غذا در روسیه

5 سال پیش 0 دیدگاه

|| 14 غذا و خوراکی محبوب روسیه

 

 شاید در هنگام سفر به روسیه انتظار خوراکی های رنگارنگ و لذیذ را نداشته باشید، اما چشیدن طعم دلچسب غذاهای روسی می توانند تجربه سفر شما را دلنشین تر کنند.ضمن اینکه غذاهای پرکربوهیدرات و چرب روسیه تحمل سرما نیز  را برای شما آسان می کند. اکنون به معرفی چند غذای معروف روسی می پردازیم که در رستوران ها برای انتخاب غذا سردرگم نشوید.

| انواع سوپ ها :

سوپ برش یا برشت (Borscht)

محبوب ترین سوپ در بین روس ها ، سوپی خوش رنگ که ترکیبی از چغندر ، گوشت و سیب زمینی و ادویه های مختلف است که بدلیل میزان زیاد فلفل در آن، طعمی تند دارد و با خامه ترش تزیین می شود.

سوپ برش یا برشت

سوپ سولیانکا (Solyanka)

یک سوپ دیگر برای گرم کردن شما در سرما ی روسیه ،سوپ ترش و شیرین سولیانکا که ترکیبی از تکه های بزرگ گوشت گوساله یا گاها مرغ بهمراه گوجه فرنگی ،سیر ، هویج است که با شعله ملایم ساعت ها پخته می شود و طعم دلچسبی پیدا می کند.

سوپ سولیانکا

سوپ ترش و شیرین کلم (Sweet-and-Sour Cabbage)

همانطور که تاکنون متوجه شدید سوپ نقش مهمی در خوراکی های روسیه دارد، سوپ کلم شیرین هم یکی از پر طرفدارترین غذاهای روسیه محسوب می شود که خود به تنهایی یک وعده غذای کامل است . مواد اصلی این سوپ کلم شیرین و کلم بروکلی، سرکه، سیب زمینی، کره، پیاز و گاها گوشت است.

سوپ ترش و شیرین کلمسوپ آکروشکا سیب زمینی (Potato Okroshka)

یک سوپ سرد که خستگی شما را بعد از یک روز گردش در روسیه بدر می برد و طعم شگفت انگیز آن ناشی از شیر ،کره ، سیب زمینی و دیگر سبزیجات تازه است.

سوپ آکروشکا سیب زمینی

سالاد الویه (Olivier)

سالاد الویه برای ما ایرانیها آشنا و محبوب است اما شاید نمی دانستید که این سالاد مربوط به کشور روسیه است و تاریخچه بوجود آمدن رسیپی آن به سال 1860 برمی گردد که توسط سرآشپز بلژیکی در روسیه با خاویار ، گوشت اردک دودی ، سس مخصوص درست شد ولی امروزه با سیب زمینی پخته ،سبزیجات، گوشت مرغ و سس مایونز تهیه می شود .

سالاد الویه

بیف استراگانف (Beef Stroganoff)

غذای سنتی روسی که محبوبیت جهانی دارد و قدمت آن به قرن 19 میلادی برمی گردد. ترکیبی از گوشت اسلایسی گوساله، پیاز ،قارچ و سس خامه است که به شکل های مختلف همراه با نودل ،برنج  یا سیب زمینی سرو می شود و برای هر نوع سلیقه ای طعمی متفاوت از آن وجود دارد.

Beef Stroganoff

بلینی (Blini)

پنکیک مخصوص روسی که عموما برای صبحانه با عسل ، پنیر یا خامه ترش و... سرو می شود. اما محبوب ترین ترکیب آن برای روس ها با خاویار سیاه یا قرمز همراه با خامه ترش است که البته ارزان هم نیست.

بلینی

شیشلیک (Shashlik)

شیشلیک برای ما ایرانی ها نامی آشناست .کبابی دلچسب که مثل هر کبابی از تکه های تازه گوشت تهیه می شود و در روسیه با سبزیجات پخته سرو می شود .

شیشلیک

وینگرت (Vinaigrette )

یک سالاد روسی که ترکیب چغندر ، سیب زمینی و هویج پخته است و رنگ دلچسب و طعم آن حسابی اشتهای شما را باز می کند.

وینگرت

گولوبتسی (Golubtsy)

همان دلمه کلم است که داخلش با گوشت و برنج پر می شود و بصورت سنتی با خامه ترش سرو می شود و در بین مردم روسیه محبوبیت خاصی دارد.

گولوبتسی

پلمنی (Pelmeni)

پلمنی از محبوب ترین خوراکی ها در بین کودکان و نوجوانان روسی است .طعمی شبیه به پاستا دارد با خمیر نازک و لطیفی که داخل آن با گوشت ،قارچ ،پنیر و... پر می شود درست می شود.

پلمنی

خوراک ماهی قزل آلا دودی یا شاه ماهی شور (Salted Herring)

در منوی رستوران های روسی اغلب ماهی قزل آلا یا انواع ماهی های دودی شده را خواهید یافت. پیشنهاد می کنیم حتما یکبار غذاهای دریایی را که از ماهی تازه تهیه می شود در روسیه امتحان کنید. ماهی قزل آلا دودی اصولا بعنوان پیش غذا همراه با سبزیجات پخته شده و سس مایونز سرو می شود.

خوراک ماهی قزل آلا دودی یا شاه ماهی شور

چاک چاک (Chak-Chak)

روس ها اعتقاد دارند که هرکس حداقل یکبار در عمرش باید چاک چاک را امتحان کند. چاک چاک از خمیرهای گرد و کوچکی درست می شود که با عسل طبیعی طعم دار می شود و میان وعده کاملی به حساب می آید.

چاک چاک

موروژنو (Morozhenoe)

روس ها بستنی دوست دارند این بستنی که می توانید آن را با انواع متنوعی از خوراکی ها مانند بادام ،میوه،شکلات و ... تزیین کنید در منو اکثر رستوران ها پیدا می شود و یک دسر بسیار خوشمزه برای روس ها به حساب می آید.

موروژنو

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات