خیابان‌های معروف لندن که قدم زدن در آن‌ها را نباید از دست بدهید

2 سال پیش 0 دیدگاه

اگر قصد سفر به انگلیس و شرکت در تور لندن را دارید، ممکن است برخی از مهم‌ترین خیابان‌های شهر برای شما عجیب باشد. بنابراین، در این راهنما، چندین مورد از خیابان‌های معروف لندن را معرفی می‌کنیم. ما خیابان‌های تاریخی و همچنین محله‌های معروف لندن را که به دلیل فرهنگ پاپ، موسیقی و ادبیات معروف هستند، پوشش خواهیم داد.

البته برای خرید هم نمی‌توان از بهترین خیابان‌های لندن یاد نکرد! ممکن است با برخی از این خیابان‌ها مانند خیابان ابی، خیابان بیکر یا خیابان داونینگ آشنا باشید، اما خیابان‌های کمتر شناخته شده‌ای برای بازدیدکنندگان خارجی وجود دارد که ارزش بازدید دارند. پس در این مقاله از راهنمای سفر به لندن لنگلیس، همراه ما باشید تا با این خیابان‌ها به‌طورکامل آشنا شوید.

خیابان‌های مشهور لندن

  • جاده ابی

اگر فقط نام یکی از خیابان‌های لندن را شنیده‌ باشید، به احتمال زیاد این نام است! در واقع، شما ممکن است گذرگاه گورخر را که در آلبوم 1969 بیتلز در Abbey Road نشان داده شده است، تشخیص دهید. این عکس روی جلد همچنان نمادی در فرهنگ پاپ است و طرفداران از سرتاسر جهان برای عکس گرفتن به این مکان نمادین می‌آیند.

محله‌های معروف لندن

گروه بیتلز در واقع تلاش می‌کرد با گرفتن عکس از خودشان در نزدیکی استودیوی Abbey Road، جایی که در آن زمان آلبوم را ضبط می‌کرد، هزینه‌ها را کاهش دهد. به دلیل اهمیت فرهنگی و تاریخی، جاده ابی در سال 2010 به عنوان یکی از خیابان‌های معروف لندن شناخته شد.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های آکسفورد انگلیس | معرفی شهر آکسفورد (مهد دانشگاه‌های معتبر)

  • خیابان آکسفورد

خیابان آکسفورد تقریبا 1.2 مایل (1.9 کیلومتر) بین طاق مرمر و جاده تاتنهام کورت است. این جاده اصلی به یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های خرید اروپا مشهور است. درحالی‌که سایر خیابان‌های خرید در لندن عمدتا برندهای لوکس را در خود جای داده‌اند، خیابان آکسفورد ترکیبی از فروشگاه‌های خرده‌فروشی است.

علاوه‌براین، این جاده به دلیل نمایش چراغ‌های جشن در زمان کریسمس شناخته شده است. می‌توانید چراغ‌های کریسمس خیابان آکسفورد را ببینید که از اواسط تا اواخر نوامبر هر سال شروع می‌شود و تا 6 ژانویه روشن می‌مانند. از خیابان آکسفورد می‌توانید به راحتی از خیابان‌های خرید دیگر مانند خیابان ریجنت و خیابان کارنابی در حین حضور در منطقه، دیدن کنید. این خیابان یکی از دیدنی‌ترین خیابان‌های لندن در شب محسوب می‌شود.

خیابان‌های لندن در شب

  • خیابان باند

خیابان باند از زمان ساخت آن در دهه 1700 مکانی محبوب برای نخبگان لندن بوده است. درحال‌حاضر، می‌توانید برخی از معتبرترین خرده‌فروش‌ها را در این جاده پیدا کنید، از جمله Chanel، Cartier، Dolce & Gabbana، Hermès، Jimmy Choo و Louis Vuitton. اگرچه «خیابان باند» نامی است که مردم معمولا برای این جاده استفاده می‌کنند، اما از دو بخش مجزا تشکیل شده است: خیابان باند قدیمی و خیابان باند جدید.

بهترین خیابان لندن

 با توجه به شهرت برجسته باند استریت، این خیابان به یکی از گران‌ترین مناطق برای خرید در املاک و مستغلات اروپا تبدیل شده است.

  • پیکادلی از خیابان‌های مشهور لندن

Piccadilly که دارای مغازه‌های بی‌شمار، هتل‌های مجلل مثل هتل ریتز و آکادمی سلطنتی هنر است، شلوغ‌ترین خیابان لندن شناخته می‌شود. علاوه‌براین، شما می‌توانید سیرک پیکادلی را در این جاده بیابید. این تقاطع جاده‌ای اغلب با میدان تایمز در شهر نیویورک به دلیل بیلبوردهای زیاد و چراغ‌های روشن‌اش مقایسه می‌شود.

  • خیابان بیکر، بهترین خیابان لندن

اگر تابه‌حال نام بیکر استریت را نشنیده‌اید، حدس می‌زنم هرگز کتاب‌های شرلوک هلمز سر آرتور کانن دویل را نخوانده باشید! حتی اگر از خواندن لذت نمی‌برید، توصیه می‌کنم سری‌های جنایی شرلوک بی‌بی‌سی را که با استقبال خوبی مواجه شده‌اند را به‌عنوان الهام‌بخش سفرتان به لندن، تماشا کنید.

بهترین خیابان‌های لندن

 شرلوک هلمز بدون شک شناخته شده‌ترین کارآگاه داستانی تاریخ و شخصیت‌های ادبیات بریتانیاست. در هر دو کتاب و مجموعه، هولمز در آدرس 221B Baker Street در لندن زندگی می‌کرد، بنابراین الهام‌بخش محبوبیت این خیابان به عنوان یک جاذبه توریستی بود. اگرچه واقعا نمی‌توانید خانه شرلوک را پیدا کنید، اما می‌توانید از موزه شرلوک هلمز دیدن کنید. یک ایستگاه مترو نزدیک به خیابان بیکر وجود دارد که این جاذبه را به راحتی برای طرفداران قابل دسترسی می‌کند.

  • خیابان کارنابی از خیابان‌های مشهور لندن

درست در پشت خیابان آکسفورد، یکی از زیباترین مناطق خرید لندن را خواهید دید: خیابان کارنابی. علاوه‌بر همه فروشگاه‌های بزرگ، این جاده سوهو مکانی ایده‌آل برای قدم زدن است زیرا کاملا مختص پیاده‌روی است به این معنی که ورود خودرو به داخل آن مجاز نیست. کارنابی استریت برای اولین بار در دهه شصت نوسان به عنوان یک کانون مد هیپی به شهرت رسید.

امروزه، کل منطقه خرید Carnaby به 14 خیابان در West End لندن که بیش از 100 فروشگاه و 60 غذاخوری را دربرمی‌گیرد، افزایش یافته است. در بوتیک‌های مد مستقل Carnaby، می‌توانید لباس‌های مد روز و منحصربه‌فردی را خریداری کنید که در هیچ جای دیگری نخواهید یافت.

خیابان‌های مشهور لندن

  • خیابان ریجنت

خیابان ریجنت یکی دیگر از مراکز خرید مهم در غرب و از محله‌های معروف لندن است. برخی از محبوب‌ترین مغازه‌ها در خیابان ریجنت شامل برندهای معروفی مانند کوچ، آرمانی، مایکل کورس و تد بیکر هستند. علاوه‌براین، اگر با بچه‌ها سفر می‌کنید، باید از فروشگاه اسباب بازی Hamleys دیدن کنید. این فروشگاه با بیش از 50000 خط اسباب‌بازی در هفت طبقه، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین فروشگاه اسباب‌بازی در جهان محسوب می‌شود. علاوه‌براین، درست مانند خیابان آکسفورد، ریجنت استریت هر کریسمس را با چراغ‌های روشن جشن می‌گیرد.

خیابان‌های لندن

  • خیابان جرمین از خیابان‌های معروف لندن

این خیابان یک طرفه در سنت جیمز هم توسط هنری جرمین، اولین ارل سنت آلبانز ساخته شده و به نام او نام‌گذاری شده است. درحالی‌که Savile Row به‌خاطر کت و شلوارهای سفارشی‌اش معروف است، خیابان جرمین مملو از مغازه‌هایی است که پیراهن، کلاه، کفش و سایر لباس‌های آقایان را می‌فروشند. برخی از شناخته‌شده‌ترین خرده‌فروشان پوشاک مردانه در این خیابان عبارتند از: Hawes & Curtis، Thomas Pink، Charles Tyrwhitt و T. M. Lewin.

آشنایی با محله‌های معروف لندن

به غیر از فروشگاه‌های لباس می‌توانید Paxton & Whitfield، یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های پنیر در لندن را نیز در این‌جا پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به بریستول (Bristol) | شهری زیبا در انگلستان

  • خیابان لوکس میوز بهترین خیابان لندن

خیابان لوکس میوز یک نقطه شایان ستایش در لندن است که در ناتینگ هیل قرار گرفته است و آن را یکی از زیباترین جواهرات پنهان شهر می‌دانند. دلیل معروف‌شدن خیابان لوکس میوز  جدا از این که مکانی عالی برای گرفتن عکس اینستاگرامی است، این است که خانه صورتی در فیلم «عشق واقعی» در سال 2003 در این خیابان قرار دارد.

گشت‌وگذار در خیابان‌های لندن در شب

  • خیابان داونینگ

داونینگ استریت از سال 1735 به عنوان اقامتگاه رسمی نخست‌وزیران بریتانیا شناخته شده است. این خیابان معروف به دلیل اهمیت سیاسی آن در دسترس عموم نیست. با این حال، می‌توانید سعی کنید نگاهی اجمالی به درب ورودی به خیابان داونینگ 10 از طریق دروازه‌های وایت هال بیندازید. خیابان داونینگ نیز تقریبا 15 دقیقه پیاده تا کاخ باکینگهام و تنها چند دقیقه تا اتاق‌های جنگ چرچیل فاصله دارد که آن را به یک توقف‌گاه راحت برای روز شما تبدیل می‌کند.

معرفی بهترین خیابان لندن

  • وایت هال از خیابان‌های مشهور لندن

Whitehall از میدان ترافالگار، خیابان داونینگ می‌گذرد و به میدان پارلمان ختم می‌شود. همان‌طور که ممکن است از موقعیت مکانی آن حدس بزنید، این خیابان، مرکز دولت بریتانیا را تشکیل می‌دهد و دفتر کابینه و رژه نگهبانان اسب را در خود جای داده است. علاوه‌براین، خانه ضیافت تاریخی و یادبود جنگ سنوتاف را می‌توان در این‌جا یافت.

لیست بهترین خیابان‌های لندن

  • جاده پورتوبلو

جاده پورتوبلو یک خیابان رنگارنگ است که از منطقه ناتینگ هیل در غرب لندن می‌گذرد. مهم‌تر از همه، بازار جاده پورتوبلو در آن قرار دارد. اگرچه بازار از دوشنبه تا شنبه کار می‌کند، اما انواع غرفه‌ها هر روز باز نیستند. بنابراین، شنبه زمانی است که همه غرفه‌ها در حال فعالیت هستند و بهترین زمان برای جستجوی عتیقه جات است.

معرفی خیابان‌های مشهور لندن

اگر از فیلم ۱۹۹۹ ناتینینگ هیل با بازی جولیا رابرتز و هیو گرانت لذت بردید، قطعا دوست دارید جاده پورتوبلو را ببینید زیرا بیشتر فیلم‌برداری در این خیابان و مناطق اطراف آن انجام شده است! جاده‌های زیبای دیگری که ممکن است بخواهید در یکی از محله‌های معروف لندن ببینید، عبارتند از جاده Westbourne Park، Colville Houses و Denbigh Terrace.

بیشتر بخوانید: کلیسای سلطنتی وست مینستر | جاذبه‌ای با معماری شگفت‌انگیز گوتیگ

  • خیابان بای واتر

خیابان بای واتر در چلسی به دلیل خانه‌های آب نباتی زیبای آن، از بهترین خیابان‌های لندن به شمار می‌رود. اگرچه خیابان Bywater مطمئنا مکانی شیک برای عکس گرفتن برای رسانه‌های اجتماعی است، اما یک منطقه مسکونی نیز محسوب می‌شود. مردم در این خانه‌ها زندگی می‌کنند، بنابراین به یاد داشته باشید که هنگام عکس گرفتن روی پله‌های خانه کسی ننشینید. در عوض در پیاده‌رو یا خیابان عکس بگیرید.

معروف‌ترین خیابان‌های لندن

  • جاده پارک وستبورن

خیابان وستبورن پارک یکی دیگر از رنگارنگ‌ترین و بهترین خیابان‌های لندن است. اگرچه هیچ جاذبه توریستی خاصی در این جاده وجود ندارد، اما مکان زیبایی برای قدم زدن و دیدن خانه‌های شیک است. به‌علاوه، این مکان سرگرم‌کننده دیگری برای بازدید در محله ناتین هیل است. مانند سایر مناطق مسکونی ذکر شده در این لیست، لطفا از نشستن روی پله‌ها یا ورود به ملک شخصی خودداری کنید.

بهترین خیابان‌های لندن

نکات پایانی

لندن با وجود ردپای جهانی‌اش، مرجعی در دنیای مد، هنر و موسیقی و زادگاه چندین جنبش ضد فرهنگ، شهری با هوای سنتی و تاریخ فراوان است. جاذبه‌های توریستی بی‌شمار و خیابان‌های معروفی در آن وجود دارد که باید از آن‌ها دیدن کنید. پایتخت انگلیس هنوز دارای قدیمی‌ترین مترو در جهان است که قدمت آن به سال 1863 می‌رسد و یکی از بزرگ‌ترین متروها از نظر مسافت پیموده شده است، به این معنی که می‌توانید به راحتی به همه این جاذبه‌های توریستی از طریق این مترو بروید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات