل شنی زیبا به طول 2.6 کیلومتر است و با تپه‌های شنی و درختان کاج بادشکن احاطه شده است.

 پارک طبیعی لا آلبوفرا

9. بیوپارک والنسیا Valencia Bioparc

بیوپارک والنسیا یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر به شمار می‌آید که در سال 2008 ساخته شده است. این پارک و باغ وحش طبیعی آن، در دل باغ‌های توریا قرار دارد و با ساختار خلاقانه خود، به یکی از منحصربه‌فردترین جاهای دیدنی والنسیا تبدیل شده است. در این مکان با استفاده از برخی موانع طبیعی مانند تخته‌سنگ‌های بزرگ، چاله‌ها و رودخانه‌ها بستری مناسبی برای زندگی و تعامل بین حیوانات و انسان‌ها ایجاد شده است. این ویژگی سبب می‌شود بازدیدکنندگان به‌جای مشاهده حیوانات در قفس، این حس را پیدا کنند که در طبیعت واقعی قرار دارند. 

در این باغ وحش 100.000 متری، از گونه‌های مختلف حیوانات نگهداری می‌شود؛ بنابراین می‌توانید بدون هیچ مانعی، آن‌ها را از نزدیک ببینید و از مناظر شگفت‌انگیز این بیوپارک لذت ببرید. آب مصرفی بیوپارک یکی از جاهای دیدنی والنسیاست که از طریق بازیافت آب منطقه تأمین شده و برای گرم نگه داشتن آن از پل‌های خورشیدی استفاده می‌شود. این کار در راستای حفاظت از محیط زیست، ارتقای سطح آگاهی مردم و استفاده بهینه از تکنولوژی منابع اولیه انجام شده است.

بیوپارک Valencia Bioparc

10. موزه ملی سرامیک National Ceramic Museum

این موزه شگفت‌انگیز یکی از جاهای دیدنی والنسیا اسپانیاست که از مجموعه‌ بی‌نظیری از اشیای قدیمی قرن 18 و 19 نگهداری می‌کند. قدمت موزه ملی سرامیک به قرن 15 می‌رسد و بازسازی آن با سبک معماری روکوکو، در سال 1740 انجام شده است. سرامیک‌های قرون وسطایی و کاشی‌های زیبا، از دارایی‌های بی‌نظیر این موزه محسوب می‌شوند که در کارخانه‌های سلطنتی آن دوران طراحی و ساخته شده‌اند و امروزه گردشگران از آن بازدید می‌کنند.

بینندگان در لحظه ورود از مشاهده مجسمه حیرت‌انگیز مریم مقدس شگفت‌زده خواهند شد. این مجسمه سردر موزه و در کنار فواره‌های دوقلو قرار گرفته است. موزه ملی سرامیک، همچنین میزبان مجموعه‌های ارزشمندی از نقاشی‌های پیکاسو است و یکی از مهم‌ترین اماکن گردشگری شهر والنسیا محسوب می‌شود.

 موزه ملی سرامیک والنسیا

11. ساحل مالواروسا Malvarrosa Beach

مالواروسا در مجاورت آب‌های مدیترانه، جزء سواحل اصلی شهر والنسیا محسوب می‌شود. محوطه تفریحی پاسئو ماریتیمو در کنار آن، این مجموعه را به یکی از جاهای دیدنی والنسیا تبدیل کرده و گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. از امکانات تفریحی ساحل مالواروسا می‌توان به رستوران‌های بی‌نظیری اشاره کرد که با سرو غذای لذیذ و سنتی پائه‌لا، لحظات لذت‌بخشی را برای میهمانان خود فراهم می‌کنند. از دیگر اماکن دیدنی والنسیا که در این مکان قرار دارد، می‌توان به خانه نویسنده معروف والنسیایی، ویسنته بلاسکو اشاره کرد که آثار ادبی و همچنین وسایل شخصی او در آنجا به نمایش گذاشته شده‌اند.

ساحل مالواروسا

12. پارک توریا Turia Park

باغ‌های توریا یکی از جاهای دیدنی شهر والنسیا به شمار می‌آید که در امتداد رودخانه خشک توریا قرار گرفته است. مردم محلی و گردشگران زیادی در این پارک به تفریح می‌پردازند و با استفاده از فضای فوق‌العاده زیبای آن، لحظات آرامش‌بخشی را سپری می‌کنند. پل‌های زیبای رودخانه توریا هنوز سالم هستند و با مجموعه‌ای دلربا و چشم‌نواز از باغ‌های شهری، نظر افراد زیادی را به خود جلب می‌کنند.

گونه‌های متنوع پوشش گیاهی مانند کاج، درختان نخل، گیاهان معطر، گل‌های زیبا در کنار چشمه‌های خروشان، جلوه‌ای خارق‌العاده به پارک توریا بخشیده است. در کنار زیبایی‌های مربوط فضای سبز، امکانات رفاهی دیگری مانند زمین‌های ورزشی، صفحه‌های شطرنج بزرگ، زمین‌های اسکیت و آب‌نماهای فوق‌العاده زیبا در آن وجود دارند که اوقات دلنشینی برای شما و خانواده شما خواهند ساخت. با اجاره یک دوچرخه، می‌توانید از جاذبه‌های زیبا و شگفت‌انگیز این مورد از جاهای دیدنی والنسیا، بیشتر لذت ببرید.

پارک توریا والنسیا

13. میدان مرکزی والنسیا Plaza de Ayuntamiento

این میدان مثلثی شکل در مرکز شهر والنسیا، با آب‌نمای دایره‌ای و مجسمه قهرمان شهر والنسیا، فرانسسک ده ویناته‌ئا آراسته شده است. ساختمان‌های مهمی نظیر تالار شهر، اداره پست مرکزی، مؤسسه سینمایی و تئاتر ریالتو در اطراف این میدان قرار دارند و بر اهمیت آن افزوده‌اند. فستیوال‌های معروف والنسیا در فصل بهار، هر ساله در اطراف این میدان مهم برگزار می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود تا میدان مرکزی این شهر، یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی والنسیا باشد.

میدان مرکزی والنسیا

14. کلیسای جامع والنسیا Valencia Cathedral

کلیسای جامع والنسیا یکی از جاهای دیدنی والنسیا و بزرگ‌ترین کلیسای این شهر است که هر ساله از گردشگران زیادی میزبانی می‌کند. ساخت این کلیسا دویست سال به طول انجامید و هنرمندان و معماران زیادی در طول زندگی خود برای ساخت آن تلاش کردند. استفاده از سبک‌های مختلف، معماری جزئی‌نگرانه و نقاشی‌های قرن پانزدهمی، بر زیبایی‌های کلیسای جامع والنسیا افزوده است.

از ویژگی‌های قابل توجه این کلیسا، درهای بزرگ آن است که در سبک‌های مختلفی طراحی شده‌اند؛ برای مثال دروازه قصر با سبک رومی، دروازه آیرونز به سبک بارون و دروازه حواریون به سبک گوتیک هستند. در تالار بعدی کلیسا، ناقوس زیبای میگوئلته با طراحی زیبای باروک قرار دارد. تماشای چشم‌انداز زیبای شهر بر روی تراس شگفت‌انگیز این کلیسا، تجربه‌ای فراموش نشدنی خواهد بود.

دیگر ویژگی مهم کلیسای جامع والنسیا، نقاشی‌های باشکوه عبادتخانه کوچک و سنتی جام مقدس است که توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. این مورد از جاهای دیدنی والنسیا از ساعت 8 صبح تا 8 شب باز است و شما می‌توانید در این ساعت‌ها از آن دیدن کنید.

 کلیسای جامع والنسیا

15.  شهر علم و هنر والنسیا  Ciudad de las Artes y las Ciencias

 شهر علم و هنر یکی از جاهای دیدنی والنسیاست که شاهکار معماری مدرن را به نمایش می‌گذارد. این مجتمع فرهنگی با معماری زیبا و مدرن در امتداد رودخانه توریا قرار دارد. معماری این بنا بسیار زیبا و خلاقانه است و نظر علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب می‌کند. سینمای کره‌ای شکل IMAX، یکی از اماکن قابل توجه این مجموعه است که با نمایش فیلم‌های روز دنیا، بین مردم والنسیا و گردشگران این شهر محبوبیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره شهر درخشان مدینه‌الزهرا | شهر تاریخی اسپانیا

مناظر زیبا و شگفت‌انگیز منطقه چتری‌شکل و همچنین موزه علوم شاهزاده فیلیپ، از بخش‌های دیدنی این مکان به شمار می‌روند. موزه علمی تعاملی، آکواریوم اقیانوسی، برج‌های مرتفع و خانه اپرای رینا سوفیا، بر ارزش این مجتمع افزوده‌اند. این شهر پیچیده علمی یکی از جاهای دیدنی والنسیا و میزبان کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی بسیاری درباره موضوعات علمی و هنری است. گردشگران با بازدید از این مکان با دنیای پیشرفته علم و هنر آشنا می‌شوند و تجربه‌های ارزشمندی به‌دست می‌آورند.

شهر علم و هنر والنسیا

16. آکواریوم اقیانوس‌شناسی  Oceanogràfic Valencia

آکواریوم اقیانوس‌شناسی والنسیا که فلیکس کاندلا آن را طراحی کرده، یکی از بزرگترین آکواریوم‌های اروپا محسوب شده و در محوطه دانشگاه علوم و هنر اسپانیا قرار دارد. در این نمونه از جاهای دیدنی والنسیا، اکوسیستم‌های دریایی مختلف از دریای مدیترانه، دریای سرخ و دریای گرمسیری به نمایش گذاشته می‌شود و صحنه‌های شگفت‌انگیزی را برای گردشگران خلق می‌کند.

سالن‌های این مجموعه به صورت پانارومیک زیستگاه‌های زیبا در زیر دریا را شبیه‌سازی کرده‌اند که تماشای آن‌ها بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش خواهد بود. یکی از بخش‌های سالن، اکوسیستم قطب شمال را بازسازی کرده است و سرمای شدید این منطقه در آن احساس می‌شود. در رستوران بزرگ این مجموعه، خوردن غذا در حین تماشای کوسه‌ماهی‌های بزرگ تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود.

 آکواریوم اقیانوس‌شناسی والنسیا

17. بنای تاریخی لالونجا La Lonja de la Seda (بورس ابریشم)

ساختمان بنای تاریخی لا لونخا متعلق به قرن 15 میلادی است و شباهت زیادی با قلعه‌های قرون وسطایی دارد. در گذشته، این بنای زیبای گوتیک محلی برای امضای قراردادها محسوب می‌شده و تاجران در آن به معامله ابریشم می‌پرداختند. عناصر زیبای این سبک از معماری و وجود باغ‌های پرتقال، جلوه‌ای منحصربه‌فرد به این بنا بخشیده و آن را به یکی از بهترین نمونه‌های معماری مدرن گوتیک و یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی شهر والنسیا تبدیل کرده است.

این ساختمان تاریخی، یک برج زیبا و خیره‌کننده با ستون‌های مارپیچ دارد که برای رسیدن به بالای آن، باید از 144 پله سنگی بالا بروید. سپس با نمای زیبایی از شهر روبه‌رو خواهید شد که خستگی این صعود طاقت‌فرسا را از تنتان خارج می‌کند. در روزهای یکشنبه، نمایشگاه جالبی از سکه و تمبر در لا لونخا برگزار می‌شود تا محبوبیت این بخش از جاهای دیدنی والنسیا، افزایش قابل توجهی پیدا کند.

18. پارک گالیور Parque Gulliver

پارک گالیور یکی دیگر از جاهای دیدنی والنسیا در اطراف رودخانه توریاست که طراحی آن از کارتون زیبای گالیور و شهر لی‌لی‌پوت‌ها الهام پذیرفته است. این پارک نوستالژیک یکی از جاهای دیدنی شهر والنسیاست که هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را شامل انواع گردشگران تور اروپا به خود جذب می‌کند. مجسمه گالیور و کوتوله‌های لی‌لی‌پوت در این مکان خاطرات دوران کودکی گردشگران زیادی را زنده می‌کند و لحظاتی فراموش‌نشدنی برای آن‌ها پدید می‌آورد.

 پارک گالیور والنسیا

 

19. صومعه سان میگوئل د لو رِیِز Monasterio de San Miguel de los Reyes

ساخت این صومعه که به سن میگوئل ده لوس ره‌یس شهرت دارد، در قرن 17 آغاز شده و تا قرن 19، به‌دلیل اصلاحاتی جزئی ادامه یافته است. این صومعه باشکوه با معماری بی‌نظیر رنسانسی خود، یکی از چشم‌نوازترین جاهای دیدنی والنسیا اسپانیا محسوب می‌شود که طراحی آن را معمار معروف، فراناردو آراگون انجام داده است. امروزه کتابخانه‌ای باشکوه و ناقوس‌های زیبا و شگفت‌انگیزی در این صومعه وجود دارند که بازدید از آن را به تجربه‌ای اصیل تبدیل می‌نماید.

 

20. کاخ مرکادو Plaza del Mercado

کاخ زیبای مرکادو یکی از جاهای دیدنی والنسیا محسوب می‌شود که هرساله گردشگران بسیاری از آن دیدن می‌کنند. این کاخ سه ساختمان گوتیکی جدا از هم با نام‌های لونخا د لا سدا، سانتوس خوآنس و مرکادو سنترال دارد که هرکدام کاربری‌های مختلفی دارند و به شکل زیبایی کنار هم قرار گرفته‌اند. از ساختمان‌های این کاخ می‌توان به ساختمان تجارت ابریشم، کلیسای سلطنتی گوتیک و بزرگ‌ترین فروشگاه مواد غذایی تازه اشاره کرد که شهرت آن در سراسر اروپا زبانزد است.

ساختمان لونخا د لا سدا در بخش اول کاخ مرکادو، با معماری گوتیک مناره معروف خود یکی از میراث‌های ملی اسپانیا در یونسکو محسوب می‌شود. کلیسای باروک  سانتو خوآنس، دومین ساختمان این کاخ است و ساختمان مرکادو سنترال که بازار مواد غذایی تازه است، در بخش بعدی قرار دارد. ساختمان لونخا تشکیل‌دهنده مهم‌ترین بخش نمای کاخ مرکادو است.

فروشگاه مرکزی روبه‌روی کاخ نیز به‌دلیل طراحی با رنگ‌های متنوع و گنبدهای سرامیکی، آهنی و شیشه‌ای بخش دیگری از جاهای دیدنی والنسیاست. در سمت چپ، بنای سانتو خوآنس قرار گرفته است که زیبایی منحصربه‌فرد آن سبب جذب بازدیدکنندگان زیادی می‌شود.

جاهای دیدنی والنسیا

سخن پایانی

والنسیا یکی از زیباترین و سنتی‌ترین شهرهای اسپانیا و از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری این کشور محسوب می‌شود که سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. جاهای دیدنی والنسیا شامل کلیساهای عظیم، موزه‌های باستان‌شناسی، باغ‌وحش‌ها و پارک‌های طبیعی جنگلی و اقیانوسی، میادین تاریخی و غیره است که نیازهای هر نوع بازدیدکننده‌ای را برآورده می‌کند. درصورت تمایل به سفر به اسپانیا و بازدید از جاهای دیدنی والنسیا می‌توانید اقدام به خرید تور اسپانیا از آژانس مسافرتی رز آبی نمایید. کارشناسان واحد فروش رز آبی، همواره آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما در این زمینه خواهند بود.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات