راهنمای بازدید از دریاچه بایکال روسیه

2 سال پیش 0 دیدگاه

بازدید از دریاچه بایکال روسیه (Ozero Baikal) تجربه‌ای شگفت‌انگیز است و این اغراق نیست. دریاچه بایکال با بیش از 1.6 کیلومتر عمق، عمیق‌ترین دریاچه آب شیرین جهان، میراث جهانی یونسکو و جواهری درخشان غیرقابل انکار در تاج سیبری است. دریاچه بایکال، عمیق‌‎ترین و تمیزترین دریاچه روی زمین است. فرصت دیدن جزیره شامانی اولخون، ماهیگیری در دریای کوچک، توقف در سواحل لیستویانکا، نگاهی به بخش تاریخی ایرکوتسک و لمس شدن توسط فوک‌ها، هر ساله حدود دو میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند. در این‌جا هنوز طبیعت دست نخورده و مسیرهای پیاده‌روی زیادی وجود دارد و افسانه‌هایی در مورد قدرت شفابخش چشمه‌های معدنی پراکنده در نقاط مختلف دریاچه وجود دارد.

راهنمای سفر به روسیه و دریاچه بایکال به شما کمک می‌کند تا بهترین مسیر را اطراف بایکال داشته باشید. فرصتی برای رفتن به داخل غارها، بالا رفتن از کوه‌ها، سفر با قایق به سمت دریا، سوار شدن بر اسب به سمت چشمه‌های معدنی که می‌توانید تجربه کنید. در زمستان نیز، زمان مسابقه روی یخ، اسکی در سراشیبی و ماهیگیری روی یخ است.

برای گردشگران، پیاده‌روی در امتداد سطح یخ‌زده دریاچه سازماندهی شده است که اعماق آن تا ده‌ها متر قابل مشاهده است. اگر نمی‌خواهید پیاده‌روی کنید، می‌توانید اسکیت کنید یا سوار هاسکی شوید. راهنمای ما به بایکال برای گردشگران به شما خواهد گفت که از کجا شروع کنید و چه چیزی را در برنامه خود بگنجانید.

تاریخچه و رازهای دریاچه بایکال

دریاچه بایکال در جنوب سیبری، علاوه‌براین که عمیق‌ترین دریاچه آب شیرین جهان است، با قدمت 25 میلیون ساله، باستانی‌ترین دریاچه جهان و دلیلی برای بازدید نیز به‌شمار می‌رود. این شهر با مرکز اداری آن در شهر ایرکوتسک، تقریبا اندازه بلژیک است و یک پنجم آب شیرین جهان را در خود جای داده است.

جالب این‌جاست که درحالی‌که این دریاچه توسط بیش از 300 رودخانه تغذیه می‌شود، تنها توسط یک رودخانه، آنگارا، تخلیه می‌شود و رودخانه سلنگا، زیستگاه مهم پرندگان، یک دلتای بزرگ را در خط ساحلی شرقی آن تشکیل می‌دهد. دریاچه بایکال علاوه‌بر برخورداری از تنوع زیستی خیره‌کننده به‌عنوان دریای مقدس نیز شناخته می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری دریاچه بایکال در روسیه

در میان افسانه‌های محلی این دریاچه، افسانه هیولایی آبی به نام لوسود خان (استاد اژدهای آب) وجود دارد که توسط مردم بومی بوریات نقل می‌شود. گفته می‌شود که شبیه یک ماهیان خاویاری غول‌پیکر با پوزه بیرون زده و زره پوشیده از پشت است که صدها سال سن دارد. برخی نیز می‌گویند که این هیولای دریاچه افسانه‌ای در سنگ‌نگاره‌های عصر حجر واقع در امتداد صخره‌های بایکال دیده شده است.

بیشتر بخوانید: شبه جزیره کامچاتکا | منطقه‌ای رویایی در روسیه

دلایل بازدید از دریاچه بایکال روسيه

دریاچه بایکال دارای جاذبه‌های فراوانی است که همه مسافران را پرانرژی و سرگرم نگه می‌دارد. با توجه به این که 80 درصد از 3700 گونه آن در هیچ کجای زمین یافت نمی‌شود، عجیب نیست که دریاچه بایکال اغلب "گالاپاگوس روسیه" نامیده می‌شود. مشهورترین این گونه‌های بومی، نرپا خاکستری نقره‌ای مایل به زرد و فوک‌های منحصرا آب شیرین جهان است و عقیده بر این است که در زمان عقب‌نشینی آخرین عصر یخبندان در این‌جا به دام افتاده‌اند، نرپا که اکنون یک گونه حفاظت شده است، برای شناسایی آن‌ها، بهترین راه این است که از جزیره اولخون، شبه جزیره Svyatoy Nos و سواحل شمالی دورافتاده دریاچه بایکال دیدن کنید.

دریاچه بایکال در روسیه

آب‌های درخشان دریاچه بایکال در روسيه خانه بیش از پنجاه گونه ماهی است، از جمله ماهی بومی گلومیانکا بدون فلس، عضوی از خانواده ماهی قزل‌آلا و غذاهای محلی روسیه که در فهرست غذاها به چشم می‌خورد. در مورد حیوانات مستقر در خشکی، جنگل‌های اطراف دریاچه بایکال فرصت‌هایی برای تجربه یک سافاری واقعی فراهم می‌کند که ممکن است امکان مشاهده خرس قهوه‌ای، گوزن شمالی، گوزن، گراز وحشی، گوزن صخره‌ای سیبری، گراز، سمور، سیاه‌گوش و گرگ‌های واقعی در استپ‌های جنگلی نیز فراهم شود.

در طول ماه‌های تابستان، زمانی‌که کشتی‌های آبی به‌طور منظم به شهرک‌های کنار دریاچه سفر می‌کنند، اسب‌سواری، پیاده‌روی و ماهیگیری از جمله فعالیت‌هایی است که مسافران در طول بازدید از دریاچه بایکال از آن لذت می‌برند. در زمستان، زمانی که دریاچه جامد یخ زده است، جاده‌های یخی از آن عبور می‌کنند و به سورتمه‌سواری، اسکی و اسکیت منتهی می‌شوند. برای افراد ماجراجو، سفر به کوه‌های خمار-دابان در جنوب بایکال، هیجان‌انگیزترین فرصت‌ها را ایجاد می‌کند.

معرفی دریاچه بایکال در روسیه

جزیره الهام‌بخش اولخون دریاچه بایکال - سومین جزیره بزرگ دریاچه در جهان - خانه بوریات شمنیستی است که معنویت آن بر تشکیل صخره شمن مقدس، متمرکز و در سراسر جزیره قابل مشاهده است با نوارها و پرچم‌هایی که دور درختان و میله‌ها پیچیده شده‌اند. چشم‌انداز جزیره اولخون به اندازه‌ای بزرگ است که دریاچه‌های خودش را شامل می‌شود، ترکیبی خارق‌العاده از تایگا، علفزار و جنگل. حتی یک بیابان کوچک نیز دارد.

این مکان بهشتی برای آرامش‌جویان بهترین مکان برای کاوش با پای پیاده، دوچرخه یا اسب است که از فعالیت در فضای باز نیز لذت می‌برند. با ده‌ها بنای باستانی برای کاوش در طول مسیر و گله‌های اسب‌های وحشی که باید مراقب آن‌ها باشید. مطمئناً توریستی‌ترین شهر در این منطقه، Listvyanka یک پایگاه عالی برای شروع ماجراجویی‌های دریاچه بایکال است که جاذبه‌های زیادی دارد و شما را برای مدت طولانی‌تری در آن‌جا نگه می‌دارد.

آشنایی با دریاچه بایکال روسیه

بهترین زمان بازدید از دریاچه بایکال

زمان بازدید از دریاچه بایکال بسیار به کاری که می‌خواهید زمان رسیدن به آن‌جا انجام دهید، بستگی دارد. این دریاچه معمولا بین ژانویه تا مه یخ می‌زند و برای کارهایی مانند سورتمه‌سواری با سگ و اسکیت ایده‌آل است، درحالی که ماه‌های تابستان برای کوهنوردان و دوست‌داران ورزش‌های آبی مناسب‌تر است.

راهنمای سفر به دریاچه بایکال در روسیه

در فصل تابستان و اواسط ژوئن - اواسط اوت

تابستان با بارندگی کم و دمای متوسط ​​18 درجه سانتی‌گراد در ماه جولای، شلوغ‌ترین فصل در اطراف دریاچه بایکال به ویژه در جزیره اولخون و زمانی است که آب‌های آن در گرم‌ترین حالت خود قرار دارند و این منطقه برای پیاده‌روی و شنا با سرمای عمومی در زیر تابش آفتاب سیبری آماده است.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل سنت پترزبورگ برای اقامت را پیدا کنید

پاییز: اواسط اوت - اواسط نوامبر

در اواخر آگوست جمعیت کم شده است، اما ممکن است هوا بسیار بارانی شود و در حالی که دما هنوز در ماه سپتامبر بسیار ملایم است، آب دریاچه بایکال برای شنا خیلی سرد باشد. در ماه اکتبر و نوامبر، آب و هوا به‌طور قطعی تغییر می‌کند و باران و طوفان مکرر است.

گشت‌وگذار در دریاچه بایکال روسیه

زمستان: اواسط نوامبر - اواسط آوریل

با کاهش دما (به طور متوسط ​​-18 درجه سانتی‌گراد در ماه‌های زمستان) تعداد بازدیدکنندگان نیز کاهش می‌یابد. همه این‌ها به این معنی است که بازدید از دریاچه بایکال بین نوامبر و آوریل به شما امکان می‌دهد عظمت زمستانی آن را در خلوت نسبی تجربه کنید. در ژانویه، دریاچه بایکال تا عمق دو متری یخ می‌زند و آب آن به سایه‌ای عمیق تبدیل می‌شود. با بارش برف در ماه فوریه، مارس بهترین زمان برای بازدید از دریاچه بایکال و لذت بردن از ورزش‌های زمستانی است.

بازدید از دریاچه بایکال در روسیه

بهار: اواسط آوریل - اواسط ژوئن

با وجود آب‌و‌هوای ناپایدار در آوریل و اوایل اردیبهشت، اواخر ماه می و اوایل ژوئن برای مسافرانی که به دنبال یک نقطه خلوت در محیطی خیره‌کننده هستند، ایده‌آل است.

سفر به دریاچه بایکال

نکاتی که قبل از رفتن به دریاچه بایکال باید بدانید

قبل از سفر به دریاچه بایکال، ارزش این را دارد که چند نکته اساسی را در نظر داشته باشید تا بتوانید در هر فصلی از سال که برای سفر انتخاب می‌کنید، بهترین استفاده را از آن ببرید. زبان انگلیسی به‌طور گسترده در این کشور صحبت نمی‌شود، بنابراین بهتر است چند عبارت روسی را در آستین خود داشته باشید.

هنگام بازدید از دریاچه بایکال در طول ماه‌های تابستان، به خاطر داشته باشید که دما هنگام غروب کمی کاهش می‌یابد، بنابراین فراموش نکنید که لباس‌های گرم با خود بیاورید و ناگفته نماند که برای جلوگیری از یخبندان در زمستان به لباس گرم برای هوای سرد نیاز دارید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات