چرا باید از موزه پیکاسو بازدید کنیم

2 سال پیش 0 دیدگاه

موزه پیکاسو پاریس، میزبان مجموعه گسترده‌ای از محبوب‌ترین آثار این هنرمند است. بیش از 400 اثر از بهترین آثار او در موزه پیکاسو در پاریس که در قرن هفدهم بیشتر به عنوان هتل شناخته می‌شد، به نمایش گذاشته شده است. یک ساختمان باشکوه با 40 اتاق را تصور کنید که به‌طور کامل به نمایش مجموعه‌ای دائمی از بیش از 5000 اثر از جمله نقاشی، مجسمه و طراحی اختصاص یافته است. این مکان از عظمت سخن می‌گوید‌. پیکاسو می‌گفت: یک موزه به من بدهید تا پر کنم. این ادعای پیکاسو در اینجا کاملا مشهود است.

موزه پیکاسو پاریس، پس از بازسازی طولانی، نه تنها آثار پیکاسو بلکه نقاشی‌های دیگر هنرمندان مشهور را نیز در خود جای داده است. آنچه در موزه پیکاسو پاریس نیز مشاهده می‌شود به مجموعه آموزشی نزدیک‌تر است. با آثار و شاهکارهایی که با هم ترکیب شده‌اند، این تصویری از زندگی پیکاسو است که موزه را حفظ می‌کند. در این مقاله با تاریخچه موزه پیکاسو پاریس بیشتر آشنا خواهید شد.

شما می‌توانید برای سفر به فرانسه و بازدید از موزه پیکاسو پاریس تور کشور فرانسه را با قیمتی بسیار مناسب از ما خریداری نمایید.

دیدنی‌های موزه پیکاسو در پاریس

قبل از هر چیز بهتر است کمی راجع به خود پیکاسو توضیح دهیم. پابلو پیکاسو نقاش اسپانیایی، مجسمه‌ساز تحسین‌شده و هنرمند تأثیرگذار قرن بیستم است. به دلیل حجم عظیم آثار و سبک التقاطی‌اش، گفته می‌شود که هیچ نقاشی قبل از او در طول زندگی خود مخاطبان انبوه مشتاقی نداشته است. پیکاسو که در اسپانیا به دنیا آمد، دوران بزرگسالی یا بهتر بگوییم دوران اوج نقاشی خود را در فرانسه گذراند. پدر او که معلم هنر بود، خیلی زود به استعداد او پی برد. نقاشی در خانواده او وجود داشت و در چهارده سالگی، پیکاسو یک نقاش کامل بود. او در طول فعالیت طولانی خود، تقریبا سیزده هزار نقاشی کشید تا باعث شود جهان قدران او شود.

معرفی موزه پیکاسو در پاریس

اما مهم نیست که او چه میزان نقاشی یا مجسمه‌سازی خلق کرده است، او همیشه می‌توانست ماهیت واقعی موضوعی را به تصویر بکشد. این غیرت مداوم و رویکرد روشنفکرانه بود که او را در طول زندگی و حتی دهه‌ها پس از آن، استاد اعصار کرد.

بیشتر بخوانید: آشنایی و نحوه بازدید از کلیسای سنت شاپل

جدا از مجموعه شخصی پیکاسو، موزه پیکاسو پاریس، میزبان مجموعه وسیعی از شاهکارهای طراحی شده توسط هنرمندان مشهور قدیمی و معاصر است. مجموعه‌ای برجسته از مبلمان یونانی جاکومتی، مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از نقاشی‌ها و مجسمه‌ها، مجموعه‌ای استثنایی از چاپ‌ها و حکاکی‌های عجیب‌وغریب به همراه حدود 100 کتاب با تصویرگری پابلو پیکاسو.

تابلوی بزرگ کوبیست او مردی با گیتار نیز در موزه به نمایش گذاشته شده است. تصور کنید، یک طبقه کامل به مجموعه هنری خود پیکاسو اختصاص داده شده که شامل نقاشی‌هایی مانند حمام‌کنندگان سزان و L' Estaque ، Renoirs است. شگفتی‌های هنری مودیلیانی، ماتیس و نقاشی‌های دگا، چیریکو به نام چند مورد نیز در موزه پیکاسو نمایش داده شده‌اند. همه کارها به خوبی برچسب‌گذاری شده‌اند، همراه با یک کتابچه راهنمای مفید که به شما کمک می‌کند تا در اطراف پنج طبقه عظیم موزه پیکاسو که یکی از بهترین جاذبه‌های دیدنی پاریس است، بازدید کنید.

درباره موزه پیکاسو در پاریس

این شاهکار موزه پیکاسو پاریس، سفری سریع در طول تاریخ قرن بیستم است. 300 نقاشی غنی، نزدیک به 250 مجسمه سه بعدی، آرشیو عکاسی از 17000 سند و بسیاری از موارد دیگر از زندگی خلاقانه پابلو پیکاسو را می‌توان در این‌جا یافت، بنابراین دیدن آن برای هر هنردوستی ضروری است.

بیشتر بخوانید: قبل بازدید از کاخ ورسای پاریس این نکات را بدانید + راهنمای بازدید

داخل موزه پیکاسو در پاریس

چهار طبقه گالری شامل یک زیرزمین طاقدار و اتاق زیر شیروانی با تیرهای نمایان و چشم‌اندازهایی از دودکش‌های سفالی و پشت‌بام‌ها وجود دارد. در طبقه اول و دوم، نقاشی‌های اولیه برای دیدن آثار پیکاسو در دوران نوجوانی در اسپانیا تا آثاری از اولین بازدید از پاریس در جوانی او وجود دارد. در کنار 400 نقاشی او، شاهکارهای دیگری نیز از مجموعه شخصی پیکاسو وجود دارد. آثاری از آدگار دگا، پل سزان، پل گوگن، ژرژ براک ، خوان میرو، هانری ماتیس و هانری روسو. یک پیشرفت عمده در موزه جدید فضای بیشتر بین نقاشی‌ها است که می‌توانید زمانی را به تنهایی با این آثار بگذرانید. با دیدن آثار پیکاسو، شما آزاد شدن آدرنالین را تجربه خواهید کرد.

آثار موزه پیکاسو در پاریس

مسیر طراحی زمانی در موزه شما را از اولین آثار پیکاسو در دوران نوجوانی از جمله نقاشی "دختر کوچک با لباس قرمز"، نقاشی در سال 1895، به نقاشی‌هایی می‌برد که درست قبل از مرگ در سال 1973 تکمیل ‌شده است. مجموعه موزه پیکاسوی پاریس، تصورات قبلی شما را در مورد آن متزلزل خواهد کرد.

فضای داخلی موزه پیکاسو در پاریس

پیکاسو زمانی که پرتره اولگا در سال 1917 را خلق می‌کرد، نگاهی اجمالی به احساس عشق و محبت او نسبت به همسر اولش را نمایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: خیابان‌ها و محله‌های دیدنی پاریس

میراث  پیکاسو

پیکاسو یک کلکسیونر مادام‌العمر یادگاری بود و وقتی می‌گوییم او متصدی خودش است، منظور ما همین است. زمانی که در سال 1973 درگذشت، آرشیو بزرگی را برای خانواده‌اش به جا گذاشت. آن‌ها پس از غربال کردن، مقدار زیادی از آن را به جای پرداخت مالیات بر ارث به دولت کشور فرانسه اهدا کردند، مجموعه‌ای شخصی که توسط خود پیکاسو شکل گرفته و موزه پیکاسوی پاریس با آن ساخته شده است.

نقاشی‌های معروف در موزه پیکاسو در پاریس

مجموعه اولیه حدود 70000 مورد داشت و مرتب‌سازی آن تقریبا یک دهه طول کشید. اول، حقوق فرزندان و نوه‌های او باید تثبیت می‌شد که با توجه به تعداد همسران، معشوقه‌ها و فرزندانش، کار ساده‌ای نبود. او همچنین تقریبا 1900 نقاشی، 1300 مجسمه، 7000 طراحی، 18000 چاپ، 2880 قطعه سرامیکی و 150 دفتر طراحی از خود به جای گذاشت که بزرگ‌ترین مجموعه از هنر پیکاسو به شمار می‌رود.

نمایشگاه‌‌های معروف موزه پیکاسو

  • نقاشی - مرگ کاساژما بر اساس بهترین دوست و همراه سفر او.
  • یک شی معمولی و در عین حال شگفت‌انگیز، صندلی پشتی نردبانی رنگ‌پاشیده پیکاسوست که کاسه‌ای از برس را در دست دارد.
  • یکی دیگر از نقاشی‌های جالب کوبیسم کشتار در کره است. این قطعه در مورد کشتار دسته‌جمعی در طول جنگ کره در جنگ سرد صحبت می‌کند.
  • بزرگ‌ترین مجسمه‌ساز او در آن زمان «زن در باغ» بود. نکته جالب در مورد این اثر، این است که از هر کجا که به آن نگاه کنید، مکان مناسبی برای تماشای آن خواهد بود.

برترین آثار موزه پیکاسو در پاریس

  • نمایشگاه فعلی پیکاسو 1932 Année Erotique شاهکار او "رویا" را به نمایش می‌گذارد که یک راه عالی برای کشف و عشق به زندگی از طریق هنر پابلو پیکاسوست.
  • مجسمه "سر گاو" و نقاشی‌های «خانم‌های آوینیون»، «مردی با ماندولین» در کنار بسیاری از حکاکی‌ها و طراحی‌های دیگر، برخی از نکات برجسته موزه پیکاسو پاریس است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات