آشنایی با بهترین محله‌های بارسلونا

8 ماه پیش 0 دیدگاه

بارسلونا شهری زیبا و پرجاذبه است که در ساحل شرقی اسپانیا قرار دارد. در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ در سراسر جهان، این شهر ممکن است به‌طور قابل‌توجهی کوچک‌تر باشد، اما این بدان معنا نیست که تنوعی ندارد؛ درواقع می‌توان بارسلونا را محبوب‌ترین مقصد توریستی در اسپانیا و تور اروپا دانست که مردم گوناگونی را به خود جذب می‌کند.

از جذابیت‌های شهر می‌توان به آب و هوای معتدل و ایده‌آل، داشتن سواحل متعدد، معماری خیره‌کننده، بناهای تاریخی و هنری و... اشاره کرد. این شهر محله‌های فراوانی را در خود جای داده است که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در این مقاله بهترین محله‌های بارسلونا را بررسی خواهیم کرد.

معرفی 10 مورد از بهترین محله‌های بارسلون

معروف‌ترین محله‌های بارسلونا مملو از فرهنگ، فضاهای سبز زیبا، بناهای تاریخی و بافت خیره‌کننده هستند که بازدید از آن‌ها می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده باشد. بهترین آنان عبارت‌اند از:

  1. محله گراسیا (Gracia)

گراسیا یکی از محله‌های بارسلون است که به‌دلیل بازارها، مغازه‌ها، رستوران‌ها و موقعیت اجتماعی خود معروف است؛ تا جایی که به خودی خود به شهری مستقل تبدیل شده است. گراسیا به سبک کاتالانی و شخصیت ‌دوستانه خود، به یکی از محبوب‌ترین محله‌های بارسلون برای زندگی در میان مهاجران، خانواده‌ها و مردم محلی تبدیل شده است. از عواملی که سبب محبوب شدن محله گراسیا شده‌اند می‌توان به میدان‌ها، باغ‌ها، پارک گوئل گائودی (Gaudi’s Park Guell) و مدارس پیشرفته‌اش اشاره کرد.

 محله گراسیا بارسلون اسپانیا

  1. محله لس کورتس (Les Corts)

لس کورتس یکی از گران‌ترین محله‌های بارسلون است که ترکیبی از خانه‌های بزرگ و بلوک‌های آپارتمانی لوکس و خیره‌کننده دارد. دو پردیس دانشگاهی و مرکز تجاری بارسلون را در خود جای داده‌اند که به همین سبب جامعه‌ای متنوع و متشکل از خانواده‌ها، دانشجویان و متخصصان جوان را در اختیار دارد. این محله همچنین خانه استادیوم اصلی فوتبال بارسلونا (Camp Nou) و مجتمع تجاری عالی است که آن را به مکانی محبوب در میان مردم محلی و گردشگران تبدیل کرده است.

محله لس کورتس

  1. محله سری-سنت گروسی (Sèrie - Sant Grossi)

سنت گروسی که یکی از منحصربه‌فردترین محله‌های بارسلون در نظر گرفته می‌شود، دارای فضاهای سبز خیره‌کننده، فضای اجتماعی و خیابان‌های آرام است. خانه‌های این محله از بزرگ‌ترین خانه‌ها در بارسلون بوده که بیشتر آن‌ها دارای باغ‌های بزرگ و استخرهای شنا هستند و به همین سبب به گران‌ترین خانه‌های بارسلونا تبدیل شده‌اند. این محله در میان خانواده‌ها محبوب بوده و دارای اتصالات سریع و عالی به مناطق تجاری شهر است و تعداد زیادی از مدارس بین‌المللی باکیفیت را نیز در خود جای داده است.

محله سری-سنت گروسی

  1. محله باریو گوتیک (Barrio Gotico)

باریو گوتیک یکی از محله‌های بارسلون است که در مرکز شهر قرار دارد و عمدتاً شلوغ است. خیابان‌های این محله شلوغ، معماری آن منحصربه‌فرد و غذاهای آن محشر هستند. این محله از نظر راحتی زندگی زبانزد است؛ زیرا به‌علت موقعیت جغرافی‌اش به بیشتر نقاط شهر دسترسی دارد. بله، تمامی مراکز تجاری به این محله نزدیک هستند و شما می‌توانید با استفاده از سیستم مترو شهر، به هر جایی که می‌خواهید بروید؛ حتی حومه شهر و فراتر از آن. بسیاری از گردشگران تور بارسلونا، از این محله دیدن می‌کنند. 

	محله باریو گوتیک

  1. محله آل بورن (El Born)

این محله اصیل و پر از جذابیت دنیای قدیم بارسلون و دقیقاً همان چیزی است که ممکن است از بارسلونا تصور کنید. ساختمان‌های سنگی در کنار خیابان قرار گرفته‌اند، حیاط‌های مخفی در هر گوشه‌ای ظاهر می‌شوند و بوتیک‌های شلوغ و کافه‌های محلی بر خیابان‌ها حکومت می‌کنند. اگر به‌دنبال تکه‌ای از بارسلونای اصیل و قدیمی هستید، این محله همان مکان است. آل بورن همچنین یکی از بین‌المللی‌ترین محله‌های بارسلون است. مهاجران از سرتاسر جهان برای بازدید به این محله می‌آیند و باید گفت این محله مملو از فرهنگ‌های مختلف است. 

محله آل بورن بارسلون

  1. محله بارسلونتا (Barceloneta)

جایی که زمانی یک منطقه ماهیگیری کسل‌کننده در حاشیه بارسلونا بود، اکنون به رؤیای ساکنان تبدیل شده است. امروزه، این محله به‌دلیل دسترسی به سواحل و دریا، موقعیت اجتماعی خوب و قیمت مناسب اجاره خانه‌ها به یکی از محبوب‌ترین محله‌های بارسلون تبدیل شده است. مسکن در این منطقه به‌سادگی و با قیمت مناسب پیدا می‌شود، که بیشتر آنان چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای به سمت دریا دارند و این همان چیزی است که مردم منطقه دنبال آن هستند.

محله بارسلونتا اسپانیا

  1. محله لِ اکزمپل (L'Eixample)

لِ اکزمپل با نامی که در زبان کاتالانی به معنای «امتداد» است، یکی از اولین مناطقی بود که پس از شهر قدیمی بارسلون ساخته شد. خیابان‌های عریض و معماری باشکوه آن یادآور اواخر قرن نوزدهم است که این محله ساخته شد. لِ اکزمپل با موقعیت مکانی عالی، راه‌های ارتباطی سریع و تمام امکاناتی که می‌توانید آرزو کنید، مسلماً بهترین محله برای زندگی در بارسلون است. این مکان خانه مشهورترین آثار گائودی و بسیاری از جاذبه‌های دیگر است که سبب می‌شود هر فردی فکر گردش در این محله به سرش خطور کند. در این محل می‌توانید بهترین هتل های بارسلون را نیز رزرو کنید. 

محله لِ اکزمپل

  1. محله پوبله سک (Poble Sec)

این محله در میان برخی از معروف‌ترین محله‌های بارسلون قرار دارد که فضای پر جنب و جوش دیگر محله‌ها را ندارد. محیط آرام در این محله، بیانگر سبک زندگی مردم محلی است.

محله پوبله سک

  1. محله آل راوال (El Raval)

اگر دو دهه به عقب برگردیم، آل راوال منطقه ممنوعه بارسلونا بود که به‌دلیل نرخ بالای جرم و جنایت شهرت داشت. حال امروزه این محله با موقعیت اجتماعی ایده‌آلی که دارد و جنبش‌های هنری و فرهنگی که در این محله در حال رشد و افزایش هستند به یکی از رنگارنگ‌ترین محله‌های بارسلون تبدیل شده است.

محله آل راوال بارسلون

  1. محله سنتز-مونتجوییک (Sants-Montjuic)

محله وسیع سنتز مونتجوییک درواقع بزرگ‌ترین ناحیه بارسلوناست و چندین منطقه را پوشش می‌دهد. این مکان نام خود را از تپه‌ای به همین نام گرفته است؛ درحالی‌که بخش زیادی از منطقه سنت مونتجوییک توسط فضاهای سبز اشغال شده است، محله آن در کوهپایه قرار دارد و محبوب‌ترین منطقه مسکونی است. 

محله سنتز-مونتجوییک

سخن پایانی

بارسلونا را می‌توان محبوب‌ترین مقصد توریستی در اسپانیا دانست که مردم گوناگونی را به خود جذب می‌کند. از جذابیت‌های شهر می‌توان به آب و هوای معتدل و ایده‌آل، داشتن سواحل متعدد، معماری خیره‌کننده، بناهای تاریخی و هنری و... اشاره کرد. این شهر محله‌های فراوانی را در خود جای داده است که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کنند. برای اطلاع از قیمت تور اسپانیا، به قسمت تورهای رز آبی سر بزنید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات