5 دلیل برای بازدید از موزه ملی سوئیس

2 سال پیش 0 دیدگاه

موزه‌ ملی سوئیس در قلب زوریخ و کنار ایستگاه قطار هاپ بانهوف قرار دارد. بنای این موزه‌ زیبا از یک ساختمان تاریخی باشکوه و جناح جدید تشکیل شده. ساختمان اصلی در سال 1898 میلادی به سبک تاریخ‌گرایی توسط گوستاو گول و به شکل دژهای فرانسوی در دوره‌ رنسانس در کشور سوئیس ساخته شد. گوستاو گول نمای سبک‌های مختلف معماری را از اواخر قرون وسطی تا عصر مدرن با هم تلفیق کرد تا ترکیبی واحد از آن‌ها به وجود آورد.

افزونه‌ جدید ساختمان که معماران سوئیسی «کریست و گنتنبین»  آن را طراحی و در سال 2016 بازگشایی کردند، به خوبی طراحی اصلی گوستاو گول را تکمیل کرده است. در این جناح‌ها یک سالن نمایشگاهی پرکاربرد، کتابخانه‌ای شیک و یک سالن اجتماعات برای رویدادهای عمومی نیز تعبیه شده است.

شما در موزه ملی سوئیس می‌توانید آثار هنری از ماقبل تاریخ تا دوران باستان و از قرون وسطی تا قرن بیستم را ببینید. آثار هنری مدرن کلاسیک و آثار قرن شانزدهم، هفدهم و هجدهم در بخش دیگری از شهر زوریخ در موزه‌ «کونستاهاوس» واقع شده‌اند. در موزه‌ ملی سوئیس بخشی غنی از آثار گوتیک، چیوالری و مجموعه‌ای جامع از مجسمه‌های چوبی کلیسایی، محراب وجود دارد.

مجموعه‌ای از ظروف چینی و لعاب‌دار «فیانس» موزه‌ در اختیار «سونفتهاوس زو مایسن» در نزدیکی کلیسای «فرومونستر» قرار گرفته است. قایق‌ها تور گردشی خود بر رودخانه‌ی لیمات را از موزه‌ ملی سوئیس به سمت «ولیسهوفن» و دلتای رودخانه‌ای «زوریخ‌هورن» آغاز می‌کنند.

Swiss National Museum

نمایشگاه‌های موقت با موضوعات محلی به‌طور مرتب برپا می‌شوند و به مجموعه‌ این اطلاعات ارزشمند اضافه می‌کنند. با وجود رویدادهای ویژه و تورهای راهنمای کامل در موزه‌ ملی سوئیس می‌توانید به بازدید از این موزه بپردازید.

بیشتر بخوانید: معرفی روستای آپنزل در سنت گالن | یکی از بکرترین روستاهای سوئیس

از قرن نوزدهم به‌عنوان قرن ملت‌ها و دولت‌های ملی یاد می‌شود چرا که در این دوره، بیش‌تر کشورها سرگرم احداث بناها و یادمان‌های مختلفی برای نمایش افتخارات و عظمت کشورشان بودند، ولی دولت فدرال جوان سوئیس با طرح احداث موزه ملی دست و پنجه نرم می‌کرد. ایده اولیه احداث موزه با انتقادها و ایرادات فراوانی همراه بود و دلایل مختلفی نیز مزید بر علت شد تا کلا ایده احداث موزه کنسل شود. اما محبوبیت نمایشگاه‌های برگزار شده در هر شهر به اندازه‌ای بود که بتواند از ایده برگزاری موزه ملی حمایت کند و در نهایت در سال 1883 یکی از اعضای شورای ملی به نام فردریک سالومون ووگلین بحث احداث موزه ملی را مجددا مطرح کرد.

بازدید از موزه ملی سوئیس

موزه ملی سوئیس شامل 840 هزار اثر مختلف درباره تاریخ سوئیس است. اتاق‌ها و تالارهای این موزه بزرگ‌ترین مجموعه اطلاعات درباره فرهنگ و تاریخ سوئیس را در دل خود دارند: صنایع‌دستی، اشیاء مورد استفاده روزانه، نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی از دوران ماقبل تاریخ تاکنون، همگی ماجراها و اتفاقات جالب دنیا را تعریف می‌کنند.

تور سوئیس، Swiss National Museum

راهنماهای صوتی در این موزه برای افراد مورد نیاز ایجاد شده که از طریق اپلیکیشن "موزه ملی" در گوشی‌ها قابل دسترسی هستند. Swiss National Museum نشان‌دهنده تنوع شهرها و کانتون‌های زوریخ است. در دل نمایشگاه ویترینی شامل 60 اثر تاریخی وجود دارد که ماجراهای تاریخی زوریخ را روایت می‌کند. تالار اسلحه‌ها علاوه‌بر سلاح‌های مختلف تاریخی، نقاشی‌های دیواری باشکوهی دارد که توسط فردیناند هودلر در قرن 19 میلادی کشیده شده و نشان‌دهنده میدان نبرد بین سوئیس و فرانسه است.

راهنمای بازدید از موزه ملی سوئیس

موزه ملی سوئیس در همه‌ روزهای هفته، باز است و شما برای بازدید از موزه می‌توانید از ده صبح تا پنج عصر به محل آن مراجعه داشته باشید. مدت زمانی که طول می‌کشد تا بتوانید از کل موزه بازدید کنید، حداقل یک ساعت و حداکثر دو ساعت است و این زمان برای بازدید از بخش‌های مختلف موزه کافی است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با جاذبه­‌های گردشگری شهر سنت موریتز سوئیس

برای ورود به این موزه، مانند بسیاری از موزه‌های دیگر هزینه دریافت می‌شود و بازدید از بخشی از موزه به نام "فقط سوئیس" رایگان است.

فصلی که برای سفر به سوئیس و بازدید از موزه این کشور مناسب است، وابسته به خود شخص و هدف از سفر به سوئیس است. اگر می‌خواهید از تفریحات زمستانی از جمله اسکی نیز استفاده کنید، فصل زمستان برای شما بسیار مناسب است و در صورتی که قصد بازدید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری سوئیس را دارید، تابستان و بهار بهترین زمان سفر به سوئیس برای شما خواهد بود.

تور سوئیس و بازدید از موزه ملی سوئیس

نکته‌ مهمی که در مورد فصل سفر به سوئیس باید در نظر داشته باشید، این است که در فصل تابستان گردشگران زیادی در این کشور حضور دارند.

مسیر دسترسی به موزه ملی زوریخ بسیار آسان است چرا که در مجاورت ایستگاه مرکزی زوریخ واقع شده است و با استفاده از وسیله‌های نقلیه عمومی در هر کجای شهر زوریخ باشید، می‌توانید به راحتی به این موزه مراجعه کنید و از آثار متعدد تاریخی آن بازدید داشته باشید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات