بهترین زمان سفر به روسیه چه فصلی است؟

2 سال پیش 0 دیدگاه

بهترین زمان سفر به روسیه به عوامل زیادی بستگی دارد: به جایی که می‌خواهید داخل این کشور بزرگ بروید، هنگام رسیدن چه برنامه‌ای برای انجام آن دارید (پیاده‌روی در اطراف دریاچه بایکال یا گردش در موزه‌های مسکو؟) و این که چقدر مایلید تجربه‌های شدید را تجربه کنید؟

اگر به دنبال پس‌انداز هستید، نوامبر و اوایل بهار (مخصوصا مارس) ماه‌های ارزان‌تری هستند، اما هر دو بارانی و سرد هستند و نوامبر بیشتر شبیه زمستان است تا پاییز. ماه‌های تابستان، گران‌ترین ماه‌ها برای ورود به روسیه هستند، زمانی که هتل‌ها به‌طور کامل رزرو می‌شوند و قیمت پروازها سربه‌فلک می‌کشد. تابستان همچنین به معنای دمای بسیار گرم، ازدحام زیاد و صف‌های طولانی برای دسترسی به موزه‌ها یا گرفتن قایق برای گردش در کانال‌های سنت پترزبورگ است.

اگر قصد دارید وقت خود را در فضای باز بگذرانید، اوایل پاییز معمولا بهتر از تابستان است. مکان‌هایی مانند حلقه طلایی (منطقه‌ای که در شمال شرق مسکو امتداد دارد) و دریاچه بایکال و کوه‌های اورال در پاییز خیره‌کننده هستند، زیرا رنگ درختان تغییر می‌کند و رنگ قرمز کل منطقه را فرا می‌گیرد. بیشتر مسیرهای کوهستانی در پاییز باز هستند و آب‌وهوا برای پیاده‌روی طولانی مدت مناسب است.

دریاچه بایکال در زمستان به همان اندازه زیباست و آب زیر سطح یخ‌زده، آبی تیره به نظر می‌رسد و فرصتی باورنکردنی برای اسکیت‌سواری درست بر فراز بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین جهان را فراهم می‌کند.

روسیه، بزرگ‌ترین کشور جهان از نظر مساحت است و آن‌قدر وسیع است که آب‌وهوای بسیار متفاوتی را تجربه می‌‌کند. درحالی‌که اکثر نقاط کشور دارای آب‌وهوای قاره‌ای مرطوب هستند، کوه‌ها، دره‌ها و دریاچه‌های عظیم بر دما، رطوبت و باد شهری به شهر دیگر تأثیر می‌گذارند. شمال روسیه و سیبری دارای آب‌وهوای نیمه قطبی هستند با زمستان‌های بسیار سرد و دمای شدید که می‌تواند به 70- درجه سانتی‌گراد در مکان‌هایی مانند Ojmjakon، سردترین شهر مسکونی روی زمین برسد. در جنوب، نزدیک دریای سیاه، روسیه تابستان‌های بسیار مرطوب، گرم و زمستان‌های معتدل و تقریبا بدون برفی را می‌بیند.

بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ

با چنین محدوده‌ای از آب‌وهوا، تعیین بهترین زمان برای بازدید از روسیه می‌تواند دشوار باشد. برای اکثر مردم، بهترین زمان برای سفر به روسیه اوایل پاییز، به‌خصوص ماه اکتبر است. همان‌طور که دما شروع به پایین آمدن می‌کند و جمعیت به خانه می‌روند، کشف شهر آسان‌تر و برای کاوش ارزان‌تر می‌شود.

درحالی‌که تابستان بهترین زمان سفر به روسیه است و شاهد بیشترین هجوم گردشگران بوده، هر فصل چیزهای زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان روسیه دارد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی جاذبه‌های شگفت انگیز شهر کازان

بهترین زمان مسافرت به روسیه کدام فصل‌هاست؟

  • تابستان:

اکثر افرادی که از روسیه بازدید می‌کنند، در تابستان به این کشور می‌آیند، تا حدی به این دلیل که از زمستان روسیه می‌ترسند. بازدیدهای تابستانی مزایای خود را دارند، زیرا اکثر شهرها دارای پارک‌ها و باغ‌های زیادی هستند که برای قدم زدن، پیک‌نیک و استراحت زیر نور خورشید در تابستان مناسب هستند.

بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ، تابستان است زیرا سن پترزبورگ در تابستان جذاب است، و شهر پدیده‌ای به نام "شب‌های سفید" را تجربه می‌کند، زمانی که آسمان هرگز به تاریکی کامل نمی‌رسد و در عوض با رنگ‌های گرگ‌ومیش در شب روشن می‌شود. نقطه ضعف سفر تابستانی گرماست، زیرا در ماه‌های گرم‌تر دما می‌تواند به راحتی به اواسط 30 درجه سانتی‌گراد برسد و دسترسی به فضاهای دارای تهویه مطبوع دشوار خواهد بود؛ حتی موزه‌های بزرگ مانند هرمیتاژ و سایر جاذبه‌های گردشگری محبوب AC ندارند.

بهترین زمان مسافرت به روسیه

  • پاییز:

پاییز در روسیه کوتاه است و اساسا فقط دو ماه (سپتامبر و اکتبر) طول می‌کشد. تا ماه نوامبر، دمای زمستان در حال تنظیم شدن است و می‌توانید تا اواسط نوامبر در بسیاری از شهرها انتظار برف را داشته باشید. شب‌ها در پاییز ممکن است سرد شوند، بنابراین ممکن است به چند لایه و حتی یک ژاکت ضخیم نیاز داشته باشید.

بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ | تور روسیه

پاییز به معنای رنگ‌های زیبای قرمز و زرد در همه جاست، اما همچنین به معنای جمعیت کمتر هم هست، زیرا بچه‌ها به مدرسه بازگشته‌اند و اکثر خانواده‌ها در این مدت به سفر نمی‌روند. این زمان بسیار خوبی برای یافتن پروازها و اقامتگاه‌ها و زمان بسیار خوبی برای بازدید است، زیرا دمای هوا در همان زمان از سال بسیار سردتر از سواحل شرقی ایالات متحده نیست.

  • زمستان:

روسیه پوشیده از برف جادویی دارد که ارزش آن را دارد که یک سفر زمستانی را در نظر بگیرید. حتی در سیبری، جایی که دمای زمستان به راحتی به ۴۰- درجه سانتی‌گراد می‌رسد، در ماه‌های سرد، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد. زندگی در زمستان متوقف نمی‌شود و خیابان‌های پر از یخبندان و کلیساهای رنگارنگ پوشیده از برف، حیرت‌آور هستند. زمستان‌ در سرتاسر روسیه بسیار متفاوت است و درحالی‌که سیبری دمای بسیار پایینی دارد، زمستان‌های خشک با باد بسیار کمی نیز دارد که باعث می‌شود آن را بسیار راحت‌تر از آن چیزی که انتظار دارید، از سر بگذرانید.

سفر به روسیه در زمستان

از سوی دیگر، سن پترزبورگ مرطوب است اما هرگز واقعا سرد نیست و دمای آن به زیر صفر می‌رسد؛ به اندازه‌ای که کانال‌ها یخ بزنند و منظره‌ای تماشایی ایجاد کنند. کت‌های ضخیم، چکمه‌های ضدآب غیر لیز و کلاه برای سفر زمستانی به روسیه ضروری هستند، اما تا زمانی که به سرزمین سیبری نروید، به هیچ لباس یا تجهیزات خاصی برای عبور از سفر زمستانی نیاز نخواهید داشت.

  • بهار:

بسته به جایی که در روسیه هستید، اوایل بهار (مارس) ممکن است به معنای آب شدن برف و خیابان‌های بسیار مرطوب باشد، یا یخ ترد هنوز همه چیز را پوشانده باشد. بارش برف هنوز در ماه مارس امکان‌پذیر است، اما قطعا تا آوریل همه‌چیز گرم می‌شود، زیرا مقداری باران دارد و دمای هوا به حدود 10 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. میادین و پارک‌های روسیه معمولا پوشیده از گل‌های درخشان هستند، بنابراین بهار زمان رنگارنگی است که برای کاوش با پای پیاده در خیابان‌های روسیه راه بروید.

در ما‌ه مه به‌طور متوسط ​​حدود 9 روز باران می‌بارد و دمای آن تا 19 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. اگر می‌خواهید تجربه قیمت‌های ارزان‌تر و دمای گرم‌تری داشته باشید، ممکن است این ماه برای بازدید عالی باشد، زیرا قیمت‌ها هنوز پایین هستند و آب‌وهوا برای پیاده‌روی و کاوش مناسب است.

ژوئن ماه خوبی برای بازدید از روسیه است، زیرا هوا گرم است و برای کاوش در شهرها و طبیعت عالی است. میانگین دما در این ماه در مسکو 22 درجه سانتی‌گراد و در سن پترزبورگ 20 درجه سانتی‌گراد است و در اواخر بعدازظهر، آفتاب زیاد است و مقداری باران می‌بارد. تا پایان ماه ژوئن، جمعیت تابستانی و قیمت‌ها در حال افزایش است.

 

سفر به روسیه، بهترین زمان مسافرت به روسیه

12 ژوئن، روز روسیه است که یکی از مهم‌ترین تعطیلات در این کشور است. اگر از آن بازدید کردید، انتظار داشته باشید که بسیاری از مشاغل و جاذبه‌ها در این روز بسته باشند، مهمانی‌های شلوغ در خیابان‌ها و برخی از خیره‌کننده‌ترین رژه‌های نظامی که تا به حال تجربه کرده‌اید را در این روز می‌بینید.

در بیشتر مناطق روسیه، سپتامبر (و در برخی نقاط اوایل اکتبر) تنها ماهی است که واقعا شبیه پاییز است، با دمای پایین که درختان در همه جا طلایی می‌شوند. قیمت‌ها پایین می‌آیند و جمعیت زیادی از مسافرها می‌روند، زیرا بچه‌ها به مدرسه باز می‌گردند. درحالی‌که ممکن است در ماه سپتامبر با آسمان ابری و مقداری باران مواجه شوید، آفتاب زیادی خواهید داشت و فستیوال‌های گوناگونی هم خواهید دید تا شما را سرگرم نگه دارند.

 

بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ | سفر به روسیه در تابستان

تابستان در مسکو فصل اوج است، زمانی که روزها طولانی هستند و برای قایق‌سواری در رودخانه مسکو و پیاده‌روی در میدان سرخ، نور خورشید زیادی دریافت می‌کنید. از آن‌جایی که دما در تابستان به راحتی به 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد، بازدید از اوایل فصل (ژوئن به جای اوت) آب‌وهوای بهتر و گشت‌و‌گذار راحت‌تری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بیشتر بخوانید: راهنمای بازدید از کاخ کرملین مسکو

درحالی‌که سن پترزبورگ مرطوب است، تابستان‌های مسکو خشک‌تر است، حتی اگر به‌طور میانگین 9 روز در ماه بین ژوئن و آگوست باران ببارد. تابستان‌ها همچنین می‌توانند رعد و برق و بادهای شدید داشته باشند، بنابراین لباس‌های ضدآب بهتر از چتر برای قدم زدن در خیابان پایتخت روسیه هستند.

برای سفر ارزان‌تر، در ماه مارس یا آوریل از روسیه بازدید کنید. در فصل بهار قیمت‌های بالاتر هنوز شروع نشده است، و دما می‌تواند بین 10 تا 21 درجه سانتی‌گراد در نوسان باشد که باعث می‌شود هوا در اکثر مواقع غیرقابل پیش‌بینی باشد. خبر خوب این است که در بهار در مسکو، باران زیادی نمی‌بارد، بنابراین حتی اگر عصرها به ژاکت نیاز داشته باشید، حداقل خشک خواهید ماند.

 بهترین زمان مسافرت به روسیه  | تور تابستان روسیه

هوا در سن پترزبورگ غیرقابل پیش‌بینی است. با بارش باران در تمام طول سال، روزهای گرم و به دنبال آن عصرهای سرد و حتی برف‌های اکتبر، انتخاب بهترین ماه برای بازدید دشوار است.

جولای و آگوست بیشترین بارندگی را شاهد هستند، بهار و اواخر پاییز خشک‌ترین (اما کم باران) دوره‌ها هستند.

به عنوان یک قاعده کلی، اواخر بهار تا پایان جولای ممکن است بهترین زمان برای بازدید باشد، فقط به این دلیل که فصل شب‌های روشن است. بسیاری از مغازه‌ها و کافه‌ها تا دیروقت باز می‌مانند تا از شب‌های روشن استفاده کنند و کنسرت‌های آخر شب گاهی در پارک‌های شهر و کنار رودخانه برگزار می‌شود. درجه حرارت در اواخر بهار تمایل دارد پایین بماند و تا ژوئن، شما باید دمای روز را تا 20 درجه پایین‌تر ببینید. اگرچه ممکن است شب‌ها سرد شود (12 درجه سانتی‌گراد حتی در ژوئن)، بنابراین همراه داشتن یک ژاکت نازک حتی در تابستان ضروری است.

بهترین زمان مسافرت به روسیه  | تور پاییزه روسیه

اگر می‌خواهید در فصل پربازدید از روسیه بازدید کنید، برایتان هزینه خواهد داشت (قیمت‌های هتل‌های سن پترزبورگ در تابستان به شدت افزایش می‌یابد)، اما آب‌و‌هوا ناامیدکننده نخواهد بود. درحالی‌که تابستان‌ها در سایر نقاط کشور می‌تواند بسیار گرم باشد، در سن پترزبورگ عمدتا معتدل است و دمای متوسط ​​آن 20 درجه سانتی‌گراد خواهد بود. هرچند روزهای سرد و مرطوب رایج هستند و قطعا زمانی که مجبور هستید ساعت‌های طولانی را در محیط بیرون سپری کنید، باعث ناراحتی می‌شوند.

راه‌آهن ترانس سیبری طولانی‌ترین خط راه‌آهن جهان است. همه قطارها از ایستگاه یاروسلاوسکی مسکو حرکت می‌کنند و در نهایت به سه مسیر تقسیم می‌شوند: مستقیم به ولادی وستوک (آخرین ایستگاه روسیه در آن سوی قاره، کمی بیش از 9 روز فاصله دارد)، خط ترانس مغولستان، و خط ترانس منچوری به چین.

اگر دنبال بهترین زمان برای بازدید از روسیه و مغولستان در یک سفر هستید، سوار شدن بر خط ترانس مغولستان (که در امتداد مسیر کاروان چای باستانی امتداد دارد) ممکن است بهترین گزینه شما باشد.

بیشتر بخوانید: شبه جزیره کامچاتکا | منطقه‌ای رویایی در روسیه

سفر در این مسیر بدون توجه به زمانی از سال که به آن سفر می‌کنید، یک تجربه مهیج است. در تابستان، می‌توانید در طول جشنواره نادام به مغولستان برسید و از مناظر دریاچه غاز شفاف و صحرای خیره‌کننده گبی لذت ببرید. در زمستان، تندرا روسیه، جنگل‌های انبوه توس پوشیده از برف و فرصت قدم زدن کنار بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین جهان را تجربه خواهید کرد. دریاچه بایکال در زمستان یخ می‌زند.

درحالی‌که قطارها در زمستان گرم و راحت هستند، تهویه هوا ندارند، بنابراین سفر در ماه‌های سردتر تجربه کلی بسیار بهتری است.

بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ | سفر به روسیه در بهار

بعد از برنامه‌ریزی برای سفر به روسیه، توجه به دما مهم است. روسیه در زمستان زیباترین است. به هر حال، این کشور شمالی است (در واقع سردترین کشور جهان) که 8/12 ماه را در زمستان می‌گذراند و می‌داند چگونه از آن بهترین استفاده را ببرد. اگر در زمستان به روسیه سفر می‌کنید، میتوانید پول زیادی پس‌انداز کنید و انتظار خدمات بهتری داشته باشید، و کارهای سرگرم‌کننده زیادی مانند ترویکاسواری انجام دهید. اگر سرما را دوست ندارید، مطمئن‌تر است تابستان آینده به روسیه سفر کنید.

سعی نکنید آب‌وهوا را فریب دهید و در ماه‌های بین فصلی به روسیه سفر کنید. ممکن است با یک سورپرایز بزرگ روبرو شوید. البته شما به دلایلی متفاوت از ناپلئون به روسیه سفر خواهید کرد، اما باید بدانید که بارش برف از اکتبر شروع می‌شود و در آوریل به پایان می‌رسد! یا می‌توانید از آژانس مسافرتی خود بخواهید که به شما کمک می‌کند تا سفر خود را به روسیه سازماندهی کنید تا اطمینان حاصل شود که کمترین زمان ممکن را در برف سپری می‌کنید.

برای بازدید از سن پترزبورگ، واقع در شمال غربی کشور از دمای خوب تابستان و پاییز استفاده کنید. از سوی دیگر، بین ماه‌های مه و سپتامبر بهترین ماه برای بازدید از شهر خواهد بود. اگر می‌خواهید شب‌های سفید معروف را ببینید، باید در ماه ژوئن سفر کنید، اما به‌خاطر داشته باشید که گردشگران بیشتری در این ماه در روسیه حضور خواهند داشت.

بهترین زمان مسافرت به روسیه در پایان ماه می است که دمای هوا به طور متوسط ​​​​15 درجه سانتی‌گراد است و از آن زمان‌هاست که نمایش‌ها و کنسرت‌ها در شهر شروع می‌شود. از آن‌جایی که هنوز انبوهی از بازدیدکنندگان وجود ندارد، ماه خوبی برای سفر است.

برای بازدید از موزه‌های بزرگ و اپرا در آرامش و بدون صف، بهتر است در ماه‌های اکتبر و نوامبر سفر کنید. میانگین دما بین 2 تا 11 درجه سانتی‌گراد و قیمت‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. علاوه‌براین، به ندرت توریستی وجود دارد.

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات