جاذبه‌های برن

6 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه‌های برن هرساله بازدیدکنندگان بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. زیبایی شگفت‌انگیز خانه‌ها و مغازه‌ها با طاق‌های قرن‌ 17 و 18در سطح خیابان و سقف‌های برجسته، شخصیت جذاب شهر قدیمی را همچنان حفظ کرده است. برن، پایتخت سوئیس بر روی یک خط‌الراس ماسه سنگی ساخته شده و از سه طرف توسط Aare  احاطه شده است. فرهنگ غنی برن با جشن‌های و فستیوال‌های سالانه در سوئیس مانند جشنواره تابستانی و زمستانی جاز، جشنواره Buskers و جشنواره گورتن بسیار قابل توجه است. موزه‌ها و تئاترهای متعدد با آثار با ارزش، مناظر کنار خیابان، برج ساعت قرون وسطایی با عروسک‌های متحرک از جاذبه‌های دیدنی برن هستند.

بیشتر بخوانید: 5 دلیل برای بازدید از موزه ملی سوئیس

در تور سوئیس حتما از شهر برن و جاذبه‌های آن دیدن کنید. در ادامه با معرفی این جاذبه‌های شگفت انگیز همراه ما باشید. 

جاذبه‌های گردشگری برن سوئیس

World-Class Art at the Kunstmuseum (موزه هنر)

Kunstmuseum (موزه هنر) در غرب Waisenhausplatz در Hodlerstrasse قرار دارد. از مجموعه‌های با ارزش این موزه می‌توان به بیش از 51000 نقاشی، مجسمه، طراحی، چاپ، عکس و فیلم اشاره کرد که بسیار دیدنی و قابل توجه هستند.

این موزه هنری در سال 1879 ساخته شد و به عنوان قدیمی‌ترین موزه هنری سوئیس شناخته می‌شود که دارای شهرتی بین‌المللی است. هنر ایتالیایی Trecento، هنر سوئیس از قرن پانزدهم، نقاشی بین‌المللی از قرن 19 و اوایل قرن 20 در سبک‌های امپرسیونیسم، کوبیسم، اکسپرسیونیسم، Blaue Reiter، سوررئالیسم از دیگر مجموعه‌هایی هستند که در این موزه نگهداری می‌شود. با تمرکز ویژه بر پل کلی، واسیلی کاندینسکی و پابلو پیکاسو.

همچنین آثار هنر ملی(Meret Oppenheim، Franz Gertsch،Markus Raetz) و گرایش‌های بین‌المللی از جکسون پولاک تاکنون نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Hodlerstrasse 8-12, Bern

ساعات کاری: 10AM-5PM

تلفن: +41 31 328 09 44

وب‌سایت: http://www.kunstmuseumbern.ch/

موزه هنر برن در سوئیس

the Town's Ancient Fountains فوارههای باستانی شهر برن

در اطراف شهر قدیمی، این فواره‌های عمومی از جاذبه‌های گردشگری برن به شمار می‌روند. این مجسمه‌های قرن شانزدهمی بالای فواره‌ها ایده صحنه‌های کتاب مقدس مانند کشتن یک شیر توسط سامسون را به تصویر می‌کشند. برخی دیگر از مجسمه‌ها مانند Zähringerbrunnen (خرسی با زره کامل) و Läuferbrunnen (چشمه دونده) قدرت برن را ستایش می‌کنند.

این فواره‌ها در زمانی که شهر به سرعت در حال کسب ثروت بود، جایگزین فواره‌های چوبی شدند. 100 فواره و یازده مجسمه اصلی تاکنون به خوبی حفظ شده‌اند و مرتبا رنگ‌آمیزی می‌شوند. 

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Kindlifresserbrunnen, Kornhauspl. 18, 3011 Bern, سوئیس

تلفن: +41313281212

وب‌سایت: bern.com

جاذبه‌های گردشگری برن

the Botanical Garden

در باغ گیاه‌شناسی قدم بزنید.

باغ گیاه‌شناسی گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند و تنوع گیاهان و گل‌ها همه را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. باغ شامل چندین بخش است که بخش Alpinum به اکوسیستم‌‌های کوهستانی از گیاهان کوهستانی اروپا، آسیا و آمریکای شمالی و فلور سوئیس اختصاص دارد. همچنین در مورد گونه‌های در حال انقراض نمایش‌های جالبی ارائه می‌شود. سه بخش بعدی شامل پوشش گیاهی و محیط‌های بیابانی، گرمسیری و نیمه گرمسیری می‌شوند. از دیگر نکات قابل توجه این موزه، گیاهان گرمسیری است که مواد غذایی مانند موز، نارگیل و قهوه را تولید می‌کنند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Altenbergrain 21, 3013 Bern, سوئیس

ساعات کاری: 8AM-5:30PM

تلفن: +41 31 631 49 45

وب‌سایت: www.boga.unibe.ch

جاذبه‌های توریستی برن

ساختمان پارلمان the Fountain at the Bundeshaus  

ساختمان پارلمان یکی از جاذبه‌های توریستی برن است که به سبک رنسانس طراحی شده و در لبه ارتفاعات بالای رودخانه Aare قرار دارد. در قسمت مرکزی گنبدی دو اتاق پارلمان سوئیس واقع شده که محل ملاقات شورای ملی و شورای ایالات است. همچنین آژانس‌های مختلف فدرال و کتابخانه فدرال در قسمت شرقی و غربی قرار گرفته‌اند. بازدیدکنندگان می‌توانند از تمامی بخش‌ها دیدن کنند، هرچند در زمان برگزاری پارلمان بازید عمومی محدود می‌شود.

شما می‌توانید مناظر شگفت‌انگیزی از رودخانه Aare در پایین و کوه‌های آلپ را در Bundesterrasse بر روی دیوارهای حائل عظیم تماشا کنید. کافه‌ها، مغازه‌ها و ساختمان‌هایی به سبک رنسانس در اطراف میدان و همچنین موزه اسکناس بسیار قابل‌توجه هستند. Little Redoubt یکی از جاذبه‌های توریستی برن است که  جهت‌های مختلف و مکان‌های مهم را نشان می‌دهد؛ در کنار این سازه قدیمی، باغ‌ها و بنای یادبود اسکار بیدر قرار دارد که بسیار تماشایی است و اولین پرواز بر فراز آلپ را در سال 1913 انجام داد.

 Theaterplatz و هتل de Musique، سالن اجتماعات و کنسرت و کتابخانه شهرداری و دانشگاه از دیگر جاذبه‌های دیدنی این منطقه هستند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Bundesplatz 3, 3003 Bern, سوئیس

تلفن: +41 58 322 90 22

وب‌سایت: www.parlament.ch


ساختمان پارلمان در برن سوئیس

 

از شگفتیهای موزه تاریخ طبیعی دیدن کنید!

the Natural History Museum

بخشی از دانشگاه برن به موزه تاریخ طبیعی در سال 1832 اختصاص داده شد که بیش از 200 دیوراما از جمله یک سگ نجات سنت برنارد به نام بری 200 ساله در آن نگهداری می‌شود. دیوراماها قدیمی و تماشای نحوه ساخت موزه‌ها در اواسط دهه 1800 بسیار جذاب خواهد بود. برخی از بازی‌های بزرگ، مانند اسکلت‌های The Big Bone Show و نمایش سنگ‌های زمین توجه شما را به خود جلب می‌کند. نمایش طلای آلپ، شهاب‌سنگ‌ها و کریستال‌های غول‌پیکر را هم در اینجا خواهید دید. همچنین از دیگر بخش‌های این موزه می‌توان به نمایشگاه سوسک اشاره کرد که نحوه تکامل آن‌ها را نشان می‌دهد و برای همه سنین جنبه آموزشی دارد و بسیار هیجان‌انگیز است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Bernastrasse 15, Bern

ساعات کاری: 10AM-5PM

تلفن: +41 31 350 71 11

وب‌سایت: http://www.nmbe.ch

موزه تاریخ طبیعی برن سوئیس

the Communication Museum

موزه شگفت‌انگیز ارتباطات در برن

موزه شگفت‌انگیز ارتباطات در برن

این موزه غیرمعمول و شگفت‌انگیز از جاذبه‌های گردشگری برن کشور سوئیس محسوب می‌شود که در سال 1907 تأسیس شد. این نمایشگاه دائمی، تاریخچه ارتباطات بشری را در طول قرن‌ها به نمایش می‌گذارد که شامل زبان اشاره و صحبت کردن تا خدمات پستی، تلگراف، تلفن و اینترنت است. این موزه در مورد پیشرفت‌های تکنولوژیکی در ارتباطات نیست، بلکه بر روابط بین مردان و نحوه برخورد فرهنگ‌های مختلف با اشکال ارتباطی تمرکز دارد. این موزه با نمایش‌های تعاملی، بازی‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای کودکان و بزرگسالان بسیار جالب و دیدنی است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Helvetiastrasse 16, 3000 Bern, سوئیس

ساعات کاری: 10AM-5PM

تلفن: +41 31 357 55 55

وب‌سایت: http://www.mfk.ch

بازارهای هفتگی شهر برن

از بازارهای هفتگی خرید کنید!

the Weekly Markets

تعداد بازارها و مراکز خرید در برن بسیار است؛ از بازار گل و غذا گرفته تا بازارهای کوچک و برخی بازارهای باشکوه کریسمس، گردشگران و مردم محلی بسیاری را به خود جذب می‌کند. Bundesplatz خارج از Bundeshaus، یک بازار گل چشمگیر است که در صبح‌های سه‌شنبه و شنبه برگزار می‌شود.

بزرگ‌ترین بازار دستفروشی برن در Mühleplatz in Matte در سومین شنبه در طول ماه‌های گرم برپا می‌شوند که می‌توانید تمامی نیازهای خود را از آنجا خریداری کنید.از جمله بازارها هنگام کریسمس در سوئیس، دو بازار کریسمس برن Waisenhausplatz و Münsterplatz هستند که در تمام ماه دسامبر فعال هستند. این بازارهای منحصربه‌فرد را در هیچ جای دیگری پیدا نمی‌کنید، بازار Zibelemärit یا پیاز نیز بسیار دیدنی است که تنها یک بار در سال، در چهارمین دوشنبه ماه نوامبر برگزار می‌شود که علاوه بر پیاز، انواع غذا و همچنین تاج‌ گل‌های هنرمندانه پیازی شکل، دکوراسیون آشپزخانه با پیاز نیز به فروش می‌رسد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Amthausgasse 4, 3001 Bern, سوئیس

 رودخانه Aare شهر برن در سوئیس

از فعالیتهای هیجانانگیز در رودخانه Aare لذت ببرید

the Aare River

رودخانه Aare با توده‌ای زیبا از آب‌های فیروزه‌ای شفاف، بخش مهمی از برن است که زندگی و چشم‌انداز شهر را نشان می‌دهد. رودخانه در تمام طول سال، فضای بسیار خیره‌کننده‌ای دارد و مکانی عالی برای قدم زدن است  و در طول تابستان به مرکز فعالیت‌ها تبدیل می‌شود. با افزایش دما، مردم محلی بسیاری در رودخانه Aare شنا می‌کنند. همچنین در حاشیه رودخانه چندین استخر روباز از جمله مجموعه استخر معروف مرزیلی وجود دارد که چندین استخر و مناظر زیبایی از ساختمان مجلس را ارائه می‌دهد.

قایق‌رانی در Aare طرفداران بسیاری داشته و علاوه بر آن فعالیت‌های زیاد دیگری نیز وجود دارد. شرکت در رپیدز Uttiger Schwelle بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. شما همچنین می‌توانید در یک مسیر محبوب با قطار به تون بروید و سپس به سمت پایین رودخانه حرکت کنید تا به برن بازگردید. بهترین مناظر از Aare، در پل Nydeggbrücke، قابل مشاهده است که معروف‌ترین و محبوب‌ترین پل برن محسوب می‌شود. این پل بخش‌های قدیمی و جدید شهر را به هم متصل می‌کند و مناظر افسانه‌ای بر روی پشت بام‌های قرمز بسیار تماشایی و حیرت‌انگیز است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: برن، سوئیس

پارک خرس در برن سوئیس

از پارک خرس دیدن کنید!

the Bear Park

از آنجایی که خرس نماد برن است، این شهر در طول سال‌ها خرس‌ها را در محوطه‌ای بزرگ نگهداری می‌کرد. در منطقه اطراف محوطه خرس‌ها، بسیاری از مسیرهای پیاده‌روی به رودخانه منتهی می‌شوند و یک آسانسور شیب‌دار اکنون منطقه پایین‌تری را کنار رودخانه به بالای محوطه متصل می‌کند. در سال 2009 با اضافه شدن یک محوطه سبز بزرگ‌تر به زیستگاه این خرس که از طریق یک تونل به محیط اصلی می‌رسد، این پارک مدرن‌تر شد. همچنین خرس‌ها می‌توانند با خیال راحت هنگام بالا رفتن دما در بخشی از رودخانه که در محفظه دوم قرار دارد، آب‌تنی کنند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Grosser Muristalden 6, 3006 Bern, سوئیس

تلفن: +41 31 357 15 25

وب‌سایت: /tierpark-bern.ch

 

ساختمان کورنهوس برن 

ساختمان کورنهوس برن  

the Granary (Kornhaus)

این فضای فرهنگی چشمگیر از جاذبه‌های توریستی برن به شمار می‌رود که تئاتر شهر را نیز در خود جای داده است. کتابخانه کورنهاوس، کتابخانه طراحی، انجمن رسانه و طراحی و دو رستوران معروف: Kornhauskeller و Kornhauscafé که از رستوران‌های معروف برن هستند، از بخش‌های این ساختمان استدر گذشته این ساختمان برای ذخیره غلات استفاده می‌شد. فضای داخلی با دوازده ستون و لباس سنتی زنان برن بسیار قابل‌توجه است. همچنین بیش از دوجین موسیقی‌دان با لباس سوئیسی از دوره رنسانس به نمایش گذاشته شده که بسیاری دیدنی هستند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Kornhauspl. 18, 3011 Bern, سوئیس

ساعات کاری: 11:30AM-5:30PM

تلفن: +41 31 327 72 72

وب‌سایت: https://kornhaus-bern.ch/

کلیسای فرانسوی شهر برن

کلیسای فرانسوی

the French Church

کلیسای فرانسوی به عنوان قدیمی‌ترین کلیسای شهر شناخته می‌شود که در پشت انبار غله قرار دارد. نقاشی‌های دیواری این کلیسا توسط گروهی از نقاشان معروف «استاد میخک» طراحی شده‌اند. این بنا بر پایه‌های کلیسای قدیمی‌تری که به قرن سیزدهم باز می‌گردد، ساخته شد و ساخت آن چندین قرن طول کشید. نهایتا در سال 1754 با اضافه شدن نماهای جدید و نقاشی‌های دیواری تکمیل شد. پروتستان‌های فرانسوی زبان پس از سال 1623، عبادت‌کنندگان اصلی کلیسا بودند که تغییر بزرگی نسبت به ریشه کلیسا دومینیکن به شمار می‌رفت. هوگنو (کالوینیست‌های فرانسوی) از سال 1685 هنگام فرار از پیگرد قانونی به این کلیسا پناه بردند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Zeughausgasse 8, 3011 Bern, سوئیس

ساعات کاری: 9AM-5PM

تلفن: +41 31 312 39 36

وب‌سایت: www.egliserefberne.ch

سفرهای یک روزه از برن

سفرهای یک روزه از برن

  1. شهر زیبای اینترلاکن

شهر زیبای اینترلاکن در حدود 60 کیلومتری برن در بخش Bernese-Oberland در رشته کوه‌های آلپ، یکی از زیباترین شهرهای سوئیس است. این شهر بین دریاچه تون و دریاچه برینزیافت، دو رودخانه را به هم متصل می‌کند.

بیشتر بخوانید: تجربه‌های حیرت‌انگیز و جاذبه‌های گردشگری اینترلاکن

اینترلاکن برای قرن‌ها به خاطر ساعت‌سازی و صنعت چاپ معروف بود، در حالی که امروزه به دلیل تفریحات در فضای باز بازدیدکنندگان بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. فعالیت‌های هیجان‌انگیز بسیاری را می‌توانید در این شهر تجربه کنید که شامل پاراگلایدر کوهستانی، پرش از دره و پیاده‌روی می‌شود.

شهر زیبای اینترلاکن در سوئیس

  1. تون جذاب‌ترین شهر سوئیس

تون، جذاب‌ترین شهر کشور، جایی است که رود آرار از دریاچه تون می‌ریزد. این شهر در 30 کیلومتری جنوب برن قرار دارد که بسیار دیدنی است و گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. تماشای قلعه شهر در مسیرهای پیاده‌روی گل‌کاری‌شده، تجربه بسیار منحصر به فردی خواهد بود. همچنین بازدید از قلعه، تالار شهر قدیمی، پیاده‌روی در کنار دریاچه و موزه از بهترین تجربه‌هایی است که در این شهر خواهید داشت. 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات