جاذبه کوچی | مناطق جذابی که در سفر به کوچی هند باید ببینید

3 سال پیش 0 دیدگاه

شهر کوچی هندوستان، یکی از شهرهای ایالت کرالای هند است که با گنجینه‌های غنی از ادویه‌ها مورد توجه قرار گرفته است. سفر به هندوستان و کرالا بدون بازدید از کوچی کامل نمی‌شود؛ زیرا این شهر جوهر واقعی کرالاست. کوچی که «ملکۀ دریای عرب» نیز نامیده می‌شود، در قرن چهاردهم، مرکز مهم تجارت ادویه بود. کوچی شهری است که جاذبه‌های آن نفس شما را بند می‌آورد. جاذبه‌های جذاب متعدد در این شهر، گزینه‌های زیادی را برای بازدید در سفر به شما می‌دهد. از این شهر به‌­عنوان دروازۀ کرالا نیز یاد می‌شود و مناظر دیدنی الهام­‌بخش آن، آن را به یک مقصد گردشگری عالی تبدیل می‌کند. کوچی مکانی کوچک در کرالاست که به‌­عنوان کشور خود خدا نیز شناخته می‌شود و به­‌دلیل مراتع سرسبز با مناظر زیبا معروف است.

این شهر دارای بندر بسیار معروفی است که به‌­دلیل استانداردها و امکانات آن در سطح جهانی شناخته­‌شده است. فرودگاه بین‌­المللی ندومباسری تقریباً در 40 کیلومتری شمال شهر کوچی واقع شده است. مالایایی زبان مادری است که در اینجا صحبت می‌شود. با توسعۀ اقتصادی و اجتماعی کرالا، این مکان به یکی از مهم‌ترین مکان‌های کشور هند تبدیل شده است. مردم این شهر به شدت طرفدار مد هستند و نفوذ فرهنگ غربی در نحوۀ لباس‌­پوشیدن آن­ها قابل مشاهده است. در ادامه با جاذبۀ کوچی بیشتر آشنا می‌شویم.

معرفی جاذبه‌های دیدنی کوچی

شهر کوچی هند که پیش از این کوچین نام داشت، در ناحیۀ ارناکولوم کرالا قرار دارد. این شهر از نظر جغرافیایی در سواحل جنوب غربی شبه­‌جزیرۀ هند قرار دارد. این منطقه، یک منطقۀ ساحلی دارای خط ساحلی وسیعی به طول 48 کیلومتر است و مساحت کل آن 94.88 کیلومترمربع است.

جاذبه‌های کوچی

بیشتر بخوانید: معروف‌ترین رستوران ها و کافه ها در گوا

گردشگری فورت کوچی

فورت کوچی یکی از جاذبه­‌های کوچی است. این شهر ساحلی در بخش جنوب غربی شهر کوچی است که به‌­خاطر جذابیت استعماری دنیای قدیم شهرت دارد. این مکان هنوز هم تک‌­تک تغییرات فرهنگی را که در طول قرن­‌ها پشت‌سر گذاشته است، حفظ کرده است. شما می‌توانید بقایای حکومت بریتانیا را در سراسر کشور ببینید. از جاذبه‌های کوچی هند این است که این شهر مملو از ساختارهای اروپایی است و فضایی کلی دارد که مدام شما را به‌یاد قدرت‌های استعماری می‌اندازد که زمانی بر آن حکومت می‌کردند. خیابان‌ها، ساختمان‌های رنگارنگ و جذاب و منظره‌ زیبای ساحل این شهر بسیار شبیه شهرهای کوچک اروپای جنوبی است.

کلیسای سانتا کروز کوچی

 کلیسای سانتاکروز، یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوچی است. کلیسای سانتا کروز توسط پرتغالی‌ها در سال 1505 ساخته شده و یکی از هشت کلیسای هند است. این مکان اکنون به‌­عنوان کلیسای جامع اسقف‌­نشین کوچی محسوب می­‌شود. معماری گوتیک این کلیسا با بیش از 500 سال قدمت، به‌دلیل رنگ‌های داخلی و نقاشی‌های مهم تاریخی، عظمت خاصی دارد. نقاش ایتالیایی، آنتونیو موچنی و شاگردش د گاما از بنگلور، نیروی پشتی این کار بودند. تابلویی که حتماً باید به آن توجه کنید، تقلید موچنی از «شام آخر» داوینچی است؛ منظره‌­ای که هرگز فراموش نخواهید کرد.

افرادی از ادیان و گروه‌های مختلف از این کلیسا بازدید می‌­کنند. کارهای چوبی و محراب غوطه‌­ور، از دیدنی‌هایی هستند که در هیچ کلیسایی در سراسر کشور نمی‌توانید آن­ها را پیدا کنید.

کاخ ماتانچری

این کاخ یکی از جاذبه‌های کوچی هند است که به نام کاخ هلندی نیز شناخته می‌شود. این کاخ در سال 1545 توسط پرتغالی‌ها به‌­عنوان هدیه‌ای به پادشاه ویرا کرالا ورما از سلسلۀ کوچی ساخته شد. کاخ ماتانچری اکنون به موزه­ای تبدیل شده است که وسایل مربوط به راجاهای کوچی را به نمایش می‌گذارد. پیشنهاد می­‌شود از این مقصد دیدن کنید تا با استفاده از مصنوعات و تزیینات بی‌­بدیل، در مورد تاریخ شگفت‌­انگیز کرالا بیاموزید. این کاخ، شامل نقاشی‌های دیواری است که پرتره‌ها و نمایشگاه‌هایی از راجاس کوچی را نشان می‌دهد. آن­‌ها با استفاده از تکنیک تمپر با رنگ‌های گرم نقاشی شده‌­اند و شامل یک گالری پرتره از کوچین راجاس و نقاشی‌های دیواری اساطیری زیباست.

جاذبه‌های کوچی هند

ساحل چرای

اکنون نوبت به یکی از جاذبه‌های کوچی هند می­‌رسد که یکی از بهترین سواحل این ایالت است؛ ساحل چرای در 30 کیلومتری شهر کوچی واقع شده است. موقعیت استراتژیک آن در انتهای شمالی جزیرۀ ویپین در کوچی، آن را به نقطۀ ادغام کامل دریا و پساب بدیل کرده است. سرسبزی اطراف و صدف‌­های موجود در اشکال مختلف و تورهای ماهی‌گیری چینی بر زیبایی دریا می‌افزاید. خط ساحلی آن به تنهایی حدود 15 کیلومتر طول دارد و یک عامل متمایز از سایر سواحل است.

کنیسه یهودی

کنیسه یهودی کوچی که به نام کنیسۀ پارادسی یا کنیسۀ ماتانچری نیز شناخته می‌شود، قدیمی­‌ترین کنیسۀ فعال، نه تنها در کوچی، بلکه در کشورهای مشترک‌­المنافع است. اعتقاد بر این است که اولین یهودیانی که در نزدیکی کوچی ساکن شدند، نسبت‌شان به پادشاه سلیمان ردیابی بر­می‌­گردد. در‌حال‌حاضر، فروشگاه‌های متعددی برای فروش ساعت‌های عتیقه، مبلمان حکاکی‌شده، آثار هنری و موارد دیگر وجود دارد. کنیسۀ یهودیان یا کنیسۀ Paradesi معروف­‌ترین جاذبۀ این مکان است.

بیشتر بخوانید: دریاچه پاوانا کجاست | همه چیز درباره دریاچه و سد پاوانا

پناهگاه فیل کوداناد

بی‌شک، یکی از جاذبه‌­های کوچی هند این پناهگاه است که از بزرگترین مراکز آموزشی در کرالا محسوب می‌­شود. پناهگاه فیل کوداناد مکانی ایده‌­آل برای گردش خانوادگی است. فیل‌ها عضو جدایی­‌ناپذیر فستیوال‌های فرخنده در کرالا هستند و اینجاست که آن‌­ها را دوست دارند، مرتب می‌کنند و با نهایت دقت و احترام آموزش می‌­بینند. نزدیک‌­شدن به فیل‌ها می‌تواند تجربۀ بی‌نظیری، به‌ویژه برای کودکان باشد. شما تحت نظارت می‌توانید فیل‌ها را حمام کنید. علاوه‌براین، مسیرهای پیاده‌­روی بسیاری در امتداد رودخانه وجود دارد که با قایق می‌توان به آن‌­ها دسترسی داشت.

جاذبه‌های شهر کوچی

جاده ام جی کوچی

این منطقه دارای مراکز متعددی برای خرید در کوچی است که هر چیزی که فکرش را بکنید، در این‌جا می‌توانید بخرید؛ از اقلام مارک­‌دار گرفته تا کالاهای محلی. MG Road به‌­ویژه برای ادویه­‌جات، لباس، مجسمه‌ها و جواهرات معروف است.

موزه فولکلور کرالا

موزۀ فولکلور کرالا یکی از مکان‌­های متفاوت و از جاذبه‌­های دیدنی کوچی است؛ خانه‌ای با آلات موسیقی مختلف، لباس‌ها، ماسک‌ها و ظروف عصر حجر. همچنین، می‌توانید اقلام عتیقه را در این‌جا بخرید و بفروشید. زمانی که در شهر هستید، باید از این مکان دیدن کنید.

معبد ارنا کولاتاپان کوچی

ارناکولام نام خود را از خدای آن «ارنا کولاتاپان» گرفته است که شکل دیگری از خدای هندوی شیوا است. این مکان، مورد­علاقۀ هر کسی است که از شهر بازدید می‌کند.

جاذبه کوچی در هند

معبد Chottanikkara  کوچی

یکی از جاذبه‌های شهر کوچی، معبد معروف به الهۀ مادر Mahalakshmi Devi است. مردم هر روز در منطقۀ معبد که در ساعت 4 صبح باز می‌شود، جمع می‌شوند. خدای ساکن به‌­عنوان یک الهۀ شفابخش در نظر گرفته می‌شود و اعتقاد مردم بر این است که افراد مبتلا به اختلالات‌روانی در این‌جا درمان می‌شوند. مردان موظف هستند پیراهن­‌ها را در بیاورند و زنان باید برای ورود به محل، لباس‌های سرهمی یا کت و شلوار بپوشند.

معبد درایو دریایی

معبد درایو، یک جاذبۀ کوچی و یکی از محبوب‌ترین مکان‌های پاتوق در کوچی است. همچنین، یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در شب است. زوج‌ها اغلب برای قایق‌سواری‌های معروف به این‌جا می‌روند که آن­‌ها را به مقاصد مختلف توریستی دیگر، مانند کنیسۀ یهودی ماتانچری و غیره می‌برد. سه پل در این معبد وجود دارد؛ پل خانۀ قایقی، پل رنگین­‌کمان (بازدید از مکان برای خرید در کوچی) و پل توری ماهی‌گیری چینی که هر کدام معماری استثنایی را به‌نمایش می­‌گذارند. بسیاری از مکان‌های معروف برای غذا­خوردن در امتداد مسیر پیاده‌­روی وجود دارند. معبد درایو، مکانی ایده‌­آل برای گذراندن وقت است.

ساحل Veeranpuzha 

ساحل Veeranpuzha یک خط ساحلی معمولی مالابار با آب‌های عجیب، سکونت‌گاه‌های ماهیگیران و سواحل‌شنی است. زمانی که به غروب خورشید خیره می‌شوید و آب نارگیل تازه را می‌نوشید، زمان در این‌جا می‌ایستد. این جاذبۀ کوچی، یک مکان ایده‌­آل برای استراحت است. این ساحل یک دهکدۀ ماهی‌گیری دارد و قدم‌­زدن در اطراف به شما این امکان را می‌دهد تا نگاه دقیق‌­تری به سبک زندگی آن‌­ها داشته باشید. زندگی در اینجا به­‌کندی پیش می‌­رود و یک خلوت آرام و به‌دوراز هیاهوی زندگی است.

شهر کوچی هند

کالادی کوچی

یکی از مکان‌های دیدنی شهر کوچی هند، کالادی است. کالادی، محل تولد فیلسوف باستانی، آدی شانکارا، میزبان ریاضیات سرینگری در امتداد سواحل رودخانۀ پریار است. همچنین، پادوکا مانداپام را در خود جای داده است که در میان مردم همۀ ادیان، مشهور است.

بیشتر بخوانید: سوغات هند چیست؟ | صنایع دستی سنتی هند

کلیسای سنت فرانسیس

کلیسای ‌سنت فرانسیس، قدیمی‌ترین کلیسایی است که اروپایی‌ها در هند ساخته‌اند. یکی‌دیگر از مکان‌های دیدنی در این منطقه، خانۀ واسکو است که گمان می‌رود واسکو داگاما در آن زندگی می‌کرده است. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند از پیاده­‌روی در امتداد ساحل فورت کوچی لذت ببرند که شاید تنها ساحل در ایالت باشد که تورهای ماهی‌گیری چینی دارد و همچنین، به­‌خاطر کارناوال کوچین که در شب سال نو برگزار می‌شود، مشهور است.

مرکز خرید لولو، اداپالی

کوچی در کنار جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، دارای بزرگترین مرکز خرید هند در Edappally است که متعلق به گروه EMKE است و توسط آن‌ها اداره می‌شود. برای تجربۀ خرید در کوچی، بازارهای زیادی وجود دارد، اما بازدید از مرکز خرید لولو با تهویۀ مطبوع و بیش از 300 مرکز غذاخوری، فروشگاه و رستوران، تجربۀ لذت‌­بخشی است. در این مجموعۀ مدرن، هم برندهای بین‌­المللی و هم غذاهای محلی هندی وجود دارد که می‌توانید ببینید. همچنین، یک هتل پنج ستارۀ 20 طبقه با 300 اتاق با مدیریت هتل‌های JW Marriott در مجاورت آن، در محوطۀ مرکز خرید قرار دارد.

شهر کوچی هندوستان

کاخ تپه کوچی

این کاخ که یکی دیگر از جاذبه‌­های کوچی به‌شمار می‌رود، محل سکونت قبلی کوچی (که اکنون به موزه تبدیل شده است) است و در مساحتی به وسعت 54 زمین پراکنده شده است و 49 ساختمان مجلس را به‌نمایش می‌گذارد. در داخل این کاخ، نقاشی‌ها، شمشیرها، دست­‌نوشته‌ها، نقاشی‌های دیواری و سایر اقلام مورد استفادۀ خانواده‌های سلطنتی نمایش داده شده است (استفاده از کفش در داخل ساختمان اصلی کاخ ممنوع است). یکی از بزرگترین جاذبه‌های این کاخ، تاج ساخته­‌شده از طلاست. این کاخ روی یک تپه واقع شده است و به‌همین‌دلیل، کاخ تپه نام دارد.

Malayattoor

فراموش نکنید که مکان‌های توریستی خارج از کوچی را نیز کشف کنید. مکان‌های توریستی در اطراف ارناکولام وجود دارد که بسیار جالب هستند؛ مانند کلیسای مالایاتور. نام این کلیسا، «مالایاتور»، تلفیقی از سه کلمۀ کوچک است. مالا (کوه)، ارر (رود) و اوره (مکان). مالایاتور به‌معنی محل اجتماع کوه و رود و خشکی است. مشهورترین جاذبۀ گردشگری در مالایاتور، کلیسای مالایاتور است که در بالای تپۀ 609 متری مالایاتور قرار دارد. کلیسای بالای تپه به سنت توماس تقدیم شده است که اعتقاد بر این است که وقتی به هند آمد، در این زیارتگاه دعا کرده است. این کلیسا یکی از مهم‌ترین مراکز زیارتی مسیحیان در هند است. سبک معماری فوق‌­العادۀ مرکز زیارتی در مالایاتور، آن را به یکی از بهترین مکان‌های توریستی و جاذبۀ کوچی تبدیل کرده است.

موزۀ کاخ هیل

کاخ هیل یکی‌دیگر از جاذبه‌های شهر کوچی هندوستان است و محل سکونت مهاراجۀ سابق کوچی بود و توسط یک موزه در سال 1986 تغییر نام داد. مجموعۀ موزۀ تاج و زیور­آلات خانوادۀ سلطنتی سابق کوچین، نقاشی‌ها، مجسمه‌های سنگی و مرمری، سلاح‌ها، کتیبه‌ها، سکه‌ها و غیره را به‌نمایش می‌گذارد. موزۀ باستان­‌شناسی، موزۀ میراث، پارک آهو، پارک ماقبل تاریخ و پارک کودکان از قسمت­‌های مختلف این کاخ است.

آشنایی با جاذبه‌های کوچی

گالری اسلحه و گالری گاری اسب واقعاً شگفت‌­انگیز است. این موزه که بزرگترین موزۀ باستان‌­شناسی کرالا و اقامتگاه رسمی کوچین مهاراجه است، یکی از بهترین مکان‌های توریستی این شهر محسوب می­‌شود.

پناهگاه پرندگان mMangalavana

پناهگاه پرندگان مانگالوانام، یک جاذبۀ کوچی است که در مرکز شهر کوچی واقع شده است و پرندگان متنوعی دارد که همگی از پرندگان نادر هستند. این پناهگاه زیبا در مساحتی حدود 2.74 زمین و همچنین کنار یک دریاچۀ زیبا ساخته شده است که ارزش بازدید را دارد.

میدان واسکو داگاما

میدان واسکو، مکانی ایده‌­آل برای تماشای ماهی‌گیرانی است که از ماهی‌گیری چینی استفاده می‌کنند. میدان واسکو داگاما جایی است که می‌توانید تورهای بزرگی را روی میله‌های چوب ساج و بامبو ببینید. این میدان مکانی عالی برای گذراندن یک شب آرام و درعین‌حال، لذت‌­بردن از غذاهای دریایی خوشمزه، نارگیل لطیف و غیره است.

بهترین زمان برای بازدید از کوچی چه زمانی است؟

تابستان‌ها و بادهای موسمی در کوچی بسیار شدید هستند. بنابراین، بهترین زمان سفر به شهر پرجاذبۀ کوچی در هند، فصل زمستان است که معمولاً از اکتبر تا مارس طول می‌کشد. فصل اونام (اوت-سپتامبر) نیز زمان ایده‌­آلی برای بازدید از جاذبه­‌های کوچی است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با قلعه سرخ دهلی (لال قلعه دهلی) کشور هند | هر آن‌چه باید بدانید

سخن پایانی

شهر پر­جاذبۀ کوچی دارای مناظر بیش از حد زیبا و مکان‌های چشم­‌گیر و بسیار کاریزماتیک است. کوچی، یک مقصد گردشگری اصلی در کرالا است و ازاین‌رو، بیش‌تر به‌­عنوان بزرگ‌ترین کلان‌شهر شهر کرالا محسوب می‌شود. کوچی یک شهر مسحورکننده است که تلفیقی از فرهنگ و معماری جذاب اعراب، بریتانیا، چین و پرتغال دارد. بدیهی است که هرکسی‌که از کوچی بازدید کند، با جاذبه‌­های محبوب گذشتۀ میراث و فرهنگ روبه‌رو خواهد شد. کوچی توسط نخلستان‌ها، زمین‌های سبز، دریاچه‌های داخلی و آب‌های پس‌آب احاطه شده است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات