موزه ویکتوریا و آلبرت انگلیس کجاست؟

6 ماه پیش 0 دیدگاه

 

بازدید از موزه‌های لندن یکی از جذاب‌ترین کارهایی است که می‌توانید در برنامه سفر خود به انگلیس قرار دهید. لندن زیبا موزه‌های دیدنی و جذاب بسیاری را در خود جای داده است که شامل اشیای هنری، قدیمی و تاریخی بسیار شگفت‌انگیزی هستند. از جمله معروف‌ترین موزه‌ های لندن می‌توان به موزه مادام توسو، موزه ویکتوریا و آلبرت و موزه بریتانیا اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم موزه ویکتوریا و آلبرت را به شما معرفی کنیم که بازدید از آن در تور انگلیس خالی از لطف نخواهد بود.

این موزه در شهر لندن واقع شده است؛ یکی از غنی‌ترین موزه‌های انگلستان از نظر وجود آثار هنری که مکانی بهشتی برای هنرمندان محسوب می‌شود. برای بازدید از موزه ویکتوریا و آلبرت در لندن، باید به منطقه برامپتون در شهرک سلطنتی کنزیگتون و چلسی بروید. همچنین باید بدانید که بازدید از این موزه برای شهروندان و گردشگران کاملاً رایگان است.

گالری‌های موزه ویکتوریا و آلبرت

در این قسمت از مقاله، شما را با تعدادی از گالری‌های متنوع موزه ویکتوریا و آلبرت آشنا خواهیم کرد که شناخت آن‌ها شما را با دنیایی از رنگ‌ها و نقش‌ها آشنا می‌کند.

 

  1. گالری‌های انگلیسی؛ حاصل فرهنگ و هنر چهار قرن

پانزده گالری در موزه ویکتوریا و آلبرت وجود دارد که این گالری‌ها، آثار هنری مربوط به قرن ۱۶ تا 20 میلادی را در خود جای داده‌اند. این پانزده گالری، به سه بخش مختلف تقسیم می‌شوند که هریک از این بخش‌ها شامل آثار هنری دوره خاصی هستند؛ برای مثال آثار باروک و رنسانس را در دوران تودور و استوارت خواهید دید. در دوره جرج، احیای گوتیک و اثرات آسیا بر هنر انگلیسی‌ها مشاهده می‌شود و درنهایت احیای رنسانس و تأثیر سایر کشورها در هنر انگلیس در دوره ویکتوریا قابل‌ رؤیت است.

گالری‌های انگلیسی موزه آلبرت

  1. گالری آسیا؛ هنر ایرانی و کشورهای دیگر

این گالری از موزه ویکتوریا و آلبرت شامل آثار هنری کشورهای هند و چین و چند کشور آسیایی دیگر است. از جمله جالب‌ترین و جذاب‌ترین لوازم هنری موجود در این بخش می‌توان به ببر تیپو اشاره کرد؛ اثری که در زمان‌های قدیم برای سلطان هندی تیپو و در ابعادی شبیه ببر واقعی ساخته شده است. همچنین با بازدید از این قسمت موزه می‌توانید بخشی از هنر ایرانی از جمله خنجر طلای میناکاری شده را ببینید. جعبه آج فیل اسپانیایی و سبوی مصری نیز از دیگر آثار هنری زیبای این گالری هستند که تماشای آن‌ها لذت‌بخش است.

   

ببر تیپو در موزه ویکتوریا و آلبرت

 

  1. گالری شیشه و سرامیک؛ بزرگ‌ترین مجموعه سرامیکی جهان

این گالری بیش از ۸۰ هزار اثر تاریخی از جنس شیشه و سرامیک را در خود جای داده است. این آثار هنری، هرکدام از یک گوشه جهان گردآوری شده‌اند و می‌توان گفت آثار هنری هر قاره در این بخش از موزه مشاهده می‌شود.

گالری سرامیک موزه آلبرت

  1. گالری مجسمه‌ها؛ کپی آثار هنری مشهور جهان

این قسمت زیبا از موزه ویکتوریا و آلبرت با هدف حمایت از برخی دانشجویان هنر ایجاد شده است که هزینه کافی برای سفر به نقاط دوردست و بازدید از مجسمه‌ها و آثار گچی تاریخی را ندارند. در این قسمت از گالری می‌توانید نسخه‌های کپی از آثار معروف مانند مجسمه حضرت داوود از میکل آنژ را مشاهده کنید. همچنین در این گالری بیش از 22 هزار اثر هنری تاریخی مربوط به سال‌های ۴۰۰ تا ۱۹۱۴ میلادی وجود دارد.

گالری مجسمه موزه ویکتوریا و آلبرت

  1. گالری معماری موزه ویکتوریا و آلبرت؛ سفر در دنیای معماری

اگر دوست دارید با تاریخچه معماری اروپا و انگلیس آشنا شوید، بازدید از گالری معماری موزه ویکتوریا و آلبرت، فرصتی طلایی برای شما خواهد بود. در این گالری، تاریخچه معماری اروپا و انگلیس در قالب مدل‌های کوچک و دوست‌داشتنی یا نقاشی‌های زیبا در معرض نمایش قرار داده شده است و بازدید از آن، تجربه‌ای جالب و هیجان‌انگیز خواهد بود.

گالری معماری موزه ویکتوریا و آلبرت

  1. گالری مد و منسوجات؛ آشنایی با هنر خیاطی و پارچه‌بافی در انگلیس

لباس‌های خارق‌العاده و زیبای انگلیسی از دوره رنسانس تاکنون در این گالری نگهداری می‌شوند و با دیدن آن‌ها می‌توانید خود را در میان سریال‌های تاریخی یا قصه‌های شگفت‌انگیز انگلیسی تصور کنید. همچنین گلدوزی‌های فوق‌العاده از دوران قرون‌وسطی، زمان الیزابت و قرن هفدهم میلادی را می‌توان در این گالری مشاهده کرد.

 

گالری مد موزه ویکتوریا و آلبرت

  1. گالری جواهرات؛ بازدید از نخستین جواهرات برند کارتیه

گالری جواهرات یکی از هیجان‌انگیزترین گالری‌های موزه ویکتوریا و آلبرت است. در این گالری می‌توانید آثار فراوانی از دوران مصر باستان تا امروز را مشاهده کنید. نخستین جواهرات ساخته‌شده از برندهای معروف کارتیه و فابرژه در این گالری نگهداری می‌شوند که تماشای آن‌ها لذت‌بخش است. همچنین الماس‌ها و سنگ‌های قیمتی که برای تزیین لباس‌های افراد معروفی از جمله ماری آنتوانت و کاترین کبیر استفاده می‌شدند، در این گالری دیده می‌شوند.

گالری جواهرات موزه ویکتوریا و آلبرت

  1. گالری مبلمان؛ جدیدترین بخش موزه ویکتوریا و آلبرت انگلیس

در این گالری می‌توانید طراحی‌های معروف‌ترین طراحان از جمله آیلین گری و فرانک لوید را ببینید و از اثاثیه مربوط به قرون وسطی که بسیار ارزشمند و جالب هستند، بازدید کنید.

 

گالری مبلمان موزه ویکتوریا و آلبرت

 

سخن پایانی

در این مقاله درباره یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین موزه‌های کشور انگلیس واقع در شهر لندن به نام موزه ویکتوریا و آلبرت با شما صحبت کردیم. علاوه بر گالری‌ها و آثار ذکرشده، آثار دیدنی دیگری در این موزه جذاب وجود دارند که بازدید از آن‌ها در تور انگلیس بسیار هیجان‌انگیز است؛ برای مثال با بازدید از این موزه می‌توانید آثاری مانند سازهای قدیمی از جمله چنگ، پیانو و ویولن را از نزدیک ببینید. علاوه بر آثار دیدنی و هنری موجود در این موزه، معماری فوق‌العاده و بی‌نظیر معمار پلان موزه ویکتوریا و آلبرت، فرانسیس فاوک در قسمت‌های مختلف این موزه به نمایش گذاشته است.

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات