معرفی فرودگاه بارسلونا در اسپانیا

3 سال پیش 0 دیدگاه

در دهه‌های گذشته، فرودگاه‌ها به‌عنوان مکانی برای نشستن و برخاستن هواپیماها استفاده می‌شدند؛ اما امروزه، امکانات‌ و جذابیت‌های فرودگاه‌ها نیز بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. به‌طوری که برخی از آنها در لیست جاذبه‌های گردشگری ثبت شده‌اند. شهر بارسلونا از شهرهای مشهور و پرگردشگر محسوب می‌شود که در کشور اسپانیا واقع شده است. فرودگاه بارسلونا از پراهمیت‌ترین فرودگاه‌ها در کشور اسپانیا به شمار می‌آید که یکی از جاهای دیدنی بارسلونا به‌شمار می‌آید. این فرودگاه بزرگ و مدرن، دروازه‌ای برای ورود به کشور اسپانیاست. 

اطلاعات فرودگاه بین‌المللی بارسلونا

با در اختیارداشتن اطلاعات مربوط به فرودگاه بارسلونا، می‌توان سفر آسوده‌ای را از طریق این فرودگاه بین‌المللی تجربه کرد. اطلاعات زیر، نمونه‌ای از اطلاعات لازم برای ورود به فرودگاه بین‌المللی بارسلونا برای سفر به این کشور با تور اسپانیا محسوب می‌شوند:

نام فرودگاه: Barcelona_EI Prat Airport

نوع فرودگاه: همگانی

کد یاتا: BCN

کد ایکائو: LEBL

مالک: aena

وبسایت رسمی: www.aena.es

تعداد ترمینال: ۲ ترمینال

قطب اصلی خط هوایی: فرودگاه الپرات با خط هوایی Vueling، Level

ارتفاع از سطح دریا: ۴ متر

فاصله تا مرکز شهر: در ۱۰ کیلومتری جنوب غرب شهر بارسلونا

فرودگاه شهر بارسلونا

پیشینه فرودگاه بین‌المللی بارسلونا

فرودگاه بارسلونا دارای دو نام بارسلونا و الپرات است. این فرودگاه از بزرگ‌ترین، مدرن‌ترین و پررفت‌وآمدترین فرودگاه‌های اسپانیا به شمار می‌آید. فرودگاه الپرات در سال ۱۹۱۸ تأسیس شده است. مسیر هوایی بارسلونا_مادرید در این فرودگاه، از شلوغ‌ترین مسیرهای هوایی محسوب می‌شود. اسپانیا، اروپا، شمال آفریقا، کشورهای آسیای شرقی، آمریکای لاتین و آمریکای شمالی، از مقاصد پروازهای این فرودگاه هستند. همچنین، این فرودگاه پروازهای مستقیمی را به کشور ایران دارد. شرکت‌های هواپیمایی نظیر ویولینگ، ایرنوستروم، ایرلاینهای ایزیجت، ایراروپا، نروژین و رایانایر، در فرودگاه الپرات مستقر هستند. این شرکت‌های بزرگ و معتبر، سالانه هواپیماهای بسیاری را در فرودگاه بین‌المللی بارسلونا به پرواز در می‌آورند. 

بیشتر بخوانید: معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌های بارسلون 

ترمینال‌های فرودگاه بین‌المللی بارسلونا 

فرودگاه بارسلونا دارای دو ترمینال مجهز و پیشرفته است. امکانات موجود در ترمینال‌های این فرودگاه بین‌المللی، مدرن و بی‌نظیر است. عظمت این دو ترمینال نیز نسبت به ترمینال‌های دیگر فرودگاه‌ها، مثال‌زدنی است. هر کدام از این دو ترمینال، در جهت‌های مختلفی از پرواز واقع شده‌اند. فاصلۀ تقریبی بین ترمینال‌های فرودگاه الپرات، حدود ۴ کیلومتر است. در فضایی از فرودگاه، اتوبوس‌هایی قرار دارند که مسافران و گردشگران را برای پرواز به ترمینال موردنظر می‌برند. ترمینال ۱ جدیدتر از ترمینال ۲ است. 

  • ترمینال ۱: فرودگاه این ترمینال در حدود ۵۵۰ هزار متر مربع مساحت دارد. ترمینال ۱، عنوان بزرگ‌ترین ترمینال در سطح جهانی را به خود اختصاص داده است. پارکینگ این ترمینال نیز از بزرگترین و مجهزترین پارکینگ‌های فرودگاه‌های بین‌المللی محسوب می‌شود. گنجایش این پارکینگ به اندازۀ ۱۲ هزار خودرو است. این ترمینال ۲۸۵ بخش چک‌این دارد؛ دارای ۱۵ خط برای تحویل چمدان‌ها است و همچنین، ۶۰ پل اتصال را در خود جای داده است. ترمینال شمار ۱ دارای ۵ بخش است. به‌طور کلی، این ترمینال پروازهای شینگن و خارج از شینگن را پوشش‌دهی می‌کند. این ترمینال شامل بخشهای A،B،C،D،E است که هر کدام، قسمتی از پروازها را پشتیبانی می‌کنند.

فرودگاه بارسلونا اسپانیا

قسمت A: پروازهای مادرید

قسمت B: پروازهای حوزۀ شینگن

قسمت C: پروازهای ایرلاین ایرنوسترام

قسمت D: پروازهای قارۀ اروپا و کشورهای خارج از حوزۀ شینگن

قسمت E: پروازهای غیراروپایی 

  • ترمینال ۲: این ترمینال پروازهایی با قیمت مناسب و ارزان را پوشش‌دهی میکند. برخی خطوط در این ترمینال وجود دارند که فعالیت انحصاری دارند. ایزیجت یکی از این پروازهای انحصاری محسوب می‌شود. 

امکانات و خدمات موجود در این فرودگاه

امکانات و خدمات موجود در فرودگاه بارسلونا در ترمینال ۱ و ۲ متفاوت است. امکانات موجود در ترمینال ۱ پیشرفته‌تر و کامل‌تر از امکانات‌ ترمینال ۲ هستند. کافه‌ها و رستوران‌های موجود در ترمینال ۱ بی‌نظیر هستند و همواره مورد استقبال مسافران و گردشگران قرار گرفته‌اند. در ترمینال ۲ نیز امکاناتی نظیر کافه و رستوران وجود دارد، اما کيفيت آن‌ها نسبت به ترمینال ۱، در سطح پایین‌تری قرار دارد. فروشگاه‌ها و مراکز خرید متنوعی در این فرودگاه مستقر هستند که توجه گردشگران را به خود جلب کرده‌اند و جزو مراکز خرید برتر بارسلونا به‌شمار می‌آیند. پلیس‌های هوایی و امنیتی نیز در ترمینال‌های فرودگاه بارسلونا مستقر هستند. در این فرودگاه، مکان‌هایی برای استراحت گردشگران تدارک دیده شده است. همچنین، مسافران می‌توانند از صندلی‌های نصب شده در فرودگاه نیز برای استراحت استفاده کنند. نقشه و اطلاعات لازم برای سفر را می‌توان در سایت فرودگاه مشاهده کرد. در سایت فرودگاه بارسلونا، امکان رزرو امکانات بیشتر وجود دارد. هتل‌های لوکس و مدرن بسیاری در نزدیکی این فرودگاه واقع شده‌اند که با اندکی جست‌وجو، به‌راحتی یافت می‌شوند. 

فرودگاه بین‌المللی بارسلونا

رفتن به مرکز شهر از فرودگاه بین‌المللی بارسلونا 

فرودگاه الپرات، دارای سیستمی مجهز و پیشرفته از نظر حمل‌ونقل است. برای رسیدن به مرکز شهر بارسلونا از این فرودگاه، وسایلی برای حمل‌ونقل عمومی و خصوصی وجود دارد. اتوبوس، راپیدباس، مترو، ترن، تاکسی و اتومبیل شخصی، از وسایل حمل‌ونقل موجود در فرودگاه الپرات هستند. با استفاده از این وسایل حمل‌ونقل، به‌راحتی و در مدت زمان کوتاهی، می‌توان به مرکز شهر بارسلونا رسید. برای خرید تور بارسلونا می‌توانید نگاهی به لیست تورهای رز آبی بیندازید. 

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی اسپانیا برای کودکان 

سؤالات متداول 

  1. فرودگاه بین‌المللی بارسلونا با چه نام‌هایی شناخته می‌شود؟ فرودگاه بین‌المللی بارسلونا دارای دو نام بارسلونا و الپرات است. 
  2. حمل‌ونقل مسافران از فرودگاه بین‌المللی بارسلونا با چه وسایلی انجام می‌شود؟ اتوبوس، راپیدباس، مترو، ترن، تاکسی و اتومبیل شخصی، از وسایل حمل‌ونقل موجود در فرودگاه بارسلونا هستند. 
  3. کدام یک از ترمینال‌های فرودگاه بین‌المللی بارسلونا پروازهایی با قیمت مناسب‌تر دارد؟ ترمینال ۲ پروازهایی با قیمت مناسب و ارزان را پوشش می‌دهد. 

 آدرس وبسایت رسمی فرودگاه بین‌المللی بارسلونا چیست؟ آدرس وبسایت فرودگاه بارسلونا، www.aena.es است.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات