گشت وگذار در خیابان‌های معروف اسپانیا

8 ماه پیش 0 دیدگاه

خیابان‌های معروف اسپانیا همان خیابان‌هایی هستند که گردشگران را محو زیبایی خود می‌کنند و روزی زیبا و به‌یادماندنی را در ذهن آنان ثبت و ضبط می‌کنند. این خیابان‌ها به‌قدری جاذبه دارند که کمتر گردشگری ترجیح می‌دهد با وسیله نقلیه در آن‌ها رفت و آمد کند. بیشتر گردشگران و حتی اهالی این مناطق در این خیابان‌ها پیاده‌روی می‌کنند و هم‌زمان نیز از فضای زیبا و مکان‌های دیدنی واقع در این خیابان‌ها بازدید می‌کنند.

معمولاً بیشتر خیابان‌های معروف اسپانیا به‌گونه‌ای هستند که هر فردی با هر سلیقه‌ای از بازدید آن‌ها لذت می‌برد، اما به هر حال برخی از خیابان‌های اسپانیا نیز مختص برخی از افراد با روحیات خاص هستند؛ برای مثال خیابان لارامبلا بارسلونا برای افرادی لذت‌بخش است که عاشق خرید هستند؛ چراکه تنوع اجناس از هر نوع، در مراکز خرید این خیابان بسیار بالاست.

در ادامه خیابان‌های معروف اسپانیا معرفی می‌شوند و توضیحات لازم درباره هرکدام از این خیابان‌ها داده خواهد شد.

 

معرفی 10 خیابان معروف اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهای توریستی است که به خیابان‌هایش شهرت یافته است. درواقع بسیاری از گردشگران لذت گشت و گذار در خیابان‌های اسپانیا را با بازدید از جاذبه‌های گردشگری این کشور برابر می‌دانند. گشت و گذار در هرکدام از خیابان‌های اسپانیا جذابیت خاص خود را دارد.

خیابان‌های معروف اسپانیا که در تور اسپانیا می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید، عبارت‌اند از:

خیابان لارامبلا بارسلونا؛ گشت و گذار در قلب شهر

خیابان لارامبلا (La Rambla) بارسلونا از اصلی‌ترین و معروف‌ترین خیابان‌های اسپانیا و در مرکز اصلی شهر بارسلون قرار گرفته است. افرادی که قصد گشت و گذار در این خیابان را دارند می‌توانند گشت و گذار خود را از میدان کاتالونیا آغاز کنند؛ چراکه این خیابان از این میدان شروع و به بندر پورت ویل (Port Vell) ختم می‌شود. گردشگران در طول مسیر گشت و گذار در این خیابان می‌توانند به مغازه‌های توریستی نیز سر بزنند. این مغازه‌ها تنوع بالایی در عرضه انواع محصولات دارند. همچنین در خیابان لارامبلا بارسلونا، بومیان این منطقه و هنرمندان نیز کسب‌وکار خود را دارند و هنر و محصولات خود را به 100 میلیون عابر پیاده‌ای که در خیابان در حال رفت و آمد هستند، عرضه می‌کنند.

این خیابان درختان بلند و سرسبز و هوای مطبوعی برای پیاده‌روی دارد. گاهی بسیاری از گردشگران به‌قدری محو این خیابان و زیبایی‌های چشم‌نوازش می‌شوند که از وسایل خود غافل می‌شوند و در این میان، برخی از کیف‌قاپ‌ها و جیب‌برها هم از فرصت استفاده می‌کنند؛ از این‌رو به گردشگران تور بارسلونا توصیه می‌شود در خیابان لارامبلا بارسلونا مراقب وسایل خود هم باشند.

خیابان La Rambla

اوینگودا دیاگونال؛ مرز بارسلون

جزء محالات است که فردی به اسپانیا سفر کند و از خیابان اوینگودا دیاگونال (Avinguda Diagonal) که در ردیف خیابان‌های معروف اسپانیا است، دیدن نکند؛ زیرا این خیابان شهر بارسلون را به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم کرده است. بسیاری از گردشگران در این خیابان پیاده‌روی می‌کنند تا به جاذبه‌های گردشگری بارسلون که در نزدیکی این خیابان قرار گرفته‌اند برسند.

این جاذبه‌های گردشگری شامل موزه موسیقی، پالائو ریال پدرالبس (Palau Reial Pedralbes)، برج آگبار (Agbar) و موزه دیزاین می‌شوند. همچنین در نزدیکی این خیابان چندین مرکز خرید بزرگ و گسترده وجود دارد. این مراکز خرید دارای تنوع اجناس گسترده‌ای هستند و اجناس این مراکز خرید نیز، قیمت نسبتاً مناسبی دارند. همچنین برای تمامی سلیقه‌ها، محصول خاصی را در نظر گرفته‌اند و به عبارت دیگر می‌توان گفت این مراکز خرید، تمامی افراد با سلایق مختلف را راضی می‌کنند.

این خیابان جزء خیابان‌های اصلی و در ردیف خیابان‌های معروف اسپانیاست که همه‌چیز در آن یافت می‌شود. معمولاً با گذر از این خیابان تا حد قابل‌توجهی می‌توان با فرهنگ اسپانیا آشنا شد.

خیابان اوینگودا دیاگونال اسپانیا

خیابان پسیج د گراسیا؛ تابلویی از زیبایی و امکانات

خیابان پسیج د گراسیا (Passeig de Gràcia) نیز جزء معروف‌ترین خیابان اسپانیاست. این خیابان دقیقاً بعد از خیابان لارامبلا بارسلونا قرار گرفته است و با داشتن مراکز خرید گسترده و مغازه‌های شیک و مجللی که دارد، به‌راحتی می‌تواند یک روز کامل از سفر گردشگران را به خود اختصاص دهد.

این خیابان از میدان کاتالونیا آغاز و تا محله گراسیا امتداد دارد. همچنین در ردیف بهترین خیابان اسپانیا برای اقامت است؛ چراکه در این خیابان هتل‌های مجلل و با امکاناتی قرار دارند و از طرفی دیگر دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی نیز در این خیابان به سهولت امکان‌پذیر است. البته به‌دلیل فضای زیبای این خیابان، بیشتر گردشگران ترجیح می‌دهند از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنند و فاصله مبدأ تا مقصد را تا حد امکان با پیاده‌روی طی کنند.

خیابان پسیج د گراسیا

خیابان کرر د مونتکادا؛ زندگی در گذشته

به گردشگران که تمایل دارند زندگی پادشاهان سابق و کاخ‌نشینی را از نزدیک ببینند، توصیه می‌شود حتماً از خیابان کرر د مونتکادا (Carrer de Montcada) اسپانیا دیدن کنند و فرصتی را برای پیاده‌روی در این خیابان اختصاص دهند. این خیابان تعداد بی‌شماری از کاخ‌های مجلل قرون‌وسطایی با سبک معماری رنسانسی و باروکی را در خود جای داده است. همچنین این کاخ‌ها درب‌های بزرگ با حیاط‌های وسیع و سرسبز دارند. تماشای این کاخ‌ها هر چشمی را به خود خیره می‌کند و معمولاً گردشگران هنگام قدم زدن در خیابان کرر د مونتکادا بارها و بارها توقف می‌کنند و محو تماشای کاخ‌ها می‌شوند. البته ناگفته نماند که این خیابان در گذشته نیز جزء خیابان‌های معروف اسپانیا بوده است و بسیاری از نجیب‌زادگان و اشراف‌زاده‌ها و همین‌طور تاجران سرشناس، خانه‌های همچون کاخ خود را در این خیابان بنا می‌کردند.

در میان تمامی این کاخ‌های زیبا، ساختمان گوتیکی، تافته‌ای جدا بافته‌ محسوب می‌شود. این ساختمان زیبا به‌دلیل برخی از ویژگی‌های خاصی که از سایر کاخ‌های این خیابان دارد، امروزه به موزه پیکاسو تبدیل شده است. معمولاً گردشگران بی‌شماری از سراسر دنیا در برنامه تفریحی خود قدم زدن در خیابان کرر د مونتکادا و همین‌طور بازدید از موزه پیکاسو را می‌گنجانند.

خیابان کرر د مونتکادا

بیشتر بخوانید: خیابان گران ویا مادرید

پسیج دل بورن؛ مسیری پر از خاطره و افسونگری

پسیج دل بورن (Passeig del Born) نیز در ردیف بهترین خیابان اسپانیا قرار می‌گیرد؛ چراکه این خیابان حس و حال خاصی دارد. تجربه افرادی که از این خیابان دیدن کرده‌اند، آن است که این بلوار هر انسانی را افسون می‌کند و تا مدت‌ها در دل خود نگه می‌دارد. بافت این خیابان در حال حاضر بسیار قدیمی است، اما قدیمی بودن ساختمان‌ها در این خیابان اصلاً ویژگی منفی برای این خیابان محسوب نمی‌شود؛ چراکه همان حس و حال شیرین گذشته‌ها را برای افراد مختلف تداعی می‌کند.

از طرفی دیگر این خیابان برای بسیاری از گردشگران نیز جذاب و خاص است و معمولاً با شوق و ذوق فراوان از این خیابان دیدن می‌کنند. این خیابان برای مردم اسپانیا نیز خیابانی سراسر خاطره است؛ چراکه در گذشته در این خیابان جشن‌های مختلفی برگزار می‌شده و بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی نیز در این خیابان انجام می‌گرفته است. در حال حاضر خبری از جشن‌ها و تجارت اقتصادی در این خیابان نیست، اما در عوض کافه‌های بی‌شماری در این خیابان افتتاح شده است که سبب می‌شود گردشگران ساعت‌ها در این کافه‌ها بنشینند و با خود خلوت کنند.

 

Passeig del Born

پورتال دل آنجل؛ خریدی در هوای پاک

 از دیگر خیابان‌های معروف اسپانیا که پیاده‌رو نیز دارد، خیابان دل آنجل (Portal de l'Angel) است. این خیابان که در نزدیکی میدان کاتالونیا قرار گرفته است، یکی از بزرگ‌ترین محوطه‌های مخصوص خرید هم محسوب می‌شود. درواقع گشت و گذار در این خیابان یک تیر و چند نشان است؛ چراکه گردشگران در حین پیاده‌روی در هوای پاک این منطقه، می‌توانند از مغازه‌های مجهز و متنوع این منطقه خرید کنند.

این خیابان در ردیف معروف‌ترین خیابان اسپانیاست که در تمام فصول سال شلوغ است و از این‌رو برای افرادی که تمایلی به خیابان‌های شلوغ ندارند، اصلاً گزینه مناسبی نیست. البته اگرچه این خیابان، جزء خیابان‌های شلوغ اسپانیاست، درعوض بزرگ‌ترین مرکز خرید اسپانیا به نام آل گورته اینگلس El Corte Ingles)) نیز در این خیابان شلوغ و پر از ازدحام قرار گرفته است.

کرر دل بیسبه؛ هم‌جواری با کلیسا

کرر دل بیسبه (Carrer del Bisbe) نیز بی‌دلیل در ردیف خیابان‌های معروف اسپانیا قرار نگرفته است؛ چراکه این خیابان دقیقاً در کنار کلیسای جامع گوتیک است و منطقه گوتیک نیز یکی از محله‌های این خیابان وسیع محسوب می‌شود. درواقع تلفیق کلیسا و نمای قدیمی این محله هر گردشگری را مجذوب می‌کند. همچنین ناگفته نماند که پل بیشاب نیز از گذشته‌های دور تا به حال از قسمت‌های جذاب محله گوتیک بوده و همچنان نیز جذابیت خود را حفظ کرده است.

همین امر سبب شده است هرساله گردشگران بی‌شماری برای بازدید از این خیابان و محله‌های آن، به این خیابان بیایند. ناگفته نماند این خیابان شلوغی خاص خود را دارد. البته در این خیابان کوچه‌های متعددی قرار دارند که تمامی آن‌ها به یکدیگر راه دارند و به‌نوعی راه میانبر محسوب می‌شوند؛ بنابراین در صورتی که گردشگران از ازدحام خیابان‌ها کلافه شوند، می‌توانند از طریق این کوچه‌ها خود را به خیابان‌های اصلی و وسایل حمل و نقل برسانند.

 

(Carrer del Bisbe

کرر دنس میرایرس؛ محل داستانی ترسناک و جذاب

خیابان دنس میرارس (Carrer dels Mirallers) خیابانی کوچک در نزدیکی کلیسای گوتیکی است. این خیابان اگرچه از سایر خیابان‌های اسپانیا بسیار کوچک‌تر است، در ردیف خیابان‌های معروف اسپانیا قرار گرفته است. این خیابان کوچک داستانی شاید ترسناک اما پر از هیجان دارد. داستان این خیابان از این قرار است که سال‌ها قبل نویسنده‌ای اسپانیایی به نام جاسینت ورداگر یک‌باره از حرفه خود که شاعری و نویسندگی بوده است، بیرون می‌آید و به کشیش بدل می‌شود.

 بسیاری از افراد این عمل او را ناشی از بحران شخصیتی او می‌دانستند. البته اعمال غیرعادی جاسینت ورداگر به اینجا ختم نشد و او کم‌کم با جادوگران و ساحران ارتباطی صمیمی گرفت. این اعمال تا حدی ادامه یافت که این نویسنده و شاعر در خانه خود که در این خیابان کوچک قرار داشت، به تمرین جادوگری و احضار ارواح پرداخت. مردم در آن زمان اعتقاد داشتند این اعمال جاسینت ورداگر سبب شده است ارواح شیطانی به این خیابان بیایند. البته هنوز هم بسیاری از مردم اسپانیا بر این باورند که این ارواح شیطانی همچنان در این خیابان هستند و از آن پس دیگر این منطقه را ترک نکرده‌اند.

با این اوصاف قدم زدن در این خیابان با شنیدن این داستان می‌تواند تجربه جالبی باشد. البته به گفته بسیاری از گردشگران این خیابان کوچک حال و هوای خاص و وصف‌نشدنی دارد. همچنین جدای از این داستان، در این خیابان مغازه‌های صنایع‌دستی بسیار جذابی نیز وجود دارد که نظر بیشتر گردشگران را به‌ خود جلب می‌کنند.

 

خیابان carrer dels mirallers

آلکالا؛ تابلویی از معماری‌های خاص

در سفر به اسپانیا به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان از خیابان آلکالا (Calle de Alcalá) گذشت. این خیابان نیز در ردیف خیابان‌های معروف اسپانیا است که هر گردشگری را با هر نوع سلیقه‌ای به‌سوی خود جذب می‌کند. این خیابان معماری‌های خاصی دارد. این معماری‌ها از دروازه خورشید تا کاخ سیبلس را شامل می‌شوند.

این خیابان تلفیقی از حال و هوای معماری مدرن و کلاسیک است و این تناقض درواقع زیبایی خاصی را خلق کرده است. در این خیابان ساختمان‌های بلند با سبک معماری بسیار زیبا ساخته شده‌اند. چنانچه بتوان از بالای یکی از این ساختمان‌ها فضای شهر را دید، قطعاً مناظر خیره‌کننده بسیار زیبایی خودنمایی خواهند کرد.

خیابان Calle de Alcalá

پلازا؛ موزه‌ای از مصنوعات دست‌ساز

زمانی که صحبت از خیابان‌های معروف اسپانیا می‌شود، نام پلازا و مجسمه معروف واقع در این خیابان، به‌درستی در ذهن بیشتر افراد نقش‌آفرینی می‌کنند. این خیابان در شهر سویا اسپانیا قرار گرفته است و دارای ساختمان‌های بزرگ و به‌هم چسبیده است. همچنین شمار بناهای باستانی و تاریخی این خیابان بسیار بالاست؛ تا جایی که امروزه بخشی از این خیابان به موزه تبدیل شده است و گردشگران در این موزه می‌توانند انواع مصنوعات دست‌ساز رومی را ببینند. در این خیابان در گذشته، جشن‌ها و فستیوال‌های بی‌شماری برگزار می‌شده است، اما در حال حاضر تعداد این برنامه‌ها بسیار کم شده است و بسیاری از مراکز اداری در این خیابان تأسیس شده‌اند.

 

سخن پایانی

 در این مقاله خیابان‌های معروف اسپانیا معرفی و به‌صورت تفصیلی درباره هرکدام توضیحاتی داده شد. هرکدام از این خیابان‌ها زیبایی خاص خود را دارند و این به سلیقه گردشگران برمی‌گردد که کدام خیابان را برای گشت و گذار و تفریح انتخاب کنند. البته معمولاً افرادی که سفر به اسپانیا با تور را انتخاب می‌کنند با برنامه تور هماهنگ می‌شوند و تورهای گردشگری نیز گزینه‌ای از بهترین و زیباترین مکان‌ها را برای این دسته از گردشگران تدارک می‌بینند. شما می‌توانید با رزرو تور اروپا تابستان 1403 یا تور اسپانیا در سایت رز آبی، از این مناطق دیدن کنید. 

 

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات