کلیسای سلطنتی وست مینستر | جاذبه‌ای با معماری شگفت‌انگیز گوتیگ

2 سال پیش 0 دیدگاه

کلیسای وست مینستر یکی از مشهورترین بناهای مذهبی در جهان است و بیش از 1000 سال است که نقش مهمی در امور سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بریتانیا دارد. علیرغم نامش، این مرکز دیگر یک صومعه نیست و در‌‌حالی‌که هنوز میزبان فعالیت‌های مهم مذهبی است، دیگر راهبان یا راهبه‌ها را در خود جای نمی‌دهد.

 کلیسای وست مینستر از سال 1066 محل تاج‌گذاری سلطنتی بوده و از قرن دهم تا‌کنون، یک مرکز کاری برای خدمات مذهبی بوده است. کلیسای وست مینستر شاید مشهورترین کلیسا در بریتانیا باشد که به‌خاطر مراسم عروسی، تاج‌گذاری و تدفین سلطنتی‌اش شناخته شده است. اگر در‌حال برنامه‌ریزی برای بازدید از این کلیسا هستید، هر آنچه لازم است در مورد آن بدانید، در این مقاله گفته شده است. برای سفر به انگلستان و بازدید از  کلیسای وست مینستر، تور انگلیس را با قیمتی بسیار مناسب از ما خریداری نماید.

آیا بازدید از کلیسای وست مینستر رایگان است؟

کلیسای وست مینستر یک کلیسای کارگری است و برای عبادت، هرگز هزینه‌ای برای ورود شامل آن نمی‌شود. خدمات، از جمله Evensong که مورد علاقه گردشگران است، نیز رایگان است. قیمت بلیط ورودی گردشگران عبارتند از: بزرگسالان 18 و کودکان 7 پوند.

کلیسای وست مینستر در لندن

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به بریستول (Bristol) | شهری زیبا در انگلستان

آیا میتوانید در کلیسای وست مینستر عکس بگیرید؟

بازدیدکنندگان ممکن است درحالی‌که در کلیسای جامع وست مینستر هستند، عکس‌های شخصی بگیرند. لطفا از فلاش، سلفی یا سه پایه استفاده نکنید. شما نمی‌توانید فیلم‌های ضبط شده بگیرید. همچنین در طول ارائه خدمات، نمی‌توانید عکس بگیرید.

چه مدت زمان به بازدید و اقامت در کلیسای وست مینستر لندن نیاز دارید؟

هنگامی‌که به‌عنوان بخشی از تور کلیسای وست مینستر از آن بازدید می‌کنیم، حدود 90 دقیقه برای بازدید از آن کافی است. شما مجبور نیستید به یک تور بپیوندید؛ بلکه می‌توانید از راهنمای صوتی استفاده کنید یا با سرعت خود قدم بزنید.

کلیسای وست مینستر لندن

کلیسای وست مینستر لندن کجاست؟

 کلیسای وست مینستر در لندن که به‌طور رسمی به‌عنوان کلیسای دانشگاهی سنت پیتر در وست مینستر شناخته می‌شود، در شهر (شهرستان) وست مینستر در مرکز لندن واقع شده است. در کنار این کلیسا در ضلع غربی میدان مجلس، رودخانه تیمز، خانه‌های پارلمان و کاخ باکینگهام را خواهید دید که در چند قدمی آن هستند.

آیا کلیسای وست مینستر ارزش دیدن دارد؟

بازدید از کلیسای وست مینستر لندن برای هر کسی که به تاریخ و یا خانواده سلطنتی علاقه دارد، ضروری است. این کلیسا همچنین یکی از جاذبه‌های اصلی لندن است و باید در برنامه سفر هر بازدیدکننده‌ای که برای اولین بار به لندن می‌رود، قرار بگیرد.

بازدید از کلیسای وست مینستر

چه چیزهایی را باید در کلیسای وست مینستر در لندن دید؟

در کلیسای وست مینستر چیزهای باورنکردنی زیادی برای دیدن وجود دارد، اما در این‌جا مهمترین نکاتی که به همه گردشگران توصیه می‌کنیم کاوش کنند را ذکر می‌کنیم:

  • صندلی تاج‌گذاری
  • مقبره جنگجوی گمنام سنگ‌فرش Cosmati در محراب عالی
  • مقبره الیزابت اول
  • نمازخانه بانوی هنری هفتم
  • گوشه شاعران
  • صومعه
  • گالری‌های جشن الماس ملکه

 

تفاوت بین کلیسای وست مینستر و کلیسای جامع چیست؟

یک صومعه معمولا پیشینه رهبانی دارد (کلیسای وست مینستر در اصل خانه راهبان بندیکتین بود). کلیسای جامع یک کلیسای بزرگ است که توسط یک اسقف، رهبری می‌شود. جالب این‌جاست که لندن، کلیسای وست مینستر معروف خود و همچنین کلیسای جامع وست مینستر را دارد که در نزدیکی ایستگاه قطار ویکتوریا قرار دارند.

 

تفاوت کلیسای وست مینستر و کلیسای جامع سنت پل چیست؟

کلیسای وست مینستر لندن به‌عنوان یک صومعه شروع به فعالیت کرد و همیشه با مسائل سلطنتی مرتبط بوده است. از سوی دیگر، کلیسای جامع سنت پل، کلیسای اصلی اسقف‌نشین لندن است که یک اسقف و یک رئیس کلیسا آن را ​​رهبری می‌کنند. البته هر دو کلیسا ارزش دیدن دارند!

کلیسای وست مینستر  انگلیس

آیا کسی می‌تواند در صومعه وست مینستر ازدواج کند؟

فقط گروه بسیار کمی از مردم می‌توانند مراسم عروسی خود را در کلیسای وست مینستر برگزار کنند؛ کسانی مثل:

  • اعضای خانواده سلطنتی
  • اعضای گروه حمام
  • ساکنان محوطه آبی

 

آیا کاخ وست مینستر همان کلیسای وست مینستر است؟

خیر، این دو ساختمان مجزا و با‌این‌حال، بسیار نزدیک به‌یک‌دیگر هستند. کاخ وست مینستر، محل اقامت رسمی قدیمی پادشاهان و ملکه‌های انگلستان است که در کنار کلیسای وست مینستر واقع شده و یک ساختمان جداگانه است (کلیسای خود را دارد). ممکن است این ساختمان را با نام خانه‌های پارلمان نیز بشناسید.

کلیسای جامع وست مینستر

 آیا نمازخانه خانم بخشی از کلیسای وست مینستر است؟

بله، نمازخانه بانوی هنری هفتم، که اکنون بیشتر به‌عنوان "نمایشگاه بانو" شناخته می‌شود، یک ساختار بزرگ و چشمگیر در داخل کلیسای وست مینستر است. جدا از سایر بخش‌های این کلیسای تاریخی با دروازه‌های برنجی و پله‌های منتهی به آن، به‌منظور اهداف امنیتی، فقط کسانی که اجازه دسترسی دارند، می‌توانند وارد آن شوند.

کلیسای وست مینستر انگلستان

تاریخچه کلیسای وست مینستر لندن

سال 1040، پادشاه ادوارد اول که بعدها به‌عنوان سنت ادوارد اعتراف‌کننده شناخته شد، کاخ سلطنتی خود را در زمینی نزدیک بنا کرد. ادوارد اول که یک پادشاه مذهبی بود، تصمیم گرفت صومعه را وقف کند و گسترش دهد. او دستور ساخت یک کلیسای سنگی بزرگ به سبک رومی را به افتخار سنت پیتر رسول داد.

 بیست‌و‌پنج سال بعد، در دسامبر 1065، کلیسای جدید تکمیل شد. اگرچه ادوارد اول برای شرکت در مراسم وقف بسیار بیمار بود و چند روز بعد درگذشت. کلیسای فعلی در سال 1269 تقدیس شد. با‌این‌حال، یک صومعه از سال 960 بعد از میلاد در این‌جا وجود داشت که به‌عنوان یک مکان مذهبی، سابقه‌ای طولانی دارد. از بنای اصلی امروز تنها بخش‌های کوچکی از صومعه باقی مانده است.

کلیسای وست مینستر به چه دلیل مشهور است؟

اخیرا، کلیسای وست مینستر به‌دلیل میزبانی عروسی سلطنتی شاهزاده ویلیام و کاترین میدلتون در سال 2011 مشهور است. این مکان همچنین محل تاج‌گذاری سلطنتی از جمله محل تدفین ملکه الیزابت دوم در سال 1953 و دفن افراد برجسته در طول تاریخ بریتانیاست.

بازدید از کلیسای وست مینستر انگلستان

 

برخی از حقایق کمتر شناخته شده در مورد کلیسای وست مینستر

- در طول جنگ جهانی دوم، برخی از مجسمه‌ها و دیگر آثار باستانی در ایستگاه لوله پیکادیلی ذخیره شدند تا از ایمنی آن‌ها در طول حملات هوایی، اطمینان حاصل شود.

- این صومعه دارای یک در چوبی ساده است که در واقع قدیمی‌ترین در کشور است که قدمت آن به دهه 1050 باز می‌گردد.

- برای یافتن مجسمه سنت ویلگفورتیس، بانوی ریشو از کلیسای کوچک بانوی هنری هفتم دیدن کنید. او تمایلی به ازدواج نداشت و دعا می‌کرد که جذابیت نداشته باشد. بنابراین یک شب ریش گذاشت و نامزدش، نامزدی آن‌ها را لغو کرد.

- کرامول در اصل در کلیسای وست مینستر به‌ خاک سپرده شد. با‌این‌حال جسد او چندین سال بعد از قبر خارج شد. او پس از مرگ با دار زدن، اعدام و سپس سر بریده شد. سر او به‌عنوان هشدار روی یک سنبله در نزدیکی ساختمان پارلمان نگهداری می‌شود.

- مارتین لوترکینگ جونیور یکی از مشهورترین رهبران حقوق مدنی در تاریخ آمریکاست. مجسمه او در بالای درب غربی در مجموعه شهدای مدرن دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: جاذبه باث | شهری مدرن با آثار باستانی در انگلستان

 

کلیسای وست مینستر انگلیس کاتولیک است یا پروتستان؟

آنچه به‌عنوان یک صومعه کاتولیک آغاز شد، در جریان اصلاحات قرن شانزدهم به فرقه کلیسای انگلستان (پروتستان) تبدیل گردید و امروزه، خود را به‌عنوان یک کلیسای فعال و فراگیر توصیف می‌کند که ایمان مسیحی را جشن می‌گیرد.

آشنایی با کلیسای وست مینستر

چه کسانی در کلیسای وست مینستر دفن شده‌اند؟

بسیاری از بریتانیایی‌های معروف، چه خانواده سلطنتی و چه غیر سلطنتی در کلیسای وست مینستر به‌ خاک سپرده شده‌اند. در مجموع، حدود 3300 مقبره پراکنده در سراسر کلیسا وجود دارد.

برخی از نام‌هایی که ممکن است بشناسید، عبارتند از:

  • چارلز دیکنز
  • ایساک نیوتن
  • الیزابت اول
  • استیون هاوکینگ
  • گئورگ فردریک هندل

 

چه کسی به‌صورت ایستاده در کلیسای وست مینستر دفن شده است؟

بن جانسون، شاعر، نمایشنامه‌نویس و بازیگر، تنها فردی است که در وضعیت عمودی دفن شده است. داستان از این قرار است که او نمی‌توانست فضای لازم برای یک قبر افقی معمولی را تامین کند، بنابراین دین در آن زمان موافقت کرد که او ایستاده دفن شود.

معرفی کلیسای وست مینستر

آیا ملکه الیزابت دوم در کلیسای وست مینستر به‌ خاک سپرده میشود؟

برنامه‌هایی برای ترتیبات آتی تشییع جنازه اعلیحضرت وجود دارد که همه آن‌ها تحت نام "پل لندن" هستند. در‌ یک سناریو، مراسم تشییع جنازه در کلیسای وست مینستر برگزار می‌شود و سپس جسد به قلعه ویندزور منتقل می‌شود. یک محل دفن در کلیسای سنت جورج در قلعه ویندزور برای ملکه الیزابت دوم رزرو شده است.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های آکسفورد انگلیس | معرفی شهر آکسفورد (مهد دانشگاه‌های معتبر)

 

آیا مری ملکه اسکاتلند در  ملکه اسکاتلند در کلیسای وست مینستر دفن شده است؟

بله، مری ملکه اسکاتلند در کلیسای Westminister به خاک سپرده شده است. بقایای او در سال 1612 به دستور جیمز اول از کلیسای جامع پیتربورو به کلیسای وست مینستر منتقل شد. مقبره او را می توان در راهروی جنوبی کلیسای لیدی، روبروی پسر عمویش الیزابت اول یافت.

بازدید از کلیسای جامع وست مینستر

آیا ویلیام شکسپیر در کلیسای وست مینستر دفن شده است؟

ویلیام شکسپیر یک بنای یادبود سنگ مرمر به اندازه واقعی در دیوارهای کلیسای وست مینستر در قسمت شاعران دارد. با‌این‌حال، او در واقع در شهر زادگاهش Stratford upon Avon، در کلیسای محلی تثلیث مقدس به خاک سپرده شده است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات