بازدید از موزه مادام توسو در لندن و مجسمه‌های افراد مشهور دنیا

2 سال پیش 0 دیدگاه

مادام توسوی لندن که اغلب به‌عنوان «جاذبه توریستی مورد علاقه لندن» از آن یاد می‌شود، از زمان افتتاح خود تاکنون پذیرای حدود 500 میلیون نفر بوده است و هرساله بیش از 2.5 میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند.این موزه، که یکی از موزه‌های زنجیره‌ای مومی است که در سراسر جهان واقع شده‌اند، بیش از 400 کپی از مشهورترین چهره‌های جهان را به نمایش می‌گذارد؛ از افسانه‌ها و سوپراستارها، نمادهای تاریخی و نابغه‌ها تا شخصیت‌های مذهبی و قاتلان.

این موزه به نام ماری توسو، مجسمه‌ساز مشهور مومی تأسیس و نام‌گذاری شد که در سال 1761 در استراسبورگ فرانسه به دنیا آمد. توسو در طول زندگی‌اش با مجسمه‌سازی مجسمه‌های مومی واقعی از افراد مشهوری مانند لرد نلسون، وینستون چرچیل و سر والتر اسکات به فردی مشهور تبدیل شده بود. شما در سفر با تور لندن می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی این موزه بازدید کنید.

زندگی‌نامه مختصر مادام توسو و پیدایش

موزه مادام توسو لندن

مادام توسو در سال 1761 در استراسبورگ فرانسه به دنیا آمد. الگوی او نویسنده و فیلسوف معروف، فرانسوا ولتر بود و از او تقلید می‌کرد. در سال 1780، او معلم هنر خواهر پادشاه لوئیس شانزدهم شد و به همین سبب برای زندگی، به دربار سلطنتی ورسای رفت، اما در آستانه انقلاب فرانسه در سال 1789 به پاریس بازگشت. چندین سال بعد یعنی در 1793 ماری همراه با مادرش به دلیل وفاداری ظاهری با سلطنت در زندان لافورس زندانی شدند. پس از آزادی آن‌ها، او مجبور می‌شود وفاداری خود به انقلاب فرانسه را با ساختن ماسک از اشراف اعدا‌م‌شده و کارفرمایان سابقش، پادشاه و ملکه ثابت کند.

در سال 1794، یعنی زمانی که انقلاب فرانسه به پایان رسید، او وارث نمایشگاه موم دکتر فیلیپ کورتیوس شد و یک سال بعد از آن با فراسوا توسو ازدواج کرد. در سال 1802، مادام توسو نمایشگاه خود را به جزایر بریتانیا برد و شوهر خود را ترک کرد. سال‌ها بعد، در 1835 او و پسرانش پایگاهی در لندن واقع در بازار خیابان بیکر تأسیس کردند. در سال 1884، موزه میراث ماری به جاده مریل‌بون، مکان فعلی آن، توسط نوه‌های او انتقال داده شد. سرانجام او در سال 1850 درگذشت، اما در سال 1925 این موزه زیبا بر اثر آتش‌سوزی ویران شد. بازسازی آن در سال 1928 و با اضافه‌شدن یک سینما و رستوران به مجموعه تکمیل شد. بعدها در سال 1940 در دوران جنگ جهانی، یک بمب آلمانی به این مکان اصابت کرد و نتیجه آن نابود شدن سینما و 352 قالب سر بود.

بیشتر بخوانید: موزه ویکتوریا و آلبرت انگلیس

موزه‌های مادام توسو در سراسر جهان

  • 1972: دومین موزه اروپایی مادام توسو در آمستردام هلند افتتاح شد.
  • 1999: اولین موزه مادام توسو در آمریکا، در لاس‌وگاس افتتاح شد.
  • 2000: دومین موزه مادام توسو در آمریکا، در نیویورک و هم‌زمان با آن موزه مادام توسو در هنگ‌کنگ افتتاح شد.
  • 2006: موزه مادام توسو در شانگهای افتتاح شد.
  • 2007: سومین موزه مادام توسو در آمریکا، در واشنگتن دی سی افتتاح شد.
  • 2008: سومین موزه اروپایی در برلین ساخته شد؛ جایی که این جاذبه در «Unter den Linden» افتتاح شد.
  • 2009: چهارمین موزه در آمریکا، در هالیوود افتتاح شد.
  • 2010: موزه مادام توسو در بانکوک، در ماه دسامبر افتتاح شد.
  • 2011: موزه‌های مادام توسو در وین و بلکپول هر دو در آوریل 2011 افتتاح شدند و تعداد جهانی کل موزه‌ها هم‌اکنون به 12 می‌رسد.
  • 2011: در سال 2011، جشن 250 سالگی گرفته شد.
  • 2013: موزه‌های مادام توسو در توکیو و ووهان افتتاح شدند.
  • 2014: پنجمین موزه در ایالات‌متحده در سانفرانسیسکوی کالیفرنیا افتتاح شد و سومین موزه چین در پکن افتتاح شد و سنگاپور نیز موزه مادام توسو خود را افتتاح کرد.
  • 2015: موزه مادام توسو در اورلاندو فلوریدا ساخته و افتتاح شد.
  • 2016: موزه مادام توسو استانبول و چونگ کینگ را هم در بر گرفته است.
  • 2017: موزه‌های مادام توسو در نشویل و دهلی افتتاح شدند.
  • 2019: مادام توسو شعبه‌ای در پراگ افتتاح کرد.
  • 2021: اولین موزه مادام توسو در خاورمیانه در دبی افتتاح شد.

حقایقی درباره موزه مادام توسو لندن

حقایقی درباره موزه مادام توسو لندن

  1. هر مجسمه‌ای در موزه مادام توسو لندن قبل از اینکه به نمایش عموم دربیاید، 6 ماه روی آن کار می‌شود تا به بهترین شکل خود دربیاید. حدود 300 عکس از سوژه، از نظر اندازه، وزن، قد و سایر نکات ظریف گرفته می‌شود.
  2. نظافت هر مجسمه با شست‌وشوی منظم مو و آرایش آن همراه است.
  3. بزرگ‌ترین مجسمه موزه، ابرقهرمان غول‌پیکر مارول، هالک است که قد آن به 4.5 متر می‌رسد. تینکربل دیزنی نیز کوچک‌ترین مجسمه موزه است.
  4. مادام دو بری قدیمی‌ترین اثر مومی در موزه است که کورتیوس در سال 1765 ساخته است. کورتیوس کارفرمای مادر ماری توسو بود که آثار خود را برای ماری به یادگار گذاشت.
  5. سلبریتی‌ها چندین بار باید برای مجسمه‌سازان مدل بشوند تا بتوانند اندازه دقیق فرد را به دست بیاورند. بسیاری از افراد مشهور، از جمله ملکه الیزابت چندین بار مجبور به انجام این کار شدند.
  6. مجسمه مومی شاهرخ خان، ابرستاره هندی، اولین موردی بود که در موزه مادام توسو لندن پیشنهاد شد.
  7. در ساختار اجزای مجسمه‌ها، از نخ ابریشم قرمز برای بازسازی رگ‌های داخل کره چشم و از طناب‌های گره‌دار به‌عنوان رگ در سراسر بدن استفاده می‌شود.
  8. لباس‌هایی که برای مجسمه‌ها استفاده می‌شود، گاهی توسط خود افراد مشهور انتخاب می‌شود. برخی از اقلام لباس مستقیم از کمد لباس ستاره‌ها می‌آیند.
  9. با در نظر گرفتن ماهیت موم، همه مجسمه‌ها 2 درصد بزرگ‌تر از شخص واقعی ساخته می‌شوند تا مومی که در طول ساختن ذوب می‌شود، باعث کوچک‌شدن غیرمعمول مجسمه نشود.

بیشتر بخوانید: خیابان‌های معروف لندن که قدم زدن در آن‌ها را نباید از دست بدهید

جاذبه موزه مادام توسو

در راهنمای سفر به لندن می‌توانید جاذبه‌های متنوع این شهر را برای بازدید انتخاب کنید. در این میان، موزه مادام توسو لندن مجسمه‌های مومی بسیاری برای ارائه دارد. جاذبه‌هایی که موزه برای بازدیدکنندگانش ارائه می‌کند عبارتند از:

  1. فیلم‌های 4 بعدی مارول

این تجربه همه‌جانبه شما را به دنیای ابرقهرمانان مورد علاقه‌تان می‌برد و شما با شروران برای نجات لندن می‌جنگید. فیلم Marvel که توسط استودیوی Threshold Animation که یک نیروی پیشرو در جاذبه‌های CGI و 4 بعدی است، تولید می‌شود، می‌تواند یک لذت واقعی برای تمام حواس شما باشد.

 

 موزه مادام توسو در لندن

  1. مجسمه خانواده‌های سلطنتی

مشهورترین خانواده در بریتانیا جایگاه ویژه‌ای در موزه مادام توسو لندن دارد. شما می‌توانید با ملکه و خانواده سلطنتی او عکس بگیرید.

 

  1. شرلوک هلمز

با بهترین کارآگاه شهر بازی کنید. شرلوک هلمز یک تجربه داستان‌گویی لایه لایه است که شما را مجذوب خود می‌کند و در اجرای تئاتر شما را کنجکاو نگه می‌دارد. دکتر واتسون و شرلوک هلمز تجربه‌ای اسرارآمیز برای شما خواهد بود.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات