معرفی جاذبه‌های شگفت انگیز شهر کازان

3 سال پیش 0 دیدگاه

شهر کازان بزرگ‌ترین شهر در روسیه و مرکز جمهوری تاتارستان است و شهرت آن به‌دلیل فرهنگ مشترک روسی و آسیای شرقی است. در سال 2015 تنها 2.1 میلیون توریست از جاذبه کازان دیدن کردند. این شهر سومین پایتخت روسیه است که در حال حاضر نیز این عنوان را دارد. همچنین به‌دلیل اینکه در سال 2018 میزبان جام جهانی فوتبال بوده است، پایتخت ورزشی نیز به‌حساب می‌آید. علاوه بر این‌ها کازان جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری دارد که نمی‌توان از آن‌ها غافل شد همه بناهای تاریخی و موزه‌ها، برج‌ها و کاخ‌ها از جمله جاذبه‌های گردشگری هستند که بهتر است در سفر به کشور روسیه و شهر کازان، بازدید از آن‌ها را مدنظر قرار دهید.

معرفی جاذبه‌های دیدنی کازان

کازان یکی از مهم‌ترین شهرهای روسیه به‌شمار می‌آید که در بخش اروپایی قرار دارد. همچنین در تلاقی رودهای ولگا و کازانکا واقع شده است. جاذبه کازان روسیه توصیف‌شدنی نیست. همچنین این شهر دارای جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر و تماشایی است؛ از این‌رو پیشنهاد می‌کنیم در سفر به این شهر از جاذبه‌هایی که به معرفی آن‌ها می‌پردازیم، غافل نشوید.

جاذبه‌های دیدنی کازان

بیشتر بخوانید: بهترین هتل سنت پترزبورگ برای اقامت را پیدا کنید

موزه ملی جمهوری تاتارستان

این موزه کاروان‌سرایی است که در قرن نوزدهم ساخته شده، اما اکنون کاربری آن تغییر کرده است. موزه ملی جمهوری تاتارستان در 50 متری برج اسپاسکایا کاخ کرمین قرار دارد که از جاذبه‌های دیدنی کازان به‌شمار می‌رود. درواقع می‌توان این موزه را یکی از دیدنی‌ترین و مهم‌ترین موزه‌های روسیه به‌شمار آورد؛ زیرا انواع آثار و اشیای قدیمی دوره‌های گوناگون تاریخ در آن مشاهده می‌شود. همچنین وجود لباس‌های سنتی، آثار هنری، اشیای قدیمی، صنایع‌دستی و گنجینه‌های به‌جامانده از قرون وسطی از نقاط قوت این موزه است. همچنین این موزه در زمینه تحولات علمی، فرهنگی و فعالیت‌های آموزشی یک مرکز تحقیق و توسعه محسوب می‌شود. این موزه شامل بخش‌های زیادی است که به شما توصیه می‌کنیم از همه آن‌ها دیدن کنید. طبقه اول مملو از انواع آثار باستانی و اشیای به‌جا‌مانده از دوران مختلف است. همچنین هدایایی که رؤسای سایر کشورها به شهر کازان داده‌اند، در این موزه دیده می‌شوند.

موزه ملی جمهوری تاتارستان | جاذبه‌های دیدنی کازان روسیه

در طبقه دوم مدال‌های ارزشمندی وجود دارند که به رئیس‌جمهور تاتارستان اهدا شده‌اند. همچنین شما از تماشای این قسمت شگفت‌زده خواهید شد که دلیل آن وجود آثار تاریخی، از جمله کتاب‌های کهن، سکه‌های نادر، جواهرات زیبا، دست‌نویس‌های اشخاص برجسته و لباس‌ها و آثار تاریخ‌دان معروف آندری بیخاچوف است. توجه داشته باشید که در گنبد طلایی این موزه ملی می‌توانید به کتیبه‌های قرآنی دسترسی داشته باشید که در اصل نشان‌دهنده اهمیت قرآن در میان تاتاری‌هاست.

جاذبه‌های گردشگری کازان

قلعه کرملین، میراثی ترکیبی از مسیحیت و اسلام

قلعه کرملین قلعه‌ای تاریخی و درواقع ارگ اصلی تاتارستان و یکی از جاذبه‌ها و دیدنی‌های مهم روسیه است. در این قلعه بسیاری از ساختمان‌های تاریخی مشاهده می‌شود. کرملین کازان ترکیبی از دو دین مسیحیت و اسلام است که در اصل همکاری این دو قوم روس و تاتار را به‌خوبی نمایش می‌دهد. این مجموعه چندین بنای تاریخی دیدنی دارد که کلیسای اعلامیه یکی از این نمونه‌هاست. این کلیسا در قرن شانزدهم ساخته شد و در سال 2000 به ثبت میراث جهانی یونسکو رسید. دفاتر دولتی، پارک‌ها، چشم‌انداز ساحلی، موزه‌های مختلف و بناهای تاریخی زیبای دیگر، زیبایی این محوطه‌ها را دوچندان کرده است.

جاذبه‌های گردشگری کازان روسیه | قلعه کرملین

کاخ کشاورزان،  نمادی از اصالت کشاورزان تاتاری

این کاخ یکی از جاذبه‌های گردشگری کازان روسیه بوده که بسیار تماشایی و رؤیایی است. شما می‌توانید در باغ جلوی کاخ قدم بزنید. همچنین نورپردازی‌ها در شب‌، قدم‌زدن در این مکان را شگفت‌انگیز و لذت‌بخش‌تر کرده و آن را به یکی از دیدنی‌های کازان تبدیل کرده است. مجسمه درخت 20 متری از جنس برنز درون قوس اصلی کاخ قرار گرفته و نمادی از اصالت کشاورزان تاتاری و باروری طبیعتی ستودنی است. طاق ورودی بنا در قسمت تاج درخت ساخته شده که شاخه‌های زیتون از جمله تزیینات آن است و سمبلی از رفاه و زیبایی محسوب می‌شود. این کاخ چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای از رودخانه شهر را دارد و در حال حاضر به‌عنوان ساختمان وزارت کشاورزی روسیه استفاده می‌شود.

کاخ کشاورزان | جاهای دیدنی کازان

بیشتر بخوانید: جاذبه های دیدنی سوچی

خیابان بائومان، خیابانی دیدنی و پرجاذبه

یکی از شلوغ‌ترین و پرترددترین خیابان‌های کازان و همچنین یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر بائومان است. در این خیابان آجرهای چندرنگی آسفالت را تشکیل داده‌اند و نیمکت‌ها و چراغ‌های پایه‌بلند به‌منظور روشنایی برای عابران در شب قرار داده شده است. خیابان بائومان از کرملین شروع می‌شود و تا یک ایستگاه مترو در میدان توکی (میدان مرکزی شهر) ادامه دارد. در این خیابان، رستوران‌ها، هتل‌ها، کلاب‌ها و بناهای تاریخی بسیاری وجود دارد که موجب شگفتی گردشگران می‌شوند.

جاذبه‌های گردشگری کازان روسیه

افزون بر آنچه بیان شد، در این خیابان می‌توان جشن‌ها و فستیوال‌های مهم روسیه، نمایشگاه‌های مختلف، نمایش‌ها، موسیقی هنرمندان خیابانی و تئاتر را نیز مشاهده کرد که جزء برنامه‌های همیشگی در گوشه و کنار این خیابان است. در این خیابان مردم محلی در طول شبانه‌روز رفت و آمد بسیاری دارند که این سبک جنبه مثبتی برای گردشگران است؛ زیرا می‌توانند تا دیروقت برای تفریح و خوش‌گذرانی در خیابان بائومان حضور داشته باشند.

جاذبه‌های دیدنی در کازان

دریاچه گلوبوی، چشم‌‌اندازی رایگان و زیبا

یکی از جاذبه‌های دیدنی و بسیار شگفت‌انگیز کازان روسیه دریاچه گلوبوی است که چشم‌انداز بسیار زیبایی دارد. نام دیگر این دریاچه، دریاچه آبی است. در اطراف دریاچه درختان بلند و تنومندی وجود دارند که زیبایی این منطقه را دوچندان کرده‌اند. شما می‌توانید در هر زمان و هر ساعتی به‌صورت رایگان از این جاذبه کازان دیدن کنید و از تماشای آن لذت ببرید. این دریاچه به‌دلیل وجود درختان زیاد اکوسیستم جنگلی دارد. همچنین در این منطقه پشه‌های زیادی در کنار این دریاچه وجود دارند که بهتر است در بازدید به این دریاچه به آن‌ها توجه کنید.

جاذبه‌های دیدنی کازان روسیه

بیشتر بخوانید: حمل و نقل در روسیه

مسجد قل شریف

مسجد معروف روسیه گل شریف یا کل شریف نام دارد که دارای یک گنبد مرکزی است. در اطراف گنبد چهار مناره قرار گرفته که هرکدام 57 متر ارتفاع دارند. بنای اولیه این مسجد در قرن شانزدهم میلادی گذاشته شده که زمانی بزرگ‌ترین مسجد اروپایی به شمار می‌رفت، اما بعد از حمله مخوف به کازان از بین رفت و در سال ۱۹۹۶ دوباره بازسازی شد. چشم‌اندازهای ساحلی رودهای کازان از طبقه دوم این مسجد بسیار لذت‌بخش است.

مسجد قل شریف، از جاذبه‌های گردشگری کازان

گنبد نیلوفری شکل و آبی‌رنگ این مسجد معماری مسجد کل شریف را چشمگیر کرده و تزیینات و پنجره‌های زیبا توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. برخی‌ها معتقدند سبک معماری این مسجد از سبک‌های بلغاری است، اما مؤلفه‌های آن به سبک عثمانی دوران رنسانس شباهت دارد. در قدیم درون این مسجد یک مدرسه اسلامی و یک کتابخانه نیز وجود داشت.

جاذبه‌های گردشگری کازان

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات