معرفی روستای آپنزل در سنت گالن | یکی از بکرترین روستاهای سوئیس

3 سال پیش 0 دیدگاه

نقشه سوئیس نشان می‌دهد که این کشور در بخش غربی قاره اروپا واقع شده‌است و مرزهای بین‌المللی با آلمان در شمال، فرانسه در غرب، ایتالیا در جنوب، اتریش در شرق و یک کشور بسیار کوچک لیختن‌اشتاین در شمال شرقی دارد. به‌همین‌ترتیب، سوئیس کشور محصور در خشکی است. نام رسمی این کشور، کنفدراسیون سوئیس است. دورتادور این کشور در خشکی محدود شده‌است، سوئیس، این کشور کوهستانی در مرکز اروپا و بین فرانسه و ایتالیا قرار دارد. سوئیس با اتریش، آلمان و لیختن‌اشتاین هم‌مرز و همسایه است.

پایتخت این کشور برن است. زوریخ و ژنو دو شهر سوئیس نیز به‌دلیل فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی‌شدن از جمله شهرهای جهانی هستند. علاوه‌براین، ژنو مقر برخی سازمان‌های بین‌المللی برتر و همچنین محلی عالی برای نشست‌های بین‌المللی رهبران سیاسی و همچنین سرمایه‌داران بزرگ تجاری است. مهم‌تر از همه، این دو شهر به‌ترتیب رتبه دوم و سوم جهان را از نظر بالاترین کیفیت زندگی دارند. نوع حکومت سوئیس یک جمهوری دموکراتیک پارلمانی فدرال است که سیستم چندحزبی دارد. در این نظام سیاسی، شورای فدرال سوئیس رئیس دولت است و قدرت اجرایی توسط دولت و اداره فدرال اعمال می‌شود. علاوه‌براین، سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان از نظر تولید ناخالص داخلی سرانه است؛ زیرا سوئیس دارای سیستم‌های اقتصادی پایدار، مدرن و یکی از سرمایه‌دار‌ترین سیستم‌های اقتصادی در جهان است. از صنایع مهم کشور می‌توان به صنایع شیمیایی، بهداشت و داروسازی، بانکداری، آلات موسیقی، ابزار اندازه‌گیری، املاک، بیمه و گردشگری اشاره کرد. برخی از شرکت‌های مهم عبارت‌اند از: Glencore، Nestle، Hoffmann-La Roche، Novartis، The Swatch Group، ABB و Adecco. 

آب‌و‌هوای کشور سوئیس

آب‌و‌هوای این کشور تا حد زیادی معتدل است، اما به‌دلیل ارتفاعات، از مناطق بارش برف تا آب‌و‌هوای مدیترانه‌ای متفاوت است. چهار اقلیم عمده اروپا بر سوئیس تأثیر می‌گذارند. از غرب، تحت تأثیر رانش اقیانوس اطلس شمالی، توده‌های هوای ملایم و مرطوب می‌آیند. هوای خشک و سرد از نواحی شمال قطب شمال می‌رسد. هوای قاره‌ای از شرق، هوای خشک سردتر در زمستان و هوای گرم‌تر در تابستان به‌ارمغان می‌آورد. هوای نسبتاً مرطوب و گرم از مدیترانه به سمت شمال جریان دارد. در ادامه روستای آپنزل سوئیس را معرفی می‌کنیم.

آب‌وهوای روستای آپنزل در سنت گالن

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با جاذبه­‌های گردشگری شهر سنت موریتز سوئیس

معرفی روستای آپنزل

آپنزل در سال 1403 از صومعه سنت گال جدا و در سال 1411 وارد اتحادیه‌ای با کنفدراسیون سوئیس قدیم شد. در سال 1513 نیز به عضویت کامل درآمد. از سال 1597 درنتیجه اصلاحات سوئیس به آپنزل اینرهودن و آپنزل اوسررودن تقسیم شد.

روستای آپنزل سنت گالن

 

آپنزل اوسررودن (Appenzell Ausserrhode)

در شمال شرقی سوئیس و در مجاورت کانتون‌های سنت گالن و آپنزل اینرودن قرار دارد. آپنزل (Appenzell) به‌معنای سلول یا ملک ابوت است. این نام به کلیسای سنت گالن اشاره دارد که تأثیر زیادی بر این منطقه داشته است. قلمرو آپنزل یک نهاد جغرافیایی به‌عنوان آپنزل لند شناخته می‌شود؛ درحالی‌که در زمینه‌های سیاسی، این دو کانتون (تا سال 1999 نیمه کانتون) به‌عنوان Beide Appenzell (هر دو آپنزل) شناخته می‌شوند. سلول به کلیسای سنت گال اشاره می‌کند که بر این منطقه بسیار مؤثر بوده است.

رهبران سنت گال قدرت خود را در اواسط قرن یازدهم در سرزمینی که بعدها آپنزل نامیده شد، تثبیت کردند که در آن زمان کاملاً آلمانی بود. در حدود سال 1360، درگیری‌ها بر سر حقوق و مالیات سبب نگرانی رئیس و کشاورزان آپنزل شد. هر دو طرف می‌خواستند با پیوستن به لیگ جدید سوابین از حقوق و منافع خود محافظت کنند. در سال 1377 آپنزل با حمایت شهرهای کنستانز و سنت گالن اجازه یافت به لیگ بپیوندد (شهر سنت گالن اغلب با صومعه همسایه سنت گال در تضاد بود). با حمایت اتحادیه، آپنزل از پرداخت بسیاری از هدایا و دهک‌هایی که ابوت کونو فون استوفلن درخواست می‌کرد، خودداری کرد. کونو در پاسخ به ازدست‌دادن درآمد از املاک خود، به خانه اتریشی هابسبورگ برای کمک نزدیک شد. در سال 1392 نیز قراردادی با هابسبورگ‌ها منعقد و در سال 1402 آن را تمدید کرد. در پاسخ، در سال 1401 آپنزل برای حفظ حقوق و آزادی آن‌ها با شهر سنت گالن توافق کرد.

روستای آپنزل در سوئیس

دهکده آپنزل و کانتون آپنزل اینرهودن در منظره‌ای زیبا از تپه‌های غلتشی واقع شده‌اند. این منطقه به‌خاطر آداب و رسوم و سنت‌های روستایی، از جمله رویدادهای فرهنگی مانند موسیقی محلی و رقص‌های روستایی و همچنین تورهای پیاده‌روی در منطقه آلپستین معروف است. آپنزل با حدود 7000 سکنه، مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و کوچک‌ترین کانتون سوئیس است. در این دهکده‌ هیچ ماشینی وجود ندارد. همچنین تعداد بی‌شماری از فروشگاه‌ها و بوتیک‌های کوچک برای خرید و گشت‌وگذار ایده‌آل در این مکان قرار دارد؛ از این‌رو به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً از روستای آپنزل دیدن کنید. ساختمان‌ها با نقاشی‌های دیواری تزیین شده‌اند. موزه آپنزل که در تالار شهر قرار دارد، مقطعی از تاریخ و فرهنگ آپنزل را نشان می‌دهد.

 

بهترین تفریحات در آپنزل

در ادامه به معرفی بهترین تفریحات در هنگام سفر به سوئیس و بازدید از روستای آپنزل می‌پردازیم:

کوه آلپستین

آلپستین زیرگروهی از کوه‌های آلپ آپنزل در سوئیس است که متراکم‌ترین شبکه مسیرهای پیاده‌روی در سوئیس را دارد. دوست‌داران طبیعت می‌توانند مسیرهای پیاده‌روی بی‌شماری را انتخاب کنند؛ از یک پیاده‌روی ساده تا یک کوه‌پیمایی چالش‌برانگیز.

 

قله گبریس روستای آپنزل

گابریس ارتفاعی در کانتون آپنزل اوسررودن، با ۱۲۴۷ متر ارتفاع شمالی‌ترین کوهپایه‌های سوئیس آلپ را نشان می‌دهد. به‌دلیل قرارگرفتن در وسط چشم‌انداز، تپه آپنزل به‌عنوان یک کوه پانوراما زیبا و مقصدی برای کوهنوردان و دوچرخه‌سواران متعدد شناخته می‌شود. Gasthaus Oberer Gabris در نزدیکی قله قرار دارد.

بیشتر بخوانید: ۱۱ سوغات سوئیس که حتما باید بخرید

آلتر راین (Alter Rhein)

بستر رودخانه قدیمی آلپاین راین در سنت گالن و فورارلبرگ که در دره آلپاین راین است، با صاف‌شدن راین در قرن بیستم قطع شد. این مکان یکی از مکان‌های زیبا در آپنزل سوئیس و همچنین مکانی خوب برای پیک‌نیک است.

هوخ هیرشبرگ

این مکان یکی از زیباترین کوه‌های پانوراما در مقابل آلپستین است. از اینجا دید وسیعی از چشم‌انداز اطراف و چشم‌انداز توده آلپستین وجود دارد. به‌راحتی می‌توان با پای پیاده از گیز، محل تجمع یا Eggerestand به Hohe Hirschberg رسید. از محل تجمع، جاده‌ای باریک به‌سمت هوخ هیرشبرگ منتهی می‌شود که می‌توان از این راه باریک به‌سمت رستوران کوهستانی در ارتفاع 1168 متری رفت.

هوندویلر هوهی

Hundwiler Höhi کوهی از کوه‌های آلپ آپنزل است که در مرز بین کانتون‌های سوئیس آپنزل اوسررودن و آپنزل اینرودن قرار دارد. قله از هر طرف کوه به‌راحتی قابل دسترس است. یک نقطه دیدنی محبوب روی Säntis، توده آلپستین و دریاچه کنستانس است. یک کلبه کوهستانی در نزدیکی قله قرار دارد که می‌توانید آن‌جا استراحت کنید.

روستای آپنزل سنت گالن سوئیس

موزه هنری دونانت

موزه هنری دونانت به شخصیت و آثار زندگی هنری دونانت زمانی که در هایدن زندگی می‌کرد، اختصاص دارد. این موزه تنها خاطرات بنیان‌گذار صلیب سرخ را زنده نگه نمی‌دارد. یک اتاق نیز به دیدگاه‌های او درباره جهانی بدون جنگ اختصاص دارد.

کوه زیبا و باشکوه کرونبرگ

کرونبرگ کوهی از کوه‌های آلپ آپنزل است که در غرب آپنزل در کانتون آپنزل اینررودن قرار دارد. قله 1663 متری آن با تله‌کابین در دسترس است. کرونبرگ کوهی است که به‌راحتی می‌توان از آن بالا رفت و یک مقصد گردشگری محبوب است. از ایستگاه Valley برای رسیدن به این کوه باشکوه می‌توانید استفاده کنید این ایستگاه از 28 ژوئن 1999 فعالیت خود را آغاز کرده است.

کوه سانتس

کوه سانتس بلندترین کوه در توده آلپستین در شمال شرقی سوئیس و همچنین نقطه اوج کل آلپ آپنزل، بین دریاچه والن و دریاچه کنستانس است. چشم‌انداز قله فوق‌العاده تماشایی است. اگر آب‌و‌هوا اجازه دهد، می‌توان کشور اتریش آلمان را دید.

 

بلندترین کوه روستای آپنزل سنت گالن

گذرگاه شوگالپ

شوگالپ یکی از زیباترین و محبوب‌ترین گذرگاه‌های کوهستانی کنفدراسیون سوئیس است که در ارتفاع 1298 متری واقع شده است. مناظر از اینجا واقعاً چشم‌گیر است.

گذرگاه استوس

گذرگاه Stoss یک گذرگاه کوهستانی بین کانتون‌های آپنزل اینرهودن و آپنزل اوسررودندر سوئیس است. در 17 ژوئن 1405، در طول جنگ‌های آپنزل، نبردی در گذرگاه استوس، بین 400 سرباز آپنزل و 1200 سرباز هابسبورگ و آبباتیال روی داد. آپنزلرها پیروز شدند و بدین‌وسیله استقلال خود را از صومعه سنت گال به‌دست آوردند. این گذرگاه یک بنای تاریخی در آپنزل محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: همه چیز راجع‌به بام اروپا، منطقه دیدنی یونگفراو سوئیس

بهترین هتل‌ها در آپنزل

در زیر به معرفی برخی از هتل‌های معروف آپنزل اشاره می کنیم:

بوتیک هتل بارن گونتن

در این هتل، سرعت و سروصدای زندگی روزمره را پشت سر بگذارید. اتاق‌ها دارای بالکن هستند. این مکان بهترین مکان برای گذراندن تعطیلات و استراحت است. همه اتاق‌ها مجهز به تلویزیون صفحه تخت، رادیو، سشوار، دوش/WC و کتری، با دسترسی رایگان Wi-Fi هستند. از آنجا که پیاده‌روی در این منطقه بسیار محبوب است، در هر اتاق یک کوله‌پشتی راحت نیز خواهید یافت. صبحانه گسترده بارن بهترین راه برای شروع یک روز با نشاط فراوان است.

هتل هریسائو

مسافرانی که از هریسائو بازدید می‌کنند، باید بدانند هتل هریسائو انتخابی عالی برای استراحت و تجدید قواست. هتل هریسائو به‌دلیل محیط خانوادگی دوستانه و نزدیکی به رستوران‌های عالی شهرت دارد. اتاق‌ها مینی‌بار دارند و وای‌فای رایگان در دسترس است.

هتل‌های معروف روستای آپنزل در سنت گالن

هتل رمانتیک سانتیس

مهمان‌نوازی آپنزلی‌ها در هتل رمانتیک سانتیس واقعاً عالی است. نمای بزرگ آن منظره‌ای باشکوه از تپه‌ها و کوه‌های اطراف را ارائه می‌دهد. منطقه جالب آپنزل لند همه سنین را با تاریخ و سنت‌های خود سرگرم می‌کند. بازدید از دهکده جذاب آپنزل با بوتیک‌های جذاب آن هنگام اقامت در کشور سوئیس امری ضروری است.

هتل آپنزل

پیداکردن یک هتل ایده‌آل مناسب برای خانواده در آپنزل کار سختی نیست و این هتل گزینه خوبی برای مسافرانی مانند شماست. با اقامت در این هتل، از اتاق‌های آرامش‌بخشی که دارای مینی‌بار، نشیمن و حمام اضافی هستند، لذت خواهید برد. همچنین می‌توانید در طول اقامت با دوستان خود در ارتباط باشید؛ زیرا هتل آپنزل وای‌فای رایگان را به مهمانان ارائه می‌دهد.

این هتل دارای دربان و خدمات اتاق است. به‌علاوه، یک رستوران در محل ارائه می‌دهد که استراحت دل‌پذیری را برای شما فراهم می‌کند. برای مهمانانی که وسیله نقلیه دارند، پارکینگ رایگان در دسترس است. اگر به‌دنبال یک رستوران ایتالیایی هستید، از رستوران رنک که فاصله چندانی با هتل آپنزل ندارد، دیدن کنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات