محبوبترین خوراکی های هند

6 سال پیش 0 دیدگاه

|| 40 غذا و خوراکی محبوب هند

 

Dal Bathi Churma

سفر به راجستان بدون چشیدن طعم خوش دالباتی کامل نمی شود. محبوبیت دالباتی در حدی است که اخیرا به بخشی از منوی غذای عروسی تبدیل شده است. دال باتی نوعی توپ آردی پخته شده است که معمولا در کنار یک سوپ ساده سرو می شود.

Dal Bathi Churma

Gatte ki sabji

یک غذای محبوب که از مواد اولیه ای مانند سبزیجات، قارچ و گاتا (نوعی نان بیسکویتی و شیرین) تهیه می شود و طعم آجیلی و تندی دارد و در بین مردم راجستان بسیار محبوب است.

Gatte ki sabji

Ghevar

به معنی گوهر است و در واقع یکی از غذاهای شیرین جیپور بوده که حلقه ای شکل است و از روغن، آرد و شربت قند تهیه می شود. قوار به عنوان دسر برای غذا سرو می گردد و طرفداران زیادی نه تنها در جیپور بلکه در سرتاسر هند دارد.

Ghevar

Pyaz ki kachori

صبحانه ای بسیار معروف در راجستان که گزینه مناسبی برای گیاهخواران محسوب می شود. این خوراکی خوشمزه که شبیه پیراشکی سبزیجات است تقریبا در همه فروشگاه های جیپور موجود است.

Pyaz ki kachori

Ker Sangri

کر سانگری نوعی گیاه است که در شرایط بسیار گرم رشد می کند و هندی ها آن را همراه با انواع ترشی ها و ادویه جات می پزند و می خورند. این خوراکی می تواند گزینه مناسبی برای گیاهخواران باشد.

Ker Sangri

Mawa Kachori

نوعی شیرینی خوشمزه و دوست داشتنی که داخل آن پر است از آجیل های تازه و روی آن مارمالات یا مربا گذاشته شده است. این شیرینی در میان مردم راجستان طرفداران زیادی دارد.

Mawa Kachori

Mirchi Bada

از اسنک های تند و معروف خیابانی شهر جیپور است که ترکیبی از قارچ سوخاری و فلفل تند سوخاری است و از محبوبیت بالایی در جیپور و حتی هندوستان برخوردار است.

Mirchi Bada

pappadums

 نوعی پفک هندی خوشمزه است که با آرد عدس و ماش و نوعی ادویه تهیه می‌شود.

pappadums

Chole Bhature

یک صبحانه معروف پنجابی است که در یک بشقاب بزرگ که میکسی از نان معروف سرخ شده و یک نوع حبوبات پخته به اسم chana masala  همراه با ترشیجات و سس مخصوص سرو می شود.

Chole Bhature

Golgappa

یک نوع اسنک معروف خیابانی هندی است که از ترکیب توپ آردی تو خالی سرخ شده درست شده و داخل آن را با سیب زمینی و چیلی و ترشیجات پر می کنند.

Golgappa

Dahi Bhalle

یکی دیگر از اسنک های معروف دهلی است که شبیه نوعی خوراک است که توپ ها آردی سرخ شده که روی آن یک نوع سس مخصوص سفید میریزند با ترشی مخصوص سرو میشود.

Dahi Bhalle

Rolls

انواع و اقسام رول های خوشمزه ی خیابانی را در دهلی می توانید سفارش بدهید. اکثر رولت ها بسیار پر ادویه و خوش عطر هستند و پر از سبزیجات مخصوص می باشد.

Rolls

Butter chicken

 مرغ های کره ای و کبابی شده که بصورت یک خورش خامه ای سرو می شود از معروف ترین غذاهای دهلی است همچنین در سراسر هند محبوبیت خاصی دارد . برای تهیه ی این مرغ تکه های مرغ را در ماست و ادویه جات و ترشی جات که شامل سیر زنجبیل و آب لیمو است، به مدت یک ساعت می گذارند سپس کباب شده یا پخته شده و یا سرخ می کنند.سپس یک سس فوق العاده که با کره، پوره گوجه فرنگی، زیره، و خامه تازه درست شده روی آن می ریزند و با نان های معروف هندی میل می کنند.

Butter chicken

Bishan Swaroop Chaat

یک نوع خوارکی دسر مانند است که با اضافه کردن ادویه و چند جور آجیل به میوه ها درست می شود و بسیار خوشمزه است.

Bishan Swaroop Chaat

Kulfi

یک نوع بستنی سنتی هندی است که از لبنیات و میوه های یخ زده درست می شود.

Kulfi

Aloo Chaat

آلوچات هم نوعی اسنک خیابانی است که از سیب زمینی پخته شده و سرخ شده با ادویه های مخصوص و یک نوع ترشی سرو می شود.

Aloo chaat

Daulat ki Chaat

یک نوع دسر خامه ای زمستانی است که از ترکیب شیر نارگیل و خامه و آجیل درست می شود و بهترین نوع آن در دهلی نو پیدا می شود.

Daulat ki Chaat

Rabri Faluda

فالوده ی ایرانی با طعمی متفاوت تر البته نه به خوشمزگی فالوده ی شیراز را در بمبئی هم می توان پیدا کرد. فالوده در بمبئی با ورمیشیل ، شیر، بادام، پسته، کمی شربت گل سرخ و دانه های سابزا یا ریحان و با دو قاشق بستنی روی آن سرو می شود. در روزهای گرم تابستان فالوده بین مردم محلی بسیار پر طرفدار است. یک نوع فالوده ی شیرین و خنک هندی است که روی آن کارامل می ریزند و بسیار لذیذ و پر طرفدار است.

Rabri Faluda

Kebabs

 انواع و اقسام کباب های هندی و مغولی در دهلی به دلیل نوع خاص مزه دار کردن مواد و سس و ترشی هایی که همراه آن سرو می شود بسیار پر طرفدار است.

Kebabs

Paratha

یک نوع نان مخصوص هندی است که در روغن سرخ می شود و معمولا در کنار مرغ تندوری سرو می شود.

Paratha

Jalebi

جلبی همان زولبیای معروف بین ایرانیاست که در اصل نوعی شیرینی هندی است.

Jalebi

Akuri on toast

آکوری نوعی املت معروف هندی است که به همراه نان تست میل می شود و در بین مردم هند بسیار پر طرفدار است.آکوری را معمولا با تخم مرغ، پیاز، گوجه و یا انبه، پودر فلفل قرمز چیلی، چیلی سبز به همراه گشنیز درست می کنند. در تهیه نوعی از این غذا، از زنجبیل، شیر، زردچوبه و سیر هم استفاده می شود.

Akuri on toast

Baida roti

روتی یک اسنک جالب شبیه پاکت است. برای درست کردن این اسنک گوشت گوسفند یا مرغ، تخم مرغ با پیاز سرخ شده را روی خمیر می ریزند و سرخ می کنند و بصورت برشته با حلقه های پیاز و فلفل قرمز سبز سرو می کنند.

Baida roti

Tiffin 

تیفان یک غذای اسنک مانند است که در سرتاسر شهر می توانید دکه هایی را ببنید که در حال درست کردن تیفان هستند .این خوراکی خوشمزه خوراک مردم جنوب هند است و از خمیر عدس تهیه می شود و به صورت برشته و سوخاری شبیه فلافل با سس و ترشی سرو می شود.

Tiffin 

Batata vada

محلی های بمبئی بدون batata vada نمی توانند زندگی کنند! چه صبحانه چه نهار و عصرانه و یا هر زمان دیگری... .

 باتاتا وادا خوراکی محبوب این شهر است و از ترکیب سیب زمینی و چیلی سبز، سیر، آبلیمو، زردچوبه و گشنیز تازه درست می شود و بعد از غلتاندن در آرد سوخاری سرخ می کنند.این غذا را می توانید با چوتنی سبز (سس مخصوص هندی) و یا چیلی سبز سرخ شده نوش جان کنید.

Batata vada

Varan bhaat

تنها غذای هندی است به جرات می توان گفت همه را عاشق خود می کند.واران باهات یک نوع خورش عدس مخصوص هندی است که به همراه زردچوبه و کره درست می شود. این خورش به همراه برنج داغ، ترکیبی جادویی را خلق می کند. پیشنهاد می کنیم در سفر به بمبئی حتما این غذای خوشمزه را امتحان کنید.

Varan bhaat

The Bombay sandwich

یک نوع ساندویچ خیابانی هوس انگیز دیگر که از نان تست کره زده شده به همراه ورقه های نازک چغدر، سیب زمینی آب پز، خیار، گوجه فرنگی، پیاز حلقه ای و چوتنی نعنایی تهیه می شوند. با هر گازی که از این  ساندویچ های مثلثی می زنید، حس خوبی از تازگی و طعم های هندی را به شما می دهند.

The Bombay sandwich

Bheja fry

 یکی از محبوب ترین خوراکی های مردم این سرزمین مغز گوسفند سوخاری شده است. در تهیه این غذا مغر را در ادویه های هندی مزه دار می کنند و سپس برشته و سوخاری آن را سرو می کنند طوری که وقتی گاز می زنید تکه های آن در دهانتان آب می شود.

Bheja fry

Zunka bhakar

نمی توانید تصور کنید که یک نان و کره ی ساده تا چه حد می تواند طعمی جادویی را خلق کند.اما باید بدانید که این یک نان معمولی نیست و نوع کره آن هم کره ی معمولی نیست.این ترکیب جادویی از یک نوع نان محلی خاص و کره ای که که کمی شیرین شده تهیه می شود و طعمی بسیار فوق العاده و محبوب دارد.

Zunka bhakar indian

Bhel puri

بل پوری یکی از پر فروش ترین اسنک های خیابانی در بمبئی است. مواد اصلی تهیه این غذا، برنج سرخ شده، پیاز، سیب زمینی، انبه و چوتنی شور و شیرین است. چیزی که طعم این غذا را در غرفه های مختلف فروش آن متفاوت می کند، میزان استفاده از هر کدام از این مواد اولیه است.

Bhel puri

Fish and prawn curry

یک نوع خوراک محبوب شاهانه هندی است که در تهیه آن خمیر نخود و شیر نارگیل با میگو و یا ماهی به همراه سبزیحات تازه ترکیب شده و یک خوراک سلطنتی را خلق می کند.

Fish and prawn curry

Pasanda

یک نوع خورش است که معمولا با برنج سرو می شود . خورشی با گوشت گوسفند که با ادویه های مخصوص هندی ، ماست ،گوجه و بادام پخته می شود.عطر و طعم خاص این خورش و سرو آن در ظرف های خاص مسی از جمله مواردی است که باعث شده امتحان کردن این غذا در سفر نامه ی هر توریستی جز لیست پیشنهادی قرار بگیرد.
Pasanda

Korma

کورما هم نوعی خورش است که با گوشت بره و سبزیجات و ادویه های معطر تفت داده می شود و معمولا با برنج سرو می شود. امروزه خورشت کورما با مرغ هم طرفداری زیادی دارد.

Korma

Nargisi Kofta

یک کوفته ی پر طرفدار در آگرا که با سیب زمینی پخته و نوعی پنیر در روغن سرخ می شود و با سس های مخصوص و ترشی میل می شود.

Nargisi Kofta

Tandoori Chicken

یک نوع مرغ سوخاری معروف آگراست که مرغ را با مواد سوخاری مخصوص و ادویه جات خاص مزه دار کرده و سرخ می کنند. مرغ تندوری بسیار پر طرفدار بین توریست ها و محلی هاست.

Tandoori Chicken

Petha

شیرینی محبوب مردم آگرا پتاست که با جوشاندن میوه های شیرین و تبدیلش به شکر و افزودن یک سری رنگ های خوراکی بصورت مکعب های رنگی ساخته می شود.

وقتی پتا را در دهانتان می گذارید . عصاره ای خوش طعم از میوه هایی مثل خربزه و انگور و... رو می چشید.

Petha

Pork vindaloo

یک نوع خوراک محبوب پرتغالیست که از ترکیب گوشت خوک، سرکه و سیر و ادویه جات پخته می شود و بسیار پرطرفدار است.

Pork vindaloo

Crab xec xec

به سبب موقعیت عالی گوا و نزدیکی آن به ساحل، می توان گفت که این غذای دریایی به راحتی در دسترس است و هر لحظه که اراده کنید می توانید آن را در نزدیک ترین رستوران سفارش دهید. برای طبخ این غذا، گشنیز، نارگیل و جوش شیرین را به گوشت خرچنگ اضافه می کنند.این غذا معمولا با برنج یا نان سرو می شود.

Crab xec xec

Chicken Cafreal

Chicken Cafreal یک نام پرتغالی است و طعم بسیار تندی دارد. مواد لازم برای طبخ این غذا نعناع، دارچین، گشنیز، چیلی، فلفل و ادویه جات است. روش پخت این غذا تا حدی متفاوت است. برخی مرغ را در سرکه و برخی دیگر آن را در آب و نمک طعم دار می کنند. این غذا معمولا با سالاد سبز سرو می شود.

Chicken Cafreal

Bebinca

مشهورترین شیرینی گوا، Bebinca نام دارد. دسری از چند لایه کیک که از تخم‌ مرغ، شیر نارگیل، شکر و روغن حیوانی تهیه می‌شود. تهیه کردن این دسر به بهترین شکل ممکن، یک هنر در بین اهالی گوا محسوب می‌شود.

babinca

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات