آشنایی با جذاب‌ترین موزه‌های لندن به همراه عکس

3 سال پیش 0 دیدگاه

موزه‌های لندن برای دوستداران موزه‌ها و گالری‌ها لذتی واقعی است و موزه‌ها، جزو مقاصد محبوبی در میان بسیاری از جاذبه‌های لندن هستند. صدها موزه برای انتخاب وجود دارد؛ موزۀ بریتانیا، موزۀ علوم و موزۀ تاریخ طبیعی در فهرستی از برترین موزه‌های لندن‌ آمده است. بسیاری از موزه‌های لندن رایگان هستند و شما می‌توانید در تور انگلیس از این موزه‌ها بازدید کنید.

این شهر دارای چنان انبوهی از موزه‌های مشهور جهانی است که به­‌سختی می‌توان انتخاب کرد ابتدا از کدام یک بازدید کرد؛ از نمایشگاه‌های هنری پیشرفته در تیت مدرن تا هوپ، اسکلت عظیم یک نهنگ آبی در موزۀ تاریخ طبیعی. در کنار نام‌های بزرگ، مجموعه‌ای از مجموعه‌های کوچک‌تر و متنوع‌تر نیز برای کاوش وجود دارد که در آن می‌توانید همه چیز را جذاب ببنید.

لیست موزه‌های لندن

  • موزه بریتانیا

اولین موزه‌ای که در لیست موزه‌های لندن مورد­ بررسی قرار می‌دهیم، موزه بریتانیا لندن است. در هنگام ورود به این موزه با مجموعه‌ای بی‌­نظیر و کمیاب از آثار هنری و تاریخی مواجه می‌شویم. این مجموعه، از تمام دنیا گردآوری شده است. از مجسمه‌های موزه لندن می‌­توان به موارد برجسته‌­ای شامل سنگ روزتا، مجسمه‌های پارتنون و مومیایی‌های مصری اشاره کرد.

موزه‌ها و گالری‌های لندن

بیشتر بخوانید: همه چیز راجع‌به بزرگ‌ترین ساعت جهان، بیگ بن لندن

  • موزۀ ویکتوریا و آلبرت

یکی‌دیگر از موزه‌های برتر لندن، موزه ویکتوریا و آلبرت است. هنر و طراحی موجود در موزه ویکتوریا و آلبرت خیره­‌کننده است. مجموعه‌های وسیع آن شامل سرامیک و مد تا کاغذ دیواری و جواهرات است که 5000 سال قدمت دارد و هشتمین موزه هنری بزرگ جهان  است. این موزه دارای بیش از 100 گالری است که همه چیز از عکاسی گرفته تا جواهرات را به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه در سال‌های اخیر، برخی از نمایشگاه‌های مورد بحث شهر را برپا کرده است؛ کیوریتورها به‌­دلیل نمایش مد لباس‌های جذاب خود از طراحانی از جمله کریستین دیور و الکساندر مک‌کوئین شناخته شده‌اند.

حتماً از مجموعه دائمی موزه بازدید کنید که دارای قطعات معاصری است که به لحظات مهم تاریخ اخیر اشاره دارد؛ مانند لباس‌هایی که در تظاهرات علیه انتخاب دونالد ترامپ به‌عنوان یک سکۀ چاپ سه‌بعدی Extinction Rebellion استفاده می‌شود.

  • موزه جنگ امپراتوری لندن

موزۀ جنگ امپراطوری، یکی دیگر از موزه‌های دیدنی انگلیس است. در این موزه لندن می‌توانید تاریخ را از جنگ جهانی اول تا امروز و واقعیت‌های تاریخ جنگ مدرن را کشف کنید. نمایشگاه‌های دائمی آن، از کنجکاوی‌های جنگ، نمایشگاه هولوکاست و گالری‌های جنگ جهانی اول است.

موزه‌های رایگان لندن

  • موزه حمل‌­و­نقل لندن

در این موزه لندن، می‌­توانید سیر پروژۀ وسایل نقلیۀ نمادین را دنبال کنید. اولین قطار بخار زیرزمینی جهان را ببینید یا واگن قطاری که قدمت آن به دهۀ 1890 برمی‌گردد. این موزه جایی است که می‌توانید سوار اتوبوس‌ها و قطارهای واقعی شوید و به شبیه‌سازان رانندگی تیوب بروید.

  • موزه طراحی لندن

موزۀ طراحی یکی از پیشروترین موزه‌های لندن است که به طراحی معاصر در هر شکلی اختصاص دارد؛ از مبلمان گرفته تا گرافیک و معماری و طراحی صنعتی در این موزه به چشم می‌خورد. در این موزه، نمایشگاه‌های منظمی که خلاقیت در همۀ اشکال طراحی و مهم آن برای جهان ما را به نمایش می‌گذارد، مشاهده می‌شود.

معرفی موزه‌های شهر لندن

  • موزه تاریخ طبیعی لندن

نمای پرآذین موزه تاریخ طبیعی، نامه‌ای عاشقانه به معماری ویکتوریایی است: ساختمانی وسیع به سبک گوتیک که بیشتر شبیه کلیسای جامع است تا موزه. در موزه تاریخ طبیعی که یکی از موزه‌ها و گالری‌های لندن است، شگفتی‌های زنده سیاره زمین را کشف کنید. در داخل ساختمان موزه می‌توانید موارد جالبی را مشاهده کنید که عبارتند از: گالری دایناسورها، مدل نهنگ آبی و مرکز پیشرفته داروین. اینجا یکی از موزه‌های لندن است که می‌­توانید صدها نمونه و دانشمند را در حال کار و تحقیق ببینید.

موزه‌های شهر لندن

  • موزه علوم لندن

در موزۀ علوم با گالری‌ها و شبیه‌سازهای تعاملی آشنا شوید. سفر پیشرفت‌های علمی را دنبال کنید، سپس از سینمای داخلی IMAX 3D دیدن کنید و به اعماق زیر آب سفر کنید یا در فضا زوم کنید. این یکی از دیدنی‌های موزه‌های لندن است که اطلاعات علمی بسیاری به بازدیدکنندگان منتقل می‌کند.

  • موزه لندن

با بازدید از این موزه می‌توانید تاریخ شگفت‌­انگیز پایتخت را کشف کنید. زندگی شهر از دوران ماقبل تاریخ، از حکومت رومی و قرون وسطی، طاعون و آتش، تا لندن ویکتوریایی و شهر جهانی امروزی در این موزه لندن به تصویر کشیده شده است.

موزه‌های دیدنی انگلیس

  • موزه تیت مدرن

موزۀ تیت مدرن یکی از موزه‌های لندن است که نباید دیدن آن را از دست بدهید. گالری نمادین نیروگاهی که به هنر تبدیل شده است، هنر مدرن و معاصر از سراسر جهان را در خود جای داده است. پانوراما یکی از بهترین تصاویری است که در هر نقطه از شهر می‌توانید ببینید. با این حال، جذابیت اصلی تیت مدرن، نمایشگاه‌های در حال تغییر آن است. نمایش‌ها شامل آثاری از پیکاسو، جورجیا اوکیف و اندی وارهول است.

  • موزه فیلم لندن

این موزه قبلاً محل برگزاری نمایشگاه طولانی‌­مدت Bond in Motion بود؛ اکنون به یک سرزمین عجایب جادوگران تبدیل شده است. در نمایشگاه عکاسی هری‌پاتر، عکس‌هایی از پشت­‌صحنه فیلم‌ها، تجربه‌های غوطه‌ورکننده و سرگرم‌کننده مانند فرصت سوار­شدن بر چوب جارو، دیده می‌شود.

دیدنی‌های موزه لندن

  • رصدخانه سلطنتی گرینویچ

این رصدخانه یکی از موزه‌های دیدنی لندن با جاذبه‌های فراوان است که با دیدن آن شگفت­‌زده می‌شوید. کارهایی که در این موزه باید انجام دهید، عبارتند از: پیمودن خط نصف­‌النهار، دیدن یک نمایش افلاک‌نما و یادگیری نحوه ایجاد امواج توسط یک ساعت­‌ساز خودآموخته با حل مشکل طول جغرافیایی در دریا.

  • موزه ملی دریایی

شاید بتوان گفت که این یکی از موزه‌های شهر لندن است که تاریخچه دریایی غنی بریتانیا را در  موزه ملی دریانوردی، از نبردهای دریایی تا سفرهای دریایی به ناشناخته‌ها، به­‌خوبی نمایش می‌دهد. در میان گالری‌های رایگان موزه، می‌توانید جهان‌های قطبی را کاوش کنید، از اقیانوس آرام دیدن کنید، نبرد ترنر در گالری ترافالگار را ببینید و نمایشگاه‌های منحصربه‌فردی مانند لباسی را که نلسون در نبرد ترافالگار به تن داشت، تماشا کنید.

موزه‌های شهر لندن

بیشتر بخوانید: معرفی 12 جاذبه منچستر برای گردشگران | شهر جذاب و دیدنی انگلستان

  • کتابخانه بریتانیا

یکی‌دیگر از موزه‌ها و گالری‌های لندن، کتابخانه بریتانیاست. گنجینه‌های ادبی، از Magna Carta تا اولین برگۀ شکسپیر و دفترچه یادداشت لئوناردو داوینچی را در یک نمایشگاه دائمی و رایگان در کتابخانه بریتانیا ببینید. کتابخانه ملی بریتانیا همچنین دارای برنامه‌ای از نمایشگاه‌های موقت در سطح جهانی است.

  • گالری هنری باربیکن

گالری هنری باربیکن در مرکز هنرهای نمایشی باربیکن قرار دارد. عکاسی و هنرهای زیبا از دیدنی‌های این نمایشگاه‌ است. این موزه، یکی از موزه‌های رایگان لندن است.

موزه‌های برتر لندن

  • موزه جانورشناسی گرانت

یکی‌دیگر از موزه‌های لندن، موزۀ شگفت‌انگیز و عجیب گرانت است. این موزه عجیب و غریب دارای حدود 68000 نمونه است؛ از یک کوزه عجیب خال گرفته تا یک اسکلت بسیار نادر از گورخر منقرض‌­شده آفریقای جنوبی، کواگا در این موزه یافت می‌شود.

  • موزه چارلز دیکنز

اگر از علاقمندان به آثار چارلز دیکنز هستید، بازدید از این موزه را به شما پیشنهاد می­کنیم. نویسندۀ بزرگ، چارلز دیکنز بین سال‌های 1837 تا 1839 در آن زندگی می‌کرد. موزه چارلز دیکنز زندگی واقعی مردی را که بیشتر به‌خاطر داستان‌هایش شناخته می‌شود، نشان می‌دهد. اتاق‌هایی که با دقت بازسازی شده‌اند، مجموعه‌ای از نامه‌ها، تصاویر و کتاب‌های موزه و همچنین نمایشگاه‌های موقت را به نمایش می‌گذارند.

موزه بریتانیا لندن

  • گالری جنوب لندن

یکی از موزه‌ها و گالری­‌های لندن که شهرت بسیاری دارد، گالری جنوب لندن است. این موزه پیشرفته بیشتر به‌­دلیل برجسته­‌کردن استعدادهای جدید شناخته شده است. افرادی مانند گیلبرت و جورج و تریسی امین در اینجا مورد توجه قرار گرفته‌اند .این گالری جنوب، همچنین کارگاه‌های خانوادگی و رویدادهای تحت رهبری هنرمندان را اجرا می‌کند.

  • خانه کیتس

آیا شما به اشعار جان کیتس علاقه دارید؟ اگر جواب شما مثبت است، پس یکی از موزه‌های لندن که باید در لیست خود قرار دهید، اینجاست. در اینجا می‌توانید از دنیای جان کیتس، شاعر رمانتیک انگلیسی، خانه کیتس و ساختمان و باغ درجه­‌یک که زمانی در آن زندگی می‌کرد، آشنا شوید. در این موزه، تابلوهای نقاشی، چاپ و سایر اشیای متعلق به او و همتایانش دیده می‌­شود.

معروف‌ترین موزه‌ها و گالری‌های لندن

  • موزه زندان کلینک

این موزه لندن، زمانی یک زندان بدون گریز بوده است. شما می‌­توانید وقت خود را در موزه زندان کلینک، یک زندان قرون وسطایی بازآفرینی­‌شده که در محل کلینک اصلی قرار دارد، سپری کنید. تاریخچه زندان و محلۀ شلوغ آن را کشف کنید و زندانی­‌بودن در یکی از بدنام‌­ترین زندان‌های انگلستان را درک کنید.

  • موزه ارتش ملی

برای آشنایی با تاریخچه نیروهای مسلح از موزه ارتش ملی بازدید کنید و میراث ارتش را از جنگ داخلی انگلیس تا امروز، از طریق ویترینی از هزاران وسیله تاریخی، زنده کنید.

لیست موزه‌های برتر لندن

  • موزه پست لندن

یکی از جذاب‌ترین موزه‌های لندن، موزه پست است. یکی از بزرگترین اختراعات بریتانیا سیستم پستی بود. اولین شبکه اجتماعی که اکنون 500 سال است که وجود دارد. از موزه پست بازدید کنید و از ابتدای تاریخ نامه­‌نگاری و ارتباط با نمایشگرها، گالری‌ها و نمایشگاه‌های تعاملی را ببینید. در این موزه می‌توانید با تاریخچه هیجان‌انگیز پست سلطنتی و خدمات پستی در  موزه پست روبرو شوید.

  • موزه مد و نساجی

این موزه مد و منسوجات، مرکز پیشگام مد، منسوجات و جواهرات معاصر است و توسط اسطوره طراحی بریتانیایی رنگارنگ زاندرا رودز تأسیس شد. این موزه علاوه بر نمایشگاه‌های دائمی و موقت، دوره‌ها و کلاس‌هایی را برای خلاقان برگزار می‌کند.

مجسمه‌های موزه لندن

  • موزه فروید

در این موزه می‌توانید وارد اتاق مطالعه زیگموند فروید شوید و کاناپه معروف او را که از خانه سابق این روانکاو مشهور به جا مانده است، ببینید و با سبک زندگی وی آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های آکسفورد انگلیس | معرفی شهر آکسفورد (مهد دانشگاه‌های معتبر)

  • موزه مادام توسو لندن

بازدید از یکی از جالب­‌ترین موزه‌های لندن، به شما امکان می‌دهد با نمادهای مورد­علاقه و چهره‌­های معروف خود روبرو شوید. در این موزه، از ستارگان سینما گرفته تا ستاره­‌های ورزش و موسیقی را خواهید دید. موزه مادام توسو قصد دارد اطمینان حاصل کند که هر بازدید­کننده تجربه‌ای مثبت و لذت‌­بخش دارد. تنها با برآوردن نیازهای فعلی بازدیدکنندگان و پیش­ بینی خواسته‌های آیندۀ آن­ها می‌تواند این کار را انجام دهد.

موزه مادام توسو لندن

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات