شهر زاراگوزا اسپانیا؛ جاهای دیدنی 2000هزارساله

3 سال پیش 0 دیدگاه

شهر زاراگوزا در اسپانیا در حاشیه رودخانه ابرو و در نیمه راه مادرید و بارسلون واقع شده و یکی از بزرگترین شهرهای اسپانیاست. شهر زاراگوزای اسپانیا که اغلب توسط گردشگران تور مادرید نادیده گرفته می‌شود، به دلیل تاریخ و معماری قابل توجه خود، ارزش دیدن دارد. بازدیدکنندگان علاقمند، تئاترهای روم باستان را در کنار دژهای موری و کلیساهای باروک کشف خواهند کرد. مطمئن باشید چیزهای زیادی برای کشف در شهر زاراگوزای اسپانیا وجود دارد.

مهم‌ترین مکان‌های دیدنی شهر زاراگوزا کشور اسپانیا شامل: کلیسای جامع La Seo، Basilica de Nuestra Señora del Pilar و کاخ Aljafería است. همچنین این شهر بهترین مکان برای دیدن آثار افراد معروف اسپانیایی گویاست که نزدیکی شهر زاراگوزا به دنیا آمده بود. مسافران علاقه‌مند به تاریخ روم باستان می‌توانند «مسیر سزاراگوستا» را دنبال کنند تا انجمن، حمام‌های گرم، تئاتر شهر رومی قرن اول تا دوم (به نام امپراتور آگوستوس) را که زمانی در این‌جا رونق داشت، بیابند. کسانی که از معماری باروک استقبال می‌کنند، می‌توانند از کلیسای بانوی ما پیلار، یکی از مهم‌ترین کلیساهای زیارتی شهر زاراگوزا در کشور اسپانیا دیدن کنند. این مقاله به معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر زاراگوزا، شهر تاریخی و کمتر شناخته شده اسپانیا می‌پردازد.

معرفی شهر زاراگوزا اسپانیا

شهر زاراگوزا، بیش از 2000 سال تاریخ دارد و توسط رومیان، مورها و پادشاهان مسیحی اداره می‌شد و هر یک از این پادشاهان اثری از خود را در شهر به یادگار گذاشتند. امروزه می‌توانید بقایای تاریخ شهر زاراگوزا را در ویرانه‌های رومی تئاتر رومانو، کاخ الجافریا، کلیساهای به‌سبک مودجار و کلیسای باروک د Nuestra Señora del Pilar ببینید. شهر زاراگوزا، پایتخت منطقه آراگون است.

بیشتر بخوانید: تجربۀ شش تفریح و جاذبۀ رایگان در اسپانیا | تفریحات رایگان اسپانیا

کلیسای بانوی ما

اولین جاذبه شهر زاراگوزا در اسپانیا بانوی ما از پیلار، با برج‌های سربه‌فلک کشیده و حضور باشکوه خود در امتداد سواحل رودخانه ابرو، نمادین‌ترین مکان دیدنی شهر است. این گوهر معماری باروک بین قرن‌های 17 و 18 ساخته شده است. مناظر کلیسا، از آن سوی رودخانه بسیار چشم‌گیر است. درحالی‌که ورودی آن در سمت دیگر در میدان پیلار، میدان بزرگ شهری با ساختمان‌های تاریخی زیبا ردیف شده است. بازدیدکنندگان باید زمانی را برای تحسین نمای بیرونی بنای باسیلیکا اختصاص دهند، سپس وارد فضای داخلی الهام‌بخش شوند که دارای یک شی گرانبهای  قابل ستایش است.

شهر زاراگوزا اسپانیا

موزه تئاتر سزار آگوستا در شهر زاراگوزا

انجمن رومی سزاراگوستا نگاهی اجمالی به زندگی سزاراگوستا، یک مستعمره روم باستان شهر (قرن اول و دوم) است که زمانی ساراگوزای امروزی را اشغال می‌کرد. سزاراگوستا که به افتخار امپراتور آگوستوس که این شهر را تأسیس کرد، نام‌گذاری شده است. این شهر دارای یک تئاتر، حمام‌های عمومی و یک انجمن شگفت‌انگیز در مرکز زندگی شهری بود.

شهر زاراگوزا در اسپانیا

این موزه در محل کاوش‌های باستان‌شناسی فروم سزاراگوستا زیر پلازا د لا سئو قرار دارد. در این نمایشگاه، بقایایی از فروم رومی که به دوران امپراتور تیبریوس بازمی‌گردد نیز به چشم می‌خورد. بازدیدکنندگان آثاری را خواهند دید که نمایانگر عناصر بازار روم باستان، دیوارهای مغازه‌ها، لوله‌ها و سیستم فاضلاب و همچنین ساختمان‌های دولتی و یک معبد است. این نمایشگاه با اطلاعات آموزشی و یک ارائه صوتی و تصویری جالب تکمیل شده است.

کلیسای جامع شهر زاراگوزا

کلیسای جامع شهر زاراگوزا که به سنت سالوادور تقدیم شده است، یک کلیسای بزرگ با پنج شبستان است. ترکیبی از سبک‌های معماری آن، تاریخ پیچیده شهر را نشان می‌دهد. این بنا که در محل معبد رومی باستان فروم ساخته شده بود، به یک کلیسای ویزیگوت و سپس به یک مسجد بزرگ مسلمانان در دوران مورها و در قرن دوازدهم به کلیسای رومی تبدیل شد. عناصر رومی ساختار اصلی قرن دوازدهم در طاق‌های حجاری‌شده‌ نفیس در قسمت بیرونی دیده می‌شود و مناره مسجد قدیمی، برج فعلی کلیسای جامع است. نفوذ مورها نیز در برخی از طرح طاق‌ها دیده می‌شود.

شهر زاراگوزای اسپانیا

کاخ آلجافریا

در قلب شهر زاراگوزا در اسپانیا، کاخ آلجافریا یک قلعه موری قرار دارد که متعلق به قرن یازدهم است. بازدیدکنندگان از دیوارهای دفاعی مهیب که دارای برج‌های تاج‌دار عظیم هستند، شگفت‌زده می‌شوند. این قلعه بر روی پلانی چهار ضلعی در اطراف یک حیاط طراحی شده و برج‌ها به جز یک برج مستطیل شکل که به برج تروبادور معروف است، شکل گردی دارند. سقف‌های خزانه‌دار به سبک اسلامی و تزئینات گچ‌بری به این بنا، جذابیت بخشیده است.

شهر زاراگوزا کشور اسپانیا

 امروزه، Palacio de la Aljafería مقر پارلمان آراگون را در خود جای داده است. این کاخ برای بازدید عموم باز است و تورهایی با راهنما در دسترس است.

آکواریوم فلوویال زاراگوزا

آکواریوم آب شیرین شهر، خانه بیش از 300 گونه آبزی است. در مرکز ساختمان، یک یخچال نمادین، زیستگاه‌های مختلف «رودخانه» را که اطراف آن را احاطه کرده‌اند، تغذیه می‌کند که هرکدام محیط منحصربه‌فرد خود را دارند که یک اکوسیستم اصلی روی این سیاره، از جمله رودخانه‌های بزرگی مانند نیل و آمازون را تکرار می‌کنند. مخزن مرکزی نزدیک به دو و نیم میلیون لیتر آب را در خود جای می‌دهد که نماد آب‌های اولیه‌ای بوده که زندگی برای اولین بار از آن شکل گرفته است. در میان ساکنان اصلی آن می‌توان به آراپایما، سومین ماهی بزرگ آب شیرین در جهان اشاره کرد. ستاره‌های نمایشگاه نیل، شامل ماهی بادکنکی آب شیرین و تمساح نیل و گونه‌های آمازون شامل ایگوانا و تیتی کوتوله است.

شهر زاراگوزا در کشور اسپانیا

موزه آموزشی اوریگامی

موزه (Escuela Museo Origami Zaragoza) اولین موزه در نوع خود در اروپا است که توسط یک گروه محلی "Perfolding" که در دهه 1940 تأسیس شد، راه‌اندازی گردید. همان‌طور که از نام آن پیداست، این یک موزه آموزشی است که میزبان کلاس‌ها و کارگاه‌ها و همچنین رویدادهایی مانند مسابقات هواپیمای کاغذی است. مجموعه موزه شامل آثار ساخته شده توسط برخی از مشهورترین هنرمندان اوریگامی جهان از جمله Yoshihide Momotani، Akira Yoshizawa و Vicent Floderer است. علاوه‌بر مجموعه‌های دائمی، موزه میزبان نمایشگاه‌های موضوعی است که بر مواد و هنرمندان مختلف تمرکز دارد. این موزه همچنین میزبان مسابقات برای هر دو قشر متخصص و عموم مردم است.

آشنایی با شهر زاراگوزا اسپانیا

ساختمان باشکوه لالونجا

ساختمان باشکوه قرن شانزدهمی در میدان بزرگ پلازا دل پیلار، روبروی باسیلیکا قرار دارد. La Lonja بازار تاریخی شهر زاراگوزا اسپانیاست، جایی که بازرگانان تجارت و سایر معاملات تجاری خود را انجام می‌دادند. این عمارت که توسط Juan de Sariñena طراحی شده است، بهترین نمونه شهر از معماری رنسانس آراگونی است. این ساختمان که با آجر ساخته شده، دارای پلانی مستطیل شکل و نمای تزئینی با ردیف‌هایی از پنجره‌های قوسی یکنواخت و تصویری از پادشاهان آراگون در مدالیون است.

نمای داخلی دارای چشم‌گیرترین ویژگی‌های ساختمان است. مجموعه‌ای از ستون‌های سنگی که از بقایای دیوارهای رومی سابق شهر ساخته شده‌اند. این ستون‌ها که توسط Juan de Segura ایجاد شده‌اند، به طاق‌هایی مشخص تبدیل می‌شوند که به نظر می‌رسد به درختان نخل تبدیل می‌شوند.

درباره شهر زاراگوزا در اسپانیا

موسسه فرهنگ و هنر  شهر زاراگوزا

موسسه هنر و فرهنگ معاصر آراگون (موزه پابلو سرانو) به آثار هنرمند مشهور آراگونی پابلو سرانو اختصاص دارد. مجموعه موزه شامل آثار پابلو سرانو از دوره تجسمی تا مرحله اکسپرسیونیستی اوست. در این نمایشگاه 140 طراحی و مجسمه به نمایش گذاشته شده که نشان‌دهنده تکامل خلاقیت و نوآوری این هنرمند است. این موزه، همچنین آثار همسر هنرمند، خوانا فرانسیس را به نمایش می‌گذارد. آثار گرافیکی معاصر و مجموعه‌ای از نقاشی‌های سانتیاگو لاگوناس در این موسسه به چشم می‌خورد. علاوه‌براین، موزه میزبان انواع نمایشگاه‌های در حال تغییر است که طیف وسیعی از هنرمندان، چه در گذشته و چه معاصر را به نمایش می‌گذارند. برای این که بیشترین بهره را از بازدید موزه ببرید، یک تور با راهنما داشته باشید.

جاذبه‌های شهر زاراگوزای اسپانیا

موزه گویا

موزه گویا در شهر زاراگوزا مجموعه‌ای از هنرهای زیبا را به نمایش می‌گذارد که توسط خوزه کامون آزنار، استاد محلی، فیلسوف، منتقد هنری و مجموعه‌دار آثار هنری گردآوری شده است. به عنوان حامی این موزه، بانک پس‌انداز اسپانیایی Ibercaja عمارت متعلق به نجیب‌زاده Jerónimo Cósida را برای نگه‌داری این مجموعه خریداری کرد. خانه اشرافی دوست‌داشتنی با سه طبقه طراحی شده در اطراف یک پاسیو باشکوه، یکی از بهترین نمونه‌های معماری مدنی رنسانس در شهر زاراگوزا محسوب می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری شهر زاراگوزا کشور اسپانیا

این مجموعه دائمی بر روی نقاشی‌های قرن 15 و 18 تمرکز دارد که در طبقه اول به نمایش درآمده است. مجموعه دائمی موزه شامل مجموعه‌ای کوچک اما قابل توجه از آثار فرانسیسکو دی گویا، شامل 14 نقاشی، یک طراحی و یک سری حکاکی است. این آثار، نشان‌دهنده بازه‌های زمانی مختلف حرفه گویا و مضامین متنوع مذهبی و عجیب است.

هوئسکا

این شهر در نزدیکی زاراگوزا که غرق در تاریخ 2000 ساله است، هنوز آثاری از دیوارهای قدیمی قرون وسطایی دارد. درون محوطه‌های باستانی آن، هزارتویی از خیابان‌های باریک عابر پیاده و ساختمان‌های تاریخی وجود دارد که به نظر می‌رسد بر شهر حاکم هستند.

کلیسای جامع در قرن سیزدهم در محل مسجد Misleida ساخته شد. موقعیت آن بالای قله شهر، وظیفه محافظت در برابر مهاجمان را در طول دوره Reconquest را دارد. نمای باشکوه کلیسای جامع را تماشا کنید که مجسمه‌های رسولان را بالای درب نمایش می‌دهد.

مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های دیدنی شهر زاراگوزا در کشور اسپانیا

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی، Monasterio de San Pedro el Viejo است که به عنوان یک صومعه بندیکتین در قرن یازدهم تأسیس شد. این صومعه دارای یکی از قدیمی‌ترین بناهای مقدس اسپانیاست که پایه‌هایی به عنوان معبد رومی و بعدا به عنوان کلیسای ویزیگوتیک دارد. کلیسای قرن دوازدهمی دارای یک صومعه رومی زیباست که دارای ستون‌هایی با سرستون‌های تزئینی  است.

بیشتر بخوانید: معرفی فرودگاه بارسلونا در اسپانیا

کلیسای ایگلیسا دسانتا ماریا ماگدالنا

Iglesia de Santa Maria Magdalena در محل یک مسجد قدیمی مورها قرار دارد. کلیسای اصلی رومی قرن دوازدهم (که جایگزین مسجد شد) در قرن چهاردهم بازسازی و در قرن هفدهم با جزئیات باروک به روز شد. متمایزترین ویژگی کلیسای سنت مریم ماگدالن، برج است که مشخصه معماری آراگون مودجار محسوب می‌شود. نقوش هندسی زینتی شبیه مناره‌ای به سبک المحد است. فضای داخلی دارای یک اپسی غیرمعمول با طاق‌های روی هم قرار گرفته و پنجره‌های نوک تیز آن، نمونه‌ای از سبک Mudéjar است. محراب اصلی با مجسمه‌ها و تصاویر قرن هجدهم از خوزه رامیرز د آرلانو تزئین شده است. کلیسا برای بازدید عموم باز است (با هزینه ورودی) و تورهای راهنما در دسترس همه هستند.

مکان‌های دیدنی شهر زاراگوزا اسپانیا

موزه پابلو گارکو

این موزه که در کاخ چشم‌گیر قرن شانزدهمی آرگیلو قرار دارد، به آثار پابلو گارگالو، مجسمه‌ساز برجسته معاصر که اهل منطقه آراگون است، اختصاص دارد. در این موزه آثار اولیه مجسمه‌سازی این هنرمند در سنگ مرمر و گچ و همچنین آثار بعدی ساخته شده از آهن و فلزات دیگر به نمایش گذاشته می‌شود. بازدیدکنندگان، نبوغ خلاق و بینش هنری هنرمند را از طریق نمایش مجسمه‌ها، طراحی‌ها، حکاکی‌ها، کارتون‌ها و اطلاعات بیوگرافی کشف می‌کنند. از نکات برجسته این مجموعه می‌توان به پیامبر بزرگ، پرتره کیکی دو مونپارناس اشاره کرد. اگر طرفدار هنر و مسافر تور بارسلون هستید، بازدید از این موزه را از دست ندهید. 

بهترین زمان بازدید از شهر زاراگوزا اسپانیا

بهترین زمان برای سفر با تور اسپانیا و بازدید از شهر زاراگوزا فصل بهار است. در این فصل، مزارع شکوفا شده و خیابان‌های شهر پرانرژی و نشاط‌آور هستند. هوای مطبوع و گرم به اندازه کافی برای لذت بردن از تمام فعالیت‌ها، آن را به فصل اوج گردشگری تبدیل می‌کند. ممکن است پاییز به عنوان بهترین زمان بعدی برای بازدید ذکر شود. برای کسانی که به نوسن دمای شدید عادت ندارند، بازدید در زمستان و تابستان توصیه نمی‌شود.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات